• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.1°C / 33.0°C
    4 BF
    14%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.5°C / 34.4°C
    4 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.9°C / 36.5°C
    2 BF
    22%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    33°C 30.9°C / 32.9°C
    4 BF
    35%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 33.0°C
    4 BF
    33%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.7°C / 36.2°C
    0 BF
    31%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 29.2°C / 32.6°C
    3 BF
    51%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    2 BF
    19%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 31.0°C
    5 BF
    52%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.1°C
    4 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.1°C / 26.8°C
    5 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 28.5°C
    2 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 33.9°C
    4 BF
    40%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    4 BF
    22%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.5°C / 32.7°C
    3 BF
    21%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    4 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.3°C / 33.2°C
    4 BF
    9%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.3°C / 31.0°C
    3 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 28.4°C / 34.4°C
    4 BF
    35%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    0 BF
    47%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και να που ήρθε η ώρα πάλι για ταξίδι

  • A-
  • A+
Το έργο μικρού μήκους με την έντονη επιρροή από Αγγελόπουλο -όπως «προδίδει» άλλωστε και ο τίτλος-, τοποθετημένο στα χρόνια της πανδημίας και με έντονο εξεγερσιακό στοιχείο, προκρίθηκε και στο Istanbul Film Awards.

Οταν ο Βασίλης Τσιράκης συνέλαβε την ιδέα για τη δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους «Και να που ήρθε η ώρα πάλι για ταξίδι» δεν φανταζόταν ότι ο τίτλος που επέλεγε θα έπαυε να έχει μεταφορική σημασία και ότι η ταινία του θα πήγαινε πράγματι από ταξίδι σε ταξίδι. Αλλά να που η μικρού μήκους (18λεπτη) μυθοπλασία του, αφού επιλέχθηκε ανάμεσα στις δέκα που θα προβληθούν στο τμήμα Cortometrajes Mediterráneo του φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στο Αλικάντε της Ισπανίας (Festival internacional de cine de Alicante, 21-28 Μαΐου), προκρίθηκε και στο Istanbul Film Awards.

Τον Βασίλη τον γνωρίζουμε στη Θεσσαλονίκη ως συγγραφέα έξι μυθιστορημάτων (πιο πρόσφατο «Οι αλώβητοι», εκδ. Τόπος) και ως δημιουργό άλλων τεσσάρων ταινιών μικρού μήκους, ανεξάρτητων low budget παραγωγών όπως είναι ο τεχνικός όρος που περιγράφει ευγενικά την απουσία κεφαλαίου και την αντικατάστασή του από το αποθηκευμένο δημιουργικό προσωπικό πάθος.

Ο τίτλος του τωρινού του φιλμ είναι δανεισμένος από μία φράση που ακουγόταν στο «Μετέωρο βήμα του πελαργού» του Θόδωρου Αγγελόπουλου (και προερχόταν από δικό του στίχο: «Μην ξεχνάς πως ήρθε η ώρα πάλι για ταξίδι. Ο άνεμος φυσά, τα μάτια σου μακριά»), ενώ από τα στόματα των πρωταγωνιστών ακούγεται το ποίημα «Επιστροφή» του Κώστα Καρυωτάκη. Οι επιρροές από τον Αγγελόπουλο δεν κρύβονται διόλου. Η δημιουργία του Τσιράκη όμως δεν αρκείται στην αντιγραφή του αγγελοπουλικού «κώδικα». Κυρίως αναδεικνύει τον δικό του κόσμο.

Οπότε η ταινία τεχνικά μπορεί να χαρακτηριστεί άρτια καθώς εκμεταλλεύεται στο έπακρο το εντυπωσιακό χιονισμένο τοπίο στο χωριό Καστανιά της λίμνης Πλαστήρα, δημιουργώντας μια επιβλητική, καθηλωτική ατμόσφαιρα που σπάει μόνο από τους ήχους της φωτιάς που ανάβουν οι δυο ήρωες και τις «συνθηματικές» τους κουβέντες με αναφορά στους στίχους του Καρυωτάκη, περιγραφή του κόσμου της αντιδικτατορικής αντίστασης και της νιότης τους που σημαδεύεται από αποστρατευμένο ηρωισμό και το αγκάθι της προδοσίας.

Β. Τσιράκης

Ο μυθοπλαστικός άξονας είναι τοποθετημένος στα δύο χρόνια της πανδημίας όταν το Εθνικό Σύστημα Υγείας καταρρέει, ο λαός εξεγείρεται και ο Πέτρος αναζητά τον Λουκά, έναν παλιό του σύντροφο που έχει αποσυρθεί σε ένα ορεινό χωριό, για να τον πείσει να κατέβει μαζί του στην πρωτεύουσα και να ζήσουν μαζί τα γεγονότα. «Δεν υπάρχει παρελθόν, ούτε μέλλον, μόνο παρόν», επαναλαμβάνει ο ένας από τους δύο ήρωες της ταινίας, ενώ ο Τσιράκης υποστηρίζει ότι «η ταινία είναι μια κριτική στο “ζήσε τη στιγμή”, στο “η ζωή είναι στιγμές”, στην αποσπασματικότητα και τον κατακερματισμό της ανθρώπινης ύπαρξης της σύγχρονης κοινωνίας».

Είναι προφανές ότι οι προηγούμενες κινηματογραφικές του απόπειρες ήταν απλώς γυμνάσματα και θα πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε από εδώ και πέρα με άλλο μάτι αφού κι αυτός εγκαταλείπει τη δημοσιογραφικού τύπου καταγραφή και τον επικαιρικό σχολιασμό εισερχόμενος στο βάθος όπου ανταμώνουν η εξέγερση και η τέχνη.

Στις ερμηνείες των δύο ηρώων ο Σωτήρης Παπαδόπουλος και ο Γιάννης Λαθήρας, σύμβουλος παραγωγής ο Λάμπρος Αντάρας, στην κάμερα ο Δημήτρης Δάρας, στο μοντάζ η Μαργαρίτα Παυλίδου, στο color grading ο Νίκος Τζαφερίδης. Η φωτογραφία είναι του ίδιου μαζί με τον Δημήτρη Δάρα, όπως δικό του είναι και το σενάριο και βέβαια η σκηνοθεσία. Η ταινία είναι ανεξάρτητη low budget παραγωγή της Λέσχης Πολιτισμού «Αναιρέσεις the project» και η πραγμάτωσή της έγινε δυνατή χάρη στην εθελοντική εργασία σχεδόν όλων των συντελεστών της.

UPD: Τύχη αγαθή το έφερε έτσι που την ώρα η "ΕφΣυν" ήταν στο τυπογραφείο και δημοσιευόταν το άρθρο για την ταινία μικρού μήκους του Βασίλη Τσιράκη " Και να που ήρθε η ώρα πάλι για ταξίδι" το φιλμ να παίρνει το πρώτο του βραβείο ως καλύτερη ταινία στο τομέα του δράματος στο Φεστιβάλ IFA (Istanbul Film Awards).

Η βράβευση της ταινίας αποτελεί και την αυτόματη πρόκριση για τα βραβεία Golden Star στον ετήσιο διαγωνισμό της IFA (Istanbul Film Awards).

Οπότε δικαιούμαστε στην "ΕφΣυν" να μοιραστούμε λίγη από την χαρά του κ. Τσιράκη και των συνεργατών του και να τελούμε σε προσμονή και άλλων βραβείων στην φεστιβαλική πορεία της ταινίας. (επισυνάπτεται το βραβειο)

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Ανανέωση ακόμα και στο «Ολύμπιον»
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Μπορεί η υπερκόπωση να κράτησε τον διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Ορέστη Ανδρεαδάκη, στην Αθήνα, τίποτα όμως δεν σταματά το...
Ανανέωση ακόμα και στο «Ολύμπιον»
ΣΙΝΕΜΑ
Στο κινηματογραφικό παιχνίδι και η Κεντρική Μακεδονία
Πριν ακόμη γνωστοποιηθεί η λειτουργία ενός από τα πρώτα Film Office στην Ελλάδα, αυτό που ανακοινώθηκε χθες από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπήρχε ενδιαφέρον από Βρετανούς παραγωγούς και αμερικανικό...
Στο κινηματογραφικό παιχνίδι και η Κεντρική Μακεδονία
ΣΙΝΕΜΑ
Με το βλέμμα στραμμένο στον κόσμο
Με θεματογραφία τις αγωνίες και τους αγώνες για την πολιτική, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά και αναφορές στη μουσική, τις τέχνες και τον έρωτα έως την ψαύση του θαυμαστού καινούργιου κόσμου του...
Με το βλέμμα στραμμένο στον κόσμο
ΣΙΝΕΜΑ
«Ανοιχτό σε ερωτήματα και κλειστό σε ταμπέλες»
Με 750 χιλιάδες προϋπολογισμό, δεκαήμερη λειτουργία και διάθεση να κρατήσει ανοιχτές τις πύλες για τα ερωτήματα που θα κομίζει η τέχνη, ξεκινάει την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου...
«Ανοιχτό σε ερωτήματα και κλειστό σε ταμπέλες»
ΣΙΝΕΜΑ
Μόνο η ελεύθερη τέχνη αλλάζει τον κόσμο
Ολοι ξέρουν ποιος είναι ο Κώστας Γαβράς, αλλά είναι όμορφο να επιβεβαιώνεται ακόμη και η εικόνα που έχει πλάσει κάποιος για έναν άνθρωπο. Ενας απροσχημάτιστα μεγάλος δημιουργός. Ενας ανήσυχος, ευγενικός,...
Μόνο η ελεύθερη τέχνη αλλάζει τον κόσμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας