• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.2°C / 16.3°C
    2 BF
    70%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 14.5°C
    1 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 16.5°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.4°C
    0 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.0°C
    2 BF
    58%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 13.0°C
    1 BF
    95%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.3°C / 9.4°C
    2 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.7°C
    2 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 15.9°C
    2 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 16.8°C
    3 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 11.8°C / 14.7°C
    1 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 16.2°C
    3 BF
    80%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.4°C / 13.9°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 14.4°C
    0 BF
    80%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.8°C
    3 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.5°C / 16.0°C
    2 BF
    60%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 12.7°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.7°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 9.5°C
    2 BF
    77%

Φωτογραφία αρχείου

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλαλούμ και με το ενιαίο εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+
Σύγκρουση σχεδιασμών και συμφερόντων προκαλούν οι χαοτικές επιλογές του υπουργείου Μεταφορών ● Ασύμβατα τα συστήματα Μετρό και ΟΑΣΘ ● Στον αέρα η εφαρμογή συστήματος ψηφιακού μετασχηματισμού 40 εκατ. ευρώ που έχει κατοχυρωθεί στην ΤΕΡΝΑ.

Σε δρομολογημένο φιάσκο μέσω ιδιότυπου εμφύλιου φαίνεται ότι οδεύουμε σχετικά με το θέμα του Ενιαίου Εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Θεσσαλονίκης. Ο πόλεμος είναι σε εξέλιξη, ενόσω παραμένει η υπόθεση ότι θα έχουμε στην πόλη και μετρό στο τέλος του 2023 -διότι, είπαμε, το ανέκδοτο συνεχίζεται-, οπότε πρέπει να υπάρξει το ανάλογο ενιαίο κόμιστρο για ΟΑΣΘ και μετρό όπως στην Αθήνα.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Μόνο που ήδη είναι ορατές οι αστοχίες, αμέλειες και ανικανότητες του υπουργείου Μεταφορών που έχει καταφέρει να δημιουργήσει με την πολιτική της τελευταίας τριετίας συνθήκες χάους, αφού αυτή τη στιγμή ήδη συγκρούονται οι διαφορετικοί σχεδιασμοί των αρμόδιων φορέων και τα συμφέροντα των μεγάλων ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Ετσι, ενώ προφορικά το υπουργείο Μεταφορών μιλάει για Ενιαίο Κόμιστρο για τις επιβατικές μεταφορές της πόλης (μετρό, ΟΑΣΘ), οι συναρμόδιοι φορείς ακολουθούν ο καθείς τον δρόμο του και… κάπου στο μέλλον δεν αποκλείεται καθόλου να κληθούμε να ξοδέψουμε ένα κάρο λεφτά για να παντρέψουμε ασύμβατες τεχνολογίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», αυτή τη στιγμή τρέχουν διασταυρούμενα και αλληλοσυγκρουόμενα τα εξής δεδομένα.

  1. Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης φέρεται να έχει καταλήξει σε μια πρώτη συμφωνία με αμερικανική εταιρεία προκειμένου να υλοποιηθεί σχέδιο κομίστρου και Εξυπνου Εισιτηρίου που αφορά φυσικά μόνο το μετρό.
  2. Την ίδια στιγμή το υπουργείο Μεταφορών πιέζει τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Μίλτο Τόσκα, και τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, να εγκατασταθεί άλλο σύστημα κομίστρου για τον ΟΑΣΘ, το οποίο είναι αποτέλεσμα του έργου Ψηφιακός Μετασχηματισμός (Ψ.Μ.) του ΟΣΕΘ και της… «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης» (ΑΣΥΘ), η οποία όμως δεν υφίσταται αφού την κατάργησε ο κ. Καραμανλής!
    Ενισχυμένες φήμες μάλιστα επαναφέρουν το σενάριο περί σύνδεσης της αποπομπής του προηγούμενου προέδρου του ΟΑΣΘ, Γιώργου Σκόδρα, με την άρνησή του να παραλάβει τον Ψ.Μ. (ψηφιοποίηση, τηλεματική, έξυπνο εισιτήριο) διότι ο ΟΑΣΘ… διαθέτει ήδη δικά του συστήματα.
    Με δεδομένο ότι δεν υφίσταται η ΑΣΥΘ που θα παρελάμβανε τον Ψ.Μ., το υπουργείο ψάχνει πρόθυμο οργανισμό να παραλάβει το έργο (έχει ανατεθεί μέσω διαγωνισμού στην ΤΕΡΝΑ και είναι αξίας 40 εκατομμυρίων ευρώ)! Μόνο που ο ΟΣΕΘ δεν διαθέτει… λεωφορεία για να εγκαταστήσει τον Ψ.Μ.! Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο Ψ.Μ. είναι η δεύτερη «υποθαλάσσια» για τη Θεσσαλονίκη, έργο δηλαδή που δεν θα ολοκληρωθεί αλλά το Δημόσιο θα το πληρώσει με γιγαντιαίες ρήτρες.
  3. Εγιναν ήδη τρεις συναντήσεις μεταξύ ΟΣΕΘ, Μετρό και Κοινωνίας της Πληροφορίας για να συμφωνήσουν σε ένα κοινό σύστημα, αλλά... δεν τα βρίσκουν. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα διότι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες δηλώνουν ότι τα συστήματά τους είναι ασύμβατα. Η χαοτική εξίσωση κατατείνει… στο άπειρο, καθόσον για την ώρα έξω από τον σχεδιασμό βρίσκεται η γραμμή του μετρό της Καλαμαριάς για την οποία θα απαιτηθεί νέος διαγωνισμός.
  4. Ο ΟΣΕΘ βρίσκεται κυριολεκτικά ανάμεσα σε μυλόπετρες και είναι χαρακτηριστικό ότι μιλώντας στην ΤV100 ο κ. Τόσκας αναφέρθηκε ευγενικά σε «δύσκολη εξίσωση». Δεν είναι καθόλου δύσκολο να φανταστεί κανείς τις πιέσεις που δέχεται ο κ. Τόσκας ο οποίος επιθυμεί Ενιαίο Κόμιστρο, αλλά δεν μπορεί να βγει από τον λαβύρινθο των συμφερόντων που έχουν εμπλακεί και της αποτυχημένης φαεινής ιδέας του υπουργείου να καταργήσει την ΑΣΥΘ.
  5. Το υπουργείο, λένε οι πληροφορίες, προσπάθησε να βγει από το αδιέξοδο ζητώντας να εγκατασταθούν τα δύο ασύμβατα συστήματα (για να μη στενοχωρηθεί καμιά εταιρεία) και ύστερα να γίνει άλλος διαγωνισμός… για να καταστεί δυνατό να συνδεθούν! Η διασύνδεσή τους όμως υπολογίστηκε σε 11 εκατομμύρια ευρώ.
  6. Μέσα στην αναμπουμπούλα κατατέθηκε και η ιδέα -ας μη γράψουμε από ποιον για να μην επιτείνουμε το χάος- να χρησιμοποιηθεί το σύστημα που είναι ήδη σε λειτουργία στην Αθήνα.
Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με εισιτήριο η άθληση στο Καυτανζόγλειο!
Απόφαση-πρόκληση από τη διοίκηση του σταδίου ● Κύμα αντιδράσεων από συλλόγους και απλούς πολίτες που διαμαρτύρονται για την απαξίωση του λαϊκού αθλητισμού στη Θεσσαλονίκη.
Με εισιτήριο η άθληση στο Καυτανζόγλειο!
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο ουρανοξύστης που μόνο λίγοι βλέπουν…
…μεταξύ αυτών ο επιχειρηματίας που ενδιαφέρεται, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης που συνηγορεί αρθρογραφώντας και φυσικά σχεδόν το σύνολο των τοπικών ιστοσελίδων που παρουσιάζουν άκριτα τον σχεδιασμό, χωρίς αυτή φορά...
Ο ουρανοξύστης που μόνο λίγοι βλέπουν…
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Αστυνομικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δύο χρόνια τώρα, το ΑΠΘ έχει αλλάξει τίτλο στην πράξη. Κυβέρνηση και πρυτανικές αρχές όχι μόνο δεν ντρέπονται, το αντίθετο, το θεωρούν πολύ, μα πολύ φυσιολογικό, οι ίδιοι και οι φοιτητές τους να διέρχονται τις...
Αστυνομικό Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το τελευταίο κλικ του Νίκου Γιακουμίδη
Ο πρόωρος θάνατος του Νίκου σήμανε πρώτα την απώλεια μιας Ποιότητας για τη Θεσσαλονίκη. Αυτής που καθοριζόταν όχι μόνο από τα αμέτρητα κλικ των φωτογραφικών μηχανών του, αλλά που μπορεί να πιστοποιηθεί από το...
Το τελευταίο κλικ του Νίκου Γιακουμίδη
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Εν ψυχρώ
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, κάνοντας περατζάδα στη Θεσσαλονίκη ζήτησε και συνάντησε τον συγγραφέα Ισίδωρο Ζουργό «μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας».
Εν ψυχρώ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Τζάμπα» η αισιοδοξία για τον ΟΑΣΘ
Με μόλις δύο από τα 49 πολυδιαφημιζόμενα λεωφορεία της Λιψίας να κυκλοφορούν χθες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ο Κ. Ζέρβας έβλεπε μια μαγική εικόνα με θετικές εξελίξεις.
«Τζάμπα» η αισιοδοξία για τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας