Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στα δίχτυα της Κιτσο­πούλου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στα δίχτυα της Κιτσο­πούλου

  • A-
  • A+

«Εις το όνομα του Πατρός, του κορονοϊού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν». Με αυτά τα λόγια ξεκινά η «προσευχή» της Λένας Κιτσοπούλου και μέχρι να ολοκληρωθεί από τις οθόνες έχει περάσει ένα 13λεπτο ταινιάκι με γενναίες δόσεις νοσηρότητας, αίματος, νικοτίνης, σκληρών εικόνων, πυροβολισμών, ακατέργαστων πλάνων και σκέψεων, ζωωδών ενστίκτων, βουκολικής προχειρότητας.

Στον οικισμό «Λάλκα» (όπως είναι και ο τίτλος του έργου που παρουσιάστηκε στo πλαίσιo του προγράμματος Enter της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση), σε υψόμετρο 1.400, η καλλιτέχνις, συνειδητοποιώντας πόσο αδράνησε η δύναμη του ανθρώπου μέσα στο παγκόσμιο φασιστικό οικονομικό σύστημα, επιτίθεται με μια καραμπίνα κι ένα ξεσκισμένο ελάφι στον καπιταλισμό και μας προτρέπει να αγαπήσουμε τα ένστικτά μας.

Τα υλικά που χρησιμοποίησε ήταν τα πλέον εύφλεκτα για να στήσουμε τον εμφύλιο της εβδομάδας. Οι φιλόζωοι φώναξαν την αποστροφή κι αηδία τους. Η ελληνική πρωτοπορία των social media βρήκε ευκαιρία να απαριθμήσει με ποστ τις γνώσεις της για την ιέρεια Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που προηγήθηκε στην πρόκληση εδώ και χρόνια, και τον Γιαν Φαμπρ, που κάποτε μας πλάσαρε πίνακες φτιαγμένους με σωματικά υγρά... Οι υμνητές των καλών εποχών της ελληνικής τέχνης έχυσαν μπόλικο δηλητήριο εναντίον της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση που τους λερώνει το καλλιτεχνικό τοπίο της σύγχρονης κουλτούρας. Και οι φιλότεχνοι θυμήθηκαν για ποιους άλλους λόγους στο παρελθόν ξανααφορίσαμε την Κιτσοπούλου.

Στο τέλος έμεινε ένα κακό βίντεο από το οποίο, όπως φαίνεται, κανείς δεν βγήκε χαμένος. Ολοι μια χαρά την έκαναν τη δουλίτσα τους. «Μην είστε ψαρούκλες που πιαστήκατε στα δίχτυα του κορονοϊού», συμβουλεύει η ηθοποιός στην αρχή της ταινίας. Αλλά, 13 λεπτά μετά, έχουμε ήδη πιαστεί στα δίχτυα τα δικά της...

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή
Το Θέατρο της οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής αναλαμβάνει o πολιτιστικός οργανισμός «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου για τα επόμενα 10 χρόνια.
Στα χνάρια του Λευτέρη Βογιατζή
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο Ντελίλο που δεν σιωπά
Ο Ντον Ντελίλο είναι η Αμερική και σήμερα που το ψηφιδωτό μοιάζει να σκορπίζεται με δυο κουβέντες τοποθετείται ξανά στην πρώτη γραμμή. «Αρχισα να γράφω το μυθιστόρημα το 2018, πολύ πριν από την τρέχουσα...
Ο Ντελίλο που δεν σιωπά
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η απομυθοποίηση του καουμπόη
Βλέποντας τις απίστευτες αγριότητες που συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στην Αμερική, μου έρχεται στο μυαλό το κινηματογραφικό είδος που μυθοποίησε την «κατάκτηση της Δύσης», αποσιωπώντας (ή δικαιολογώντας) την...
Η απομυθοποίηση του καουμπόη
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Οι έγκλειστοι της Αλτόνα
Με τους κάθε λογής εγκλεισμούς που βιώνουμε αυτόν τον καιρό, θυμήθηκα τη συγκλονιστική ταινία του Βιτόριο Ντε Σίκα «Οι έγκλειστοι της Αλτόνα» (1962), διασκευή του θεατρικού έργου του Ζαν-Πολ Σαρτρ.
Οι έγκλειστοι της Αλτόνα
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Η Αλκηστις και η φτηνή αντιπολίτευση
Εντάξει, να μην κάνουμε ήρωα τον μειλίχιο και αποτελεσματικό Σωτήρη Τσιόδρα. Να μη βγούμε στα μπαλκόνια να χειροκροτήσουμε τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας. Να μη συμφωνήσουμε με τον...
Η Αλκηστις και η φτηνή αντιπολίτευση
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Μικρές ερωτικές ιστορίες
Η τέχνη ύμνησε πολλές «μεγάλες» ερωτικές ιστορίες, με πασίγνωστους ήρωες, που συγκίνησαν και θα συγκινούν πάντα. Υπάρχουν όμως και «μικρές» ερωτικές ιστορίες, με άγνωστους πρωταγωνιστές, στις οποίες έτρεφα...
Μικρές ερωτικές ιστορίες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας