Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Γρηγόρης Ιωαννίδης

Με παράδειγμα τον δάσκαλο Κουν

Σε μια επίδειξη νοσταλγίας, ο Γιάννης Ρήγας έστησε την παράσταση «Ορνιθες» με την ομάδα του ΚΘΒΕ με σεβασμό στο κείμενο, με προσοχή στη μεταφορά του...
Με παράδειγμα τον δάσκαλο Κουν
ΘΕΑΤΡΟ
Η Λυσιστράτη πλατσούρισε στα ρηχά
Μετά τους «Πέρσες», η δεύτερη παραγωγή του Εθνικού στην Επίδαυρο ήταν ως όφειλε αφιερωμένη στον Αριστοφάνη, με την «Λυσιστράτη».
Η Λυσιστράτη πλατσούρισε στα ρηχά
ΘΕΑΤΡΟ
«Πέρσες» με εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών
Εστω και καθυστερημένα, με όλες τις δέουσες προφυλάξεις και αναστολές, αξιωθήκαμε και φέτος να επισκεφτούμε την Επίδαυρο. Οι «Πέρσες» του Εθνικού ήταν η πρώτη από τις δύο παραγωγές της κρατικής σκηνής, μία από...
«Πέρσες» με εξαιρετικό επιτελείο ηθοποιών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ομαδικές φωνές πρωτοπορίας
Παράλληλα με τα ζητήματα ταυτότητας που εξετάσαμε μέχρι τώρα, ένα άλλο σημαντικό μέρος του ενδιαφέροντος του θεάτρου των τελευταίων χρόνων στράφηκε προς την παραγωγή ενός σκηνικού λόγου, ο οποίος διαμορφώνεται...
Ομαδικές φωνές πρωτοπορίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ερευνα και παρεμβάσεις από κολεκτίβες και ομάδες
Οι Vasistas αποτελούν μια θεατρική ομάδα που προέκυψε από το περιβάλλον της σύγχρονης πολυφωνικής ελληνικής σκηνής. Πρόκειται για μια ομάδα με πολυεθνικό χαρακτήρα, αυτοχαρακτηρίζεται «κολεκτίβα», η οποία...
Ερευνα και παρεμβάσεις από κολεκτίβες και ομάδες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η επιβίωση της «Γκόλφως» και μια ετοιμοθάνατη «Χώρα»
Η «Γκόλφω» υπήρξε ένα από τα λαϊκά σύμβολα ελληνικότητας στους νεότερους χρόνους. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος για τη συχνή παρουσία της σε ιδιαίτερες αναφορές της νεότερης ελληνικής τέχνης.
Η επιβίωση της «Γκόλφως» και μια ετοιμοθάνατη «Χώρα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
Το ελληνικό θέατρο στον 21ο αιώνα - Ε΄ ΜΕΡΟΣ Το ζήτημα της ταυτότητας απασχόλησε το ελληνικό θέατρο ως μέρος της γενικότερης διαδικασίας...
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Η απρόσμενη ανανέωση από μια κεντροδεξιά κυβέρνηση
Είδαμε μέχρι τώρα πως με αφετηρία τον νέο αιώνα μια σημαντική τομή φαίνεται πως επήλθε στα θεατρικά πράγματα της χώρας, τομή που αφορούσε ακόμη την κουλτούρα της θεατρικής ζωής.
Η απρόσμενη ανανέωση από μια κεντροδεξιά κυβέρνηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο πνεύμα της αναζήτησης
Φωτεινές εξαιρέσεις στο μάλλον μονότονο τοπίο της ελληνικής σκηνής, στα τέλη του περασμένου αιώνα, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός με τις εκρηκτικά πρωτότυπες προτάσεις του και ο Θόδωρος Τερζόπουλος, ο πλέον...
Στο πνεύμα της αναζήτησης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
Φωτεινά παραδείγματα η ερευνητική ματιά του Λευτέρη Βογιατζή στη «Νέα Σκηνή», η underground μεταμοντέρνα προσέγγιση του Γιάννη Κακλέα στον «Τεχνοχώρο» και η παράτολμη πρωτοπορία του Γιάννη Χουβαρδά στο...
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
MEDIA
Καιρός να εκτιμήσουμε το ραδιοφωνικό θέατρο
Σήμερα που πολλοί ενέδωσαν στην τάση της εποχής και στρώθηκαν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή για να (ξανα)δουν παραστάσεις, εγώ στράφηκα σε μια...
Καιρός να εκτιμήσουμε το ραδιοφωνικό θέατρο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Θέατρο και λοιμός
Το θέατρο λειτουργεί ως γνωστόν και ως αποθετήριο συλλογικών εμπειριών, μια κιβωτός όπου διασώζονται το βίωμα με το φορτίο τής (συνήθως) τραυματικής αν και κάποτε ιαματικής μνήμης.
Θέατρο και λοιμός
ΘΕΑΤΡΟ
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;
Ενα ανέβασμα κλασικού έργου εν μέσω πανδημίας μπορεί να ακολουθήσει συντεταγμένες προστασίας του θιάσου και των θεατών, χωρίς να το προδίδει, υιοθετώντας πρακτικές από παλαιότερες αναβιώσεις του.
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;