Η κλεψύδρα γεμίζει και εξαντλείται ο χρόνος που απομένει για να φανεί η σοβαρότητα της πρότασης που έκανε οικογένεια Γαλλοελβετών δισεκατομμυριούχων για εξαγορά του 21% των μετοχών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η περίοδος στην οποία οι μέτοχοι του ΟΛΘ μπορούν να πουλήσουν σε τιμή 27 ευρώ τη μετοχή και να ανταποκριθούν στη δημόσια προσφορά των Ντρέιφους λήγει στις 20 Φεβρουαρίου.
Ομως για την ώρα αυτός που αγοράζει μετοχές είναι ο Ιβάν Σαββίδης σε τιμή πάνω από τα 28 ευρώ ανά μετοχή. Την ίδια ώρα οι συντελούμενες «μηχανορραφίες», ακόμη και στη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., νοστιμεύουν τη δημόσια συζήτηση, κυρίως όμως κρατούν καθηλωμένο το λιμάνι. Σε μια εποχή που οι παγκόσμιες εξελίξεις τρέχουν, η κυβέρνηση παραμένει σταθερά θεατής.
Αγορές μετοχών
Πολλά έχουν γραφτεί -σενάρια επί σεναρίων και υποθέσεις επί υποθέσεων- από τότε που έγινε γνωστή η πρόθεση και η δημόσια πρόταση της LeonidsPort (Ντρέιφους) για εξαγορά του 21% των μετοχών του ΟΛΘ («Εφ.Συν.» 13.1.2025, «Κυβερνητική σιγή για την... υπόθεση Dreyfus»). Εκτοτε το μόνο δημοσίως γνωστό είναι ότι ο Ιβάν Σαββίδης διά της Belterra αγοράζει διαρκώς ελεύθερες μετοχές στο χρηματιστήριο, έφτασε το ποσοστό του στο 72,75% και κρατά την τιμή της μετοχής σταθερά πάνω από τη δημόσια προσφορά των Γαλλοελβετών. Τελευταίο χτύπημα η αγορά 2.000 μετοχών (το 0,02% του μετοχικού κεφαλαίου και δικαιωμάτων ψήφου) την περασμένη Τετάρτη έναντι ανταλλάγματος 28,029 ευρώ ανά μετοχή.
Η σχετική ανακοίνωση της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρει χαρακτηριστικά και αναλυτικά πως με αυτή την αγορά «η Belterra ελέγχει, αμέσως ή εμμέσως, συνολικά 7.332.744 μετοχές και δικαιώματα ψήφου επί της Εταιρείας, που αντιπροσωπεύουν συνολικό ποσοστό 72,75% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου επί της Εταιρείας, και, ειδικότερα, η Belterra: κατέχει αμέσως 579.144 μετοχές που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 5,75% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας, και ελέγχει, κατά την έννοια του άρθρου 3 παρ.1 περ. (γ) του Ν. 3556/2007, την εταιρεία με την επωνυμία “South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd”, κάτοχο 753.600 Μετοχών και δικαιωμάτων ψήφου που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 67,00% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Εταιρείας».
Χαμηλό τίμημα
Με τον κ. Σαββίδη να είναι ο αδιαμφισβήτητος νικητής, οι Ντρέιφους δείχνουν για την ώρα να παρακολουθούν ψυχρά τις εξελίξεις. Και το Δ.Σ. του ΟΛΘ σχολίαζε προσφάτως ότι «το προσφερόμενο τίμημα των 27 ευρώ ανά μετοχή, στην προαιρετική Δημόσια Πρόταση της LeonidsPort, η οποία ελέγχεται από τον όμιλο Ντρέιφους, υπολείπεται κατά 44% έως 63,27% από το εύρος αξίας ανά μετοχή που προσδιόρισε ο ανεξάρτητος Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος».
Στο σημείο αυτό τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα. Σύμφωνα λοιπόν με την έκθεση της Beta Χρηματιστηριακή, «προκρίνεται ένα εύρος τιμών για τη μετοχή της Εταιρείας €38,88 – €44,08». Με αυτές τις τιμές ακόμη και οι ανίδεοι καταλαβαίνουν ότι η πρόταση της LeonidsPort καθίσταται αυτομάτως παρατραβηγμένο αστείο. Ωστόσο πώς να ξεχάσει κανείς ότι μόλις το 2021 ο Ιβάν Σαββίδης προχωρούσε σε εξαγορά μετοχών σε τιμή περίπου στα 26,5 ευρώ ανά μετοχή και κανένας δεν έλεγε τίποτα; Δικαίως θα αναρωτιόταν κανείς τι μεσολάβησε έκτοτε. Πολύ περισσότερο, αν αναλογιστούμε ότι, όταν γινόταν η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, αυτή γινόταν με το τίμημα κάθε μετοχής να ανέρχεται στα 34 ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ μάλιστα θριαμβολογούσε (24/04/2017) για την εξαγορά των 6.753.600 μετοχών το συνολικό τίμημα ήταν 231.926.000 ευρώ (τιμή ανά μετοχή 34,341).
Στο μεταξύ όλα δείχνουν ότι είναι απολύτως έγκυρες οι πληροφορίες που θέλουν να έχει δημιουργηθεί σχίσμα στο Δ.Σ. της ΟΛΘ καθώς οι δύο εκπρόσωποι της γαλλοκινεζικής Terminal Link στο Δ.Σ. είχαν δηλώσει «παρόντες και απέχοντες» κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας της αιτιολογημένης γνώμης επί της πρότασης της LeonidsPort.
Θυμίζουμε ότι στον όμιλο που κατέχει σήμερα το λιμάνι (South Europe Gateway Thessaloniki Limited) ο Ιβάν Σαββίδης κατέχει το 67% και το υπόλοιπο ανήκει στην Terminal Link, την οποία ελέγχουν η γαλλική CMA CGM κατά 51% και η κινεζική CM Port κατά 49%. Με δεδομένο ότι η Τerminal Link ελέγχει το 22,1% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ πολλοί συνδέουν -χωρίς να έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής- τα πρόσφατα συμβάντα με τη δημόσια πρόταση της Leonidsport.
Εξελίξεις
Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν πάντως το πρόβλημα να είναι βαθύτερο καθώς η πλευρά Σαββίδη δείχνει να μην εμπιστεύεται πλέον στελέχη του λιμανιού, σε σημείο μάλιστα που τίποτα δεν αποκλείει να έχουμε εξελίξεις συντόμως...
Το ζήτημα βέβαια είναι πού πάει το λιμάνι Θεσσαλονίκης, αν θα προχωρήσουν οι παγωμένες επενδύσεις όπως η κατασκευή του 6ου Προβλήτα και αν κυρίως προλαβαίνει το λιμάνι να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο. Οσο για το ερώτημα που έχει θέσει η «Εφ.Συν.» από την πρώτη στιγμή σχετικά με τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι προφανώς μάταιο να αναζητούμε σήμερα απαντήσεις όπως είναι καθηλωμένη μπροστά στις Ερινύες που την καταδιώκουν για τα Τέμπη...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας