• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.6°C / 15.1°C
    1 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 12.3°C
    2 BF
    86%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 14.0°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 12.4°C / 13.9°C
    4 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 11.7°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.4°C / 6.8°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    2 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.5°C / 18.1°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    5 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.2°C / 19.1°C
    7 BF
    85%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    3 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.7°C / 14.7°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    9°C 6.5°C / 8.9°C
    2 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 6.5°C / 10.1°C
    1 BF
    85%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 17.8°C
    1 BF
    90%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 15.3°C
    0 BF
    91%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 10.4°C / 12.1°C
    0 BF
    94%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 12.4°C
    2 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    1 BF
    93%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Νυχτερινό επεισόδιο»

  • A-
  • A+
Για τον Χρήστο Βακαλόπουλο.

Ο Αντρέας επιστρέφει από το εξωτερικό στην επαρχιακή πόλη όπου γεννήθηκε. Οι δικοί του έχουν πεθάνει κι αυτός βιάζεται να πουλήσει το πατρικό σπίτι, πιστεύοντας ότι έτσι θα απαλλαγεί οριστικά από το παρελθόν του. Αυτό όμως αναβιώνει με τη μορφή ενός εφιάλτη: όταν κοιμάται, ο Αντρέας νομίζει ότι το φως στο δωμάτιό του είναι αναμμένο. Ετσι, κάθε πρωί, αισθάνεται εξαντλημένος, σαν να μην έχει κοιμηθεί καθόλου…

Μέσα από τη σχέση του με τη Μάγδα, μια κοπέλα συνομήλική του, ο Αντρέας θα οδηγηθεί ξανά στο πατρικό σπίτι. Θα θελήσει να ξαναζήσει το «νυχτερινό επεισόδιο» - ένα τραυματικό γεγονός πριν από δέκα χρόνια που έχει σχέση με τον θάνατο της μητέρας του και είναι η αιτία του εφιάλτη του.

Αυτός ο προβληματισμός πάνω στη σχέση μας με το παρελθόν ήταν το θέμα μιας τηλεταινίας μου (ΕΡΤ, 1983). Ηταν η πρώτη συνεργασία μου με τον Χρήστο Βακαλόπουλο, λίγο καιρό μετά τη γνωριμία μας. Κι ακόμα μια φορά συνειδητοποιώ σήμερα πόσο οι ιδέες που μοιράζεσαι με κάποιον μια στιγμή μπορεί να σε ενώσουν μαζί του για πάντα.

Γράψαμε μαζί το σενάριο (βασισμένο σε μια ιστορία του Κωνσταντίνου Μπάρα), με τη βοήθεια και της ποιήτριας Μαρίας Λαϊνά. Ολος ο χαρακτήρας του Χρήστου, όλη του η μαγική αύρα αναδύθηκαν στα γυρίσματα. Γι’ αυτά θα μιλήσω. Γι’ αυτές τις δυο βδομάδες ανάμεσα σε Ναύπακτο, Χαλκίδα, Κηφισιά.

Λοιπόν, περάσαμε πολύ ωραία. Ο Χρήστος ήταν πανταχού παρών (ήθελε να είναι και βοηθός σκηνοθέτη), μεταδίδοντας όλη την καλή διάθεση και την ενεργητικότητά του. Ούτε κατάλαβα πώς κυλούσαν οι ώρες. Στο σπίτι της Κηφισιάς υπήρχε στον κήπο μια μπασκέτα κι ύστερα από δυο-τρία πλάνα, κατεβαίναμε για… άθληση. Ηταν ένα από τα πιο όμορφα γυρίσματα στη ζωή μου.

Ολα αυτά τα ξαναθυμήθηκα τώρα, που βρήκα την αναμνηστική φωτογραφία που βγάλαμε στο τέλος. Ολοι δείχνουμε πολύ ευχαριστημένοι και όχι τυπικά, όπως μπορεί να συμβαίνει πολλές φορές. Είναι όλο το συνεργείο εκεί, οι ηθοποιοί (ο Καφετζόπουλος και η Μπαζάκα), εγώ με τα μούσια της εποχής που ξανάγιναν της μόδας, και… πάνω απ’ όλους, αν και καθιστός, ο Χρήστος. Οσο το σκέφτομαι, σ’ αυτόν οφείλουμε μεγάλο μέρος απ’ τα χαμόγελά μας.

Αγαπημένε μου φίλε Χρήστο, μέσα σε λίγες μέρες, με την παρουσία σου, την εσωτερική ενέργεια και το μοναδικό χαμόγελό σου, μας δίδαξες ένα μεγάλο μάθημα, τόσο χρήσιμο σήμερα που κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι για να κάνεις τέχνη… πρέπει να βασανίζεις τους άλλους: μας έδειξες πόσο όμορφα και δημιουργικά μπορούν να συνυπάρξουν διαφορετικοί άνθρωποι που υπηρετούν όλοι, ο καθένας από το πόστο του, τον ίδιο σκοπό.

* σκηνοθέτης, διευθυντής Film Studies BA, MA New York College, Athens, University of Greenwich, UK

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
Θα ήθελα να μιλήσω κι εγώ για κάποιες ταινίες, κυρίως για να σας προτρέψω να τις δείτε. Είναι ταινίες χαμηλόφωνες, που δεν τις είδα στις διάφορες λίστες. Μίλησαν όμως κατευθείαν στην ψυχή μου, και όχι μόνο μια...
Μ’ ένα βιβλίο ή μ’ ένα τραγούδι!
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
«Να με θυμάσαι»
Μια νέα γυναίκα τρέχει μέσα στη νύχτα τυλιγμένη μόνο σ’ ένα αδιάβροχο. Πέφτει στις ρόδες του αυτοκινήτου του ιδιωτικού ντετέκτιβ Μάικ Χάμερ αναγκάζοντάς τον να σταματήσει. Τη λένε Κριστίνα. Ενα αυτοκίνητο, που...
«Να με θυμάσαι»
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
«Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά» (1947). Πετάξτε τις κριτικές και δείτε αυτή την υπέροχη, αταξινόμητη ταινία, που διαπερνά το ερωτικό μελόδραμα, το ψυχολογικό δράμα και το φιλμ νουάρ, χωρίς να ανήκει σε κανένα....
Η γυναίκα στην ακροθαλασσιά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Gimme danger
Danger, είναι ο κίνδυνος. Gimme, είναι η συγκοπή τού give me (gim’me) στην ιδιωματική αγγλική, τη slang, την αργκό. Ο Ζάχος ίσως θα το έλεγε «στη γλώσσα της πιάτσας»∙ κάθε γλώσσα την έχει αυτή τη δεύτερη...
Gimme danger
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Δημιουργία ή θάνατος
Το συγκλονιστικό αυτό σύνθημα, κραυγή αισιοδοξίας, ακούστηκε στην αίθουσα προβολών μικρού μήκους ταινιών της ταινιοθήκης «Λαΐς» μετά το τέλος της δεκαπεντάλεπτης ταινίας «Να ντύσουμε τους νεκρούς» της...
Δημιουργία ή θάνατος
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μποντ, Τζέιμς Μποντ
Σκέφτηκα, να κάνω, ένα κείμενο για τον τελευταίο Τζέιμς Μποντ, τον 24ο, που να το τιτλοφορήσω έτσι. Γιατί η νοσταλγία είναι πάντα γοητευτική, επειδή εμείς την κάνουμε γοητευτική∙ της αφαιρούμε αιχμές και...
Μποντ, Τζέιμς Μποντ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας