• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.2°C / 24.0°C
    2 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.7°C / 22.9°C
    1 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    2 BF
    46%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 22.5°C
    1 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 22.1°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 20.0°C
    0 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.6°C / 23.6°C
    2 BF
    27%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 23.8°C
    3 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 22.8°C
    4 BF
    40%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 21.7°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    49%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.5°C
    0 BF
    40%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 22.9°C
    0 BF
    24%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 25.8°C
    2 BF
    36%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.4°C / 24.2°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.3°C / 20.5°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.7°C / 22.8°C
    2 BF
    29%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    19%
AP Photo/Suzanne Vlamis

«Έφυγε» η Μπίμπι Άντερσον 

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σε ηλικία 83 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η σημαντική Σουηδέζα ηθοποιός Μπίμπι Άντερσον, μία από τις πρωταγωνίστριες του θρυλικού Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Η Άντερσον είχε παίξει σε πάνω από 20 φιλμ του κορυφαίου σκηνοθέτη, όπως τα αριστουργηματικά «Έβδομη Σφραγίδα» (1957), «Άγριες Φράουλες» (1957), «Έρωτες χωρίς Φραγμό» (1966) και «Σκηνές από έναν γάμο» (1974).

Η ίδια ξεκίνησε να συνεργάζεται με τον Σουηδό δημιουργό σε ηλικία μόλις 15 ετών, όταν και πρωταγωνίστησε σε διαφημιστικά σποτ, παραγωγής του, για μάρκα σαπουνιού.

Εκείνος αποφάσισε να την πάρει μαζί του στο περίφημο Malmö City Theater. Εκείνη συνέχισε να παίζει από το 1951, όταν γύρισε τις πρώτες της ταινίες, μέχρι το 2009, όταν υπέστη εγκεφαλικό που την άφησε παράλυτη στη μία πλευρά του σώματός της.

Η Άνερσον συνεργάστηκε επίσης με άλλους σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων ο Τζον Χιούστον και ο Ρόμπερτ Όλτμαν. Ο Γιαν Χόλμπεργκ από το Ίδρυμα Ίνγκμαρ Μπέργκμαν δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι αν και η ηθοποιός συνδέθηκε πολύ με τον σπουδαίο κινηματογραφιστή, ήταν σημαντική καλλιτέχνις από μόνη της. Όπως σημείωσε ο ίδιος, εκείνη έπαιζε συχνά απλούς ή μερικές φορές ακόμα και κακογραμμένους ρόλους, αλλά «τους έκανε κάτι πολύ μεγαλύτερο».

AP Photo/Ron Frehm

Ορόσημο στην εμβληματική καριέρα της ο συναισθηματικά πολύπλοκος ρόλος της νοσηρής νοσηλεύτριας Άλμα στην «Περσόνα» (1966), μια ταινία-σημείο αναφοράς, γνωστή μεταξύ άλλων για τις μεγάλες ανατροπές στερεοτύπων στην ιστορία του σινεμά.

Η ίδια το 1977, κοιτάζοντας πίσω τις δύο πρώτες δεκαετίες της κινηματογραφικής της πορείας, τις περιέγραψε ως αγκάθι λέγοντας ότι δεν ένιωθε καμία σύνδεση με αυτό που έκανε. Αλλά υπήρχε μια εξαίρεση: «Η Περσόνα. Είμαι ακόμα υπερήφανη», είχε πει. «Κάθε φορά που το βλέπω, ξέρω ότι πέτυχα αυτό που έπρεπε να κάνω ως ηθοποιός, ότι δημιούργησα ένα πρόσωπο».

Εκτός από τα 90 φιλμ στα οποία έπαιξε, ανέβηκε πολλές φορές στη θεατρική σκηνή και πρωταγωνίστησε σε κλασσικά έργα των Σαίξπηρ, Μολιέρου και Τσέχωφ. Όταν έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ το 1973, οι New York Times επαίνεσαν την απόλυτη και αβίαστη φυσικότητά της.

https://www.youtube.com/watch?v=bAeQbfOFUzo

Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη στις 11 Νοεμβρίου 1935, κόρη ενός επιχειρηματία και μιας κοινωνική λειτουργού, ενώ είχε μία αδελφή η οποία έγινε μπαλαρίνα με τη Βασιλική Όπερα. Στην εφηβεία της, αποφασισμένη να γίνει ηθοποιός, άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα και το 1954 έγινε δεκτή στην δραματική σχολή του Βασιλικού Δραματικού Θεάτρου στη σουηδική πρωτεύουσα.

Είχε τιμηθεί με τέσσερα βραβεία Guldbagge (το σουηδικό Όσκαρ), ως καλύτερη ηθοποιός το 1958 στο Φεστιβάλ των Καννών για την ερμηνεία της στο «Κατώφλι της Ζωής» και το 1963 στο Φεστιβάλ του Βερολίνου για τον ρόλο της στην ταινία «Η Ερωμένη».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου στη Γιουγκοσλαβία πήρε μέρος σε αρκετές πρωτοβουλίες για παραστάσεις και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις στο Σεράγεβο.

«Αφήνει πίσω της ένα τεράστιο κενό για όλους εκείνους που είχαν το προνόμιο να ζήσουν στο πλευρό της» είπε η κόρη της, Τζένι Γκρέντε Ντάχλστραντ, στο Γαλλικό Πρακτορείο.

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
Ο «Θρίαμβος» του Εμανουέλ Κουρκόλ είναι βασισμένος σε πραγματική ιστορία, αλλά εκεί όπου ο θεατής «ζει» πραγματικά μια ηρωική καθημερινότητα είναι στο «No heroes», ντοκιμαντέρ για την ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο...
Ο Ετιέν διδάσκει Μπέκετ στις φυλακές
ΣΙΝΕΜΑ
«Μα αυτός είναι ο Ράινερ από το μπαρ!»
Στα 77 του ο Γερμανός ηθοποιός με το αστραποβόλο βλέμμα, φίλος, εραστής και ήρωας σε ταινίες του Ρ. Φασμπίντερ, μιλά για την τελευταία ταινία που συμμετέχει, το Swan song του LGBTQ+ σκηνοθέτη Τοντ Στίβενς και...
«Μα αυτός είναι ο Ράινερ από το μπαρ!»
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Οι εκκεντρικοί» του Αντερς Τόμας Γένσεν ● «Ταξίδι στην Κριμαία» του Ναριμάν Αλίεφ ● «Ο Πράσινος Ιππότης» του Ντέιβιντ Λόουερ.
Ο Μαντς Μίκελσεν σε ένα κράμα μαύρης κωμωδίας, δράσης και... ψυχανάλυσης
ΣΙΝΕΜΑ
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
Δείτε μεταξύ άλλων αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους: «Annette» του Λεός Καράξ, «Η ξηρασία» του Ρόμπερτ Κόνολι, «Τρυφερέ μου ταυρομάχε» του Ροντρίγκο Σεπούλβεδα.
Τραγικό love story με Ανταμ Ντράιβερ και Μαριόν Κοτιγιάρ
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι
Η ταινία «Bacurau» είναι μια πολύ μέτρια απόπειρα σχολιασμού της διακυβέρνησης Μπολσονάρο διά της επιστημονικής φαντασίας, το «Ταξίδι μέσα από τη μνήμη» μια μίμηση του «Blade Runner» και «Ο Ανθρωπος του Θεού»...
Από τη Βραζιλία ενός αόριστου μέλλοντος μέχρι το φουτουριστικό Μαϊάμι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας