• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 27.2°C
    0 BF
    50%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    4 BF
    56%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    4 BF
    64%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    0 BF
    63%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 23.6°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    1 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.9°C / 29.4°C
    3 BF
    39%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 26.7°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 23.5°C
    0 BF
    56%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    46%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 24.8°C
    3 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 27.4°C
    0 BF
    57%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    2 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    64%
EUROKINISSI/ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Για ένα σύγχρονο και προοδευτικό εκπαιδευτικό σύστημα

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η Δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του κοινωνικού κράτους που δυνητικά συντελεί στον προοδευτικό κοινωνικό μετασχηματισμό και συμβάλει καθοριστικά στην κοινωνική κινητικότητα.

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας χαρακτηρίζεται από τη διαχρονική παθογένεια των αλλεπάλληλων θεσμικών μεταρρυθμίσεων, ή απορρυθμίσεων που εν τέλει διαμορφώνουν συνθήκες στασιμότητας κι οπισθοδρόμησης αντί να οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης είναι συντηρητική και νεοφιλελεύθερη και μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις το αποδεικνύουν. Η κατάργηση της σημαντικής τομής για την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια, η αναστολή 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ σε 11 πανεπιστήμια της χώρας, η κατάργηση 67 διετών και δωρεάν προγραμμάτων επαγγελματικών σπουδών για απόφοιτους ΕΠΑΛ, η αύξηση του αριθμού μαθητών στα τμήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από 22 που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στους 25 και του κατώτατου ορίου από 12 σε 15, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων και της βάσης του 10 και της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, φανερώνουν το κυβερνητικό σχέδιο υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης. Επιδιώκουν  την εκχώρηση της στους managers της αγοράς για να καθορίζουν τη μορφή και το περιεχόμενό της.

Δεν αντιμετωπίζουν τη μόρφωση ως δικαίωμα αλλά ως προνόμιο και εμπόρευμα. Επιθυμούν το δημόσιο σχολείο ελάχιστα παραγωγικό, μη ασφαλές σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, μη ενισχυτικό των όποιων δεξιοτήτων μπορούν να αναπτύσσουν οι νέοι άνθρωποι και παράλληλα τοξικά ανταγωνιστικό στην πορεία για μια επιτυχή κατάταξη στις απαρχαιωμένες πανελλήνιες εξετάσεις.

Τη στιγμή που στην ΕΕ η μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί «καλή πρακτική» για την ενίσχυση του κοινωνικού ιστού, στη χώρα μας, την θέλουν απαξιωμένη και πολυδιασπασμένη, βορά των κάθε λογής ιδιωτικών σχολών. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιθυμούν λιγότερους φοιτητές – οι οικονομικά προνομιούχοι μπορούν να εγγραφούν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια- και ανώτατα ιδρύματα περιορισμένης χρηματοδότησης και ερευνητικών δυνατοτήτων.

Η μη λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων, από την πλευρά της κυβέρνησης, κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, η διαχειριστική της ανεπάρκεια και ο τραγέλαφος των 6,2 εκατομμυρίων ευρώ με τις άχρηστες μάσκες, προκάλεσε ένα ρεύμα αντίδρασης της εκπαιδευτικής, γονεϊκής και μαθητικής κοινότητας που ζητούν τα αυτονόητα μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όπως την αραίωση των τμημάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας.

Ωστόσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντιμετωπίζει με αυταρχικό τρόπο τις κινητοποιήσεις της μαθητικής νεολαίας και προκειμένου να τις κάμψει, θεσπίζει τιμωρητικές διατάξεις (αποκλεισμός μαθητών από την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση). Η καταστολή και ο αυταρχισμός απέναντι στη νέα γενιά, αποτελεί το ύστατο καταφύγιο του αποτυχημένου νεοφιλελευθερισμού. Η αλληλεγγύη μας στο μαθητικό κίνημα και στα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι δεδομένη.

Απέναντι σ’ αυτή τη συντηρητική αντίληψη για τη Δημόσια Εκπαίδευση, εμείς οφείλουμε να προτάξουμε ένα συνολικό, προοδευτικό και κοινωνικό μεταρρυθμιστικό σχέδιο, καθώς αντιλαμβανόμαστε την Εκπαίδευση ως επένδυση για το μέλλον της χώρας και όχι ως δημοσιονομικό μέγεθος.

Διεκδικούμε Δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση, συμπεριληπτική της διαφορετικότητας της κοινωνικής «ταυτότητας» των ανθρώπων που θα δίνει δίκαιες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και θα εξομαλύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Δεν αρκεί, σήμερα, η ισότητα των ευκαιριών, αλλά απαιτείται και λήψη μέτρων ενίσχυσης των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών για την εγγύηση της ισότητας των δυνατοτήτων.

Η Δημόσια Εκπαίδευση αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο του ευρύτερου κοινωνικού, δημοκρατικού και πολιτισμικού πλαισίου που βιώνουμε κι ως εκ τούτου συμβάλλει στον μετασχηματισμό της κοινωνίας. Το σχολείο που οραματιζόμαστε δεν χαρακτηρίζεται από φόβο απέναντι στις αλλαγές, αλλά τις επιδιώκει ως προϋπόθεση μιας δημοκρατικής πορείας εξέλιξης σε κάθε επίπεδο του κοινωνικού βίου.

Η εισαγωγή νέων επιστημονικών αντικειμένων, η καινοτομία, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με εξασφαλισμένη προσβασιμότητα σε όλους, η διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης, η καλλιέργεια των αξιών της αλληλεγγύης , της ειρήνης και της δημοκρατίας, οι τέχνες, ο αθλητισμός και ο πολιτισμός, η αντιμετώπιση του bullying και η εν γένει ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου, αποτελούν σημαίνοντες άξονες για την εκπαίδευση του μέλλοντος.

Η Εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο μοχλό και για το συνολικό σχέδιο παραγωγικού μετασχηματισμού που χρειάζεται η χώρα μας. Οι νέες επιστημονικές και τεχνολογικές κατακτήσεις, το διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον και η αποτυχία του παγκόσμιου οικονομικού μοντέλου, συντελούν στην αναγκαιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και θα συμβάλλει στην εξελικτική πορεία της χώρας ως βασικό τμήμα ενός συνολικού πολιτικού σχεδίου. Ένα σχέδιο που θα οριοθετεί την προοδευτική πρόταση για την κοινωνία του μέλλοντος, αποφασιστικά, από τις δυνάμεις της ανταγωνιστικής «αποκοινωνικοποίησης» του ανθρώπου, τις δυνάμεις της βαρβαρότητας και του ολοκληρωτισμού.

*Υπογράφουν:

  1. Αραμπατζής Μπάμπης ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μαγνησίας

  2. Αυλωνίτου Χρυσάνθη εκπαιδευτικός

  3. Βουλγαράκης Γιάννης ΚΕ

  4. Γεωργιάδης Γρηγόρης γραμματεία ΝΕ  Ημαθίας

  5. Γκιέρκος Νίκος οικονομολόγος, μέλος συλλογικοτήτων απόδημου Ελληνισμού

  6. Γκιώνης Νίκος ΚΕΑ

  7. Γκούνας Αθανάσιος Λέκτορας, δημοτικός σύμβουλος Κατερίνης

  8. Γούλα Μαρία μέλος ΣΥΡΙΖΑ Τρικάλων

  9. Δαδούδης Παναγιώτης ΚΕΑ

  10. Δημητρόπουλος Αντρέας ΝΕ Δυτικής Αθήνας

  11. Δημοπούλου Στεφανία οικονομολόγος, υπ. Διδάκτωρ

  12. Ελευθεριάδης Αντώνης διευθυντής καταστήματος Εθνικής τράπεζας

  13. Ζήνας Αλέξανδρος συντονιστής Άνω κέντρου Θεσσαλονίκης 

  14. Θεοδουλίδης Πρόδρομος γραμματεία τμήματος Ευρωπαϊκής Πολιτικής

  15. Καλαμαράς Άκης υπ. διδάκτωρ Παν. Θεσσαλίας

  16. Καπόνης Χρήστος πρόεδρος συλλόγου εκπαιδευτικών Σαλαμίνας.

  17. Καραβασίλης Σταύρος συντονιστής ΝΕ Λέσβου, ΚΕΑ

  18. Καρυστινάκη Φωτεινή Αν. Συντονίστρια ΝΕ Υγείας

  19. Κασσιώτη Γεωργία ΟΜ Κω, Αντιδήμαρχος

  20. Κασσιωτη Διονυσία ΝΕ, περιφερειακή σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου

  21. Κλαράκης Δημήτρης συντονιστής ΝΕ Ηρακλείου, ΚΕΑ

  22. Κοκορόγιαννης Άρης ΣΕ ΟΜ ΑΓ.Αναργύρων

  23. Κορσαββίδης Δημήτρης Αν. Συντονιστής ΣΥΡΙΖΑ Κάτω Κέντρου Θεσσαλονίκης

  24. Κουτσιαύτης Δημήτρης ΝΕ Βόρειας Αθήνας

  25. Κυριακού Γρηγόρης ΚΕΑ

  26. Λαλαδάκης Γιάννης MSc διοίκηση υπηρεσιών υγείας

  27. Λάμπρου Γιώργος ΣΕ ΟΜ ΑΓ.Αναργύρων

  28. Λεμπετλής Νικόλαος Συντονιστής ΟΜ Κορδελιού-Ευόσμου

  29. Μακράκης Γιώργος μέλος ΑΔΕΔΥ, ΚΕΑ

  30. Μεστάν Οσμάν Oυμίτ ΟΜ Σελέρου Ξάνθης

  31. Μουσταϊρας Ηλίας ΝΕ Δυτικής Αττικής

  32. Μπανακάκης Αναστάσιος Συντονιστής ΟΜ Τραπεζικών Θεσσαλονίκης

  33. Μπουλέκος Γιάννης ΝΕ Ανατολικής Αττικής 

  34. Μπουρνάρης Θωμάς Επίκουρος Καθηγητής ΑΠΘ

  35. Νικολόπουλος Γιώργος ΣΕ ΟΜ Δικηγόρων

  36. Ντοάς Θεόδωρος ΝΕ-ΠΣ Ηλείας, δημοτικός σύμβουλος Πύργου

  37. Αλέξανδρος Παπαπέτρος υπάλληλος 5ης ΥΠΕ

  38. Πετράς Δημήτρης φιλόλογος, MSc τοπική αυτοδιοίκηση

  39. Σακελλάρης Δημήτρης ΚΕ

  40. Σαπουνά Αναστασία ΚΕ

  41. Σαραντοπούλου Μαύρα ΝΕ Πειραιά, συντονίστρια ΟΜ Εργατοϋπαλλήλων

  42. Σπέγης Νίκος ΝΕ Βόρειας Αθήνας

  43. Σκούφας Βαγγέλης ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, ΣΕ ΟΜ Εξαρχείων

  44. Σταυρίδης Γιώργος ΝΕ Πέλλας, γραμματεία αγροτικού τμήματος

  45. Στεφοπούλου Κατερίνα αρχιτέκτων, καθηγήτρια σχεδίου

  46. Στρατάκη Μαρία Σύλλογος εκπαιδευτικών Λασιθίου

  47. Σωτηριάδης Σωτήρης μέλος ΠΣΕ Αν. Μακεδονίας-Θράκης, δημοτικός σύμβουλος Καβάλας

  48. Ταλαγάνη Σοφία ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αχαϊας- δημοτική σύμβουλος Ερυμάνθου

  49. Τεμπονέρας Διονύσης ΚΕ

  50. Τζαγάκης Γιώργος ΚΕΑ

  51. Τζάκος Αντώνης ΝΕ-ΠΣ Πέλλας, συνδικαλιστής

  52. Τζαμπάζη Μαρία ΚΕΑ

  53. Τουτουντζή Μαρίνα παγκοσμιονίκης τεχνικής κολύμβησης, συνδικαλίστρια

  54. Τσιαμούρας Δημήτρης εκπαιδευτικός ειδικής Αγωγής

  55. Τσόγια Δανάη γραμματεία τμήμα Τουρισμού

  56. Τσολιού Ηλιάνα μέλος ΔΣ ΓΕΩΤΕΕ

  57. Τρούλης Γιώργος αντιπρόεδρος ΔΟΕ, ΚΕΑ

  58. Τσαμαντάνης Χρήστος ΚΕΑ

  59. Φαράντος Γιώργος ΝΕ Αρκαδίας

  60. Φερχατ Οζγκιουρ Αν. Συντονιστής ΝΕ Ροδόπης

  61. Φιλιππόπουλος Μιχάλης  εργαζόμενος Υπουργείου Πολιτισμού 

  62. Φιλίππου Γεώργιος Αν. Συντονιστής ΟΜ Συκεών Θεσσαλονίκης

  63. Χαϊκάλης Θάνος ΟΜ Δυτικής Αχαϊας

  64. Χάμπας Πέτρος συντονιστής ΝΕ Ικαρίας, ΚΕΑ

  65. Χαρίτος Κώστας υπ. δήμαρχος Αλίμου

  66. Ψαρρά Σοφία ΝΕ Κιλκίς-ΠΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ
Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Η ουσιαστική ενίσχυση και η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το υπουργείο Παιδείας και την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και πεδίο εφαρμογής πολιτικών με σαφές κοινωνικό...
Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολείο χωρίς σύνορα
Τον Ιούλιο με τα σχολεία κλειστά, δάσκαλοι και μαθητές έχουν πάρει τον δρόμο για εξοχές και κατασκηνώσεις. Ερημες οι σχολικές αυλές και το βουητό του παιδόκοσμου ηχηρά απόν από το κέντρο. Ωστόσο, στις...
Σχολείο χωρίς σύνορα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυβέρνηση της «Αριστεράς» και εκπαιδευτική πολιτική
Οπως κάθε χρόνο οι δημοσιογράφοι, οι πολιτικοί, κυβερνητικοί ή και αντιπολιτευόμενοι, θυμούνται το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Ευκαιριακά, αποσπασματικά. Η νέα σχολική χρονιά για την πρωτοβάθμια και...
Κυβέρνηση της «Αριστεράς» και εκπαιδευτική πολιτική
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαιδευτικό κασερολάσο
Σκάι, Δευτέρα βράδυ, δελτίο ειδήσεων. Σε προέχουσα σειρά το νέο πως στο Κλειστό του Μαρουσιού χιλιάδες ευυπόληπτοι πολίτες συνωστίστηκαν προκειμένου να εκφράσουν την ιερή οργή τους απέναντι στην εκπαιδευτική...
Εκπαιδευτικό κασερολάσο
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Οταν σφίγγουν το χέρι…»
Οι αρχές της επίδοσης και της ανταγωνιστικότητας παραμένουν βασικοί του άξονες, αποκρύβοντας πίσω από το ιδεολόγημα «του ανοιχτού δρόμου για κάθε ικανό άτομο» το πλήθος των αφετηριακών, εξωσχολικών, ανισοτήτων
«Οταν σφίγγουν το χέρι…»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
Την ώρα που το 4ο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη χώρα και οι προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, λόγω και της υψηλής μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων, τα σχολεία ανοίγουν...
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας