• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.8°C / 10.1°C
    0 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 0.9°C / 6.0°C
    1 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.0°C / 10.1°C
    3 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    0 BF
    75%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 0.2°C / 5.0°C
    2 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.0°C / 1.4°C
    2 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    4°C 2.9°C / 9.6°C
    1 BF
    81%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 14.8°C
    6 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    3 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.8°C / 13.5°C
    3 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    3 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.7°C / 11.7°C
    4 BF
    54%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 4.5°C
    2 BF
    70%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.8°C / 4.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 8.8°C / 13.8°C
    2 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.0°C / 10.3°C
    1 BF
    70%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.7°C / 3.3°C
    0 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.0°C / 6.1°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    2 BF
    83%
ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ/EUROKINISSI

Μεταρρυθμίσεις δια...αρθρογραφίας

  • A-
  • A+

Την ιστοσελίδα Newsbeast επέλεξε ο Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης για να ανακοινώσει σε άρθρο ( ! ) ότι έχει ήδη ετοιμάσει μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, «εργασιακή και ασφαλιστική μεταρρύθμιση στον Πολιτισμό, η οποία μάλιστα έχει ήδη ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης». Πρωτοφανής επιλογή να ανακοινώσει κάτι τόσο σοβαρό α) μέσω αρθρογραφίας, β) χωρίς να έχει προηγηθεί ενημέρωση, πολλώ δε μάλλον διαβούλευση με τους εκπροσώπους των καλλιτεχνικών σωματείων, γ) χωρίς να έχει μπει στον κόπο ενημερώσει τους αρμόδιους συντάκτες μ΄ένα δελτίο Τύπου.

Η πρώτη που αντέδρασε το απόγευμα της Τετάρτης ήταν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος που απηύθυνε στον Υφυπουργό ανοιχτή επιστολή, στην οποία αναφερει:

«Με άρθρο του στην ιστοσελίδα Newsbeast ο Υφυπουργός Πολιτισμού κ. Γιατρομανωλάκης, μας πληροφορεί πανηγυρικά ότι έχει ήδη ετοιμάσει μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών, εργασιακή και ασφαλιστική μεταρρύθμιση στον Πολιτισμό, η οποία μάλιστα έχει ήδη ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Την πρώτη, βαθιά ενόχλησή μας για το ότι μαθαίνουμε κάτι τόσο σημαντικό από ένα άρθρο σε site, διαδέχτηκε η ανησυχία, αφού τα όσα γράφει ο κ. Γιατρομανωλάκης δείχνουν ότι μάλλον έχει ελλιπή πληροφόρηση ως προς τα προβλήματα του κλάδου μας. Για παράδειγμα δείχνει να αγνοεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων με μπλοκάκι δεν εμπίπτουν στον νόμο Κατρούγκαλου, αλλά ανήκουν στην δωδεκάτη κλάση. Αυτό σημαίνει ότι δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές με τον μήνα, αλλά τις μοιράζονται με τον εργοδότη την στιγμή που κόβουν το παραστατικό και ως ποσοστό επί της αμοιβής τους. Ο νόμος αναγνωρίζει ότι όσοι εργαζόμενοι στον Πολιτισμό εργάζονται με μπλοκάκι δεν είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά οι συμβάσεις έργου υποκρύπτουν εξαρτημένη εργασία (ωράριο, διευθυντικό δικαίωμα). Η μεγάλη αλλαγή που έκανε πολλούς από εμάς να διακόψουν την επαγγελματική δραστηριότητα του ελεύθερου επαγγελματία ήταν η επιβολή τέλους επιτηδεύματος από την κυβέρνηση Σαμαρά το 2011. Γιατί, λοιπόν, αφού υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, η κυβέρνηση φτιάχνει άλλο πλαίσιο, εν κρυπτώ και χωρίς να ενημερώσει τους κοινωνικούς εταίρους και δεν καταργεί απλώς το τέλος επιτηδεύματος;

Ισχυρίζεται ότι η νέα μεταρρύθμιση θα περιορίσει την μαύρη και ανασφάλιστη εργασία. Η αιτία, όμως, της εργασιακής μας αβεβαιότητας δεν είναι η έλλειψη παραστατικών από τη μεριά των εργαζομένων, αλλά η άρνηση των εργοδοτών να κάνουν συμβάσεις εργασίας (οι οποίες δεν απαιτούν έκδοση παραστατικών) ή να επωμιστούν το μερίδιό τους στις ασφαλιστικές εισφορές στις συμβάσεις έργου. Σίγουρα ο κ. Γιατρομανωλάκης θα μας έχει ακούσει σε κάποια από τις συναντήσεις μας να λέμε αυτό που έχουμε επαναλάβει εκατοντάδες φορές: ο μόνος τρόπος να μην υπάρχει μαύρη και ανασφάλιστη εργασία είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις παντού. Μόνο έτσι οι εργαζόμενοι θα έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα και δεν θα ανήκουν στη γκρίζα ζώνη ενός μόνο κατ’ όνομα ελεύθερου επαγγελματία.

Θεωρούμε απαράδεκτο το ότι δημιουργήθηκε και εγκρίθηκε ένα τέτοιο πλαίσιο χωρίς καμία επίσημη διαβούλευση ούτε με εμάς, ούτε με τα πρωτοβάθμια σωματεία. Ο κ. Γιατρομανωλάκης αναφέρει στο άρθρο του ότι «μέσα από ειλικρινή και διαρκή διάλογο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και των επιχειρηματιών του πολιτισμού, χαρτογράφηση των δομικών προβλημάτων, των δυσλειτουργιών και των αιτιών τους και λαμβάνοντας υπόψη διεθνείς πρακτικές, θα διαμορφώσουν ένα πλαίσιο σύγχρονο, που αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και στις ανάγκες του τομέα». Πότε θα ξεκινήσει αυτός ο διάλογος; Πότε θα μάθουμε τι περιλαμβάνει αυτό το νέο πλαίσιο εμείς, που μας αφορά άμεσα; Γιατί στο άρθρο του αναφέρει τις παθογένειες, αλλά δεν δίνει κανένα στοιχείο για τον τρόπο με τον οποίον η κυβέρνηση προτίθεται να τις αντιμετωπίσει;

Κύριε Γιατρομανωλάκη, ορθώς, θεωρείτε προβληματικό που η Πολιτεία συμπεριφέρεται στους εργαζόμενους στον Πολιτισμό σαν «χομπίστες». Εφόσον εσείς ο ίδιος δεν μας θεωρείτε χομπίστες, ετοιμάζοντας σαρωτικές αλλαγές που αφορούν την ζωή μας, ερήμην μας, ας μας καλέσετε άμεσα σε διάλογο».
 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανοιχτή επιστολή της ΠΟΘΑ στον υφυπουργό Πολιτισμού
«Η αιτία, όμως, της εργασιακής μας αβεβαιότητας δεν είναι η έλλειψη παραστατικών από τη μεριά των εργαζομένων, αλλά η άρνηση των εργοδοτών να κάνουν συμβάσεις εργασίας».
Ανοιχτή επιστολή της ΠΟΘΑ στον υφυπουργό Πολιτισμού
ART - ΝΕΑ
Επισήμως «νεότερο μνημείο» η συλλογή της ΑΕΠΙ
Η ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας και η εξέλιξή της ελληνικής μουσικής τον 20ο αιώνα ήταν τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό της ΑΕΠΙ ως νεότερο μνημείο.
Επισήμως «νεότερο μνημείο» η συλλογή της ΑΕΠΙ
ΘΕΑΤΡΟ
Είχε προκριθεί μοντέλο συλλογικής διοίκησης
Η πρώτη επιλογή της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης για την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου ήταν η κοινή υποψηφιότητα Χατζόπουλου-Χιώτη-Καραζήση, αλλά προσέκρουσε στον νόμο.
Είχε προκριθεί μοντέλο συλλογικής διοίκησης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας