Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν, αλλά ότι επιδιώκουν συγκλίσεις για την Παιδεία
EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Συμφώνησαν ότι διαφωνούν, αλλά ότι επιδιώκουν συγκλίσεις για την Παιδεία

  • A-
  • A+

Την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης έθεσε ο Νίκος Φίλης ως βασικό όρο για τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ στο διάλογο για την Παιδεία, κατά τη συνάντηση που είχε σήμερα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Μετά το πέρας της συνάντησης, η οποία έγινε σε καλό κλίμα και διήρκεσε περίπου δύο ώρες, και οι δύο πλευρές αναγνώρισαν ότι υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές και αποστάσεις μεταξύ τους, ωστόσο εξέφρασαν την πρόθεση να επιτευχθεί η ευρύτερη δυνατή συναίνεση.

«Για την κυβέρνηση, η Παιδεία είναι ίσως το σπουδαιότερο όχημα για μια καλύτερη Ελλάδα. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο ήταν ζητούμενο για εμάς να ξεκινήσει ο διάλογος νωρίς», επισήμανε η κ. Κεραμέως.

«Προφανώς υπάρχουν ιδεολογικές αποστάσεις και ιδεολογικές διαφορές. Θέλουμε όμως να υπάρξουν οι ευρύτερες δυνατές συγκλίσεις και συναινέσεις ειδικά στα θέματα παιδείας. Να σκεφτούμε πάνω από κόμματα, για τους μαθητές, τους φοιτητές και την εκπαίδευση», σημείωσε η υπουργός.

«Υπάρχει απόσταση», ανέφερε, από την πλευρά του, ο κ. Φίλης. «Θέλουμε, όμως, να γίνεται διάλογος και να επιδιώκονται συγκλίσεις. Η Παιδεία για μας είναι κοινό καλό», πρόσθεσε.

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης, τόνισε πως «θέλουμε το διάλογο, ωστόσο ήδη έχουν ψηφιστεί σημαντικές διατάξεις για την Παιδεία χωρίς να έχει υπάρξει πολιτικός και κοινωνικός διάλογος και χωρίς να έχει συνεδριάσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής».

Υπογράμμισε επίσης πως «η μείωση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 0.1% του ΑΕΠ είναι αποτρεπτική για τις προσλήψεις, τους διορισμούς και την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού συστήματος». «Εφόσον υπάρχουν κενά υπάρχει ανάγκη διορισμών», είπε ο κ. Φίλης επαναλαμβάνοντας την ανάγκη μόνιμων διορισμών.

«Ήρθαμε στον διάλογο για να υπερασπιστούμε την πολιτική των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και έτοιμοι να ακούσουμε προτάσεις για αλλαγές, γιατί προφανώς μπορεί να χρειαστούν, με βάση τη νέα πραγματικότητα που υπάρχει με τις δυνατότητες που έχει πλέον η χώρα μας εκτός μνημονίων, ούτως ώστε να προχωρήσουμε στην εκπαίδευση της ανάπτυξης, από την εκπαίδευση των μνημονίων», τόνισε.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης προέκυψαν κρίσιμα συμπεράσματα σχετικά με το σχεδιασμό του υπουργείου για το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην επαναφορά πτυχών του «νόμου Διαμαντοπούλου», με έμφαση στις αρμοδιότητες των Συμβουλίων Ιδρύματος και τον τρόπο εκλογής του Πρυτανικού σχήματος. Ακόμα, προωθούνται ρυθμίσεις που προβλέπουν τη μερική σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ, τις διαγραφές των φοιτητών και τη μείωση των εισακτέων με την επαναφορά της «βάσης του 10».

Όσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η κυβέρνηση προχωρά με καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή, δίχως ακόμα να έχει ρυθμίσει την ίδρυση οργανικών θέσεων και χωρίς να έχει μεριμνήσει για την κατανομή των εκπαιδευτικών ανά βαθμίδα, κλάδο και ειδικότητα. Ωστόσο, καμία δέσμευση δεν υπήρξε για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι για το τρέχον σχολικό, οι προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ξεπεράσει 34.000.

Επίσης στη συζήτηση τέθηκαν ζητήματα που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και επισημάνθηκε η ανάγκη της απρόσκοπτης συνέχισης του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» και της «Μαθητείας».

Θα ακολουθήσουν συναντήσεις, την επόμενη εβδομάδα, με εκπροσώπους άλλων κομμάτων, ενώ αύριο, Τετάρτη, θα συνεδριάσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, προκειμένου να ενημερωθούν τα κόμματα για τον προγραμματισμό του νομοθετικού έργου του υπουργείου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ
Νεότερη ετυμηγορία που καθαρογράφηκε χτες υποστηρίζει ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να μεριμνά για την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Διάλογο» ψάχνει το υπ. Παιδείας, για αδιέξοδο μιλούν Φίλης – Τζούφη 
Κριτική στην απόφαση της Νίκης Κεραμέως να στείλει επιστολή καλώντας σε διάλογο για τα προβλήματα στην Παιδεία ασκούν οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ.
«Διάλογο» ψάχνει το υπ. Παιδείας, για αδιέξοδο μιλούν Φίλης – Τζούφη 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναγνώριση πτυχίων κολεγίων με συνοπτικές διαδικασίες
Την αυτοματοποιημένη αναγνώριση πτυχίων ξένων κολεγίων και πανεπιστημίων προωθεί το υπουργείο Παιδείας, σε ακόμη μια κίνηση υπέρ του ιδιωτικού κλάδου.
Αναγνώριση πτυχίων κολεγίων με συνοπτικές διαδικασίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ολα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει...
Μετά την προαναγγελία για τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης (το 10), η υπουργός Παιδείας «προειδοποιεί» και για όλες τις άλλες επεμβάσεις που σχεδιάζει για το σύστημα εισαγωγής και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ολα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας