Τη δομή ενός σύγχρονου κόμματος κατέθεσε στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης ο γραμματέας Μίλτος Χατζηγιαννάκης, προσδιορίζοντας παράλληλα και τον πολιτικό στόχο: «Στήνουμε μια ομάδα για να κερδίσουμε τις εκλογές».
Ο επόμενος οργανωτικός αυτός, στόχος είναι να υπάρξει ομάδα μελών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, «σε κάθε χωριό, σε κάθε νησί, σε κάθε γειτονιά και πόλη να είμαστε εκεί να κάνουμε πράξη το σύνθημά μας, ή καλύτερα το μήνυμά μας: Από την κοινωνία, με την κοινωνία, για την κοινωνία», υπογράμμισε ο γραμματέας.
Στην αρχή διευκρίνισε ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη θα είναι ένα κόμμα υβριδικό, που θα παντρεύει την κλασική οργανωτική δομή με φρέσκα χαρακτηριστικά και την ψηφιακή/αδιαμεσολάβητη δικτύωση. Από την αρχή της εβδομάδας εξ άλλου η πλατφόρμα συμμετοχής και διαβούλευσης θα είναι πλήρως λειτουργική και διαθέσιμη σε όλα τα μέλη.
Κάθε μέλος του κόμματος θα έχει μια διπλή ένταξη: ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του και ανάλογα με τον τόπο που ζει. Αναλυτικά, κάθε χρήστης θα κατανεμηθεί στους Τομείς που τον ενδιαφέρουν, με τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά στις αντίστοιχες Τομεακές Ομάδες και τις διαδικασίες διαβούλευσης που θα αναπτυχθούν μέσα σε αυτές.
Από εκεί και πέρα, κάθε μέλος του κόμματος εντάσσεται αυτόματα στην Ομάδα της Εκλογικής Περιφέρειάς του όπου «μπορεί να ανοίγει θέματα συζήτησης, να σχολιάζει και να αλληλεπιδρά ελεύθερα με τα υπόλοιπα μέλη σε περιβάλλον Forum».
Ταυτόχρονα, «η Κεντρική Βιβλιοθήκη Περιεχομένου θα δίνει σε όλους πρόσβαση στα βασικά κείμενα αναφοράς, ενώ το Social Kit θα προσφέρει έτοιμο υλικό, κάρτες και φωτογραφίες, για διαμοιρασμό στα κοινωνικά δίκτυα. Στο Ημερολόγιο κάθε μέλους εμφανίζονται αναλυτικά οι ημερομηνίες και οι προθεσμίες όλων των διαδικασιών συμμετοχής».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι «η πλατφόρμα θα υποστηρίζει επίσης, έρευνες με σύνθετα ερωτηματολόγια, διαδικασίες διαβούλευσης με ανάρτηση κειμένων και ψηφοφορίες, εργαλεία που θα ενεργοποιούνται σταδιακά καθώς προχωράμε».
Τα 3 κορυφαία όργανα
Ο Μ. Χατζηγιαννάκης, αφού διευκρίνισε ότι τα κορυφαία όργανα είναι προσωρινά – τα μόνιμα θα προκύψουν μετά από το Ιδρυτικό Συνέδριο – αναφέρθηκε ακροθιγώς σε αυτά:
- Το Εθνικό Συμβούλιο. Είναι το ανώτατο όργανο του κόμματος και σε αυτό συμμετέχουν 400 άτομα.
- Η Πολιτική Επιτροπή. Το όργανο όπου συναντιούνται όλες οι λειτουργίες του κόμματος. Την αποτελούν οι τομεάρχες, τα μέλη του οργανωτικού γραφείου, τα μέλη του κεντρικού συντονιστικού, ο γραμματέας και ο πρόεδρος.
- Το Κεντρικό Συντονιστικό. Το επιχειρησιακό κέντρο, που κρατά μέρα τη μέρα «τη δουλειά σε κίνηση», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά τους υπεύθυνους των εκλογικών περιφερειών, θα είναι ένας για κάθε μία, με δύο εξαιρέσεις:
Η Αττική, λόγω πληθυσμιακού μεγέθους, θα έχει οχτώ, έναν για κάθε γεωγραφική περιφέρεια. Ενώ και η Κεντρική Μακεδονία χωρίζεται στα δύο: με έναν υπεύθυνο για την Α’ και τη Β’ Θεσσαλονίκης, κι έναν για την υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία.
Τέλος, ο θεματικός διαχωρισμός ακολουθεί τους 24 τομείς που δημοσιοποιήθηκαν πριν λίγες ημέρες.
