• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.8°C / 27.3°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 24.4°C
    1 BF
    72%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.0°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 22.9°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 18.4°C
    1 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.8°C
    3 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    4 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 25.7°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.8°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.2°C
    2 BF
    73%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.8°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 26.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 24.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    91%
© Andrey Popov | Dreamstime.com

Ε.Ε.: Τέλος τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

  • A-
  • A+

Συμφωνία με την οποία ορίζεται ότι από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτεύχθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης μεταξύ των υπουργών Περιβάλλοντος των 27. Στόχος της συμφωνίας, που de facto απαγορεύει τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τότε, είναι να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές CO2 των νέων οχημάτων.

Το μέτρο πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 και μένει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωκοινοβούλιο. Σημαίνει ότι θα δοθεί οριστικά τέλος στη χρήση αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται καίγοντας βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ στην Ε.Ε. από το 2035, αλλά και των υβριδικών, δηλαδή όσων καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο, αλλά έχουν και ηλεκτρικές μπαταρίες. Τα μέτρα πρέπει πλέον να τεθούν σε διαπραγμάτευση με τους ευρωβουλευτές, οι οποίοι καθόρισαν αυτόν τον μήνα τη θέση τους για την πρόταση της Κομισιόν.

Η απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην Ε.Ε. προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.

Ωστόσο, έπειτα από αξίωση ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι 27 δέχθηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως για εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα, εάν επιτρέπου να επιτευχθεί ο στόχος να σταματήσουν εντελώς οι εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα οχήματα.

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος, που συνεδρίασαν στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2 η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (σ.σ. καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035. Η ρήτρα αυτή, γνωστή και ως «τροπολογία Ferrari», αφορά κατασκευάστριες πολυτελών ή/και σπορ αυτοκινήτων.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, που ήδη επενδύει τεράστια ποσά στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, φοβάται τον κοινωνικό αντίκτυπο αν η μετάβαση είναι υπερβολικά γρήγορη.

«Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει κάνει την επιλογή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», εκτίμησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αρμοδιότητα την «Ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία», ο Φρανς Τίμερμανς.

Ταυτόχρονα, η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων –βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της έρευνας σήμερα– συνίσταται στο να παράγεται καύσιμο από CO2 που εκλύεται από βιομηχανικές δραστηριότητες με ηλεκτρισμό χαμηλών εκπομπών, πρόκειται για κυκλική οικονομική προσέγγιση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και η πετρελαϊκή βιομηχανία, έχουν μεγάλες ελπίδες για το νέο αυτό είδος καυσίμου, που θεωρητικά θα μπορούσε να επιτρέψει την παράταση της χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, που σήμερα απειλούνται. Όμως αυτή η τεχνολογία αμφισβητείται από ΜΚΟ προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες τη θεωρούν πανάκριβη και ενεργοβόρα. Τονίζουν επίσης ότι τα οχήματα που θα την αξιοποιούν θα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου όσο και τα ισοδύναμα που κινούνται σήμερα με ορυκτά καύσιμα.

Το αυτοκίνητο, το βασικό μέσο μετακίνησης των Ευρωπαίων, αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 15% των εκπομπών CO2 στην ΕΕ συνολικά. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι από τα αέρια που ενοχοποιούνται περισσότερο για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Για να καθησυχάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που ανησυχούν για την ανεπαρκή ζήτηση 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές, η Κομισιόν προβλέπει να διευρυνθεί το δίκτυο φορτιστών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμαρτύρονται συχνά για την ανεπάρκεια των υποδομών του είδους, ειδικά στις χώρες της νότιας και της ανατολικής Ευρώπης.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρόστιμο-μαμούθ στον όμιλο Volkswagen για τους ρύπους τον οχημάτων της
Αντιμέτωπος με πρόστιμο που θα ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ είναι ο όμιλος Volkswagen, διότι δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους για τους ρύπους των αυτοκίνητων που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020. 
Πρόστιμο-μαμούθ στον όμιλο Volkswagen για τους ρύπους τον οχημάτων της
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο τραπέζι των Βρυξελλών η ισπανική πρόταση για μείωση του ενεργειακού κόστους
Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και Ρουμανία με κοινή πρόταση που προβλέπει αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Στο τραπέζι των Βρυξελλών η ισπανική πρόταση για μείωση του ενεργειακού κόστους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προς έγκριση από την Ε.Ε. το deal Peugeot και Fiat Chrysler
Άτομα κοντά στο θέμα διαρρέουν ότι οι δύο εταιρείες αναμένεται να πάρουν την πολυπόθητη έγκριση της Ε.Ε. για τη μεταξύ τους συγχώνευση, ύψους 38 δισ. δολαρίων, με στόχο τη δημιουργία της Νο4...
Προς έγκριση από την Ε.Ε. το deal Peugeot και Fiat Chrysler
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υπερβολικοί ρύποι για μοντέλο της Jeep και της Suzuki
Τα μοντέλα ντίζελ Jeep Grand Cherokee της Fiat Chrysler και Vitara της Suzuki παραβιάζουν τους κανόνες περί εκπομπών καυσαερίων και πρέπει να επισκευασθούν ή να απαγορευθεί η πώλησή τους στην Ευρώπη,
Υπερβολικοί ρύποι για μοντέλο της Jeep και της Suzuki
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα έρευνα για σύσταση καρτέλ BMW, Daimler και VW
Οι αρμόδιες αρχές της Ε.Ε. ξεκίνησαν έρευνα για καρτέλ των τριών γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που για να εξοικονομήσουν κόστος συνεννοήθηκαν να περιορίσουν την ανάπτυξη αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Νέα έρευνα για σύσταση καρτέλ BMW, Daimler και VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκπομπές ρύπων, πομπές ηγετών
Γαργάρα επιχειρούν να κάνουν το καθολικό αίτημα των Ευρωπαίων πολιτών και τις υποσχέσεις της Κομισιόν για πιο καθαρά αυτοκίνητα και αδιάβλητους ελέγχους στις εκπομπές ρύπων κάποιες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Οι...
Εκπομπές ρύπων, πομπές ηγετών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας