Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κύρος του styling
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κύρος του styling

  • A-
  • A+
Η Mazda έλειψε από την αγορά της Ελλάδας, μα κάθε εμπόδιο για καλό. Μέσα σε τούτα τα χρόνια της απουσίας, μεταμορφώθηκε σε μια premium μάρκα η οποία σχεδιάζει ποιοτικά αυτοκίνητα. Βλέπεις ένα εντυπωσιακό αμάξωμα, με αισθητικές επιμέρους λεπτομέρειες που αιχμαλωτίζουν τη ματιά αρκετή ώρα, ειδικά σε αυτό το λαμπερό κόκκινο προς το μπορντό SoulRedCrystal, όπως το λέει η Mazda.

Το μικρομεσαίο SUV εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία για τη Mazda. Με 4.395 χλστ. μήκος, 1.795 χλστ. πλάτος, 1.540 χλστ. ύψος και 2.655 χλστ. μεταξόνιο, το νέο μοντέλο τοποθετείται ανάμεσα στο Mazda CX-3 και το ήδη καταξιωμένο και δημοφιλές Mazda CX-5, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις όσων επιθυμούν να συνδυάσουν τις συμπαγείς και φιλικές για αστικό περιβάλλον διαστάσεις του πρώτου, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του δεύτερου.

Το νέο Mazda CX-30 αναδεικνύει τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην πρωτοποριακή σχεδιαστική φιλοσοφία που η μάρκα ονομάζει Kodo design. Διατηρώντας όλη τη ζωντάνια του αυθεντικού Kodo «Soul of Motion», αυτή η πιο ώριμη πρόταση στοχεύει πλέον στο μεγαλύτερο κύρος του styling μέσα από την κομψότητα και την αυστηρότητα μιας μινιμαλιστικής αισθητικής, εμπνευσμένης από τις παραδόσεις της ιαπωνικής τέχνης.

Το στιλ του εμπρός μέρους αντανακλά μια εκλεπτυσμένη και ταυτόχρονα δυνατή προσωπικότητα. Η χαρακτηριστική ταυτότητα της πτέρυγας της Mazda παίρνει μια εντονότερη και βαθύτερη μορφή που συνδυάζεται με το συμπαγές περίγραμμα του μπροστινού προφυλακτήρα ώστε να επιτευχθεί μια σύνθεση που υποδηλώνει έντονα την κίνηση προς τα εμπρός.

Το ανθρωποκεντρικό εσωτερικό παρουσιάζει μια καθαρή, φωτεινή και ευρύχωρη για τους επιβάτες καμπίνα και μια άνετη και προσανατολισμένη στον οδηγό θέση οδήγησης. Το cockpit και η καμπίνα εστιάζουν στην εργονομική τελειότητα σε συνδυασμό με την υψηλή σχεδιαστική τεχνολογία και την εξαιρετική θέση οδήγησης. Ο πίνακας οργάνων έχει επίκεντρο τον οδηγό και περιλαμβάνει τα τρία όργανα και την κεντρική οθόνη, έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, προσφέροντας ιδανική ορατότητα και ευκολία χρήσης, ελαχιστοποιώντας την περίπτωση απόσπασης της προσοχής του από τον δρόμο.

Το πάνω τμήμα του ταμπλό περιλαμβάνει μια δευτερεύουσα οθόνη. Ακριβώς μπροστά από αυτή την οθόνη την πάνω επιφάνεια του ταμπλό διατρέχει ένα οριζόντιο νεύρο που καταλήγει στην πόρτα του συνοδηγού και συνεχίζει στο ίδιο στιλ και στο δεξιό πάνελ. Εκεί διακρίνεις το άψογο φινίρισμα με τις ταπετσαρίες και τις υψηλής ποιότητας ραφές με τα μεταλλικά διακοσμητικά, που δίνουν στο εμπρός μέρος της καμπίνας μια ιδιαίτερα όψη. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της φιλοσοφίας των μοντέλων νέας γενιάς Skyactiv της Mazda, η οποία μεταξύ άλλων εφαρμόζει την απόλυτη ηχομόνωση, εξασφαλίζοντας μια μοναδική «ποιότητα ησυχίας» στην καμπίνα.

Οι χώροι εντός είναι απλά ικανοποιητικοί. Τα 430 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι τόσα όσα θα χρειαστείτε ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε ένα μεγάλο παιδικό καρότσι και μια μεγάλη τσάντα. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας έχει πλάτος 1,030 χλστ. και η απόσταση του κατωφλίου φόρτωσης είναι μόλις 731 χλστ., για εύκολο φόρτωμα και ξεφόρτωμα μεγάλων και βαριών αντικειμένων.

Ο συνδυασμός των έξυπνων τεχνολογιών, όπως είναι το σύστημα 4κίνησης i-Activ (AWD), το οποίο συνεργάζεται αρμονικά με το σύστημα G-Vectoring Control (GVC) που ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, και του συστήματος GVC Plus της μπροστινής κίνησης, καθιστά ακόμα πιο εμφατικά τα χαρακτηριστικά της ενδιαφέρουσας εμπειρίας οδήγησης.

Ο diesel κινητήρας Skyactiv-D 1.8 φέρνει καλά νέα. Ο συνδυασμός οικονομίας, ηρεμίας και καθαρότερων καυσαερίων που προκύπτει προσφέρει ομαλή απόδοση και καλές τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αποδεικνύεται επαρκής για το αυτοκίνητο ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αν και με λίγα σχετικά άλογα, είναι εύστροφος και με αρκετή ροπή.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και πραγματοποιεί ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές, οι οποίες σχεδόν δεν γίνονται αισθητές στον οδηγό. Η κατανάλωση δεν είναι υψηλή όταν δεν πιέζεις το αυτοκίνητο. Mένει χαμηλά, λίγο κάτω από τα 7 λ./100 χλμ., αν ταξιδεύεις με πρόγραμμα και δεν είσαι παράλογος στις απαιτήσεις σου.

Κλασικό SUV, το αυτοκίνητο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όχι όμως στα επίπεδα των «καθαρόαιμων» εκτός δρόμου (17,5 εκ.), κάτι που προσδιορίζει και τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία είναι πολύ καλή, με υψηλή ποιότητα κύλισης, καλό κράτημα και περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος. Εκτός δρόμου αναδεικνύονται ο ποιοτικός χαρακτήρας και η γεροδεμένη κατασκευή του αυτοκινήτου, που κινείται «σαν ένα κομμάτι», χωρίς τριγμούς και θορύβους.

Το τελευταίο απόκτημα της Mazda, πέρα απ' το ότι ενισχύει τη θέση της σε μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, αποτελεί και μια σαφή επιβεβαίωση της premium εικόνας της εταιρείας. Είναι συνολικά ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, λειτουργικό, άνετο και ασφαλές, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, εξαιρετικά ποιοτικό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο. Και βεβαίως έχει την ανάλογη τιμή…

MAZDA CX-30 SKYACTIV-D 116
Κινητήρας: 1.759 κ.εκ., πετρέλαιο
Ισχύς: 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/1.600 σ.α.λ.
0-100: 12.6”
Τελική: 183 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,1 λ./ 100 χλμ.
CO2: 129 γραμμάρια
Τέλη: 155 ευρώ
Τιμή: Από 24.796 ευρώ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα νέα Dacia
Η Dacia έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες των νέων Sandero και Sandero Stepway.
Τα νέα Dacia
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επιμόρφωση
Η Kosmocar-Ducati ήταν ο χορηγός της ημερίδας επιμόρφωσης εκπαιδευτών σχολών οδηγών που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Riding School, στο Πολυδένδρι Αττικής.
Επιμόρφωση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το χαβιάρι από το Minsk
Το 1964, στο Monte Carlo Rally ο Paddy Hopkirk μετέτρεψε με τη νίκη του το κλασικό Mini Cooper σε εμβληματικό μοντέλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το χαβιάρι από το Minsk
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υπερσύγχρονο
Η Peugeot Motocycles παρουσίασε την έκδοση 2020 του Peugeot Metropolis, ενός τρίτροχου που παράγεται στη Γαλλία.
Υπερσύγχρονο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρική συνεργασία
Η Kia Hellas και η Armet Mobility, αντιπρόσωπος των φορτιστών Wallbox στην Ελλάδα, θα συνεργαστούν για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων φόρτισης των αυτοκινήτων της Kia.
Ηλεκτρική συνεργασία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το καλό καλύτερο
To νέο Toyota Yaris ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά «προικισμένο» με νέες τεχνολογίες, αλλά και μια συνολική αναβάθμιση ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας.
Το καλό καλύτερο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας