• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    39°C 36.9°C / 40.7°C
    2 BF
    26%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    37°C 31.9°C / 41.0°C
    2 BF
    36%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.1°C / 42.6°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    40°C 38.1°C / 39.9°C
    4 BF
    11%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    3 BF
    28%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.9°C / 41.0°C
    3 BF
    11%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 36.7°C / 37.4°C
    2 BF
    11%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    40°C 33.6°C / 40.7°C
    2 BF
    13%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.8°C / 37.1°C
    5 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 36.9°C
    4 BF
    28%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.9°C / 32.8°C
    5 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 32.7°C
    3 BF
    49%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.9°C / 38.9°C
    3 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    39°C 34.5°C / 38.9°C
    0 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    39°C 34.5°C / 40.6°C
    2 BF
    20%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 33.8°C / 34.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    39°C 37.2°C / 40.9°C
    3 BF
    15%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.5°C / 32.3°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.6°C / 41.7°C
    4 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    3 BF
    10%
Η αισθητική της λούμπεν αριστείας
EUROKINISSI/ΓΡΑΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αισθητική της λούμπεν αριστείας

  • A-
  • A+
Η αισθητική της λούμπεν αριστείας δεν είναι τίποτα άλλο από μια αισθητική διατύπωση της καταστροφικής πολιτικής της.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το ιδεολόγημα της αριστείας χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον ως διαχωριστική γραμμή δύο κόσμων και κατ' επέκταση δύο εφαρμοσμένων πολιτικών. Μέσα του κατοικούσαν δύο άλλα ιδεολογήματα που το ερμηνεύουν ως πρόταση.

Από τη μία ο τεχνοκρατισμός, η μηχανιστική λειτουργικότητα των πραγμάτων που καταργεί κάθε ιδεολογία στο όνομα της επίτευξης, η ικανότητα σε έναν κόσμο χωρίς επιλογές όπου από μόνη της αρκεί ώστε να ορίσει το σωστό και το λάθος, αυτό που δουλεύει και αυτό που δεν δουλεύει.

Και από την άλλη η αξιοκρατία, η αρχή που περιγράφει πως κάθε θέση υπάρχει γι' αυτόν που είναι άξιος να την καταλάβει, γι' αυτόν που έχει τα προσόντα και μπορεί να εκτελέσει το τεχνοκρατικό έργο.

Ο κόσμος της αριστείας περιγράφηκε ως ένας κόσμος γεωμετρημένος, όπου κάθε τι έχει τη θέση του, όπου οι ιδεολογικές διαφορές (πόσο μάλλον οι ταξικές αντιθέσεις και άλλα τέτοια παλαιοκομμουνιστικά) εκλείπουν. Είναι ένα επιχείρημα το οποίο ο πρωθυπουργός εξειδικεύει σε πολλές περιπτώσεις όταν θέλει να μιλήσει για συγκεκριμένα θέματα χρησιμοποιώντας το ως μια απόδειξη που αποδεικνύει τον εαυτό της.

Αυτόν τον κόσμο έφερε στο προσκήνιο όταν ζήτησε να μη γίνεται κριτική στους επιστήμονες της επιτροπής λοιμωξιολόγων, αφού η επιστήμη είναι από τη φύση της αντικειμενική. Αυτόν τον κόσμο επικαλέστηκε και πάλι για την έκθεση Πισσαρίδη όταν είπε πως «πρέπει να μείνει έξω από την πολιτική -μάλλον θα έλεγα την κομματική- αντιπαράθεση», διεκδικώντας μια οικουμενική συμφωνία για συγκεκριμένες οικονομικές εφαρμογές.

Μέσα από όλες αυτές τις περιπτώσεις διανύουμε μια οδό χωρίς αντιθέσεις, χαραγμένη από την ικανότητα των ειδικών. Στο τέρμα του δρόμου μάς περιμένει η άνευ όρων επιτυχία του συνόλου, αυτό που άλλοτε θα διατυπωθεί ως εθνικό αφήγημα και άλλοτε απλώς ως «ευτυχία» όπως ο πρωθυπουργός και πάλι περιέγραψε.

Το θέμα βέβαια με όλα αυτά είναι η ίδια η πραγματικότητα. Και αν η πραγματικότητα δεν ταιριάζει με τα ιδεολογήματά μας τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα. Είναι η ίδια η πραγματικότητα όμως που απέδειξε πως η αντικειμενικότητα της επιστήμης ή των οικονομικών εκθέσεων αποδείχτηκαν απλώς ένα επιχείρημα που θα δικαιολογούσε μια συγκεκριμένη διαχείριση, η οποία και στους δύο τομείς απέτυχε παταγωδώς.

Είναι η ίδια η πραγματικότητα που απέδειξε πόσο χυδαίο ψέμα υπήρξε η συγκεκριμένη αριστεία. Φέρνοντας στην επιφάνεια την κακοδιαχείριση και τα προσωπικά οφέλη στη θέση του τεχνοκρατισμού, τις απευθείας αναθέσεις, τα σκάνδαλα και τις εγκληματικές επιλογές στη θέση της αξιοκρατίας. Και δεν υπάρχει πεδίο στο οποίο η αριστεία να ξεψυχά με τρόπο πιο εκκωφαντικό από το αισθητικό αποτύπωμα που αφήνει πίσω της σαν βλέννα.

Το αποτύπωμα αυτό μέσω του οποίου βγαίνει στην επιφάνεια ό,τι πιο χυδαίο έχει να επιδείξει η ελληνική κοινωνία της τελευταίες δεκαετίες. Τρας tv και εκβιασμοί υπουργών, παιδοβιαστές επικεφαλής θεσμών, τσιμέντα στην Ακρόπολη και φάλτσες σοπράνο να μασουλούν τον εθνικό ύμνο. Η Παναγία ταπετσαρία στην όψη της Βουλής και το ιππικό να επιστρέφει, κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα κλειστή εφ’ όρου ζωής και η υπουργός να θέλει να σκαλίσει το όνομά της στον Παρθενώνα.

Προπαγάνδα, παραπληροφόρηση και προσωπολατρία του ηγέτη που άλλοτε ονομάζεται «Μωυσής», άλλοτε «ανέμελος» και άλλοτε «τσίταχ». Στέκες, παγουρίνα και πτυσσόμενα κλομπ. Σλόγκαν της πεντάρας (βάζουμε το ΕΣΥ πάνω από το εγώ) ατάκες γραμμένες με μπλάνκο στις κασετίνες του Χάρβαρντ (ραντεβού στα λουλουδάδικα) και σκόιλ ελικικού ως μητριά γλώσσα. Δαπίτες να κλέβουν τη σειρά των εμβολιασμών, μάσκες-αλεξίπτωτα στους μαθητές και η Κεραμέως (αυτή έτσι, σκέτη). Ο θάνατος να το στρώνει για τους πολλούς και η κυβέρνηση ταυτόχρονα να αφισοκολλεί τη νέα της τουριστική καμπάνια χωρίς καμιά προετοιμασία.

Η λούμπεν αριστεία ενσαρκωμένη από τυχοδιώκτες, πρώην χουντικούς και ανερμάτιστους αριστοκράτες του βαλκανικού νεποτισμού. Είναι η συνάντηση της μικρότητας με τη μεγαλομανία διατυπωμένες και οι δύο ως κληρονομικό δικαίωμα μιας κάστας, μιας ομάδας-δικαιούχου του κόσμου που και εμείς -τυχαίνει- να κατοικούμε. Ως επιβολή του μπαρόκ της εξαχρείωσης και του ροκοκό τού lifestyle.

Η αισθητική της λούμπεν αριστείας δεν είναι τίποτα άλλο από μια αισθητική διατύπωση της καταστροφικής πολιτικής της. Της φτώχειας, της εξαθλίωσης και του μαζικού θανάτου ελλείψει σωστών μέτρων. Της χειραγώγησης των μέσων, της επιβεβλημένης λογοκρισίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και του θανάτου κάθε καλλιτεχνικής δραστηριότητας.

Η αισθητική της λούμπεν αριστείας είναι το πρόσωπο του τέρατος σε έναν κόσμο στον οποίο έχουν διά νόμου απαγορευτεί οι καθρέφτες.

ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Αριστοι εναντίον αριστείας
Η απαξίωση της έρευνας, της παιδείας και της γνώσης αποτελεί έναν από τους πιο κεντρικούς πυλώνες της πολιτικής της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Αριστοι εναντίον αριστείας
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Επιστρέφοντας στο Λας Βέγκας
Με την κρίση, τη μαζική φτωχοποίηση και τώρα την καραντίνα, μάθαμε να βλέπουμε τη μοίρα σαν κάτι που μοιράζεται, κάτι σχεδόν κοινό στις εκδοχές της.
Επιστρέφοντας στο Λας Βέγκας
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Ο Κυριάκος και ο Γαλιλαίος
Η πολιτική συχνά προηγείται των επιστημονικών συμπερασμάτων ενώ ακόμα πιο συχνά τα διαχειρίζεται για απολύτως συγκεκριμένους σκοπούς.
Ο Κυριάκος και ο Γαλιλαίος
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Η κάθετη γεωγραφία της Κυψέλης
Τη δεκαετία του 90 και του 2000 η Κυψέλη βίωνε το πλαστικό της όνειρο. Και να που η περιοχή ξαφνικά άλλαξε. Φέτος διάβασα τουλάχιστον δύο αφιερώματα σε ξένα περιοδικά που την περιλαμβάνον ως ένα «must»...
Η κάθετη γεωγραφία της Κυψέλης
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Πορτρέτο του καλλιτέχνη ως φαντάσματος
Για μερικούς η νέα κρίση προκύπτει ως μια νέα ευκαιρία (business as usual). Η ιδεολογία όχι μόνο δεν μπορεί να παρακαμφθεί, στο όνομα του συναγερμού και της εθνικής συμφιλίωσης, αλλά όλες οι αλλαγές θα είναι...
Πορτρέτο του καλλιτέχνη ως φαντάσματος
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Ο μεγάλος αδελφός και ο μεγάλος οικείος
Εκλεπτυσμένη ή χοντροκομμένη, διακριτική ή εξεζητημένη, μέσα από έναν μεγάλο οικείο ή έναν μεγάλο αδελφό, η προπαγάνδα ακούγεται το ίδιο κακόηχη. Και ακόμα περισσότερο στην ησυχία των άδειων δρόμων της...
Ο μεγάλος αδελφός και ο μεγάλος οικείος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας