• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.1°C / 34.0°C
    4 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.6°C / 34.8°C
    2 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.0°C / 34.3°C
    1 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    1 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 31.9°C
    3 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 35.5°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.3°C / 27.6°C
    2 BF
    34%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    2 BF
    33%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 31.0°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    3 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.7°C / 30.7°C
    3 BF
    74%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 32.3°C
    0 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.2°C / 33.3°C
    2 BF
    32%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    2 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.7°C / 32.8°C
    2 BF
    23%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.3°C / 29.9°C
    2 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.7°C / 31.7°C
    3 BF
    58%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    1 BF
    54%
Yuri Tavares

Το «Μπλε» στο Bios

  • A-
  • A+

To ΜΠΛΕ είναι το πρώτο μέρος μίας θεατρικής χρωματικής πενταλογίας που δημιουργήθηκε από την ομάδα θεάτρου «Bleu en Haut Bleu en Bas» (Μπλε Πάνω Μπλε Κάτω), με έδρα την Ελβετία και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016 στο Théâtre des Grottes στη Γενεύη. Έκτοτε, έχει φιλοξενηθεί σε θεατρικές σκηνές σε Ελλάδα, Κύπρο, Ελβετία, Γαλλία, Λίβανο και σε μεγάλα διεθνή Φεστιβάλ (Festival La Bâtie, Festival Plein Tube κ.ά).

Πρόκειται για ένα σύγχρονο περφόρματιφ έργο όπου η γλώσσα μπλέκεται με τη μουσική. Μία ηθοποιός κι ένας μουσικός συντονίζονται και φέρνουν τον θεατή στην καρδιά της προσωπικής αλήθειας που κρύβεται πίσω από το άγχος. 

Ο άνθρωπος αισθανόταν άγχος ανέκαθεν. Ωστόσο, παρατηρούμε τα γενεσιουργά αίτια του άγχους να αλλάζουν ανά τα χρόνια. Είναι διαφορετικό να αγχώνεσαι επειδή μαθαίνεις ότι η Γη δεν είναι επίπεδη αλλά στρογγυλή και να φοβάσαι μην πέσεις στο κενό, από το να ακούς την καρδιά σου να χτυπά όλο και πιο γρήγορα νομίζοντας ότι θα πάθεις καρδιακή ανακοπή. 

Αντίθετα με παλαιότερες εποχές, όπου η άγνοια ήταν αυτή που απειλούσε τον άνθρωπο, προκαλώντας του φόβο και άγχος, σήμερα είναι η υπερπληροφόρηση. Το ΜΠΛΕ είναι μία περφόρμανς που πραγματεύεται το ενδογενές και εξωγενές άγχος, τα ψυχοσωματικά συμπτώματά του και την ευαλωτότητα του ατόμου. Με ένα κείμενο τόσο ωμό όσο και ποιητικό, αλλά και μέσα από την ενέργεια του ροκ εν ρολ, η συγγραφέας του έργου και ηθοποιός επί σκηνής, Άννα Λεμονάκη, εκθέτει εαυτόν με αφοπλιστική ειλικρίνεια, διεκδικώντας να μοιραστεί ερωτήματα πανανθρώπινα αλλά συχνά ανομολόγητα. 

Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης είναι το νερό που θρέφει τα πάντα και για πάντα. Πηγή ζωής και αναζωογόνησης για τη φύση και τον άνθρωπο, σύμβολο εξαγνισμού και κάθαρσης, το νερό σε συνεχή ροή συντηρεί και καθαρίζει το περιβάλλον μέσα και γύρω μας, κινητοποιεί το σώμα και ωφελεί ποικιλοτρόπως την ψυχή.

«Ποιος φοβάται να κολυμπήσει πάνω απ’ τα φύκια της θάλασσας; Ποιος φοβάται τα δάκρυα του; Να χαμογελάσει παραπάνω απ’ όσο πρέπει; Να μην μπορείς να βρεις τη χαρά ακόμα κι αν ξέρεις που βρίσκεται; Τα γηρατειά; Τα γερασμένα όνειρα; Την ανεργία; Και φυσικά μιλάω για τη συναισθηματική ανεργία. Την ευθύνη; Να φέρεις ένα παιδί στον κόσμο; Να πεις την αλήθεια στο παιδί σου; Να ανοίξεις την παλάμη σου και να αφήσεις το παιδί σου να πετάξει όπου το τραβά η όρεξη του; Nα ξεχάσεις το παιδί που ήσουν κάποτε; Να πεις Όχι και να το υποστηρίξεις; Να πεις Ναι στο ρίσκο. Να πεις συγγνώμη όταν έχεις κάνει μαλακία. 

Συγγνώμη, έκανα μαλακία. 

Ποιος φοβάται να ανοίξει τα μάτια και να δει γύρω του; Nα ζήσεις την ευτυχία που σου χτυπά την πόρτα; Να ανοίξεις την πόρτα, να ζήσεις έναν έρωτα παθιασμένο, θυμάστε όταν ήσασταν 15 χρονών πώς αναψοκοκκινίζατε σε δευτερόλεπτα στα μάγουλα, στο στήθος και χάμω; Ποιος φοβάται να ζήσει μια ζωή ορμονικά ζωντανή; 

Σημείωμα της δημιουργού και ηθοποιού επί σκηνής Άννας Λεμονάκη

40 εκατομμύρια ενήλικες Ευρωπαίοι, από 18 έως 54 ετών, υποφέρουν από διαταραχές άγχους. Τι συμβαίνει όταν ξαφνικά γινόμαστε προσεκτικοί με τη ζωή και αντί να τη ζούμε, μετατρεπόμαστε σε απλούς θεατές; H πρώτη μας όρεξη είναι να βουτήξουμε στη θάλασσα, αλλά το νερό είναι κρύο. Και δε θέλουμε να πάρουμε το ρίσκο μιας ωκεανικής γρίπης. Προσέχουμε και στερούμαστε τον ωκεανό. Νιώθω την ανάγκη να δηλώσω ότι οι διαταραχές άγχους σε οποιαδήποτε μορφή οφείλουν να είναι δημόσιο θέμα και γι’ αυτό το λόγο αποφάσισα να κάνω αυτό το έργο. Όσο περισσότερο και ανοιχτά μιλήσουμε για τα προσωπεία του άγχους (κρίσεις πανικού, φοβίες, μετατραυματικό στρες...) τόσο πιο εύκολα θα καταλάβουμε ότι αυτή η μαύρη επιφάνεια στον βυθό της θάλασσας δεν είναι παρά φύκια και τίποτα άλλο. Το ΜΠΛΕ είναι ένα μανιφέστο λέξεων και ήχων ενάντια στον στιγματισμό που συνοδεύει τις ψυχικές ασθένειες. 

Κάθε δημιουργία είναι για μένα η ευκαιρία να πάρω ένα ρίσκο. Ρισκάρω διαλέγοντας θέματα που με φοβερίζουν. Πρόκειται για θέματα που θεωρώ ιλιγγιώδη. Στη δουλειά μου ως σκηνοθέτιδα, συγγραφέας και ηθοποιός, δουλεύω πάντα βάζοντας στο επίκεντρο τις αντιθέσεις. Πέρασμα από τη σιγουριά στην αβεβαιότητα, από την τρυφερότητα στη σκληρότητα, από ένα στενό πέρασμα σε έναν χώρο τεράστιο, από τον ρομαντισμό στη χυδαιότητα, από τη σιωπή στην κραυγή, από την ένταση στη νηνεμία, από το θέατρο στο αντιθέατρο. Είναι ακριβώς σε αυτά τα τοπία που βρίσκω υλικό για εξερεύνηση.

Ταυτότητα παράστασης

  • Κείμενο, σκηνοθεσία, ερμηνεία: Άννα Λεμονάκη
  • Μουσικός επί σκηνής & ερμηνεία: Samuel Schmidiger 
  • Δραματουργία: Μυρτώ Προκοπίου, Aurélien Patouillard
  • Βοηθός σκηνοθέτιδας: Χρύσα Χατζησόγλου, Claire Forlcaz
  • Σκηνογραφία: Άννα Λεμονάκη
  • Φωτισμός: Renato Campora
  • Φωτογραφίες: Tim Robert-Charrue, Yuri Tavares
  • Παραγωγή: Bleu en Haut Bleu en Bas

*Η παράσταση επιχορηγείται από την ProHelvetia, την πόλη και το καντόνι της Γενεύης. 


●INFO
Πού: BIOS, Πειραιώς 84, Γκάζι
Πότε: Από 26 Μαΐου έως 4 Ιουνίου 2022 
Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο, στις 21.00
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ κανονικό, 10 ευρώ μειωμένο
Τηλ. Κρατήσεων: 2103425335
Ηλεκτρονική προπώληση: viva.gr
Facebook page: https://www.facebook.com/bleuenhautbleuenbas/
Instagram profile: @anna_lemonaki

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Παιδιά της διπλανής πόρτας στους «Νόμους της Έλξης»
Ο Γιώργος Κατσιφής γράφει, σκηνοθετεί και κάνει όνειρα, όπως κάθε νέος της ηλικίας του παλεύοντας με «πίστη και σκληρή δουλειά», όπως λέει, για να δει τα έργα του να ζωντανεύουν επί σκηνής.
Παιδιά της διπλανής πόρτας στους «Νόμους της Έλξης»
ΘΕΑΤΡΟ
«Το Μαράκι έκλασε» στο Faust Bar Theatre Arts
Η παράσταση της ομάδας Seven Sisters κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 8 Νοεμβρίου, στις 20.00. Επτά γυναίκες επί σκηνής αφηγούνται πέντε κωμικοτραγικές ιστορίες, δια χειρός Λένας Κιτσοπούλου.
«Το Μαράκι έκλασε» στο Faust Bar Theatre Arts
ΘΕΑΤΡΟ
«Ηθελα να μιλήσω στη γλώσσα της γενιάς μου για το stalking»
Η συγγραφέας του «Νυχιάνγκ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, γράφει για όσα μπορούν να αποκαλυφθούν την ώρα της ιεροτελεστίας του μανικιούρ και μιλά για τη σχέση της με το θέατρο.
«Ηθελα να μιλήσω στη γλώσσα της γενιάς μου για το stalking»
ΘΕΑΤΡΟ
Η Χριστίνα Χριστοφή πιστεύει στις επαναστάσεις και τραβάει «Σκληρές Φωτογραφίες»
Ένα άκρως ενδιαφέρον κείμενο με άρωμα από Κούβα και άλογα ιπποδρόμου, που βάζει στο επίκεντρο τις παράλληλες διαδρομές τριών προσώπων, τα οποία έκαναν τις επαναστάσεις τους και τώρα αναλογίζονται αν κέρδισαν ή...
Η Χριστίνα Χριστοφή πιστεύει στις επαναστάσεις και τραβάει «Σκληρές Φωτογραφίες»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ντοστογιέφσκι στην Κρήτη
Είναι ένας άνθρωπος που αποφασίζει -έπειτα από ένα μακρύ ταξίδι μέσα στο όνειρο μιας νύχτας- να διακηρύξει την ανθρώπινη αλληλεγγύη ως μοναδικό αντίδοτο στην αυτοκαταστροφή του κόσμου μας.
Ο Ντοστογιέφσκι στην Κρήτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας