• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.2°C / 27.9°C
    4 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 26.6°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 27.1°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.1°C / 24.9°C
    0 BF
    69%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 26.0°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 23.7°C
    2 BF
    38%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.5°C / 24.9°C
    2 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 25.1°C
    0 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    63%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.4°C / 23.9°C
    3 BF
    69%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 22.5°C / 29.5°C
    1 BF
    52%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    1 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.5°C / 28.0°C
    1 BF
    40%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.3°C / 24.9°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 25.1°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    54%

Κάτι απ' το ημερολόγιο ενός...

  • A-
  • A+

Ο ίδιος χαρακτήριζε το συγγραφικό έργο του «ορατό γέλωτα με αόρατα δάκρυα». Γεννημένος στη σημερινή Ουκρανία ο Νικολάι Γκόγκολ (1809- 1852) προηγήθηκε των μεγάλων Ρώσων συγγραφέων του 19ου αιώνα που τον είχαν ως σημείο αναφοράς. "Το Ημερολόγιο ενός τρελού", γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο, είναι ένα χρονικό της ψυχικής κατάρρευσης του ήρωα. Βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στην αρθρογραφία της εποχής για τους τρόφιμους των ψυχιατρικών ασύλων αποτελεί σημείο αναφοράς, ως μια από τις πρώτες περιγραφές της σχιζοφρένειας.

Μια διασκευή από αυτό το έργο επιχειρεί η παράσταση «Κάτι απ' το ημερολόγιο ενός...» που διασκεύασε, σκηνοθετεί και αποδίδει ο Κωνσταντίνος Τσεντούρος με ευρηματικότητα παρουσιάζοντας την απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει στον έρωτα, να λυτρωθεί από την απομόνωση και την κοροϊδία των ανθρώπων καταφεύγοντας στην εμμονή ότι είναι βασιλιάς για να νιώσει σημαντικός και ...άνθρωπος. Η εμμονή ενός ανθρώπου να πείσει τον εαυτό του πως είναι κάτι σημαντικό. Μία απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει στον έρωτα και να λυτρωθεί από την απομόνωση και τα κοροϊδευτικά γέλια των ανθρώπων.

Για την παράσταση που παίζεται για 5η χρονιά για λίγες παραστάσεις ακόμη, ο ήρωας ντύνεται κλόουν και ακροβατώντας ανάμεσα στα όνειρα, τους εφιάλτες και τις εμμονές του, πότε ευάλωτος και πότε καρικατούρα, αναδεικνύει τις μεταπτώσεις, φανερές και μύχιες πτυχές του ψυχισμού του ήρωά του. Βασική συμμετοχή στην παράσταση ως πολλαπλός ρόλος μπαλαντέρ που στέκεται δίπλα στον πρωταγωνιστή οι ντραμιστικοί αυτοσχεδιασμοί του μουσικού Βασίλη Τσεντούρα που συνοδεύουν τον ήρωα σε όλη την πορεία του.

«Στο 'Ημερολόγιο ενός τρελού' ο Γκόγκολ καυτηριάζει με γλαφυρό τρόπο την κενότητα της άρχουσας τάξης. Πως οι ταξικές ανισότητες της εποχής παγίδευαν τους απλούς πολίτες και τους καθιστούσαν θύματα των ισχυρών.

Με έναν τέτοιο πολίτη, τον Αξέντι Ιβάνοβιτς, καταπιάνεται το έργο. Με έναν πολίτη χαμηλής αυτοεκτίμησης που ταπεινά εισπράττει τα κοροϊδευτικά γέλια των ανωτέρων του και των κατωτέρων του. Με έναν άνθρωπο που απομονώνεται και σιγά σιγά κυλά από τη λογική στη παραφροσύνη από τη συνειδητοποίηση της πραγματικότητας στην κατασκευή ενός κόσμου στον οποίο είναι αρεστός και μπορεί σε μια στιγμή να γίνει ο Βασιλιάς της Ισπανίας» αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Τι είναι ο τρελός; Μήπως ένας άνθρωπος που θέλει να ζήσει; είναι μερικά από τα ερωτήματα με τα οποία ξεκινά η παράσταση...
Συντελεστές στην παράσταση εκτός από τους προαναφερθέντες είναι ο Κάρολος Ρωμούσης στα σκηνικά, τις μάσκες επιμελήθηκε η Δήμητρα Καίσαρη ενώ η μετάφραση είναι του GheorgeTrofim. Το τραγούδι που ακούγεται στην παράσταση ερμηνεύει ο Παντελής Θαλασσινός.

Info

Θέατρο Λύχνος (Χαλκιδικής 83, Αθήνα, τηλ 211012 1686).

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.15μμ.

Διάρκεια 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα.

Εισιτήρια 6-12€.

Προπώληση στο Viva.gr 9€

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Passport: ένα έργο διαμαρτυρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα μας θυμίζει την προσφυγιά
Ο σκηνοθέτης Μάνος Καρατζογιάννης με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή συνθέτει ένα κείμενο «για να θυμίσει στον Έλληνα τους δεσμούς του με την προσφυγιά και μια διαμαρτυρία...
Passport: ένα έργο διαμαρτυρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα μας θυμίζει την προσφυγιά
ΘΕΑΤΡΟ
Το γεύμα
Μπορεί να γράφτηκε τουλάχιστον δυο δεκαετίες πριν καθώς έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου το 1998, αλλά με την έμφυλη ακραία βία που έχουμε βιώσει από το πέρας της απαγόρευσης κυκλοφορίας και...
Το γεύμα
ΘΕΑΤΡΟ
Εβδομη χρονιά στη σκηνή και το «Κιβώτιο» ακόμη... εκπέμπει
Αν το «Κιβώτιο» είναι το έργο ζωής του Αρη Αλεξάνδρου, τότε το ανέβασμά του για έβδομη χρονιά στο Στούντιο Μαυρομιχάλη από τον Φώτη Μακρή συνιστά έναν ρόλο ζωής.
Εβδομη χρονιά στη σκηνή και το «Κιβώτιο» ακόμη... εκπέμπει
ΘΕΑΤΡΟ
«Βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από μια κοινωνία ίσων ευκαιριών, συμπερίληψης και θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων»
Η Δέσποινα Σαραφείδου ερμηνεύει δύο μόνολόγους που βασισμένοι στη Μήδεια και στην Κασσάνδρα.
«Βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από μια κοινωνία ίσων ευκαιριών, συμπερίληψης και θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων»
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι πληγές μας, μηχανή της καλλιτεχνικής δημιουργίας»
Ο σκηνοθέτης μιλά για το νέο θεατρικό έργο που εμπνέεται από την εμπειρία της κοινωνικής εξέγερσης στη χώρα, τον Οκτώβριο του 2019 και παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
«Οι πληγές μας, μηχανή της καλλιτεχνικής δημιουργίας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας