Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού έστειλαν η Ενωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης – Οπτικοακουστικού Τομέα (ΕΤΕΚΤ – Ο.Τ.) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ) κάνοντας λόγο για τη χαμένη ευκαιρία να ευνοηθούν οι εργαζόμενοι στην τέχνη και στον πολιτισμό από τα εκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Σημειώνουν ότι με την επιστολή θέλουν να θέσουν το υπουργείο Πολιτισμού «προ των ευθυνών του σχετικά με τη διαχείριση και τον ρόλο του “Μητρώου Καλλιτεχνών και Δημιουργών” που ενώ χρηματοδοτήθηκε με σημαντικά δημόσια και ευρωπαϊκά κονδύλια παραμένει ουσιαστικά ανενεργό, ενώ όταν ξεκινήσει θα είναι προαιρετικό. […] Οσο η εγγραφή στο Μητρώο δεν είναι υποχρεωτική και δεν συνδέεται οργανικά με την αγορά εργασίας και τις υφιστάμενες Συλλογικές Συμβάσεις, η πλατφόρμα αυτή παραμένει μια ακριβοπληρωμένη ψηφιακή βιτρίνα, χωρίς κανένα αντίκρισμα για τους εργαζόμενους τεχνικούς».
Οπως σημειώνουν τα Δ.Σ. της ΕΤΕΚΤ και της ΠΟΘΑ, «γεννάται, λοιπόν, το εύλογο και εξαιρετικά αιχμηρό ερώτημα: Μήπως τελικά το Υπουργείο Πολιτισμού δεν σχεδιάζει πολιτική για την προστασία των εργαζομένων του κλάδου, αλλά λειτουργεί ως ενδιάμεσος για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων εργολάβων και εταιρειών πληροφορικής; Είναι πλέον διάχυτη η εντύπωση ότι το Μητρώο στήθηκε και χρηματοδοτείται με μοναδικό σκοπό να “απορροφηθούν” τα εκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προς όφελος των αναδόχων, αφήνοντας την πραγματική αγορά εργασίας στο έλεος της απορρύθμισης». Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι στην τέχνη και στον πολιτισμό ζητούν, μεταξύ άλλων:
● Να δημοσιοποιηθεί πλήρως ο απολογισμός των κονδυλίων που διατέθηκαν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για το Μητρώο.
● Να καταστεί υποχρεωτική η εγγραφή στο Μητρώο για κάθε παραγωγή που χρηματοδοτείται ή επιδοτείται.
● Να συνδεθεί η αξιοποίηση του δημόσιου χρήματος με την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την απασχόληση των επαγγελματιών.
● Να σταματήσει η μετατροπή των ευρωπαϊκών πόρων σε μηχανισμό χρηματοδότησης εργολαβικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών χωρίς μετρήσιμο όφελος για τους εργαζόμενους.
«Ο πολιτισμός δεν παράγεται από πλατφόρμες, μελέτες και αναθέσεις. Παράγεται από ανθρώπους. Και οι άνθρωποι δεν μπορούν να συνεχίσουν να παρακολουθούν εκατομμύρια ευρώ να απορροφώνται στο όνομα της “μεταρρύθμισης”, ενώ οι ίδιοι παραμένουν χωρίς ουσιαστική στήριξη, χωρίς προστασία και χωρίς προοπτική», αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωση.
