Το Πέραμα σηκώνει ψηλά το θέμα των πιθανών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα έργα που ετοιμάζεται να υλοποιήσει η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και εξετάζει αναλυτικά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που έχει καταθέσει ο ΟΛΠ στο υπουργείο Περιβάλλοντος για υφιστάμενα έργα των οποίων η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει λήξει αλλά και γι’ αυτά που πρόκειται να υλοποιήσει.
Μετά από πρόσκληση του δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη την Τρίτη πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στο δημαρχείο Περάματος, με τη συμμετοχή όλων των δημάρχων της ευρύτερης περιοχής Πειραιά και των αντιπεριφερειαρχών. Στο πλαίσιο της σύσκεψης αναδείχθηκε η ανάγκη να ληφθούν οι απαιτούμενες πρωτοβουλίες από τον Α΄ και Β΄ βαθμό αυτοδιοίκησης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι διαδοχικές επιβαρύνσεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά από παλιές και νέες οχλούσες δραστηριότητες.
Στη σύσκεψη κατατέθηκαν αντιρρήσεις για νέα προτεινόμενα έργα από πλευρά της COSCO, ζητήθηκαν πρόσθετα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και έγιναν κρίσιμες επισημάνσεις για τις εξελίξεις στον ευρύτερο Πειραιά, ενώ προτάθηκε να δημιουργηθούν μηχανισμοί και ειδικές μονάδες παρακολούθησης των περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων. Στις επόμενες ημέρες συμφωνήθηκε να κατατεθεί σχετικό υπόμνημα με το σύνολο των προτάσεων, αντιρρήσεων, επισημάνσεων και παρατηρήσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στην Περιφέρεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δήμαρχοι Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης και Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος έθεσαν σοβαρές αντιρρήσεις για τα δύο έργα τα οποία δεν έχει εγκρίνει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στην τελευταία της συνεδρίαση και αφορούν την επέκταση του Containers terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι (περιοχή «Σκλαβενίτη») και την επέκταση του car terminal στον νέο Μώλο Δραπετσώνας (αυτή δεν συζητήθηκε καν). Τα έργα αυτά, παρ’ όλο που δεν έχουν εγκριθεί από την ΕΣΑΛ, συμπεριλαμβάνονται στη ΜΠΕ. Ελλοχεύει λοιπόν ο κίνδυνος, εάν αυτά αδειοδοτηθούν, να θεωρηθούν υφιστάμενες εγκαταστάσεις.
Αλλα ζητήματα που απασχόλησαν τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη ήταν η διαχείριση των βυθοκορημάτων (προϊόντα θαλάσσιων εκσκαφών) που θα προκύψουν από τα έργα, η αέρια ρύπανση, η ηχορύπανση, η φωτορύπανση και τα κυκλοφοριακά φορτία, καθώς εκτιμάται ότι θα υπάρξει τεράστια αύξηση του φόρτου κυκλοφορίας των οχημάτων. Ο Γιάννης Λαγουδάκης ήδη έχει εκφράσει τους φόβους του ότι η ΜΠΕ θα επιφέρει ιδιαίτερα δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο Πέραμα και στους γύρω δήμους και πως έρχεται να προσθέσει νέες επιβαρύνσεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με δραματικές συνέπειες τόσο για τους πολίτες όσο και για το φυσικό περιβάλλον.
Στη σύσκεψη παρευρέθησαν η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, εκπροσωπώντας και την αντιπεριφερειάρχη Νήσων Βασιλική Θεοδωρακοπούλου-Μπόγρη, οι δήμαρχοι Πειραιά Γιάννης Μώραλης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς και ο αντιδήμαρχος Σαλαμίνας Ν. Κόγιας. Συμμετείχε ο τέως αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης.
Θυμίζουμε ότι την παράταση της δημόσιας διαβούλευσης της ΜΠΕ έχουν ζητήσει ο Δήμος Περάματος αλλά και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους», Νίκος Μπελαβίλας. Επίσης, μετά από πρόταση του Νίκου Μπελαβίλα, την οποία έκανε αποδεκτή ο Γιάννης Μώραλης, αποφασίστηκε η συγκρότηση κοινής επιτροπής στον Δήμο Πειραιά η οποία θα μελετήσει και θα επεξεργαστεί τη ΜΠΕ και θα υποβάλει τις προτάσεις της τόσο στο δημοτικό συμβούλιο όσο και στην Περιφέρεια.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας