• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.5°C / 28.4°C
    2 BF
    50%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.1°C / 27.3°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.1°C / 28.2°C
    2 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 24.2°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 25.2°C
    3 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 26.0°C
    2 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 22.4°C
    0 BF
    38%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    1 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.7°C / 26.1°C
    2 BF
    50%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 22.3°C
    1 BF
    83%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 25.8°C
    2 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 24.0°C
    3 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 26.2°C
    0 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.5°C / 27.2°C
    2 BF
    49%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 28.2°C
    0 BF
    42%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    3 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.7°C / 24.7°C
    2 BF
    45%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    0 BF
    62%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια απάνθρωπη εγκατάλειψη

  • A-
  • A+

Μια τραγική ναυτική ιστορία, που φαντάζει απίστευτη, εξελίσσεται από το περασμένο καλοκαίρι μέσα στο ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Angelic Power» ανοιχτά της Κίνας. Είκοσι ένας ναυτικοί και ένας τεχνικός, εκ των οποίων οι 9 Ελληνες, εγκλωβίστηκαν μέσα σε αυτό, καθώς σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία η πλοιοκτήτρια εταιρεία Panthalassa Maritime Corp διώκεται για χρέη που έχει στην Κίνα, εξαιτίας των οποίων έχουν επιβληθεί στο πλοίο δικαστικά μέτρα από το τοπικό δικαστήριο.

Και έτσι οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν μπροστά σε ένα σκληρό αδιέξοδο, χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι αρχές της Κίνας, «θύματα» μιας κακής διαχείρισης επιχειρηματιών ή, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι, «όμηροι οικονομικών συμφερόντων», που μήνες τώρα ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια γιατί εκτός του απάνθρωπου εγκλεισμού τους, οι περισσότεροι έχουν να αντιμετωπίσουν και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Τι ακριβώς έχει συμβεί ποτέ δεν έχει ξεκαθαριστεί. Φταίει η πλοιοκτήτρια εταιρεία; Οι τράπεζες; Οι κινεζικές αρχές; Ο ναυλωτής; Ο ατζέντης; Οι ελληνικές αρχές που καθυστέρησαν να αναζητήσουν λύσεις; Ποιος τελικά έχει την ευθύνη γι’ αυτή την ανελέητη «ιδιότυπη» ομηρία 22 ανθρώπων; Και αν πράγματι το κακό ξεκίνησε από την εταιρεία ή τις εταιρείες (δεν είναι σαφές εάν η διαχείριση του πλοίου ανήκει σε μία ή σε δύο εταιρείες), οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας γιατί δεν κινητοποιήθηκαν νωρίτερα;

Γιατί μόλις στα τέλη Μαρτίου συγκροτήθηκε η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των ναυτεργατών από την Εστία Ναυτικών; Ας ευχηθούμε λοιπόν η πολύμηνη ταλαιπωρία των ανθρώπων αυτών να τελειώσει σύντομα και να κάνουν Πάσχα στα σπίτια τους με τις οικογένειές τους. Ωστόσο, οι ευθύνες πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, τα πληρώματα θα εγκαταλείπονται στην τύχη τους, πληρώνοντας «αμαρτίες» άλλων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Τουρισμός με ανεμβολίαστους ναυτικούς
Την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, υπουργοί και κυβερνητικοί παράγοντες δηλώνουν από τις αρχές Μαΐου ότι ο τουρισμός είναι έτοιμος να υποδεχτεί με ασφάλεια τους ξένους επισκέπτες στη χώρα μας, οι...
Τουρισμός με ανεμβολίαστους ναυτικούς
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επέστρεψαν οι επτά του «Angelic Power»
Πάσχα με τις οικογένειές τους έκαναν οι 7 (6 ναυτικοί και ένας τεχνικός) από τους 9 Ελληνες που ήταν εγκλωβισμένοι για πολλούς μήνες στο φορτηγό πλοίο «Angelic Power», υπό ελληνική σημαία, στη ράδα της Κίνας.
Επέστρεψαν οι επτά του «Angelic Power»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φτάνουν σήμερα 7 από τους 9 Έλληνες εγκλωβισμένους του «Angelic Power»
Αίσιο τέλος είχε η πρωτοφανής πολύμηνη περιπέτεια 7 από τους εγκλωβισμένους στο φορτηγό πλοίο, όπου όμως παραμένουν δυστυχώς ακόμα δυο Ελληνες (πλοίαρχος και υποπλοίαρχος) και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί...
Φτάνουν σήμερα 7 από τους 9 Έλληνες εγκλωβισμένους του «Angelic Power»
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Μπράβο, Κυριάκο!
Πριν από λίγες ημέρες, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έδωσε οδηγία απαγόρευσης σε ευρωπαϊκά πλοία (αλλά και πλοία Ευρωπαίων πλοιοκτητών) της μεταφοράς πετρελαίου και συναφών προϊόντων από τη...
Μπράβο, Κυριάκο!
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Απροστάτευτοι οι πολίτες
Βροχή τα τηλεφωνήματα από φίλους και γνωστούς τις τελευταίες ημέρες προκειμένου να δηλώσουν την έκπληξή τους κάποιοι, τον θυμό τους άλλοι, μετά την ενημέρωση που είχαν για το πόσο κοστίζουν τα ακτοπλοϊκά...
Απροστάτευτοι οι πολίτες
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το καράβι απ’ τη Ρωσία έφυγε (από την Κέρκυρα) για τη Γαλλία
«Το καράβι απ’ τη Ρωσία έφυγε για τη Γαλλία», θα έλεγε ενδεχομένως ο Τσιτσάνης αν ήθελε να περιγράψει την οδύσσεια του ιστιοφόρου «Shtandart» που αφού έβγαλε τον χειμώνα στην Κέρκυρα, απέπλευσε προ ημερών με...
Το καράβι απ’ τη Ρωσία έφυγε (από την Κέρκυρα) για τη Γαλλία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας