Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αδιαφορία και του δήμαρχου και του κλητήρα…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αδιαφορία και του δήμαρχου και του κλητήρα…

  • A-
  • A+

Πάμε και για δημοτικές εκλογές. Ισως γι’ αυτό η εγκατάλειψη ενός δημόσιου (δημοτικού νομίζω) χώρου! Αν και δεν γνωρίζω –αναζήτησα αλλά δεν βρήκα– τις νομικές λεπτομέρειες: ό,τι γενικά εννοούμε με τον όρο ιδιοκτησία ή ιδιοκτησιακό καθεστώς. Σε ποιον ανήκει το έδαφος, το υπέδαφος είτε η εκμετάλλευση μιας έκτασης. Που κάποτε –γι’ αυτό είμαι βέβαιος– ήταν δημόσια και ανήκε στο υπουργείο Στρατιωτικών.

Τέλος πάντων, συχνά οι λεπτομέρειες αδικούν και παγιδεύουν την ουσία. Και η ουσία είναι ότι ένας ανοιχτός χώρος, που είχε διαμορφωθεί πριν από χρόνια, καμιά δεκαριά, σε πάρκο χρήσης περιοίκων. Ευπρεπές, με υποσχέσεις, τότε, να γίνει ευπρεπέστερο στο μέλλον, με πολλαπλές, υποτίθεται, χρήσεις, που ακόμα τις περιμένουμε. Τώρα τελεί εν πλήρει εγκαταλείψει· στο πιο απλό: χορτάριασε και πάει να ξεραθεί. Σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Αθήνας. Παραμονές δημοτικών εκλογών, μεγάλη η χάρη τους!

Είναι το πάρκο πάνω από το υπόγειο πάρκινγκ (τεσσάρων επιπέδων και εξακοσίων θέσεων!) του «Polis», Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου, στο λεγόμενο (τα ονόματα μας μαράνανε!) Πολιτιστικό Πάρκο της πρωτεύουσας (Πολεμικό Μουσείο, Βυζαντινό Μουσείο, Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, Εθνική Πινακοθήκη, Λύκειο Αριστοτέλη…). Ενα ψωριάρικο πάρκο στην πολιτιστική βιτρίνα της χώρας!

Εχει σημασία τίνος είναι η ευθύνη της καθαριότητας και συντήρησης και με βάση ποιες θεσμικές ή συμβατικές υποχρεώσεις. Δυο μεροκαματάκια θέλει. Ξεχορτάριασμα – Κλάδεμα – Καθάρισμα – Πότισμα και ξαναγίνεται πάρκο.

Εκείνο όμως που, όπως φαίνεται, δεν ξαναγίνεται (αν υπήρξε) και δεν ανακτάται (αν υπήρξε και χάθηκε) είναι το ενδιαφέρον για τα κοινά. Διότι κάθε δημόσιος χώρος είναι κοινή υπόθεση. Και ο δημόσιος χώρος, όπως και οι κοινές υποθέσεις, απειλούνται, πρωτίστως, από την αδιαφορία. Η οποία δεν επιμερίζεται. Είναι και του δήμαρχου και του… κλητήρα.

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πάπλωμα πεταμένο στο Πεδίον του Αρεως
Αλλο να το διαβάζεις, στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, να το ακούς στο ραδιόφωνο, να σου το λένε γνωστοί και άγνωστοι, ακόμα και να το βλέπεις, είδηση ή ντοκιμαντέρ, στην τηλεόραση. Και άλλο να το βλέπεις με...
Πάπλωμα πεταμένο στο Πεδίον του Αρεως
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ζήσε μαύρε μου (ώς) τον Μάη…
Η Αθήνα, αν κάποιοι την νοιάζονται ειλικρινά, έτσι που είναι εξαρχής φτιαγμένη, στον αέρα μιας αύρας αρχαίας και στη νεότερη «κοινοπραξία» πολιτικών και εργολάβων, δεν έχει ανάγκη από αναπλάσεις διπλές,...
Ζήσε μαύρε μου (ώς) τον Μάη…
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Των πεζοδρομίων κατειλημμένων ημείς άδομεν
Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει «ακαδημαϊκά» για προϋποθέσεις, ενέργειες είτε παραλείψεις, πολιτείας είτε δημοτικών αρχών, που ωθούν σε παραβατικές συμπεριφορές, όπως π.χ. η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Των πεζοδρομίων κατειλημμένων ημείς άδομεν
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Τα ελάχιστα που δεν είναι ελάχιστα
Είπα ν’ αφήσω τους πολιτικούς να «κουτελώνονται» –μια χαρά άλλωστε τα καταφέρνουν και χωρίς εμένα– και να πιαστώ με τα μικρά, τα καθημερινά, και να λέμε πότε πότε: ευτυχώς που υπάρχουν και αυτά, για να λέμε...
Τα ελάχιστα που δεν είναι ελάχιστα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Επάγγελμα νοσταλγός
Αν ήταν η νοσταλγία επάγγελμα και με ρωτούσαν: «Τι δουλειά κάνεις;», αβίαστα θα απαντούσα: «Νοσταλγός». Πιστεύω δε πως αν οι νοσταλγοί κάνανε κόμμα, άνετα θα έμπαινε στη Βουλή. Ομως ποτέ σε κυβέρνηση, διότι...
Επάγγελμα νοσταλγός
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αγροτέρα, αρχαία θεά 55 χρόνων
Ολο λοιπόν το «πακέτο» της Αγροτέρας, περίπου πανομοιότυπο: προσφυγές ιδιοκτητών – αποφάσεις ΚΑΣ για απαλλοτρίωση – παρεμβάσεις υπουργείου Πολιτισμού (παλαιότερα και υπουργείου Χωροταξίας) – ανάμεσα, αν...
Αγροτέρα, αρχαία θεά 55 χρόνων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας