Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Του Ελληνα του αρέσει να ελέγχει και να κατηγορεί
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Του Ελληνα του αρέσει να ελέγχει και να κατηγορεί

  • A-
  • A+

Από τον καιρό που επιτράπηκε η χρήση για συγκεκριμένους λόγους και με συγκεκριμένο τρόπο ενός συγκεκριμένου είδους της κάνναβης, όλα τα ψιλικατζίδικα, τα περίπτερα και τα συναφή μαγαζιά έχουν γεμίσει με αφίσες, μικρές και μεγάλες, με το γνωστό κλαράκι με τα πέντε φυλλαράκια, που σημαίνει επισήμως κάνναβη, ανεπισήμως πράγματα που έχουν σχέση με την κάνναβη, αλλά πάντα απαγορευμένα επισήμως μεν, διαδεδομένα δε απ' άκρη σ' άκρη αυτής της χώρας εδώ και πάρα πάρα πολλές δεκαετίες.

Το συγκεκριμένο κλαράκι το βλέπεις πια σε μπλούζες, τασάκια, πιατάκια, ποτηράκια, αναπτήρες, σε ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί, ακόμα και μαγαζιά έχουν ανοίξει, που ειδικεύονται στο συγκεκριμένο θέμα και καμαρώνουν γι' αυτό. Φυσικά, όλοι αυτοί στην πραγματικότητα χαίρονται και προετοιμάζονται –πώς λέμε ό,τι θυμούνται χαίρονται– με την ελπίδα ότι σύντομα επισήμως θα επιτραπεί το εν λόγω «σπορ», οπότε θα μπορούν και να καπνίζουν ελεύθερα κάθε είδος κάνναβης...

Στην πραγματικότητα βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα για να επιτραπεί οτιδήποτε, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι γιατί στην Ελλάδα, ως γνωστόν, πρώτα φτιάχνεται το παράθυρο και μετά ο υπόλοιπος νόμος και καταλαβαίνετε πως, κατασκευαστικά και μόνο πάντα, είναι δύσκολο κάτι τέτοιο!!! Το άλλο πρόβλημα είναι το γνωστό «ο Ελληνας δεν είναι ακόμα έτοιμος για κάτι τέτοιο».

Αυτό είναι και το πιο σοβαρό, γιατί, ως γνωστόν, ο Ελληνας γενικά δεν είναι έτοιμος για τίποτα το οποίο μπορεί να ευχαριστεί τον διπλανό του. Αντιθέτως ο Ελληνας γουστάρει πάρα πολύ να κάνει ό,τι γουστάρει, αλλά σιωπηλά και κρυφά, και για τα ίδια τα πράγματα που κάνει να κατηγορεί τους πάντες γύρω του αν τα κάνουν. Γιατί του Ελληνα του αρέσει να ελέγχει και να κατηγορεί. Γιατί, κακά τα ψέματα, στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις ό,τι θες, αρκεί να μη γίνει γνωστό.

Διότι η ηθική στην Ελλάδα εξαρτάται από τη σιωπή και την έλλειψη τιμωρίας. Κάπως έτσι αυτός ο Ελληνας, ο μέσος Ελληνας, όπως μας τον παρουσιάζουν τα ΜΜΕ και κάποιες έξαλλες κραυγές στο ίντερνετ και όχι μόνο –και που μπορεί να μην είναι η πλειοψηφία των Ελλήνων αυτή– αρέσκεται να επεμβαίνει και να «επιτρέπει» ή να μην «επιτρέπει» στους γύρω του την όποια ευχαρίστησή τους. Μπορεί ο ίδιος να κάνει πολύ χειρότερα αλλά ο ίδιος δεν «προκαλεί». Το «δεν προκαλεί» αυτό μεταφράζεται συνήθως ως «δεν τον παίρνουν είδηση».

Ο Ελληνας μπορεί να κάνει τέρατα και σημεία και να μην ανοίγει ρουθούνι, να κάνει όμως μεγάλο θέμα αν το ίδιο ακριβώς πράγμα το έκανε ο διπλανός του. Αυτή η υποκρισία μού θυμίζει την περίφημη ατάκα της Λουσίλ Μπολ, της αγαπημένης Λούσι της τηλεόρασης. Μιλώντας κάποια στιγμή για τον τρόπο που αντιμετώπιζε το Χόλιγουντ το σεξ παλιά και σήμερα, είχε πει το καταπληκτικό: «Παλιά στις ταινίες δεν μπορούσαμε να αναφέρουμε καν τη λέξη έγκυος, τώρα σου δείχνουν πώς γίνεται»...

Θα επανέλθω...

ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η κρίση των Μέσων
Η τέταρτη εξουσία ήταν για τον Μπαλζάκ, που την λάτρευε και τη μισούσε, αυτή που μπορούσε να κρίνει όλες τις άλλες, χωρίς ποτέ να λογοδοτεί η ίδια. Μια εξουσία όμως που απειλείται με κατάρρευση καλείται, αν...
Η κρίση των Μέσων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για τον έλεγχο (και την κυριαρχία) της αφήγησης
Το πρόβλημα με τον έλεγχο και την κυριαρχία της αφήγησης εστιάζεται στο ότι η προηγούμενη αφήγηση χρειάζεται να «πιαστεί» από κάπου, ενώ στην επόμενη φάση και συγκυρία αυτό το «κάπου» δεν υφίσταται.
Για τον έλεγχο (και την κυριαρχία) της αφήγησης
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η πασαρέλα της Βουλής
Γκούγκλαρα τις λέξεις «ορκωμοσία, Βουλή» και στην οθόνη ξεπρόβαλε ένας μακρύς κατάλογος διευθύνσεων που αναφέρονταν στις κομψές εμφανίσεις των κυριών βουλευτίνων και συνοδεύονταν από φωτογραφίες φεστιβαλικού...
Η πασαρέλα της Βουλής
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Από τη δημοσιογραφία στην πολιτική: δρόμος χωρίς επιστροφή;
Στην τρέχουσα εκλογική αναμέτρηση, οι δημοσιογράφοι μοιάζουν να είναι η πιο περιζήτητη ιδιότητα σε υποψήφιο. Οι δυσκολίες στο τοπίο της ενημέρωσης και η διαρκής απώλεια της εμπιστοσύνης των ακροατηρίων...
Από τη δημοσιογραφία στην πολιτική: δρόμος χωρίς επιστροφή;
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η χρήση της ατάκας
Σύντομο τμήμα λόγου ή ήχου (soundbite στα αγγλικά) που προέρχεται από ένα περισσότερο εκτεταμένο κείμενο λόγου ή μουσικής και που συχνά χρησιμοποιείται για να παραπέμπει σε αυτό. Στη δημοσιογραφία η ατάκα...
Η χρήση της ατάκας
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Το καρναβάλι του τρόμου
Ο δημοσιογράφος Τσαρλς Τέιτουμ (Κερκ Ντάγκλας) δουλεύει σε μια μικρή τοπική εφημερίδα στο Αλμπουκερκ του Μεξικού, αλλά θα έκανε τα πάντα για να πάρει προαγωγή σε ένα μεγάλο έντυπο. Η «φιλοσοφία» του είναι...
Το καρναβάλι του τρόμου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας