Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.8°C / 15.6°C
    2 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.1°C / 13.3°C
    0 BF
    62%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 3.9°C / 13.3°C
    2 BF
    87%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 2.8°C / 6.0°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 8.3°C / 8.3°C
    0 BF
    84%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.0°C / 13.3°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 2.8°C / 13.3°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.7°C
    3 BF
    87%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 15.0°C
    2 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.2°C / 13.2°C
    1 BF
    61%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.0°C / 10.6°C
    1 BF
    81%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    10°C 6.7°C / 12.8°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 16.0°C
    4 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 11.1°C
    1 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.3°C / 12.8°C
    1 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.2°C / 13.3°C
    2 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    49%
Παραίτηση Λιγνάδη με οσμή σκανδάλου
ΦΩΤ.:ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραίτηση Λιγνάδη με οσμή σκανδάλου

  • A-
  • A+
Μια συνταρακτική εξομολόγηση σωματικής και ψυχικής βίας ενός 19χρονου στο «όνομα» του θεάτρου. ● «Θα ασκήσω κάθε νόμιμο δικαίωμα έναντι εκείνων που με στοχοποίησαν εξυπηρετώντας την οποιαδήποτε σκοπιμότητα», δηλώνει ο παραιτηθείς καλλιτεχνικός διευθυντής. ● «Επώνυμες καταγγελίες» περιμένει η υπουργός Πολιτισμού.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πώς προσεγγίζει ένας νέος τον 20χρονο Τομ, τον γιο της Αμάντα Ουίνγκφιλντ στον «Γυάλινο κόσμο»; Πώς ερμηνεύει εκείνο το αγόρι του 1944, που ζει στη φτωχογειτονιά του Σεν Λούις του Μιζούρι παλεύοντας με τα μυστήρια της σεξουαλικότητάς του;

Η συγκλονιστική εξομολόγηση του Ν.Σ. στη συνάδελφο Ναταλί Χατζηαντωνίου (2020mag.gr) μας περιγράφει έναν τρομακτικό τρόπο «διδασκαλίας» Ελληνα σκηνοθέτη σε 19χρονο μαθητή πριν από 16 χρόνια, τη στιγμή εκείνη που για πρώτη φορά συναντιέται με το όνειρό του: το θέατρο.

Περιγράφει πώς τον «διαπαιδαγωγεί» ο σκηνοθέτης για τον ρόλο του Τομ στο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς, όχι στο θέατρο αλλά στο σπίτι του. Περιγράφει το ανατριχιαστικό σκηνικό μιας φρικτής βίας, σεξουαλικού βιασμού, σωματικής κακοποίησης που υπέστη το 2005, γεγονός που σημάδεψε τη ζωή του και τον έκανε να εγκαταλείψει το θέατρο.

Το Σάββατο βράδυ, μερικές ώρες μετά την ανάρτηση αυτής της συνέντευξης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης έστειλε στην υπουργό Πολιτισμού την παραίτησή του η οποία έγινε δεκτή.

Ο Νίκος Σ. δεν δημοσιοποιεί το όνομά του, ούτε το όνομα του θύτη του στη Ναταλί Χατζηαντωνίου, όχι ακόμη...

«Θα το πω στη Δικαιοσύνη. Πρέπει να παρέμβει, για να σταματήσει η κτηνωδία. Γνωρίζω ενδιαμέσως, ότι δεν ήμουν ούτε ο πρώτος ούτε ο μοναδικός που την υπέστη. Θέλω όμως να συμβάλω για να σταματήσει, για να μην υπάρξουν άλλα θύματα. Μιλάμε για παιδιά, νέους ανθρώπους με όνειρα και ταλέντο. Οταν έσπασε η συνωμοσία της σιωπής και της συγκάλυψης, κατάλαβα ότι δεν είμαι μόνος, πήρα κουράγιο.

Για πολλά χρόνια δεν μπορούσα καν να διαβάσω για τέτοιες ιστορίες. Οταν γνωστοποιήθηκε η ιστορία της Μπεκατώρου, δεν μπόρεσα να διαβάσω λεπτομέρειες. Κάτι με πατάει στο στήθος. Στη διάρκεια της πολύχρονης ψυχοθεραπείας μου, ο ψυχαναλυτής μου μού έκανε μια φαινομενικά άσχετη ερώτηση. Και ξεκίνησα να κλαίω ασταμάτητα, ασταμάτητα, ασταμάτητα. Τότε κατάλαβα ότι είχα θάψει την κτηνωδία τόσο βαθιά μέσα μου που νόμιζα ότι την είχα ξεπεράσει. Αλλά τώρα βγήκε πάλι στην επιφάνεια, σαν να έγινε χθες. Οταν είδα τη Ζέτα Δούκα να μιλάει στην τηλεόραση, αισθανόμουν τον πόνο της στο στήθος μου. Ο κόμπος στον λαιμό της έκοβε και τη δική μου ανάσα. Είπα “τέλος”.

Ο λόγος που θέλησα να μιλήσω είναι γιατί δεν ασχολούμαι και δεν θα ξανασχοληθώ με αυτό το επάγγελμα. Κανένας σκηνοθέτης δεν μπορεί να με εκμεταλλευτεί, να με χρησιμοποιήσει, να με απορρίψει. Ενας άλλος λόγος που θέλησα να μιλήσω, είναι επειδή τόσα νέα παιδιά που γνωρίζω μου είπαν “βγες, μίλα και εμείς θα ακολουθήσουμε”. Αλλά ένας ακόμα πολύ σημαντικός λόγος για μένα, είναι ότι δεν μπορώ να εξαιρέσω από την αφήγησή μου το τρίτο πρόσωπο. Δεν μπορώ να πω ψέματα ότι εκείνο το βράδυ ήμασταν μόνον εγώ κι ο σκηνοθέτης.

Υπήρχε κι ένα άλλο άτομο εκεί, που μπορεί να θεωρείται θύτης, αλλά για μένα, στην ηλικία που ήταν, ήταν κι αυτός θύμα. Δεν μπορώ στην ηλικία που είμαι τώρα να βγω και να καταστρέψω ή να στοχοποιήσω ή να στιγματίσω ένα παιδί που ήταν τότε 22 ετών και βρέθηκε στη θέση να εκτελεί εντολές από ένα άτομο το οποίο είχε τέτοια δύναμη, όχι μόνο στον χώρο, αλλά και επάνω του. Θέλω να προστατέψω αυτό το παιδί γιατί υπήρξε θύμα – κι ας άσκησε κι αυτός βία επάνω μου. Αλλά ναι. Στην ηλικία που είμαι, μπορώ να διακρίνω το θύτη από το θύμα».

Μέσα στο βαρύ κλίμα καταιγιστικών καταγγελιών, «φημών» κατά μερικούς, ο χώρος του θεάτρου προχωρά αργά και επώδυνα στην επόμενη μέρα. Τίποτα δεν μπορεί, δεν πρέπει να είναι πια ίδιο. Τα θύματα βρήκαν την τόλμη να μιλήσουν, οι ηθοποιοί έχουν πια ένα σοβαρό, αποφασισμένο Σωματείο να τους εκπροσωπεί, οι νέοι καλλιτέχνες συσπειρώνονται δυναμικά με τη μεριά της αλήθειας και της κάθαρσης.

Αναμένεται να ανακοινωθεί ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο Εθνικό Θέατρο μετά την παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη, ο οποίος στην επιστολή του δηλώνει πως «θα ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα έναντι εκείνων που τον στοχοποίησαν εξυπηρετώντας την οποιαδήποτε σκοπιμότητα»:

«Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες ενός τοξικού κλίματος φημών, υπονοούμενων, διαρροών και αναφορών γύρω από το πρόσωπό μου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει οποιαδήποτε επίσημη καταγγελία. Γεγονός που θα μου επέτρεπε το ελάχιστο προβλεπόμενο από ένα Κράτος Δικαίου, δηλαδή να υπερασπιστώ τον εαυτό μου.

Αντιπαρερχόμενος τις ερμηνείες που θα γεννήσει η κίνησή μου αυτή, οφείλω να βάλω το καλό του Εθνικού Θεάτρου πάνω απ’ όλα, και να προστατεύσω τον θεσμό από μια ατέρμονη επικοινωνιακή και πολιτική διελκυστίνδα. Αφού οι επιθέσεις, έστω κι έτσι, είναι προσωπικές, επιλέγω να σταθώ κι εγώ όρθιος απέναντί τους ως πρόσωπο και όχι να κρυφτώ στην κουίντα του Εθνικού Θεάτρου. Επιπλέον, η παραίτησή μου αυτή, μου επιτρέπει να προχωρήσω χωρίς να δεσμεύω ή να δεσμεύομαι πλέον θεσμικά και να ασκήσω κάθε νόμιμο δικαίωμά μου έναντι όσων επέλεξαν να με στοχοποιήσουν, εξυπηρετώντας την οποιαδήποτε σκοπιμότητα. Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη συνεργασία».

Στο μεταξύ, σε χθεσινή της συνέντευξη στο Thema Radio η Λίνα Μενδώνη εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι πρόκειται για φήμες και όχι για επώνυμες καταγγελίες, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ περιμένει από την υπουργό Πολιτισμού πλήρη ενημέρωση, γιατί έκανε δεκτή την παραίτηση του Δημήτρη Λιγνάδη.

«Η κ. Μενδώνη για να καλύψει τον κ. Λιγνάδη είχε μιλήσει για φήμες και είχε δεσμευτεί πως θα εξετάσει κάθε ενδεχόμενο εάν υπάρξει επώνυμη καταγγελία. Αφού για δύο εβδομάδες η κ. Μενδώνη έκανε τα στραβά μάτια για την προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη, σήμερα ξαφνικά, ενώ δεν υπήρξε καμία επώνυμη καταγγελία παρά μόνο μία ανώνυμη και ανατριχιαστική μαρτυρία ενός θύματος βιασμού στο 2020mag.gr που δεν κατονομάζει τον δράστη, έκανε δεκτή την παραίτησή του. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για τραγική σύμπτωση».

Και το Τμήμα Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ παρεμβαίνει λέγοντας πως «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού (κ. Μενδώνη, κ. Γιατρομανωλάκης) οφείλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του κ. Λιγνάδη».

ΘΕΑΤΡΟ
Οποιον πάρει ο Xάρος;
Με επιστολή τους ηθοποιοί καταγγέλλουν τους πρώην καλλιτεχνικούς διευθυντές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Γιάννη Αναστασάκη και Μαρία Τσιμά για αυταρχική, αντισυναδελφική και αντεργατική συμπεριφορά....
Οποιον πάρει ο Xάρος;
ΘΕΑΤΡΟ
Φιλίες...
Αίσθηση έχει προκαλέσει η στήριξη που παρέχει ο Νίκος Κολοβός στον αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή Νίκο Νικολάου που απομακρύνθηκε από τη θέση του μετά από καταγγελίες εις βάρος του.
Φιλίες...
ΘΕΑΤΡΟ
«Ζητώ συγγνώμη αν τυχόν σας πλήγωσα»
Την παραίτησή του από τα διδακτικά καθήκοντα της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου υπέβαλλε ο σκηνοθέτης Στάθης Λιβαθινός, ενώ αρνείται καταγγελίες που σχετίζονται με «αυταρχική συμπεριφορά».
«Ζητώ συγγνώμη αν τυχόν σας πλήγωσα»
ΘΕΑΤΡΟ
Τι συμβαίνει στη Δραματική Σχολή;
Κοινή ανακοίνωση σπουδαστών-καθηγητών του Εθνικού Θεάτρου σχετικά τις πρόσφατες καταγγελίες για περιστατικά άσκησης βίας από διδάσκοντες.
Τι συμβαίνει στη Δραματική Σχολή;
ΘΕΑΤΡΟ
«Πηγαίνω στο αρχαίο δράμα με την περιέργεια της ανακάλυψης»
Με τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη που παρουσιάζεται από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο υπογράφει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλοςτην πρώτη του σκηνοθεσία στο αρχαίο θέατρο.
«Πηγαίνω στο αρχαίο δράμα με την περιέργεια της ανακάλυψης»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας