Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μοιάζω με καραγκιοζάκι
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μοιάζω με καραγκιοζάκι

  • A-
  • A+

Πόσες μέρες εσώκλειστος; Ρητορική η ερώτηση. Θυμάμαι και δεν θέλω να θυμάμαι. Κι όλες αυτές τις μέρες και τις νύχτες, μην τις εξαιρέσουμε από την… εξίσωση της ατομικής ευθύνης. Αντε, χαρίζω τα μεσημέρια λόγω… βαρυστομαχιάς. Να βομβαρδίζεσαι με... αριθμούς, χιλιάδες αριθμούς.

Αριθμούς που αφορούν θανάτους. Αριθμούς που «ξεφουρνίζονται» σε μηνύματα επαναλαμβανόμενα (στο ράδιο, την τηλεόραση, το ίντερνετ). Και το μυαλό. Πόσο να αντέξει κι αυτό στο μέτρημα του πόνου, της θλίψης, της απώλειας; Παύει να λογαριάζει ανθρώπους. Αριθμούς λογαριάζει. Μονάχους, άψυχους, άπονους αριθμούς. Ενα «δίχως» το μυαλό μας, ένα «δίχως» και η ζωή μας. Αριθμοί οι νοσούντες, αριθμοί οι νεκροί, αριθμοί και εμείς: «1» γιατρός, «2» αγορές, «3» τράπεζα, «4» πρόσωπο σε ανάγκη, «5» τελετές, «6» σύντομη μετακίνηση, άσκηση και σκύλος.

Και χτυπά το κινητό και δεν λες «γεια», «καλημέρα». Λες «2». Για πλάκα το λες και ο άλλος καταλαβαίνει ότι κάνεις ψώνια κι απορείς με την τόση εξοικείωση κι έρχεται και σου απαντά: «Εγώ 6».

Και ενώ πρέπει να τρελαθείς, έστω λίγο, να απορήσεις, έστω λίγο, συνεχίζεις την κουβέντα και δίνεις «ραντεβού» το βράδυ να τα πείτε στο fb και κλείνεις. Και παραμένει το μέγα ερώτημα: Φοράμε μάσκες ή δεν φοράμε; Και οι απόψεις διίστανται: «Φορούν οι νοσούντες». «Οχι, φορούν όλοι». «Οχι, μόνο οι νοσούντες». Και ο πρωθυπουργός την πετά τη μάσκα ως easy rider που μόλις ξεκαβάλησε και δώσ’ του τα like και δώσ’ του τα έλεος, τα ανθρωπάκια, τα ακίνητα, τα αμίλητα κι όλα στη σειρά, που όλο και τείνουν να μου μοιάζουν: Καραγκιοζάκι...

ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Μέτρον ο άνθρωπος
Μέτρα από τραπέζι σε τραπέζι, μέτρα από άνθρωπο σε άνθρωπο. Τετραγωνικά μέτρα. Μέτρα για τις πλατείες, τις παραλίες, τους σταθμούς και ένα 150άρι ευρώ για την τήρησή τους.
Μέτρον ο άνθρωπος
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Από την κρατική στην ατομική ευθύνη
Οσο πλησιάζουμε προς τη χαλάρωση των μέτρων, τα οποία επέβαλε η πολιτεία για τον περιορισμό της επέλασης του κορονοϊού, τόσο αρχίζουμε να αισθανόμαστε λιγότερο ασφαλείς.
Από την κρατική στην ατομική ευθύνη
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Aμετάφραστη ατομική ευθύνη
Ασύμμετρες παραδοξότητες μας προέκυψαν: η Ατομική Ευθύνη χορεύει τανγκό με τη Συλλογική Υγεία. Εξαερώθηκε η θατσερική διαπίστωση «δεν υπάρχει κοινωνία, υπάρχουν μόνο τα άτομα και οι οικογένειές τους».
Aμετάφραστη ατομική ευθύνη
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Χορεύοντας με... τους κορονοϊούς
Διαβάζοντας δεξιά κι αριστερά για την προτεινόμενη απόσταση ασφαλείας 1,5-2 μέτρων μεταξύ μας, στο πλαίσιο των μέτρων για την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού, μου μπήκαν διάφορες σκέψεις στο μυαλό κι αποφάσισα...
Χορεύοντας με... τους κορονοϊούς
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Το φιλί είναι βάλσαμο
Το φιλί δεν είναι μια ψυχρή συνήθεια. Είναι μια δύναμη ενωτική. Είναι έκφραση αγάπης. Εκδήλωση καλοσύνης στις σχέσεις μας. Σήμερα ο άκαρδος ιός μας το απαγορεύει. Ούτε καν το φιλί της Ανάστασης.
Το φιλί είναι βάλσαμο
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ν’ αγωνιστούμε για έναν καινούργιο κόσμο
«Ιστορικά, οι πανδημίες ανάγκασαν τους ανθρώπους να διαρρήξουν τους δεσμούς με το παρελθόν και να φανταστούν εκ νέου τον κόσμο τους. Αυτό που συμβαίνει σήμερα δεν είναι διαφορετικό. Είναι μια πόρτα, μια πύλη...
Ν’ αγωνιστούμε για έναν καινούργιο κόσμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας