Για τη στάση που έχει κρατήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στη συνεχιζόμενη παλαιστινιακή γενοκτονία δεν χρειάζεται να προσθέσει κανείς κάτι. Παρά ταύτα, η πίεση στο εσωτερικό μέτωπο πρέπει τώρα να ενταθεί, δεδομένων των επικείμενων εξελίξεων σε διεθνές επίπεδο, στην έδρα του ΟΗΕ, όπου η χώρα μας έχει θέση μη μόνιμου μέλους στο Συμβούλιο Ασφαλείας την περίοδο αυτή.
Τούτων δοθέντων, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία η πρωτοβουλία του Σωκράτη Φάμελλου να επικοινωνήσει χθες με τους προέδρους των κομμάτων της προοδευτικής αντιπολίτευσης για την ανάγκη συνεννόησης και κοινής δράσης προς την κυβέρνηση. Με στόχο, η χώρα να πάρει πρωτοβουλίες για την επίτευξη του τρίπτυχου: να σταματήσει η εισβολή στη Γάζα, να επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις στο Ισραήλ και να αναγνωρίσει η Ελλάδα το κράτος της Παλαιστίνης. Σύμφωνα με την Κουμουνδούρου, οι πρώτοι που ανταποκρίθηκαν θετικά, ήταν ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, και η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου. Προφανώς, αναμένουμε και τους υπόλοιπους, αφού δεν βλέπουμε κανέναν ουσιαστικό λόγο να μην μπουν οι «υπογραφές» όλων των πολιτικών αρχηγών των προοδευτικών κομμάτων κάτω από το παραπάνω τρίπτυχο.
Αυτά είναι τα minima, βεβαίως, γιατί άλλοι αρχηγοί, ο Αλέξης Χαρίτσης φέρ’ ειπείν, ζητούν κι άλλα. Διακοπή των στρατιωτικών συνεργασιών με το Ισραήλ, εμπάργκο εισαγωγών από το Τελ Αβίβ, πάγωμα της έκδοσης νέων αδειών Golden Visa σε Ισραηλινούς πολίτες, είναι μερικά από όσα προτείνει ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς.
Και, επειδή θα ακούσουμε πολλά από την κυβερνητική προπαγάνδα για το «εθνικό συμφέρον», το μόνο που ζήτησε ο Σ. Φάμελλος σε συνέντευξή του (Open) είναι: ίσους όρους. «Και στην περίπτωση της Ουκρανίας και στην περίπτωση της Παλαιστίνης και στην περίπτωση της Κύπρου, καμία ανοχή σε αναθεωρητικές διαθέσεις». Σαφέστερα δεν μπορούσε να είναι…
