• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 31.6°C
    3 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.8°C / 29.9°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 32.0°C
    1 BF
    41%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.6°C / 29.9°C
    2 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    47%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 25.1°C / 30.0°C
    1 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 24.5°C / 26.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    2 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.7°C / 28.3°C
    1 BF
    52%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 28.5°C / 30.9°C
    3 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.4°C
    1 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.6°C / 27.7°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    54%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.5°C / 31.1°C
    3 BF
    45%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.5°C / 29.4°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.8°C / 30.8°C
    4 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 32.7°C
    2 BF
    27%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    27°C 25.3°C / 27.1°C
    0 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 29.7°C
    2 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.2°C / 18.2°C
    1 BF
    80%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απανωτά κρούσματα στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Η συνδικαλιστική παράταξη ΔΑΣ καταγγέλλει ότι εδώ και μία εβδομάδα, το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων, τονίζοντας πως υπάρχουν ευθύνες για τα ακριβά νοικιασμένα λεωφορεία που δεν αερίζονται σωστά. «Ανυπόστατοι οι ισχυρισμοί», υποστηρίζει η διοίκηση

Με την επιστροφή του κορονοϊού στη Θεσσαλονίκη, επέστρεψε με ένταση η συζήτηση για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Και η έναρξη δόθηκε με την παράταξη της ΔΑΣ (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) να καταγγέλλει ότι «εδώ και μια βδομάδα σε τερματικό σταθμό λεωφορείων του ΟΑΣΘ το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων οδηγών», τη διοίκηση να μιλά για «ανυπόστατους ισχυρισμούς» και τους εργαζόμενους να επαναφέρουν την κατάσταση στα λεωφορεία, αλλά και το κόστος ενοικίασής τους που θεωρούν υπερβολικό σε σχέση με την επιλογή επιδιόρθωσης των παροπλισμένων λεωφορείων του Οργανισμού. Κερασάκι στην ένταση η παράλειψη αναφοράς του ΟΑΣΘ στο νομοσχέδιο για το νέο πλαίσιο απόκτησης διπλωμάτων, όπως γίνεται για άλλους εποπτευόμενους οργανισμούς του υπουργείου Μεταφορών (ΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΑ…), σχετικά με την παράταση των συλλογικών συμβάσεων.

Ο επικεφαλής της ΔΑΣ Νικήτας Τσαρίδης είπε χθες στην «Εφ.Συν.» ότι «δυστυχώς μόνο σε ένα σταθμαρχείο του ΟΑΣΘ έχουμε έξι κρούσματα, κάθε τρεις μέρες είχαμε κι ένα κρούσμα, ο ένας μάλιστα συνάδελφος είναι στο νοσοκομείο και συνολικά στους εργαζομένους τα κρούσματα είναι εννέα, ενημερωμένοι ήταν στη διοίκηση και δεν έκαναν τίποτα». Ο ΟΑΣΘ στην ανακοίνωσή του έλεγε ότι «ο μικρός αριθμός κρουσμάτων (πέντε πρόσφατα κρούσματα ανάμεσα σε 1.800 εργαζόμενους) μετατράπηκε στο μυαλό ορισμένων σε δήθεν “συρροή κρουσμάτων”» και ότι «δεν παραθέτουν κανένα στοιχείο ότι η μόλυνση του περιορισμένου αριθμού των κρουσμάτων έγινε κατά την εργασία. Δεν συνηθίζουν άλλωστε να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους». Παραδεχόταν πάντως ότι «προφανώς ο αυξημένος αριθμός των κρουσμάτων σε όλη τη Θεσσαλονίκη δεν είναι δυνατόν να αφήσει αλώβητο τον ΟΑΣΘ» και αναφερόταν σε μέτρα που ο Οργανισμός έχει λάβει για αποτροπή της διασποράς του ιού.

«Όλα τα μέτρα που αναφέρουν είναι για την προηγούμενη περίοδο της πανδημίας, τώρα ούτε τεστ γίνονται πλέον, ούτε αντισηπτικό υπάρχει στο λεωφορείο για το επιβατικό κοινό. Κανένα μέσο προστασίας δε δίνεται στους εργαζόμενους, όπως ισχυρίζεται ο ΟΑΣΘ σε ανακοίνωσή του», λέει ο κ. Τσαρίδης τονίζοντας, όπως λένε και στην ανακοίνωση της ΔΑΣ: «ΟΑΣΘ και υπουργείο φέρουν τεράστια ευθύνη που προμηθεύτηκαν ακατάλληλα λεωφορεία με δύο πόρτες και χωρίς παράθυρα, μέσα στα οποία στριμώχνεται καθημερινά ο κόσμος, σε συνθήκες που ευνοούν τη διασπορά του ιού. Επίσης, φέρουν τεράστια ευθύνη για το ότι άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων με αποτέλεσμα να φεύγουν δεκάδες εργαζόμενοι και να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, δηλ. οδηγοί και τεχνίτες». Σαρκαστικά μάλιστα αναφέρει ότι και το περασμένο καλοκαίρι «το μόνο μέτρο που πήραν ήταν να κουβαλάνε με ένα ημιφορτηγάκι ζεστά μπουκαλάκια νερό…». Όταν του παρατηρούμε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ μιλά συνεχώς για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, σχολιάζει πως «πρέπει να το δούμε υπό το πρίσμα του κόστους, πάνω από 30 εκατομμύρια τον χρόνο, και με τα μισά λεφτά θα μπορούσε να επισκευάσει τα λεωφορεία του Οργανισμού που εγκαταλείφθηκαν, δεν έχουν καν λάμπες. Ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε 230 αρθρωτά λεωφορεία, τώρα κυκλοφορεί 80, που σημαίνει ότι σε μια γραμμή κορμού πάνε μονά λεωφορεία και στις ώρες αιχμής γίνεται της τρελής…». Μεγάλος θυμός προστέθηκε τώρα με την απουσία αναφοράς του ΟΑΣΘ στην παράταση των συλλογικών συμβάσεων, γεγονός που αποδίδεται στον φόβο ότι μια τέτοια παράταση θα δικαίωνε τους εργαζόμενους σε μελλοντικούς δικαστικούς αγώνες για τα μειωμένα ρεπό και τις μειώσεις στα μισθολογικά τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απαξιώνουν τον ΟΑΣΘ με στόχο την ιδιωτικοποίηση
Τετράωρη στάση εργασίας πραγματοποίησαν χθες οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, προαναγγέλλοντας κινητοποιήσεις μέχρι να δικαιωθούν • Καταγγέλλουν έλλειψη 120 οχημάτων, 250 οδηγών και τον εμπαιγμό του προσωπικού...
Απαξιώνουν τον ΟΑΣΘ με στόχο την ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: Τετράωρη στάση εργασίας
Οι βασικές διεκδικήσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, είναι η υπογραφή της νέας επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, το περιεχόμενο της οποίας έχει ήδη συμφωνηθεί από τον Δεκέμβριο του 2021 και η επαναφορά...
ΟΑΣΘ: Τετράωρη στάση εργασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιτυχημένη απεργία στον ΟΑΣΘ, παρά τη δικαστική απόφαση
Το Εργατικό Κέντρο στήριξε την κινητοποίηση, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ προσπάθησε να φανεί διαλλακτικός, ενώ η παράταξη του ΠΑΜΕ κατήγγειλε ότι έγινε ανεπιτυχής απόπειρα να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός.
Επιτυχημένη απεργία στον ΟΑΣΘ, παρά τη δικαστική απόφαση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε 24ωρη απεργία σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ
Απεργούν για τον εμπαιγμό με την υπογραφή ΣΣΕ, αν και η απεργία κηρύχθηκε χτες παράνομη από τη Δικαιοσύνη και καλούν σε συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο της πόλης.
Σε 24ωρη απεργία σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ορφανά» τιμόνια του ΟΑΣΘ
Στο αίτημα για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας προστέθηκαν η επιστροφή για επιδόματα που δόθηκαν μετά το 2016, λόγω κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ και η αφαίρεση των επιδομάτων ανθυγιεινής εργασίας και ευθύνης.
«Ορφανά» τιμόνια του ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας