• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.6°C / 26.8°C
    3 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.6°C / 26.6°C
    1 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.9°C
    2 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 25.5°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 25.2°C
    4 BF
    41%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 21.0°C / 23.7°C
    2 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 20.1°C
    0 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    1 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.8°C / 24.4°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.2°C / 23.7°C
    3 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    20°C 19.9°C / 22.3°C
    0 BF
    73%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 24.0°C
    2 BF
    66%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    5 BF
    84%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 22.8°C / 26.4°C
    2 BF
    52%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.4°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    76%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απανωτά κρούσματα στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Η συνδικαλιστική παράταξη ΔΑΣ καταγγέλλει ότι εδώ και μία εβδομάδα, το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων, τονίζοντας πως υπάρχουν ευθύνες για τα ακριβά νοικιασμένα λεωφορεία που δεν αερίζονται σωστά. «Ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί», υποστηρίζει η διοίκηση

Με την επιστροφή του κορονοϊού στη Θεσσαλονίκη, επέστρεψε με ένταση η συζήτηση για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Και η έναρξη δόθηκε με την παράταξη της ΔΑΣ (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) να καταγγέλλει ότι «εδώ και μια βδομάδα σε τερματικό σταθμό λεωφορείων του ΟΑΣΘ το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων οδηγών», τη διοίκηση να μιλά για «ανυπόστατους ισχυρισμούς» και τους εργαζόμενους να επαναφέρουν την κατάσταση στα λεωφορεία, αλλά και το κόστος ενοικίασής τους που θεωρούν υπερβολικό σε σχέση με την επιλογή επιδιόρθωσης των παροπλισμένων λεωφορείων του Οργανισμού. Κερασάκι στην ένταση η παράλειψη αναφοράς του ΟΑΣΘ στο νομοσχέδιο για το νέο πλαίσιο απόκτησης διπλωμάτων, όπως γίνεται για άλλους εποπτευόμενους οργανισμούς του υπουργείου Μεταφορών (ΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΑ…), σχετικά με την παράταση των συλλογικών συμβάσεων.

Ο επικεφαλής της ΔΑΣ Νικήτας Τσαρίδης είπε χθες στην «Εφ.Συν.» ότι «δυστυχώς μόνο σε ένα σταθμαρχείο του ΟΑΣΘ έχουμε έξι κρούσματα, κάθε τρεις μέρες είχαμε κι ένα κρούσμα, ο ένας μάλιστα συνάδελφος είναι στο νοσοκομείο και συνολικά στους εργαζομένους τα κρούσματα είναι εννέα, ενημερωμένοι ήταν στη διοίκηση και δεν έκαναν τίποτα». Ο ΟΑΣΘ στην ανακοίνωσή του έλεγε ότι «ο μικρός αριθμός κρουσμάτων (πέντε πρόσφατα κρούσματα ανάμεσα σε 1.800 εργαζόμενους) μετατράπηκε στο μυαλό ορισμένων σε δήθεν “συρροή κρουσμάτων”» και ότι «δεν παραθέτουν κανένα στοιχείο ότι η μόλυνση του περιορισμένου αριθμού των κρουσμάτων έγινε κατά την εργασία. Δεν συνηθίζουν άλλωστε να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους». Παραδεχόταν πάντως ότι «προφανώς ο αυξημένος αριθμός των κρουσμάτων σε όλη τη Θεσσαλονίκη δεν είναι δυνατόν να αφήσει αλώβητο τον ΟΑΣΘ» και αναφερόταν σε μέτρα που ο Οργανισμός έχει λάβει για αποτροπή της διασποράς του ιού.

«Όλα τα μέτρα που αναφέρουν είναι για την προηγούμενη περίοδο της πανδημίας, τώρα ούτε τεστ γίνονται πλέον, ούτε αντισηπτικό υπάρχει στο λεωφορείο για το επιβατικό κοινό. Κανένα μέσο προστασίας δε δίνεται στους εργαζόμενους, όπως ισχυρίζεται ο ΟΑΣΘ σε ανακοίνωσή του», λέει ο κ. Τσαρίδης τονίζοντας, όπως λένε και στην ανακοίνωση της ΔΑΣ: «ΟΑΣΘ και υπουργείο φέρουν τεράστια ευθύνη που προμηθεύτηκαν ακατάλληλα λεωφορεία με δύο πόρτες και χωρίς παράθυρα, μέσα στα οποία στριμώχνεται καθημερινά ο κόσμος, σε συνθήκες που ευνοούν τη διασπορά του ιού. Επίσης, φέρουν τεράστια ευθύνη για το ότι άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων με αποτέλεσμα να φεύγουν δεκάδες εργαζόμενοι και να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, δηλ. οδηγοί και τεχνίτες». Σαρκαστικά μάλιστα αναφέρει ότι και το περασμένο καλοκαίρι «το μόνο μέτρο που πήραν ήταν να κουβαλάνε με ένα ημιφορτηγάκι ζεστά μπουκαλάκια νερό…». Όταν του παρατηρούμε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ μιλά συνεχώς για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, σχολιάζει πως «πρέπει να το δούμε υπό το πρίσμα του κόστους, πάνω από 30 εκατομμύρια τον χρόνο, και με τα μισά λεφτά θα μπορούσε να επισκευάσει τα λεωφορεία του Οργανισμού που εγκαταλείφθηκαν, δεν έχουν καν λάμπες. Ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε 230 αρθρωτά λεωφορεία, τώρα κυκλοφορεί 80, που σημαίνει ότι σε μια γραμμή κορμού πάνε μονά λεωφορεία και στις ώρες αιχμής γίνεται της τρελής…». Μεγάλος θυμός προστέθηκε τώρα με την απουσία αναφοράς του ΟΑΣΘ στην παράταση των συλλογικών συμβάσεων, γεγονός που αποδίδεται στον φόβο ότι μια τέτοια παράταση θα δικαίωνε τους εργαζόμενους σε μελλοντικούς δικαστικούς αγώνες για τα μειωμένα ρεπό και τις μειώσεις στα μισθολογικά τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ο ΟΑΣΘ σε αποσύνθεση»
Η συστηματική απαξίωση του ΟΑΣΘ οδηγεί σε αποσύνθεση τον Οργανισμό και η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα για να ενισχύσει το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
«Ο ΟΑΣΘ σε αποσύνθεση»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες, εξώδικα και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Δύο 24ωρες απεργίες και μία στάση εργασίας μεσοβδόμαδα, ενώ το υπουργείο Μεταφορών απαντά όχι με ικανοποίηση των αιτημάτων αλλά με εξώδικο και παραπέμπει σε επίλυση των θεμάτων τον Σεπτέμβριο.
Απεργίες, εξώδικα και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέες κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ από αύριο
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ βρήκαν… τοίχο χθες στα αιτήματά τους προς το υπουργείο Μεταφορών και οι Θεσσαλονικείς μάλλον δεν θα βρουν λεωφορείο αύριο στους δρόμους της πόλης για 6 ώρες.
Νέες κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ από αύριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Λύνει» τα προβλήματα των... άλλων, «ξεχνάει» τα δικά του
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρότι έχει αφήσει τους εργαζόμενους του δήμου χωρίς Μέσα Ατομικής Εργασίας -με αποτέλεσμα να του κάνουν προχθές μήνυση-, είπε να λύσει το θέμα με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων...
«Λύνει» τα προβλήματα των... άλλων, «ξεχνάει» τα δικά του
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: Ασκήσεις καλοκαιρινής... πυροβασίας
Σε φάση καλοκαιρινών ασκήσεων «πυροβασίας» βρίσκεται το επιβατικό κοινό και οι εργαζόμενοι οδηγοί του ΟΑΣΘ, απόδειξη όσα κατήγγειλε στην «Εφ.Συν.» επισκέπτης στη Θεσσαλονίκη ο οποίος έζησε και την ένταση που...
ΟΑΣΘ: Ασκήσεις καλοκαιρινής... πυροβασίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας