Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο τυχοδιώκτης ΜακΚόναχεϊ κι ο κυνηγός του... μπλε σουτιέν
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο τυχοδιώκτης ΜακΚόναχεϊ κι ο κυνηγός του... μπλε σουτιέν

  • A-
  • A+

Ο Παραλίας  ★★½☆☆☆

(The Beach Bum, Ελβετία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, ΗΠΑ, 2019, 95')

♦ σκηνοθεσία: Χάρμονι Κορίν
♦ ηθοποιοί: Μάθιου ΜακΚόναχεϊ, Snoop Dog, Αϊλα Φίσερ, Ζακ Εφρον, Τζόνα Χιλ

Μετά το «Spring Breakers», ο Χάρμονι Κορίν εγκαθίσταται στο Μαϊάμι και χαζεύει τον Moondog του, σε μια ταινία φτιαγμένη για να βλέπεται «φτιαγμένη».

Ο Moondog είναι ένας τυχοδιώκτης της ζωής, ένας ποιητής, βολικά παντρεμένος με μια ζάπλουτη σύζυγο. Αυτή του η κατάσταση –και οι άφατες προκλήσεις που του προσφέρουν οι γύρω του, από τον Snoop Dog που παίζει σχεδόν τον εαυτό του, ώς τον Ζακ Εφρον που παίζει το κακομαθημένο, καμένο πλουσιόπαιδο– του επιτρέπει να επιπλέει στη ζωή, με τρόπο «αντισυμβατικό», κάνοντας ό,τι του καπνίσει και καπνίζοντας ό,τι υπάρχει.

Για να κάνεις μια ταινία βουτηγμένη στα ναρκωτικά και τον, ας πούμε, ηδονισμό και να λειτουργήσει, πρέπει να είσαι ο Τέρι Γκίλιαμ και να κάνεις το «Φόβος και παράνοια στο Λας Βέγκας» ή ο Πολ Τόμας Αντερσον και να κάνεις το «Εμφυτο ελάττωμα».

Αντίθετα, ο Χάρμονι Κορίν θυμίζει περισσότερο έναν εφηβικό ενθουσιασμό με τις καταχρήσεις και προσπαθεί υπερβολικά να είναι το cool παιδί της τάξης. Ακόμα κι έτσι, επενδύοντας στην υπερβατική, διασκεδαστική ερμηνεία του Μάθιου ΜακΚόναχεϊ και στο εξ ορισμού σέξι τοπίο της Φλόριντα, η ταινία μοιάζει να περνά, η ίδια, τόσο καλά, που η διάθεσή της γίνεται μεταδοτική.

Το σουτιέν  ★★☆☆☆

(The bra, Γερμανία, Αζερμπαϊτζάν, 2018, 90')

  • σκηνοθεσία: Βάιτ Χέλμερ
  • ηθοποιοί: Μίκι Μανόλοβιτς, Παθ Βέγκα, Ντενίς Λαβάν

Ο Γερμανός σκηνοθέτης του «Absudristan» κάνει μια ρομαντική κομεντί χωρίς διαλόγους και με πολλή νοσταλγία. Ο Νουρλάν είναι ο μηχανοδηγός του τρένου που διασχίζει τα περίχωρα του Μπακού: ανοιχτές πεδιάδες και χωριά με δρομάκια τόσο στενά που περνώντας το τρένο μαζεύει απλωμένες μπουγάδες, σεντόνια, ώς και… ένα λεπτοκεντημένο μπλε σουτιέν. Μια ανάσα πριν από τη σύνταξη, ο μοναχικός Νουρλάν αποφασίζει να ανακαλύψει ποια είναι η ιδιοκτήτρια του μπλε σουτιέν που στοιχειώνει τη φαντασία του, χτυπώντας πόρτες και ζητώντας από κοπέλες και κυρίες να το δοκιμάσουν να δει αν τους κάνει, σαν το γυάλινο γοβάκι της Σταχτοπούτας.

Ο Χέλμερ, μ’ ένα καστ ευαίσθητων προσώπων και χωρίς γλωσσικούς περιορισμούς, μια και το φιλμ του έχει μόνο μουσική και ήχο αλλά καθόλου διάλογο, κάνει ένα ρομαντικό, τρυφερό παραμύθι για το happy end της μοναξιάς, χτίζοντας πάνω στη σωματική κωμωδία του Ζακ Τατί.

Μόνο που ο Τατί σατίριζε την εποχή του, ενώ ο Χέλμερ κάνει συνειδητά ένα τόσο ρετρολάγνο φιλμ, βάζοντας ακόμα και σημάδια και χαρακιές πάνω στην εικόνα του και σκοτεινό πλαίσιο, σαν μια παλιά κόπια, φροντίζοντας τόσο τις χρωματικές αρμονίες του και τη γραφική αισθητική του, που η απόφασή του αυτή μοιάζει τόσο επιτηδευμένη ώστε να αποσπά την προσοχή απ’ όσα, τελικά, συμβαίνουν μέσα σ’ αυτό το τέλεια σχεδιασμένο παραμύθι.

Σκότωσα το αφεντικό μου  ★½☆☆☆☆

(Rebelles, Γαλλία, 2019, 87')

  • σκηνοθεσία: Αλάν Μοντουί
  • ηθοποιοί: Σεσίλ ντε Φρανς, Γιολάντ Μορό, Οντρέ Λαμί

Η Σαντρά, τέως ωραία της μικρής πόλης της, μετά από μια αποτυχημένη ενηλικίωση στο Παρίσι, επιστρέφει, λίγο πιο κατεστραμμένη και σκληρή, και πιάνει δουλειά στην τοπική κονσερβοποιία σαρδέλας.

Παρ' ότι επιθετική προς τις συναδέλφισσές της, όταν κατά λάθος σκοτώσει τον πέφτουλα διευθυντή τους, δυο εργάτριες θα της συμπαρασταθούν και οι τρεις τους θα μοιραστούν την κλεμμένη περιουσία του. Η απόφασή τους θα φέρει στη ζωή τους μπελάδες και στον δρόμο τους μαφιόζους. Φεμινιστική κωμωδία που ξεκινά χαριτωμένα και συνεχίζει με αυξανόμενη αγαρμπάδα σεναριακά και αισθητικά.

Καλοκαίρι με τη Μόνικα   ★★★★☆

(Sommaren med Monika, Σουηδία, 1953, 96')

  • σκηνοθεσία: Ινγκμαρ Μπέργκμαν
  • ηθοποιοί: Χάριετ Αντερσον, Λαρς Εκμποργκ

Η Μόνικα και ο Χάρι ζουν, ο καθένας, με το βάρος της οικογένειάς του: ο πατέρας της Μόνικα είναι διαρκώς μεθυσμένος, του Χάρι άρρωστος. Οι δυο τους, πνεύματα ελεύθερα, ανήσυχα κι ερωτευμένα, θα αποφασίσουν να αφήσουν για λίγο πίσω τη μιζέρια τους, να πάρουν μια βάρκα και να περάσουν λίγα βράδια ανεξαρτησίας.

Η περιπέτειά τους θα οδηγήσει σ’ ένα γάμο κι ένα παιδί, αλλά γρήγορα η Μόνικα θα καταλάβει ότι εγκλωβίστηκε σ’ ένα ακόμα κελί συμβάσεων. Η ταινία, που έκανε παγκόσμια διάσημο το όνομα του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, τόσο πρωτοποριακή για την εποχή της, που μοιάζει μοντέρνα και σήμερα. Επανέκδοση με νέες κόπιες.

ΣΙΝΕΜΑ
Το αντιπολεμικό δράμα με τις... Χρυσές Σφαίρες
Η νέα ταινία του Σαμ Μέντες «1917», που θα πρωταγωνιστήσει στα φετινά Οσκαρ, είναι ένα φιλμ ρηξικέλευθο. Σίγουρα δεν είναι εξίσου αριστουργηματική, σεναριακά, ως μια αντιπολεμική ταινία, ειδικά ως νέα προσθήκη...
Το αντιπολεμικό δράμα με τις... Χρυσές Σφαίρες
ΣΙΝΕΜΑ
Χριστουγεννιάτικα κινηματογραφικά ταξίδια
Τα Χριστούγεννα είναι αγάπη: αυθόρμητη, αν είσαι λίγο πιο μικρός, ελαφρώς ψυχαναγκαστική, αν είσαι λίγο πιο μεγάλος, πάντως είναι, τουλάχιστον, ο ανεκτίμητος χρόνος που μπορείς να περάσεις, ζεστά και ήσυχα,...
Χριστουγεννιάτικα κινηματογραφικά ταξίδια
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας σύγχρονος Ουγκό στο παρισινό γκέτο
Πρώτη ταινία μυθοπλασίας του ντοκιμαντερίστα Λατζ Λι, οι «Αθλιοι» είναι μια σύγχρονη θεώρηση της σχέσης της εξουσίας με τους «πληβείους», μια υπενθύμιση των σκονισμένων ιδεών της ελευθερίας και της ισότητας,...
Ενας σύγχρονος Ουγκό στο παρισινό γκέτο
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Κεν Λόουτς ήταν ο ήρωάς μου»
Ντέμπι Χάνιγουντ: Πώς η 47χρονη εκπαιδευτικός ξαφνικά έγινε η πρωταγωνίστρια στη νέα ταινία «Δυστυχώς, απουσιάζατε», του σπουδαίου Βρετανού σκηνοθέτη
«Ο Κεν Λόουτς ήταν ο ήρωάς μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
Ο Κώστας Γαβράς την πίστη που ο ίδιος νιώθει, στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» δεν καταφέρνει στιγμή να τη μετουσιώσει κινηματογραφικά σε κάτι παραπάνω από ένα μονόπλευρο «λυσάρι» της ταραγμένης πολιτικής...
Αγιογραφία Βαρουφάκη από Γαβρά και Χοακίν Φίνιξ για Οσκαρ
ΣΙΝΕΜΑ
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα
Στην ιταλική πόλη έχουν φορέσει τα γιορτινά τους. Σήμερα ξεκινά η λαμπερή διοργάνωση από την οποία θα παρελάσουν κορυφαία ονόματα του κινηματογράφου. Ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ και ο Γκάρι Ολντμαν, η Κατρίν...
Τα 5 ζευγάρια της Μόστρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας