Δεν χρειάζεται μεμψιμοιρία και αγανάκτηση όταν γίνεται λόγος για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εντάξει, είναι μια μεγάλη εκμετάλλευση εκ μέρους διαφημιστικών και πολυεθνικών εταιρειών, που άλλο δεν έχουν κατά νου πάρεξ το κέρδος. Γνωστά είναι (ίσως όχι από τους πολλούς) και εκείνα τα γεγονότα όλων των προηγούμενων αγώνων που «αναδείκνυαν» τον ρατσισμό, τη μισανθρωπία και την παλιανθρωπιά πολλών χωρών που αποστρέφονταν το διαφορετικό: χρώμα, θρησκεία, ιδεολογία και λοιπές άυλες έννοιες-μπαρούφες.
Οι πολλοί άνθρωποι γεμίζουν τα στάδια σε όλα τα αθλήματα, χαίρονται μαζί με τα παιδιά τους την ατμόσφαιρα, τον συναγωνισμό, τις σχέσεις των αθλητών μεταξύ τους, απολαμβάνουν ωραίες στιγμές από την πανηγυρική μέθεξη. Δεν μπορεί κανείς να στερήσει όλη αυτήν τη λαϊκή ανάταση, όλον αυτόν τον δεκαπενθήμερο ψυχικό και πνευματικό τάραχο.
Μπορείς να στηλιτεύσεις την κερδοσκοπία, αλλά δεν μπορείς να μη συμμεριστείς τη σωματική και ψυχική προσπάθεια των αθλητών, την αγωνία τους να εκπροσωπήσουν επάξια τη χώρα τους [ασχέτως εάν η κάθε χώρα φέρεται με τον πιο σκαιό τρόπο στους κατοίκους της ή και στους ίδιους τους αθλητές]. Η ανάκρουση του εθνικού ύμνου εξακολουθεί να συγκινεί· αυτό μπορεί να είναι φυσιολογικό, μπορεί όμως να είναι και παράδοξο [αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο και όχι της στιγμής]. Ουδείς μπορεί να στερήσει από τον λαό τη χαρά της παρακολούθησης των αγώνων, ουδείς μπορεί να ανατρέψει την οικουμενικότητά τους –τη «φυσική» ροή των πραγμάτων, επιτέλους.
Δεν λέω ότι δεν έχουν δίκιο όσοι εναντιώνονται σε τέτοιους αγώνες, οι οποίοι αγώνες υποτίθεται επιφέρουν εκεχειρία και διακοπή των εχθροπραξιών [των πολέμων για να συνεννογιόμαστε]. Ασφαλώς και έχουν δίκιο, αλλά πώς να το βρουν; Πώς να αντιστραφεί το κλίμα της γιορτής [της εθνικής υπερηφάνειας, του «υπείροχον έμμεναι άλλων» του Ομήρου, που έχει δηλητηριάσει τόσους αιώνες, του αρρωστημένου εθνικισμού και τόσων άλλων συναισθημάτων που εκδηλώνονται και εκφράζονται κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων];
Δεν πρέπει να λησμονείται επίσης ότι από την απαρχή τους οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν ήσαν τόσο ηθικοί και τίμιοι. Πληρωμένοι Ελλανοδίκες, που αντέστρεφαν με το έτσι θέλω τα αποτελέσματα και έστεφαν νικητή τον ηττημένο, αντιδεοντολογικά τεχνάσματα εκ μέρους των αθλητών και λοιπά. Εως και εκείνος ο αρχαίος σοφός της Μυτιλήνης, ο πολύς Πιττακός κατέφυγε σε πανουργία, σε δόλο (δίχτυ με το οποίο τύλιξε τον αντίπαλό του κι έτσι τον εξουδετέρωσε)· άλλος δεν έκοβε επί χρόνια τα νύχια του και ξερίζωνε με αυτά την καρδιά του αντιπάλου του. Φρίκη και βαρβαρισμοί, αλλά ο λαός πάντα εκεί, να παρακολουθεί με μανία σχεδόν όλα αυτά τα θαυμαστά και άγρια.
Συμφωνώ λοιπόν να μην υπολειπόμεθα εκείνων που κατέγραψαν ανά τους αιώνες και εξακολουθούν να καταγράφουν τις αγριότητες και τις απάτες που συμβαίνουν κατά την τέλεση των αγώνων, αρνούμαι εντούτοις να αρνηθώ την τέλεσή τους· θα συμφωνούσα τελικά στην κατάργησή τους, αλλά άντε τότε να τα βάλεις με τις πολυεθνικές αλλά και με τους λαούς του κόσμου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας