Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οταν η εξουσία φέρνει διαφθορά και η εργασιομανία... εγκεφαλικό
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν η εξουσία φέρνει διαφθορά και η εργασιομανία... εγκεφαλικό

  • A-
  • A+

Ο έκπτωτος ★★★½☆☆

(El Reino, Ισπανία, Γαλλία, 2018, 132')

♦ Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σορογκόγεν
♦ Ηθοποιοί: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεζ, Γιοσέπ Μαρία Που

Ο Μανουέλ Λόπεζ-Βιντάλ είναι ένας επιφανής Ισπανός πολιτικός, αναγνωρισμένος για το κύρος και τη δράση του. Και για την πλουσιοπάροχη ζωή του, μια και ο Μανουέλ, μαζί με την οικογένειά του, ζει σ’ ένα περιβάλλον χλιδής, δύσκολα δικαιολογήσιμης. Οταν θα βρεθεί περιφερειακό θύμα ενός σκανδάλου, οι καλά κρυμμένες αλήθειες της καριέρας του θα αρχίσουν να ξεπροβάλλουν: κατάχρηση δημόσιων και ευρωπαϊκών πόρων και κάθε είδους κομπίνα έχουν φέρει τον Μανουέλ στο… κοινωνικό ύψος που απολαμβάνει. Δύο ανάσες πριν από τις εκλογές, ο πολιτικός θα κληθεί να μαζέψει τ’ ασυμμάζευτα, τη στιγμή που η διαφθορά ολόκληρης της ισπανικής πολιτικής σκηνής αποκαλύπτεται μπροστά στα μάτια των πολιτών.

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικά ατμοσφαιρικού θρίλερ «Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει» του 2016, μετουσιώνει σε ακόμα ένα κινηματογραφικό θρίλερ την ιστορία τρόμου της αποκαθήλωσης και προδοσίας της πολιτικής εντιμότητας. Οσο το περιεχόμενο της ταινίας του μοιάζει αυτονόητο τόσο η φόρμα της προχωρά με θαρραλέο ρυθμό και κλειστοφοβικό στιλιζάρισμα (καθόλου παράξενο που το φιλμ τιμήθηκε με επτά βραβεία Γκόγια κι ήταν υποψήφιο για το Lux), σχηματίζοντας έναν πρωτότυπο συνδυασμό υπόγειας έντασης και διαδοχικών ανατροπών. Μέσα σ’ αυτό το καλοσχεδιασμένο πλαίσιο, ο Αντόνιο ντε λα Τόρε βρίσκει το έδαφος να μεγαλουργήσει συγκρατημένα και καθηλωτικά.

ΑΒΑΝΑ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ, ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΝΟΙΞΙΣ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΡΙΑΝ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΔΑΦΝΗ, ΕΛΛΗΝΙΣ CINEMAX, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΚΗΠΟΣ, ΛΑΟΥΡΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΜΑΡΙΕΛ Π. ΡΑΦΤΗ, ΜΑΣΚΩΤ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΠΕΡΑΝ, ΡΙΑ ΜΑΤΙ, ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ, ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ, ΦΙΛΙΠ, ΧΛΟΗ, ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ.

Χαλαρώστε, κύριε Αλέν! ★★½☆☆☆

(Un homme pressé, Γαλλία, 2018, 108')

  • Σκηνοθεσία: Ερβέ Μιμράν
  • Ηθοποιοί: Φαμπρίς Λουκινί, Λεϊλά Μπεκτί

Ενα υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας, ο εργασιομανής Αλέν (ήρωας βασισμένος στον πρόεδρο της Πεζό, Κριστιάν Στιέφ), παθαίνει εγκεφαλικό και αναγκάζεται να ξαναπιάσει τη ζωή του από την αρχή, επαναπροσδιορίζοντας τι είναι σημαντικό και τι όχι.

Μεταξύ φαρσοκωμωδίας (πόσα αστεία μπορείς να βγάλεις από την αδυναμία του κυρίου Αλέν να μιλήσει μετά το εγκεφαλικό;) και μελαγχολικού δράματος (του ώριμου άνδρα που συνειδητοποιεί ότι η ζωή του σπαταλήθηκε στα λάθος πράγματα), ο Ερβέ Μιμράν κάνει ένα ελαφρώς διδακτικό φιλμ, του οποίου την ενέργεια και την ευαισθησία ανεβάζει μόνος, όπως σε κάθε ρόλο του, ο πληθωρικός κι ευμετάβλητος Φαμπρίς Λουκινί και ο αξιολάτρευτος σκύλος του.

Ερωτας α λα ιταλικά ★½☆☆☆☆

(Little Italy, Καναδάς, ΗΠΑ, 2018, 102')

  • Σκηνοθεσία: Ντόναλντ Πέτρι
  • Ηθοποιοί: Εμα Ρόμπερτς, Χέιντεν Κρίστενσεν

Η Νίκι είναι μια φιλόδοξη νεαρή σεφ που επιστρέφει στη γενέτειρά της, τη γειτονιά της «Μικρής Ιταλίας» στο Τορόντο, μετά τις σπουδές της. Εκεί θα συναντήσει το παλιό –και ξανά τώρα– φλερτ της, τον Λίο, που είναι επίσης σεφ και ειδικεύεται στην πίτσα. Οι έρωτας του ζευγαριού μαγειρεύεται κρυφά από τους γονείς τους, μια και οι δύο οικογένειες είναι ιδιοκτήτριες των δύο ανταγωνιστικών ιταλικών εστιατορίων της περιοχής.

Ο Ντόναλντ Πέτρι έχει υπογράψει κάποιες από τις πιο χαριτωμένες ρομαντικές κομεντί των τελευταίων δεκαετιών, από το «Mystic Pizza», που αποκάλυψε την Τζούλια (θεία της Εμα, άλλωστε) Ρόμπερτς, μέχρι το «Μις με το ζόρι». Αυτή εδώ δεν ξεχωρίζει σε νοστιμάδα, αντίθετα είναι βαρυφορτωμένη προβλέψιμους διαλόγους και φολκλόρ, τουριστικά κλισέ. Ο,τι φρεσκάδα διατηρεί, την οφείλει στη λαμπερή παρουσία του πρωταγωνιστικού ζευγαριού και στις μυρωδιές της κουζίνας που διαπερνούν την οθόνη.

Χελς Κίτσεν: οι βασίλισσες του εγκλήματος

(The Kitchen, ΗΠΑ, 2019, 102')

  • Σκηνοθεσία: Αντρεα Μπέρλοφ
  • Ηθοποιοί: Ελίζαμπεθ Μος, Μελίσα ΜακΚάρθι, Τίφανι Χαντίς

Οταν οι βαρόνοι του εγκλήματος στο κακόφημο Χελς Κίτσεν, της Νέας Υόρκης του 1970, μπαίνουν φυλακή, οι σύζυγοί τους αναλαμβάνουν να συνεχίσουν τις οικογενειακές «επιχειρήσεις». Με ένα δυναμικό γυναικείο καστ, η Αντρεα Μπέρλοφ, σεναριογράφος του «Straight Outta Compton», για τους NWA, μεταφέρει στην οθόνη το κόμικς της Vertigo.

ΣΙΝΕΜΑ

Επανεκδόσεις

«Η συμμορία των Σικελών» (Γαλλία, 1969, ★★★½☆☆). Ενας νεαρός, σεσημασμένος κλέφτης κοσμημάτων (Αλέν Ντελόν), συνεργάζεται με τον πατριάρχη μιας μαφιόζικης φαμίλιας (Ζαν Γκαμπέν) για μια πρωτοφανώς φιλόδοξη ληστεία διαμαντιών, ενώ ο τοπικός επιθεωρητής (Λίνο Βεντούρα) είναι ορκισμένος να τους συλλάβει. Το απολαυστικό heist movie του Αρνί Βερνέιγ, τεράστια εμπορική επιτυχία στην εποχή της, διατηρεί άθικτη την ένταση της δράσης της και την απαράμιλλη γοητεία του καστ της.

«Πριν την Επανάσταση» (Ιταλία, 1964, ★★★★☆). Ο 20χρονος Φαμπρίτσιο, παθιασμένος κομμουνιστής, σε μια γεμάτη ένταση σχέση με τη θεία του (η Αντριάνα Αστι μοναδικά γοητευτική), βρίσκεται μπροστά στο μεγάλο δίλημμα της ζωής του: την πίστη του στην ιδεολογία του και τα οφέλη τού να ενταχθεί στο σύστημα. Η πρώτη ξεκάθαρα πολιτική ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ένα δυναμικό δείγμα του αισθητικού και σεναριακού θάρρους του, σκηνοθετημένη όταν ο Ιταλός μετρ ήταν συνομήλικος σχεδόν με τον ήρωά του.

«La Strada» (Ιταλία, 1954, ★★★★★). Η Γκελσομίνα (Τζουλιέτα Μασίνα) είναι ένα ανέμελο, αλαφροΐσκιωτο κορίτσι που πουλιέται (μην ξεχνάμε τον θρυλικό ελληνικό τίτλο της ταινίας, «Πουλημένη από τη μητέρα της») στον Ζαμπανό (Αντονι Κουίν), ως ατραξιόν για το περιοδεύον τσίρκο του. Εκεί η Γκελσομίνα θα υποστεί κάθε είδους ψυχική και σωματική κακοποίηση, χωρίς να σταματά να βλέπει το καλό στους ανθρώπους. Το αριστούργημα του Φεντερίκο Φελίνι επανέρχεται στις αίθουσες για να θυμίσει το μέγεθος του ταλέντου και της έμπνευσής του.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
Ο Κώστας Γαβράς την πίστη που ο ίδιος νιώθει, στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» δεν καταφέρνει στιγμή να τη μετουσιώσει κινηματογραφικά σε κάτι παραπάνω από ένα μονόπλευρο «λυσάρι» της ταραγμένης πολιτικής...
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας 15χρονος μαφιόζος σταρ
Η νέα ταινία του Κλαούντιο Τζιοβανέζι (του επιτυχημένου τηλεοπτικού «Gomorrha») φέρνει στην οθόνη το νέο best seller του Ρομπέρτο Σαβιάνο, στερώντας του τη δύναμη μιας καθόδου από τη γη στην κόλαση, αλλά...
Ενας 15χρονος μαφιόζος σταρ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
ΣΙΝΕΜΑ
Μια βροχερή μέρα στο λαϊκό δικαστήριο
Το διάστημα μεταξύ 2017 και 2018, ο σχεδόν 85χρονος Γούντι Αλεν γύριζε, μετά από καιρό «ταξιδιωτικού» σινεμά, την 48η ταινία του στην αγαπημένη του πόλη, τη Νέα Υόρκη.
Μια βροχερή μέρα στο λαϊκό δικαστήριο
ΣΙΝΕΜΑ
Σκανταλιάρες Dames, 342 καρατίων
Είναι τέσσερις από τις σπουδαιότερες και πιο… σκανταλιάρες, οξυδερκείς, ατρόμητες Βρετανίδες ηθοποιούς. Είναι κι οι τέσσερις Dames, παρασημοφορημένες από τη βασίλισσα.
Σκανταλιάρες Dames, 342 καρατίων
ΣΙΝΕΜΑ
H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook
Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα της Καμίλ Λοράνς, ο Σαφί Νεμπού δοκιμάζει μια διατριβή στην πρόσφορη υποκρισία των social media. Στήριγμα η παρουσία και η ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός, που μπορεί να κάνει κάθε...
H Ζιλιέτ Μπινός χαμένη στα ψέματα του Facebook

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας