Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπάτσοι, κουμμούνια, παλιοχαρακτήρες
EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μπάτσοι, κουμμούνια, παλιοχαρακτήρες

  • A-
  • A+

Ντελαπάραμε στο ίσωμα κανονικά, τουτέστιν επιστρέψαμε στην κανονικότητα, τρομάρα μας. Στις πατροπαράδοτες αξίες, τους τύπους και τους κανόνες. Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια, πά’ να πει, και υπεράνω όλων οι δυνάμεις ασφαλείας. Δεν σηκώνουμε πλέον μύγα στο σπαθί μας και τον παραμικρό υπαινιγμό εναντίον τους. Οι ασεβείς δέον όπως οδηγούνται στην πυρά. Καλή ώρα η Νίνα Κασιμάτη που τόλμησε να θίξει τα ιερά και τα όσια και κυνηγήθηκε σαν μάγισσα του Μεσαίωνα από τους μάγιστρους της Νου Δου, οι οποίοι διατείνονται πως συνομιλούν με το μέλλον. Σχολίασε η καψερή το άστοχο «σουπεράκι» της ΕΡΤ, που, εν όψει χειμερινής μεταγραφικής περιόδου, μετακόμιζε την Ντόρα Μπακογιάννη στην Κουμουνδούρου, χαρακτηρίζοντάς τη «βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ». Αδραξε την ευκαιρία, λοιπόν, να καυτηριάσει ταυτοχρόνως την περιλάλητη αναδιοργάνωση του κόμματός της, γράφοντας ειρωνικά στα μέσα αντικοινωνικής δικτύωσης: «Η διεύρυνση γκαζώνει».

Ιεροσυλία δεν της πέρασε καν απ’ το μυαλό ότι διαπράττει, αλατοπιπερώνοντας τη φράση με την τετριμμένη ρίμα «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι». Ποιος είδε τον Γιαραμπή και δεν τον φοβήθηκε. Με αστραπιαία αντανακλαστικά αντέδρασε πρώτος, ποιος άλλος απ’ τον Μπογδάνο, όστις αξίωσε από τον Τσίπρα τη διαγραφή της. Ακολούθησε μερίδα του συστημικού Τύπου, ενώσεις αστυνομικών και σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα της Πειραιώς με επικεφαλής τον πρόεδρο της Βουλής, απαιτώντας την κεφαλή της επί πίνακι. «Je suis Bogdan στου νου μας την οθόνη», διακήρυξαν ομοθυμαδόν, χωρίς –προς Θεού– να προσθέσουν τη δημοφιλή όσο και αυτονόητη επωδό. Το «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι (ΜΓΔ)», ντε. Λυτοί και δεμένοι έπεσαν πάνω της να την κατασπαράξουν και μόνο ο πολύς Πολλάκις την υπερασπίστηκε, προτάσσοντας τα ευρύστερνα στήθη και το ιπποτικό του ταμπεραμέντο.

Νισάφι πια! Μπαΐλντισε στο τέλος η δόλια και εξαναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη από κάθε πικραμένο. Μα, πού ακούστηκε να προκαλεί τέτοιο αποτροπιασμό παρ’ ημίν εν έτει 2020 το πιο κοινό, παγκόσμιο κλισέ. Δάνειο από το αμερικανικό και ευρωπαϊκό ’68 και με νωπές της μνήμες του Πολυτεχνείου, το πρωτοφωνάζουν οι αναρχικοί αμέσως μετά τη μεταπολίτευση, αλλά έχει περιορισμένη αποδοχή, αφού προσκρούει στον ηθικό καθωσπρεπισμό ακόμα και οργανώσεων της άκρας Αριστεράς. Πρέπει να μεσολαβήσουν οι στυγνές δολοφονίες του μαθητή Σιδέρη Ισιδωρόπουλου, του γιατρού Τσιρώνη, των Κουμή - Κανελλοπούλου και, προπαντός, του νεαρού Μιχάλη Καλτεζά για να κυριαρχήσει σε διαδηλώσεις, γήπεδα και βαθμηδόν σε ευρύτερα στρώματα του πληθυσμού. Η εν ψυχρώ δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το βάζει σε εκατομμύρια χείλη, ώσπου μετατρέπεται σε λαοφιλές ρεφρέν σουρεαλιστικών συνθέσεων. Οπως το σύνθημα «Αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι» δεν χρεώνει τις ως άνω υποτιμητικές ιδιότητες σε άπαντες τους εκπροσώπους των δύο κλάδων, απηχεί ωστόσο τη γενικότερη αντίληψη της κοινωνίας γι’ αυτούς.

Ακολουθεί πρόχειρη σταχυολόγηση της παραγωγής που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2008: «15χρονος νεκρός, το μίσος μεγαλώνει, ΜΓΔ • Και τώρα ένα σύνθημα που όλους μας ενώνει, ΜΓΔ • Με κυνηγάνε τα ρουνά [μπασκίνες στην καλιαρντή] κι η γόβα με πληγώνει, ΜΓΔ • Να πέσει η κυβέρνηση από το μπαλκόνι, ΜΓΔ • Ερχονται Χριστούγεννα, αλλά δεν ρίχνει χιόνι, ΜΓΔ • Οταν κάνω μπάνιο, βουλώνει το σιφόνι, ΜΓΔ • Την παίρνω στο τηλέφωνο κι αυτή δεν το σηκώνει, ΜΓΔ • Εχω διάβασμα τρελό κι η ύλη δεν τελειώνει, ΜΓΔ • Ο Τσακ Νόρις μάγκες μου ποτέ του δεν κωλώνει, ΜΓΔ • Το καλοκαίρι έφτασε, θα φάμε και πεπόνι, ΜΓΔ • Ψάχνουμε ένα σύνθημα σε “-όνι” να τελειώνει, ΜΓΔ» κ.ο.κ.

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Στον ανεμόμυλο
Η φτώχεια φέρνει γκρίνια και η ήττα καβγά. Αρχισαν τα όργανα κατά Κουμουνδούρου μεριά. Κουρδίζονται και προβάρουν τις παρτιτούρες ενόψει της μεγάλης συναυλίας που, αναβολή στην αναβολή, αναμένεται να...
Στον ανεμόμυλο
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Κατά μάνα, κατά κύρη...
Χωρίς τσίπα ηθικής, αλλά με άφθονη ηθική Τσίπρα, ο υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. ανέλαβε -πω, πω, πωπώ- την πολιτική ευθύνη για τη ρίψη δακρυγόνων στους συνταξιούχους. Εντελώς ανέξοδα ασφαλώς. Διότι, κύριε, ανάληψη ευθύνης...
Κατά μάνα, κατά κύρη...
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μουσικές αύρες
Επί δύο συναπτά έτη ο Μπακαλάκος γράφει εκατοντάδες σελίδες νότες, με τελικό αποτέλεσμα το συγκεκριμένο ορατόριο, που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2001 στο Ηρώδειο από τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα του Φεστιβάλ...
Μουσικές αύρες
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Φρενήρης χορός
Ποια άλλη κυβέρνηση από καταβολής ελληνικού κράτους έχει επιτύχει ανάλογο θαύμα σε τόσο σύντομο διάστημα; Ποια άλλη κυβέρνηση υπερασπίστηκε με τόσο σθένος τους μισθούς, τις συντάξεις και την αξιοπρέπεια του...
Φρενήρης χορός
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Κλειδάριθμοι
Ο ίδιος ο ΘΑλέξης υπενθύμισε, απαντώντας σε δηλητηριώδεις ερωτήσεις ρεπόρτερ της ΕΡΤ, πως δεν είναι Χρυσός Οδηγός, ώστε να υποδείξει με επίθετα, βαφτιστικά και παρατσούκλια τους μεγαλοφοροφυγάδες. Διαβεβαίωσε...
Κλειδάριθμοι
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Περιεχόμενα
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου πολλαπλασιάζει συνήθως τις παθογένειες της σύγχρονης, κατ' επίφασιν, δημοκρατίας, προσθέτει προβλήματα στην κοινωνία, αφαιρεί αρμοδιότητες από τη Βουλή και διαιρεί τα κόμματα...
Περιεχόμενα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας