• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 12.9°C
    4 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 12.0°C
    4 BF
    38%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.2°C
    2 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    3 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.7°C
    2 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.6°C / 11.5°C
    2 BF
    37%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.4°C / 7.9°C
    3 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 15.8°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.9°C
    2 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 8.8°C / 11.7°C
    4 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 10.7°C
    2 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    62%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 11.9°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 11.5°C
    2 BF
    61%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    4 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 13.2°C
    2 BF
    48%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 12.1°C
    3 BF
    37%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.3°C / 12.2°C
    3 BF
    45%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    2 BF
    54%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο πρωθυπουργός στην «Agora»

  • A-
  • A+
Σε μια διοργάνωση που φέτος περιλαμβάνει πλήθος αφιερωμάτων και εκθέσεων όπως αυτή για τα 10 χρόνια από τον θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ο Κ. Μητσοτάκης παρευρέθη μόλις για ένα ημίωρο, στο νέο φεστιβαλικό τμήμα που αφορά τη σύνδεση της κινηματογραφικής παραγωγής με την τηλεόραση και τις πλατφόρμες, προκειμένου να αναπτύξει στα αγγλικά το (οικονομικοκεντρικό) όραμά του για το ελληνικό σινεμά, να ευχαριστήσει μόνο τους Χρ. Παπακαλιάτη και Εύη Καλογηροπούλου και να φύγει.

Στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε χθες ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ). Είθισται το Φεστιβάλ να καλεί κάθε φορά τόσο την πολιτική ηγεσία (πρωθυπουργό, υπουργό και υφυπουργό Πολιτισμού) όσο και τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, μόνο ο Κώστας Σημίτης ως -φιλότεχνος άλλωστε- πρωθυπουργός είχε παραβρεθεί στο Φεστιβάλ και μάλιστα είχε παρακολουθήσει και προβολή ταινίας! Ο επόμενος πρωθυπουργός ήταν ο τωρινός, Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος όμως ήρθε, μίλησε για 5 λεπτά, περίμενε άλλα 20 και αποχώρησε για Αθήνα.

Κυρίως ήρθε για να μιλήσει στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του τμήματος «Agora Series» του Φεστιβάλ, που εγκαινιάστηκε φέτος για πρώτη φορά, και συνδέει την καλλιτεχνική, κινηματογραφική παραγωγή με τις τηλεοπτικές σειρές και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Αφορά δηλαδή το εμπορικό κομμάτι του κινηματογράφου και μάλιστα όχι της δημιουργίας ταινιών ή της κινηματογραφικής διαδικασίας (παραγωγή ταινίας, διανομή, αίθουσες κ.λπ.) αλλά το πώς μπορεί να γίνει μια ταινία εμπορικό προϊόν, μέσω της τηλεόρασης (από κανάλια ή ψηφιακές πλατφόρμες).

Ανεβαίνοντας ο Κ. Μητσοτάκης στη σκηνή της αίθουσας «Παύλος Ζάννας» (η ειρωνεία είναι καταφανής: να μιλάει ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε αίθουσα που φέρει τιμητικά το όνομα του σπουδαίου διανοούμενου, σκηνοθέτη, αριστερού και φυλακισμένου επί χούντας Παύλου Ζάννα!), το χειροκρότημα που έλαβε ήταν μόνο από τις δύο πρώτες σειρές, όπου κάθονταν ο υφυπουργός Πολιτισμού που τον συνόδευε, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο περιφερειάρχης, θεσμικοί παράγοντες κ.λπ. - όλοι και όλες κομματικά και φιλοκυβερνητικά στελέχη.

Είχε προηγηθεί χαιρετισμός από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ, Ορέστη Ανδρεαδάκη («εγκαινιάζουμε το Agora Series, παρουσιάζοντας το όραμά μας για την ψυχαγωγία του μέλλοντος: μια σύνδεση της κινηματογραφικής παραγωγής με τηλεοπτικά δίκτυα, κανάλια, ψηφιακές πλατφόρμες» είπε), καθώς και από τον υφυπουργό κ. Γιατρομανωλάκη, που τόνισε ότι «Ολα αλλάζουν! Και το Φεστιβάλ έχει αλλάξει. Επιθυμούμε την εξωστρέφεια και τη στροφή προς τις αγορές. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το Φεστιβάλ και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και άλλοι οι σχετικοί φορείς» είπε.

Τέλος, ευχαρίστησε προσωπικά τον Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς «αυτός θέτει το όραμα για τον πολιτισμό», όπως είπε χαρακτηριστικά (αν και είναι μάλλον φάουλ να επισημαίνει ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού ότι το όραμα για τον πολιτισμό το θέτει ο πρωθυπουργός και όχι οι καθ' ύλην αρμόδιοι δημιουργοί, καλλιτέχνες και εργαζόμενοι στον χώρο του Πολιτισμού, ωστόσο η φράση του κ. Γιατρομανωλάκη, αν ισχύει, εξηγεί πάρα πολλά!).

Οσο για τον ίδιο τον πρωθυπουργό, μιλώντας στα αγγλικά (όπως όλοι, χωρίς μετάφραση), είπε πως είναι τιμή και χαρά του που βρίσκεται στο Φεστιβάλ και πως έχει πληροφορηθεί για την εξέλιξη που έχει ο θεσμός τα τελευταία χρόνια. «Τα όρια ανάμεσα στην τηλεόραση και το σινεμά είναι θολά» συνέχισε και πράγματι φαίνεται να πιστεύει κάτι τέτοιο, καθώς ενώ είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, έναν εξαιρετικά σημαντικό θεσμό διεθνούς κύρους, με τεράστια ιστορία, από τον οποίο έχουν περάσει σπουδαίοι άνθρωποι του ελληνικού κινηματογράφου και ως συμμετέχοντες και ως καλλιτεχνικοί διευθυντές, ο πρωθυπουργός απ' όλους όσους μπορούσε να μνημονεύσει ή να ευχαριστήσει, περιορίστηκε μόνο σε δύο: τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη (επειδή το σίριαλ «Μαέστρο» είναι η πρώτη ελληνική παραγωγή που θα παιχτεί στο Netflix) και την Εύη Καλογηροπούλου (της οποίας η μικρού μήκους ταινία «Ο θρόνος του Ξέρξη» πήρε το βραβείο του Canal+ στις Κάνες, ως μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση).

Το ότι την πρώτη του φορά στο ΦΚΘ, ο Κ. Μητσοτάκης επέλεξε να ευχαριστήσει αυτούς τους δύο δημιουργούς και μόνο, εξαιτίας των πολύ συγκεκριμένων έργων, πράγματι καταδεικνύει του λόγου το αληθές: δεν ήρθε ούτε για να στηρίξει το Φεστιβάλ, ούτε για να τιμήσει την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή. Ηρθε για να δείξει πως τον ίδιο και την κυβέρνησή του τους ενδιαφέρει πρωτίστως η οικονομική αξιοποίηση του πολιτισμού και εν προκειμένω του σινεμά - πράγμα που είχαμε καταλάβει και από την πολιτιστική πολιτική που ασκεί το ΥΠΠΟ εν γένει.

Κατά τα άλλα, ο πρωθυπουργός μίλησε για τις κινηματογραφικές παραγωγές που έρχονται στη χώρα μας από το εξωτερικό, για τα κίνητρα που δίνονται (εξαιτίας νόμου που είχε κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά αυτό δεν αναφέρθηκε φυσικά), για τα ωραία τοπία της Ελλάδας «που δεν έχουν αξιοποιηθεί κινηματογραφικά ακόμα», όπως είπε, για τα φτηνά δάνεια που θα δοθούν σε ιδιώτες ώστε να κάνουν κινηματογραφικά στούντιο στην Ελλάδα (πράγματι, ήδη γίνονται συζητήσεις με δύο Αμερικανούς για να γίνουν στούντιο λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη) και για την κινηματογραφική εκπαίδευση νέων ταλαντούχων ανθρώπων «προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην οπτικοακουστική βιομηχανία».

Για την ώρα βέβαια στις μεγάλες ξένες παραγωγές που γυρίζονται στη χώρα μας στο πλαίσιο του cash rebate χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά ταλαντούχοι άνθρωποι από άλλες χώρες (κυρίως τη Βουλγαρία), στις οποίες τα μεροκάματα είναι εξευτελιστικά χαμηλότερα. Ειδική αναφορά έκανε, τέλος, ο Κ. Μητσοτάκης στη Σχολή Κινηματογράφου που θα γίνει στη Δράμα, ως τμήμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, δηλαδή ως σπουδές εξ αποστάσεως. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην αρχαία Ελλάδα: «Οι παραστατικές τέχνες γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Γεννήθηκαν ακριβώς κάτω από την Ακρόπολη, στην Αθήνα, όταν οι αρχαίοι Ελληνες πειραματίστηκαν για πρώτη φορά με το θέατρο, όχι μόνο ως μορφή ψυχαγωγίας, αλλά και ως μορφή αυτοστοχασμού» είπε. Και αναρωτηθήκαμε μεταξύ μας, κοινό και δημοσιογράφοι, αν ακούσαμε καλά. Οτι δηλαδή ειπώθηκε πως «πειραματίστηκαν οι αρχαίοι Ελληνες με το θέατρο». Ναι, αυτό ειπώθηκε...

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Τα «παρατράγουδα» της τελετής λήξης
Συγκεκριμένες πολιτικές και πρωτοφανείς συμπεριφορές προσώπων που βρίσκονται ψηλά στη διοικητική ιεραρχία του θεσμού επικαλύπτουν τις προσπάθειες όσων εργάστηκαν σκληρά για να διεξαχθεί το Φεστιβάλ φέτος.
Τα «παρατράγουδα» της τελετής λήξης
ΣΙΝΕΜΑ
Ο κινηματογράφος, το Πανόραμα και ο Αϊ Βασίλης σαμουράι!
Μια συζήτηση με τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη, που έχει κλείσει πάνω από 60 χρόνια ως κριτικός κινηματογράφου και τα τελευταία 35 χρόνια διοργανώνει το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.
Ο κινηματογράφος, το Πανόραμα και ο Αϊ Βασίλης σαμουράι!
ΣΙΝΕΜΑ
Ξεχώρισαν οι ανθρώπινες ιστορίες
Χρυσός Αλέξανδρος στην ταινία «Εχω ηλεκτρισμένα όνειρα» της Βαλεντίνα Μαουρέλ, ενώ Αργυρός Αλέξανδρος απονεμήθηκε στο «Ενα κομμάτι ουρανού» του Μίκαελ Κοχ.
Ξεχώρισαν οι ανθρώπινες ιστορίες
ΣΙΝΕΜΑ
Ταινίες, αριστουργήματα, ανανεώσεις και παραλειπόμενα
Ακόμη ένα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης φτάνει στη λήξη του. Το φετινό 63ο ΦΚΘ ολοκληρώνεται αύριο Κυριακή, ωστόσο σήμερα θα προβληθεί η ταινία λήξης, που ήδη έχει πάρει διανομή από το Cinobo: πρόκειται...
Ταινίες, αριστουργήματα, ανανεώσεις και παραλειπόμενα
ΣΙΝΕΜΑ
Και τι να πρωτοδιαλέξουμε!
Οδηγός επιβίωσης για το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ⫸ Σπουδαία αφιερώματα, εκθέσεις, συζητήσεις, προβολές φυσικά, παρόντες η Σαρλότ Γκενσμπούρ και ο Φατίχ Ακίν με νέες ταινίες, ελληνικές πρεμιέρες.
Και τι να πρωτοδιαλέξουμε!
ΣΙΝΕΜΑ
Ο... ανήλικος Σπίλμπεργκ και η αυτοκράτειρα Σίσι
Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης βρίσκεται προ των πυλών με σειρά ταινιών μυθοπλασίας, αφιερώματα και συζητήσεις που αναμένεται να μας συντροφεύσουν για ένα δεκαήμερο.
Ο... ανήλικος Σπίλμπεργκ και η αυτοκράτειρα Σίσι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας