Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κάνε κάτι ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΩ το τρένο»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κάνε κάτι ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΩ το τρένο»

  • A-
  • A+

«Κάνε κάτι ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΩ το τρένο»

Του ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ

Ενας εκδοτικός οίκος είναι μια επιχείρηση. Ο οποίος παράγει πνευματική τροφή. Κι αντί «Το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον» που ξεκινά με τη φράση «εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν», ένας εκδοτικός οίκος ξεκινά με τη φράση «εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Ανθρωπο».

Ως επιχείρηση ένας εκδοτικός οίκος, μεγάλος ή μικρός, έχει και τους σχετικούς με τη γραφή του λόγου έμμισθους συνεργάτες: αναγνώστες χειρογράφων, επιμελητές κειμένων, διορθωτές, μεταφραστές. Συνήθως στο ισόγειο του εκδοτικού υπάρχει και ομώνυμο βιβλιοπωλείο με τους υπαλλήλους του.

Ολα αυτά συντελούν στο ότι ανήκει δικαιωματικά στον κλάδο των επιχειρήσεων που αυτή τη στιγμή η «επιτελική» κυβέρνηση υποχρεούται να επιχορηγήσει-βοηθήσει, όπως προτίθεται να κάνει με τις εφημερίδες.

Και η απορία στους πολίτες (και όχι μόνο στον ισχνό στη χώρα μας αναγνωστικό των βιβλίων κοινό) είναι γιατί εξαιρεί από αυτές τους εκδοτικούς οίκους. Μήπως γιατί η πνευματική τροφή δεν την ενδιαφέρει; Είναι γνωστή η αδιαφορία του υπουργείου Πολιτισμού για το βιβλίο. Οχι μόνο δεν προχώρησε στην αναβίωση του ΕΚΕΒΙ, που το έκλεισε μαζί με την κρατική τηλεόραση ο κ. Σαμαράς το 2013, αλλά ούτε δέχτηκε ν’ ασχοληθεί με τον έτοιμο από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Οργανισμό Πολιτισμού και Βιβλίου.

Οι εκδοτικοί οίκοι, ως αυτοτελείς και πολυάριθμες εκδοτικές επιχειρήσεις που καρκινοβατούν, βρίσκονται έτσι υπό διωγμόν κι αυτό είναι απαράδεκτο. Λέμε πως η Ελλάδα γέννησε από την αρχαιότητα τη δημοκρατία και τον πολιτισμό. Στον 20ό αιώνα έγινε γνωστή παγκοσμίως από τον Καζαντζάκη και τον Καβάφη. Δύο βιβλία επέδρασαν καταλυτικά τον προπερασμένο αιώνα. Από τους δύο Κάρολους: τον Δαρβίνο με το «Η καταγωγή των ειδών» και τον Μαρξ με «Το Κεφάλαιο».

Κύριε πρωθυπουργέ, κάντε κάτι λοιπόν για να μη χάσουμε το τρένο.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου και η αρχαία Έφεσος
Στο μυθιστόρημα «Ματωμένα χώματα», της Διδώς Σωτηρίου, παρουσιάζεται ο βίος και η πολιτεία του Μανώλη Αξιώτη, δουλευτή της εύφορης μικρασιατικής γης, από το χωριό Κιρκιντζέ κοντά στην αρχαία Έφεσο.
Τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου και η αρχαία Έφεσος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διυποκειμενική φύση των ηθικών και πολιτικών αρετών
Η Pelluchon εκκινεί από την έννοια του προσώπου, αντιλαμβανόμενη την εαυτότητα ως μια δυναμική υπαρκτική κατάσταση που ανατροφοδοτείται διαρκώς χάρη στην ιδιότητά μας ως όντων αναγνωρίσιμων από άλλα ισάξια...
Η διυποκειμενική φύση των ηθικών και πολιτικών αρετών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο συγγραφέας του πολιτισμού, Μήτσος Κασόλας
Ο τόπος του Μήτσου Κασόλα, της οικογένειας Κασόλα αλλά και των ηρώων του, Πρίγκιπα, Αγγελίνας και Γερακίνας: Κοίταζε ολόγυρα τον Κουμαριά, το όρος Παναιτωλικό, που ξεκινούσε από το Αγρίνιο και έφτανε...
Ο συγγραφέας του πολιτισμού, Μήτσος Κασόλας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιστημονικός σκεπτικισμός, πολιτική στράτευση και εγκληματολογία
Ο επιστημονικός σκεπτικισμός δεν ευχαριστεί την πολιτική και διοικητική ελίτ, η οποία και καθορίζει την απονομή του κύρους αλλά και την υλική επιβράβευση των ερευνητών-διανοουμένων.
Επιστημονικός σκεπτικισμός, πολιτική στράτευση και εγκληματολογία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Σάμης του Παραδείσου
Οι καρδιακοί φίλοι πλουτίζουν τις γνωριμίες μας και μας φέρνουν νέους φίλους. Με τον Δημήτρη Σεβαστάκη σχεδιάζαμε την έκδοση μιας ποιητικής συλλογής, στην οποία θα φιλοτεχνούσε το εξώφυλλο και την προμετωπίδα....
Ο Σάμης του Παραδείσου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο ελληνικός εικοστός αιώνας κατά τον Αντώνη Λιάκο
Προσφάτως κυκλοφόρησε το βιβλίο του κορυφαίου ιστορικού επιστήμονα Αντώνη Λιάκου με τον τίτλο «Ο ελληνικός εικοστός αιώνας» (εκδόσεις Πόλις) και ήδη το πόνημα αυτό έχει χαρακτηριστεί από ολόκληρη την...
Ο ελληνικός εικοστός αιώνας κατά τον Αντώνη Λιάκο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας