Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Γρηγόρης Ιωαννίδης

Η επιβίωση της «Γκόλφως» και μια ετοιμοθάνατη «Χώρα»

Η «Γκόλφω» υπήρξε ένα από τα λαϊκά σύμβολα ελληνικότητας στους νεότερους χρόνους. Αυτός ήταν άλλωστε ο λόγος για τη συχνή παρουσία της σε ιδιαίτερες...
Η επιβίωση της «Γκόλφως» και μια ετοιμοθάνατη «Χώρα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
Το ελληνικό θέατρο στον 21ο αιώνα - Ε΄ ΜΕΡΟΣ Το ζήτημα της ταυτότητας απασχόλησε το ελληνικό θέατρο ως μέρος της γενικότερης διαδικασίας...
Η Επίδαυρος ανοίγεται σε νεότερους καλλιτέχνες και σκηνικά ρεύματα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Η απρόσμενη ανανέωση από μια κεντροδεξιά κυβέρνηση
Είδαμε μέχρι τώρα πως με αφετηρία τον νέο αιώνα μια σημαντική τομή φαίνεται πως επήλθε στα θεατρικά πράγματα της χώρας, τομή που αφορούσε ακόμη την κουλτούρα της θεατρικής ζωής.
Η απρόσμενη ανανέωση από μια κεντροδεξιά κυβέρνηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο πνεύμα της αναζήτησης
Φωτεινές εξαιρέσεις στο μάλλον μονότονο τοπίο της ελληνικής σκηνής, στα τέλη του περασμένου αιώνα, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός με τις εκρηκτικά πρωτότυπες προτάσεις του και ο Θόδωρος Τερζόπουλος, ο πλέον...
Στο πνεύμα της αναζήτησης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
Φωτεινά παραδείγματα η ερευνητική ματιά του Λευτέρη Βογιατζή στη «Νέα Σκηνή», η underground μεταμοντέρνα προσέγγιση του Γιάννη Κακλέα στον «Τεχνοχώρο» και η παράτολμη πρωτοπορία του Γιάννη Χουβαρδά στο...
Σύγχρονη, εναλλακτική σκηνή
MEDIA
Καιρός να εκτιμήσουμε το ραδιοφωνικό θέατρο
Σήμερα που πολλοί ενέδωσαν στην τάση της εποχής και στρώθηκαν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή για να (ξανα)δουν παραστάσεις, εγώ στράφηκα σε μια...
Καιρός να εκτιμήσουμε το ραδιοφωνικό θέατρο
ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Θέατρο και λοιμός
Το θέατρο λειτουργεί ως γνωστόν και ως αποθετήριο συλλογικών εμπειριών, μια κιβωτός όπου διασώζονται το βίωμα με το φορτίο τής (συνήθως) τραυματικής αν και κάποτε ιαματικής μνήμης.
Θέατρο και λοιμός
ΘΕΑΤΡΟ
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;
Ενα ανέβασμα κλασικού έργου εν μέσω πανδημίας μπορεί να ακολουθήσει συντεταγμένες προστασίας του θιάσου και των θεατών, χωρίς να το προδίδει, υιοθετώντας πρακτικές από παλαιότερες αναβιώσεις του.
Πόσο επικίνδυνο είναι το κλασικό θέατρο;
ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο στο σκοτεινό μέλλον
Η πολιτεία πρέπει να βρει τρόπους να βοηθήσει με κάποιο πρόγραμμα, υποστηρικτικό και αναγκαίο στους καιρούς που θα έλθουν. Οχι σαν ελεημοσύνη, μα σαν στήριξη ενός κλάδου που θα περάσει περίοδο κρίσης.
Το θέατρο στο σκοτεινό μέλλον
ΘΕΑΤΡΟ
Δύναμη δημοκρατίας και αλληλεγγύης
Συνηθίζουμε να εκλαμβάνουμε το θέατρο ως μορφή της δημοκρατίας, διότι η γέννηση του δυτικού κυρίως τύπου του συνδέθηκε με την άνοδο του συγκεκριμένου πολιτειακού συστήματος στην αρχαία Ελλάδα.
Δύναμη δημοκρατίας και αλληλεγγύης
ΘΕΑΤΡΟ
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τον κόσμο μας χωρίς έστω μία θεατρική εκδήλωση, ιστορικά όμως και για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μας το θέατρο και οι θιασώτες του αντιμετωπίστηκαν αρνητικά.
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
ΘΕΑΤΡΟ
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
Οι παραστάσεις στο διαδίκτυο κερδίζουν έδαφος επιχειρώντας να θέλξουν ένα εξ αποστάσεως κοινό. Η γλώσσα που αναπτύσσεται αγωνίζεται να διατηρήσει στοιχεία και του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
ΘΕΑΤΡΟ
Μια γιορτή που δοξάζει το σώμα και τον έρωτα
Με δύο εργαλεία, τον θίασο και το φως, ο Δημήτρης Τάρλοου εμπνέεται από το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου και πειραματίζεται ώστε να παρουσιαστεί επί σκηνής η ουσία της ποίησης.
Μια γιορτή που δοξάζει το σώμα και τον έρωτα