Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέατρο online, δωρεάν και on demand

«Inside», του Δημήτρη Παπαϊωάννου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θέατρο online, δωρεάν και on demand

  • A-
  • A+
Πληθαίνουν καθημερινά οι παραστάσεις στο διαδίκτυο από «κατεστημένα» θέατρα, αλλά και από αγαπημένες του κοινού ομάδες, που προσφέρουν σημαντικές, νέες και παλιές δουλειές τους στους θεατρόφιλους. Ενθαρρυντικό είναι ότι το «Θέατρο Τέχνης -και- στο σπίτι» επισκέφτηκαν πάνω από 3.000 χρήστες τις τρεις πρώτες μέρες, ενώ 300 από αυτούς πήραν ήδη «εισιτήριο»

Με μικρό αντίτιμο, αλλά κυρίως δωρεάν αυξάνουν και πληθύνονται οι θεατρικές παραστάσεις που ανέβηκαν στο διαδίκτυο. «Μένουμε σπίτι», αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς οι θεατρόφιλοι χωρίς θέατρο δεν κάνουν. Είναι σίγουρο ότι σε λίγο δεν θα μπορούμε καν να συγκεντρώσουμε τις online παραστάσεις, τόσο πολλές θα γίνουν.

■ Την Πέμπτη σήκωσε την αυλαία της η νέα υπηρεσία του Θεάτρου Τέχνης, που λέγεται «Το Θέατρο Τέχνης -και- στο σπίτι». Με χαμηλό αντίτιμο (3,5 ευρώ) δίνει τη δυνατότητα της on demand παρακολούθησης των παραστάσεων που διακόπηκαν. Με πρώτο τον «Εντμοντ» του Ντέιβιντ Μάμετ σε σκηνοθεσία της Μ. Κάλμπαρη. Την Παρασκευή προστέθηκε η παράσταση για παιδιά 5 έως 12 ετών «Χωρίς οικογένεια» του Εκτορος Μαλό, αλλά και το «Μιά μέρα χωρίς» της Εύας Οικονόμου-Βαμβάκα, παράσταση για εφήβους, με θέμα την εξάρτηση από το διαδίκτυο.

Τα στοιχεία από την ανταπόκριση του κοινού είναι πολύ ενθαρρυντικά. Οπως μας είπε η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη, τις τρεις πρώτες μέρες μπήκαν στο σάιτ πάνω από 3 χιλιάδες χρήστες, ενώ 300 από αυτούς πήραν ήδη «εισιτήριο». Δηλαδή πλήρωσαν για να δουν τις παραστάσεις. Αυτό που έχει ευρύτερο ενδιαφέρον και πάει και πέραν του εγκλεισμού από κορονοϊό είναι ότι έσπευσαν να επωφεληθούν και Ελληνες του εξωτερικού, από Κύπρo, Βέλγιο, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία. Μια παρέα (μικρή, βέβαια) από το Βέλγιο ανέβασε στο fb φωτογραφία της να βλέπει το «Εντμοντ». Να και κάτι καλό, που θα μας μείνει μετά τον κορονοϊό. Θέατρο on demand για τη διασπορά μας.

«Εντμοντ» από Θέατρο Τέχνης

Μπείτε στο www.theatro-technis.gr ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Θεάτρου Τέχνης. Πληροφορίες (10.00-13.00) στα 210 3222760-6982012514 ή με μέιλ στο [email protected]

■ Το Θέατρο Πορεία αντεπιτέθηκε προσφέροντας ελεύθερη πρόσβαση σε 12 σημαντικές παραστάσεις της εικοσάχρονης ζωής του. Ακόμα και στο θρυλικό «Το Κτήνος στο Φεγγάρι» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, που το 2009 για να καταφέρεις να το δεις έπρεπε να έχεις μεγάλο δόντι! Κάθε μέρα, στο www.poreiatheatre.com θα είναι διαθέσιμη μία διαφορετική παράσταση, από τις 10.00 το πρωί της ίδιας μέρας μέχρι τις 10.00 το πρωί της επόμενης.

«Η Μεγάλη Χίμαιρα» από το Θέατρο Πορεία

Η αρχή γίνεται αύριο, Τρίτη 24 Μαρτίου, με τη μεγάλη επιτυχία του θεάτρου, τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Ακολουθούν: «Το Ευχαριστημένο» της Μαρίνας Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου (Τετάρτη 25/3). «Υψωμα 731» σε κείμενο και σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη (26/3). «Η Αγριόπαπια» του Χένρικ Ιψεν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου (Παρασκευή 27/3). «Οι Τρειςευτυχισμένοι» του Eugène Labiche, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά (Σάββατο 28/3). «Τρεις Αδερφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου (Κυριακή 29/3). «Μιράντα», βασισμένο στην «Τρικυμία» του Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Οσκάρας Κορσουνόβας (Δευτέρα 30/3). «Το Κτήνος στο Φεγγάρι» του Ρίτσαρντ Καλινόσκι, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού (Τρίτη 31/3). «Η Υπόθεση της Οδού Λουρσίν» του Λαμπίς, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα (Τετάρτη 1/4). «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Ρενάτε Τζετ (Πέμπτη 2/4). «Τυφλό Σημείο» του Γιάννη Μαυριτσάκη, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα (Παρασκευή 3/4). «Δάφνης και Χλόη, Ταξίδι Αναψυχής», βασισμένη στο αρχαίο ελληνικό μυθιστόρημα του Λόγγου, σε σκηνοθεσία Τσεζάρις Γκραουζίνις (Σάββατο 4/4).

■ Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου πρόσθεσε από το προφίλ του στο facebook (Dimitris Papaioannou) ολόκληρη και αμοντάριστη την εξάωρη θρυλική του παράσταση του 2011, «Inside», την πιο ταιριαστή, ίσως, στο κλίμα. Γιατί ήταν ακριβώς ένα δωμάτιο στο κέντρο της Αθήνας, το «Παλλάς», και η απλή, επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα των ενοίκων του. Οπως έγραψε και ο Παπαϊωάννου, «τώρα που όλοι κάναμε μια παύση για να μείνουμε «μέσα», το «Inside» μπορεί να είναι ευκαιρία για περισυλλογή, συντροφιά, απόλαυση. Ακόμα και νανούρισμα».

■ Την αρχή γι’ αυτό το θεατρικό πανηγύρι στο διαδίκτυο μάλλον την έκανε ο Αργύρης Ξάφης ανεβάζοντας την παράσταση «Αφιξις» από την ομάδα ΠΥΡ, που παρουσιάστηκε στη Μικρή Επίδαυρο το 2017, σε σκηνοθεσία της Ιώς Βουλγαράκη. Και το διαδίκτυο πήρε φωτιά.

Ανέβηκε ο «Χρύσιππος» του Δημήτρη Δημητριάδη, περσινή παράσταση στο Φεστιβάλ Αθηνών του Θάνου Σαμαρά. Ο Γιάννης Καλαβριανός πρόσφερε τις ιστορικές «Παραλογές ή μικρές καθημερινές τραγωδίες» από το Φεστιβάλ του 2010. Ο Σάββας Στρούμπος και η ομάδα Σημείο Μηδέν την παράσταση «Εμείς» του Γεβγκιένι Ζαμιάτιν από το 2015.

Η ομάδα Ξανθίας πρόσφερε μια παράστασή της στο Μέγαρο Μουσικής το 2018, το «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» του Γεώργιου Βιζυηνού. Η Nova Melancholia μια περφόρμανς του 2012 στην κατάληψη του Θεάτρου Εμπρός, την «Οι κότες και οι ψύλλοι». Online και το «Ενας καλός λόγος» της ομάδας momentum με τον Αργύρη Πανταζάρα. Ανέβηκε ακόμα και ο πολυσυζητημένος «Θείος Βάνιας» του Τσέχοφ από τη Μαρία Μαγκανάρη, αλλά και η περίφημη παράσταση με το «Γάλα» του Βασίλη Κατσικονούρη, που σκηνοθέτησε το 2006 ο Νίκος Μαστοράκης στο Εθνικό Θέατρο για να αναδειχτεί το ταλέντο του Κωνσταντίνου Παπαχρόνη.

 

 

 


 

ΘΕΑΤΡΟ
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
Οι παραστάσεις στο διαδίκτυο κερδίζουν έδαφος επιχειρώντας να θέλξουν ένα εξ αποστάσεως κοινό. Η γλώσσα που αναπτύσσεται αγωνίζεται να διατηρήσει στοιχεία και του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Είναι το «ψηφιακό θέατρο» μια νέα τέχνη;
ΘΕΑΤΡΟ
Πάντα υπάρχει φως κρυμμένο στο σκοτάδι
Ο Πίτερ Μπρουκ μιλάει για ινδική φιλοσοφία, για ειρήνη, για προσωπική ευθύνη, για θετικές πράξεις. «Αν γράψετε έστω και μια λέξη στην εφημερίδα σας που να φέρνει μέσα της το μίσος και την καταστροφή, έχετε...
Πάντα υπάρχει φως κρυμμένο στο σκοτάδι
ΘΕΑΤΡΟ
Ο παππούς μου, ο διοικητής του Αουσβιτς
Ο Ράινερ Ες έρχεται στην Αθήνα για να συμμετάσχει στις δράσεις που συνοδεύουν την παράσταση των αγαπημένων του ελληνικού κοινού Rimini Protokoll «Adolf Hitler: Ο Αγών μου» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, 21-24...
Ο παππούς μου, ο διοικητής του Αουσβιτς
ΘΕΑΤΡΟ
Ζούγκλα και υψηλή τεχνολογία
Η περίφημη βρετανική θεατρική ομάδα Complicite έρχεται στη Στέγη του Ωνασείου -για τρία βράδια, από σήμερα μέχρι την Κυριακή- με ένα σόλο του ιδρυτή της, Σάιμον Μακ Μπέρνι, γεμάτο φιλοσοφικά ερωτήματα. Οι...
Ζούγκλα και υψηλή τεχνολογία
ΘΕΑΤΡΟ
Μάνα Κουράγιο...
Θέατρο. Η μητέρα όλων των τεχνών. Στην αγκαλιά της χωράνε η ερμηνεία, η σκηνοθεσία, η σκηνογραφία, η μουσική και άλλα. Μια μάνα πολύτεκνη. Αστείρευτη. Που γεννάει κάθε χρόνο πολλά παιδιά με οδύνη.
Μάνα Κουράγιο...
ΘΕΑΤΡΟ
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τον κόσμο μας χωρίς έστω μία θεατρική εκδήλωση, ιστορικά όμως και για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μας το θέατρο και οι θιασώτες του αντιμετωπίστηκαν αρνητικά.
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας