Αθήνα, 37°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
37°C
37.9° 35.6°
4 BF
24%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
37°C
38.6° 36.0°
4 BF
35%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
35°C
39.3° 35.0°
2 BF
58%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
4 BF
65%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
38°C
37.9° 37.9°
4 BF
25%
Βέροια
Αίθριος καιρός
38°C
39.0° 33.5°
3 BF
31%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
35°C
35.4° 34.5°
2 BF
16%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
37°C
36.8° 36.8°
3 BF
25%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
32°C
32.7° 31.8°
5 BF
37%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
35°C
34.9° 33.5°
4 BF
38%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
31°C
31.4° 29.8°
4 BF
40%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
31°C
32.3° 30.7°
3 BF
51%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
33°C
32.9° 32.9°
3 BF
52%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
36°C
36.2° 36.2°
4 BF
18%
Λαμία
Αίθριος καιρός
37°C
37.8° 35.5°
3 BF
30%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
32.8° 32.1°
5 BF
54%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
37°C
38.0° 36.0°
3 BF
9%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
32.7° 32.3°
4 BF
53%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
34°C
36.7° 34.2°
4 BF
48%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
35°C
35.4° 35.4°
2 BF
18%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 14 Ιουλίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Αριστερά: Ο ιδιοκτήτης της Tesla Ελον Μασκ Δεξιά:Ο «γάτος της Wall Street» Μάικλ Μπέρι | AP Photo/Britta Pedersen, Pool, File

Από έναν... «γάτο» θα το βρει ο Μασκ;

Από «γάτο της Wall Street» και μάλιστα «σορτάκια» θα την πάθει τελικά ο Ελον Μασκ. Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ιδιοκτήτης της γνωστής βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla και γνωστός σπεκουλαδόρος κρυπτονομισμάτων και μετοχών, μάλλον θα πρέπει να κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα τις τελευταίες ημέρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), στα τέλη του πρώτου τριμήνου είχε παιχτεί πάνω από μισό δισεκατομμύριο δολάρια στην πτώση της μετοχής της Tesla. Το ποσό αυτό έχει παιχτεί σε δικαιώματα προαίρεσης πώλησης (put option) 800.100 μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας του Μασκ. Πίσω από το ποντάρισμα βρίσκεται ένας από τους «μάστορες» της υποτιμητικής κερδοσκοπίας στη Wall Street, o Μάικλ Μπέρι, που προσδοκά πτώση των τίτλων της Tesla, η οποία θα οδηγήσει σε άνοδο της αξίας των option που κατέχει και θα τον γεμίσει με ζεστό χρήμα όταν τα πουλήσει.

Ο Μπέρι δεν είναι ένας τυχαίος επενδυτής. Είναι ένας από τους λίγους επαγγελματίες της Wall Street που «μυρίστηκε» έγκαιρα την κατάρρευση της αμερικανικής αγοράς στεγαστικής πίστης και των δομημένων σε αυτήν ομολόγων που οδήγησαν στο κραχ του 2008. Εγινε γνωστός από το πρόωρο ασυνήθιστο στοίχημά του εναντίον της αγοράς ακινήτων και των subprime στεγαστικών δανείων το 2005. Μια ιστορία που συμπεριέλαβε ο Μάικλ Λιούις στο βιβλίο του «Το μεγάλο σορτάρισμα» για την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, το οποίο στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο του Μπέρι, κερδίζοντας μάλιστα Οσκαρ.

Από τα 900 στα 580 δολάρια

Ο Μπέρι φέρεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της SEC, να κατείχε στις 31 Μαρτίου 8.001 συμβόλαια προαίρεσης πώλησης μετοχών της Tesla. Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ ταλανίστηκε στο α΄ εξάμηνο του 2021 καθώς οι πωλήσεις της μειώθηκαν τον Απρίλιο στην Κίνα, ενώ η έλλειψη εξαρτημάτων προκάλεσε πτώση στην παραγωγή της τόσο στις ΗΠΑ όσο και την Κίνα.

Η μετοχή της, έχοντας καταγράψει εκρηκτική άνοδο 740% στη διάρκεια του 2020, υποχωρεί σήμερα από το ρεκόρ των 900,40 δολαρίων που κατέγραψε τον προηγούμενο Φεβρουάριο στα 580 δολάρια. Ο Μπέρι που μάζεψε χρήμα και από το άλλο μεγάλο στοίχημα της φετινής χρηματιστηριακής αγοράς, τη μετοχή των φτωχοδιάβολων επενδυτών του Reddit GameStop, έχει πιθανότατα παίξει ρόλο σε αυτήν την πτώση.

Μεταξύ άλλων υπογράμμισε κάποια στιγμή με τιτίβισμά του στο Twitter –το οποίο αργότερα έσβησε– ότι η εξάρτηση της κερδοφορίας της Τesla από τα δικαιώματα ρύπων και τις σχετικές πιστώσεις που απολαμβάνει από κυβερνητικά προγράμματα υποστήριξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αποτελεί κόκκινο πανί. Η Tesla κατάφερνε στο παρελθόν να εμφανίζει καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα από αυτά που δικαιολογούσαν οι πωλήσεις της χάρη σε αυτές τις πιστώσεις και πιο συγκεκριμένα από τα έσοδα που αποκόμιζε μεταπωλώντας τες στους κατασκευαστές συμβατικών αυτοκινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο δ΄ τρίμηνο του 2020 η Tesla πούλησε πιστώσεις 401 εκατ. δολαρίων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και χάρη σε αυτές παρουσίασε καθαρά έσοδα 270 εκατ. δολαρίων. Χωρίς αυτές, θα είχε ζημιές. Στο φετινό α΄ τρίμηνο η Tesla πούλησε πιστώσεις 518 εκατ. δολαρίων, ενώ η συνολική «πράσινη» υποστήριξη που έχει λάβει αποτιμάται σε περίπου 1,6 δισ. δολάρια. Οι πιστώσεις αυτές την βοήθησαν να εμφανίζεται κερδοφόρος για περισσότερα από 4 συνεχόμενα τρίμηνα κάτι που επέτρεψε στη μετοχή της να συμπεριληφθεί στον δείκτη S&P 500 της Wall Street.

Η «παγαποντιά» αυτή είναι γνωστή εδώ και καιρό, αλλά τα διεθνή ΜΜΕ σπάνια εστιάζουν.

Ομως καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν πλέον τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώντας τους περιβαλλοντικούς κανόνες που ισχύουν, οι προς πώληση πιστώσεις της Tesla θα μείνουν αργά ή γρήγορα στα αζήτητα. Αυτό επί της ουσίας επεσήμαινε με το σβησμένο tweet του και ο Μπέρι: Καλή η πράσινη επιδότηση, αλλά πρέπει και να πουλάς.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Από έναν... «γάτο» θα το βρει ο Μασκ;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας