ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ efsyn.gr
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Την ώρα που η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας συνεχίζει την εκκωφαντική σιωπή της αναφορικά με τα δημόσια αλλά και κοινοβουλευτικά ερωτήματα που έχουν τεθεί για τη διάδοση της μολυσματικής Covid-19 στους εργασιακούς χώρους, όπως αποκαλύπτεται και από την κατάσταση στη Μάνδρα, την Ελευσίνα και στον Ασπρόπυργο, 45 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. με επικεφαλής την τομεάρχη Εργασίας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου κατέθεσαν νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση προς τους κ. Βρούτση και Κικίλια με την οποία τους απευθύνουν τα εξής πέντε κρίσιμα ερωτήματα:

■ Αναγνωρίζουν τη λοίμωξη Covid-19 ως επαγγελματική ασθένεια;

■ Πόσα είναι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα περιστατικά Covid-19 στους χώρους εργασίας που έχουν δηλωθεί στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα (ανά κλάδο) και αφορούν είτε ατύχημα είτε ασθένεια που σχετίζεται με την εργασία;

■ Θα κοινοποιήσουν τα επίσημα στοιχεία από την αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας που αφορούν θανάτους εργαζομένων εξαιτίας της έκθεσής τους στον Covid-19 κατά την εργασία τους;

■ Σε περίπτωση αδυναμίας παροχής των ανωτέρω στοιχείων, γιατί δεν δηλώνονται και δεν καταγράφονται τα ανωτέρω περιστατικά στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας;

■ Πόσους ελέγχους έχει διενεργήσει και πόσα πρόστιμα έχει επιβάλει το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας σε επιχειρήσεις και οργανισμούς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να ανατραπεί η κατάσταση αυτή;

Βιολογικοί παράγοντες

Την αναγνώριση της Covid-19 ως επαγγελματικής νόσου για τους εργαζόμενους που νοσούν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ζήτησε ήδη και η ΑΔΕΔΥ. «Εκτός από την πρόσφατη έκδοση του π.δ. 102 (ΦΕΚ 244/Α/7-12-2020) με το οποίο συμπεριλήφθηκε ο ιός SARS-CoV-2 στον κατάλογο των κινδύνων που διατρέχουν οι εργαζόμενοι λόγω της έκθεσής τους σε βιολογικούς παράγοντες κινδύνου κατά την εργασία τους, δεν έχει αναγνωριστεί η νόσος Covid-19 ως επαγγελματική ασθένεια. Είναι εγκληματικό οι εργαζόμενοι να μη γνωρίζουν ότι αν νοσήσουν από τη νόσο Covid-19 κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους θα προστατεύονται» αναφέρει η οργάνωση των δημόσιων υπαλλήλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες ζητώντας:

● αναφορά και καταγραφή των κρουσμάτων της νόσου που σχετίζονται με την εργασία,

● επίσημη αναγνώριση του Covid-19 ως επαγγελματικής νόσου ή εργατικού ατυχήματος και

● θεσμοθετημένο σύστημα αποζημίωσης για την κάλυψη των θυμάτων της νόσου Covid-19 που σχετίζεται με την εργασία και τις οικογένειές τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως υπογραμμίζουν βουλευτές και ΑΔΕΔΥ στη χώρα μας «μέχρι σήμερα δεν καταγράφονται και δεν δημοσιοποιούνται επίσημα διαθέσιμα στοιχεία για αναφορά και καταγραφή περιστατικών Covid-19 στους χώρους εργασίας, ούτε ως εργατικά ατυχήματα ούτε ως επαγγελματικές ασθένειες, παρά το γεγονός ότι ήδη από τον Μάιο του 2020 υπάρχει σχετική πρόβλεψη από τη Eurostat. Ταυτοχρόνως, πολλά κράτη-μέλη της Ε.Ε., αλλά και χώρες εκτός αυτής, έχουν προχωρήσει, ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας, σε αναγνώριση της Covid-19 ως επαγγελματικής ασθένειας.

Πάντως η ΓΣΕΕ δεν έχει πάρει θέση στο αίτημα αναγνώρισης της νόσου ως επαγγελματικής. Με ανακοίνωσή της περιορίστηκε, απλώς, να επιδοκιμάσει το πόρισμα της επιτροπής για τα ΒΑΕ που προτείνει ένταξη των υγειονομικών σε αυτά, αναγνωρίζοντας την επικινδυνότητα του Covid-19 στον υγειονομικό τομέα. Να σημειωθεί ότι και για το πόρισμα της Επιτροπής το υπουργείο Εργασίας δεν έχει κάνει καμία κίνηση αποδοχής.