Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τηλεκπαίδευση
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τηλεκπαίδευση

  • A-
  • A+
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Οπισθοβατεί διαρκώς η μαθησιακή διαδικασία μέσω υπολογιστών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Αδολεσχές ή σύντομο, αλλά σε κάθε περίπτωση κρύο, ανέκδοτο καταντούν οι επινοήσεις της Νίκης Κεραμέως. Πλείστα όσα παραδείγματα για γέλια και ταυτοχρόνως για κλάματα φωτίζουν οι προβολείς της δημοσιότητας με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση της Πεύκης Ηλείας στην οποία αναφερθήκαμε προχθές. Φιλοξενώ σήμερα εύγλωττο κείμενο του καθηγητή και συγγραφέα Στέλιου Κανάκη, που διαδίδουν διαδικτυακά συνάδελφοί του.

Θου Κύριε: «Εξ αποστάσεως δουλειά η γυναίκα μου. Εξ αποστάσεως διδασκαλία εγώ. Εξ αποστάσεως και μεταξύ μας. Οσο μας επιτρέπει η συγκατοίκηση. Εκείνη στο γραφείο της. Εγώ στο δικό μου, δυο πόρτες παρακάτω. Υποτίθεται πως κάνω εργαστηριακό μάθημα σε τάξη νυχτερινού ΕΠΑΛ. Εξ αποστάσεως και άνευ εργαστηρίων. Στην αρχή βλέπω μόνο τη φάτσα μου. Μέχρι να φανούν μαθητές παίζω με την οθόνη. Να σου ένας μαθητής. Κι άλλος... Μαζεύονται καμιά δεκαπενταριά. Από τους τριάντα δύο του τμήματος. Αλλους ακούω, άλλους βλέπω, ελάχιστους ακούω και βλέπω».

Ο ορισμός του χάους. «Παθαίνω ναυτία από τις κινήσεις των καμερών τους μέχρι να σταθεροποιήσουν κάπου τα κινητά. Ενας μαθητής βάζει τσίπουρο. Μας εύχεται στην υγειά μας. Αλλος τρώει, καθώς μόλις μπήκε απ’ τη δουλειά του. Στον τρίτο φαίνεται η γυναίκα του να σιδερώνει. Παιδάκια πηγαινοέρχονται, σκυλάκια γαβγίζουν, ομιλίες ακούγονται από το βάθος των σπιτιών, θόρυβος από πιάτα και κατσαρολικά, τηλεοράσεις παίζουν. [...] Με το που κοπάζει η μάταιη φασαρία, “γεια σας κύριε καθηγητά” ακούω μια φωνούλα. Κόρη ενός μαθητή μου. “Γεια σου μικρούλα μου, πώς σε λένε;” ρωτάω με όση τρυφερότητα μπορεί να σηκώσει η φωνή μου. “Γεωργία με λένε”, απαντάει η κορούλα άλλου μαθητή μου, νομίζοντας πως ρωτούσα εκείνη. Μύλος».

Να, όμως που η παράδοση ξεκινά: «Οποτε κατορθώνουμε να αρθρώσουμε κάποιο λόγο είναι για τα προβλήματά μας. Την ανεργία πολλών μαθητών, τα οικονομικά προβλήματα, την ξεφτίλα που μας περικυκλώνει, αλλά και τη δική μας ανοχή και απραξία. Γενικώς νιώθω αμήχανα. Μάθημα, βεβαίως, δεν γίνεται. Απλώς, δεν μπορεί να γίνει. Αυτό είναι κοροϊδία. Εισβάλλω στον χώρο τους κι αυτοί στον δικό μου. Σ’ έναν χώρο που πολλοί νιώθουν άβολα να δείξουν. Τελικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση –και ως παντομίμα– είναι ακόμη πιο ταξική».

Ητοι: «Πόσοι διαθέτουμε την υλικοτεχνική υποδομή, τις συνδέσεις υψηλών ταχυτήτων, την οικονομική δυνατότητα να τα αποκτήσουμε, την εξοικείωση με την τεχνολογία, τον επαρκή χώρο για απομόνωση στο σπίτι; Μερικοί δυσκολεύονται ώς και στο κόστος ανανέωσης των “δεδομένων” του κινητού. Οταν τελειώνει το “μάθημα”, κλείνω κατάκοπος. Ανευ αντικρίσματος. Αηδιασμένος κι αγανακτισμένος. Από μια ξεπουλημένη και ανάλγητη κυβερνητική ελίτ που καταφέρνει ακόμη να μη βρίσκει, στο πρόσωπο του κατατρεγμένου λαού, τον μάστορά της».

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Σέξι σκονάκια
Πρέπει πως το πάει φιρί φιρί η υψιπετής, καίτοι άπτερος, Νίκη Κεραμέως να επαναφέρει το θεοφιλέστατο σχήμα της σχολικής εμπροσθέλας, τουτέστιν μαθητικής ποδιάς, σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και, γιατί όχι,...
Σέξι σκονάκια
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΚΒ'
Παρεπιδημούμε, ωστόσο, στη... Χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας και του συνόλου των εσπεριδοειδών με την ξεχωριστή γεύση πατάτας. «Με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως», διαβάζω, «το ΓΕΛ Νάξου αποκτά την...
Δεύτερο Κύμα ΚΒ'
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο Κύμα ΙΖ΄
Τα θέματα θα επιλέγονται από μη χρεοκοπημένη τράπεζα και για να περάσουν οι ταλαίπωροι αλλοδαποί θα πρέπει να συγκεντρώσουν το ογδόντα τοις εκατό της ανώτατης βαθμολογίας.
Δεύτερο Κύμα ΙΖ΄
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Δεύτερο κύμα ΙΙΙ
Μπορεί να μην προσδιόρισε το πότε, ξεκαθάρισε όμως το πώς. Η Νίκη Κεραμέως εξήγησε χθες σε συνέντευξη Τύπου το ιδιοφυές σχέδιο που θα επιτρέψει το άνοιγμα των σχολείων με παρούσα τη συντριπτική πλειονότητα των...
Δεύτερο κύμα ΙΙΙ
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Το «Οχι» το είπε ο... κάθε πικραμένος
Η Νίκη Κεραμέως, πάλι, το συνδέει με τον αέναο αγώνα κατά του λαϊκισμού. Την άφησα τελευταία, καθώς, παρότι τυγχάνει υπουργός Παιδείας, σφυρίζεται όλο και συχνότερα εκτός πεδιάς.
Το «Οχι» το είπε ο... κάθε πικραμένος
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Ξεκουρδίσματα
Βαδίζω και παραμιλώ μ’ αυτή τη συμφορά μου. Και ενίοτε παραπαίω. Λαχαίνει στις καλύτερες οικογένειες και στις πλέον ενθουσιώδεις εθνεγερτικές παρελάσεις. Οφείλω να απευθύνω μακροτενές «εύγεεε» στα κορίτσια που...
Ξεκουρδίσματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας