• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.6°C / 22.9°C
    2 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.5°C / 20.0°C
    4 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.0°C / 19.4°C
    1 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 13.9°C / 16.6°C
    1 BF
    65%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 19.6°C
    2 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.0°C / 18.5°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 13.7°C
    4 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    1 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 20.4°C
    2 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.6°C / 20.9°C
    3 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.4°C
    3 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    5 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    4 BF
    83%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    2 BF
    41%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 22.2°C
    2 BF
    56%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    3 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 22.1°C
    0 BF
    58%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.3°C / 18.8°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.2°C / 19.7°C
    2 BF
    44%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.1°C / 14.1°C
    0 BF
    66%
AP Photo/Suzanne Vlamis

«Έφυγε» η Μπίμπι Άντερσον 

  • A-
  • A+

Σε ηλικία 83 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η σημαντική Σουηδέζα ηθοποιός Μπίμπι Άντερσον, μία από τις πρωταγωνίστριες του θρυλικού Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Η Άντερσον είχε παίξει σε πάνω από 20 φιλμ του κορυφαίου σκηνοθέτη, όπως τα αριστουργηματικά «Έβδομη Σφραγίδα» (1957), «Άγριες Φράουλες» (1957), «Έρωτες χωρίς Φραγμό» (1966) και «Σκηνές από έναν γάμο» (1974).

Η ίδια ξεκίνησε να συνεργάζεται με τον Σουηδό δημιουργό σε ηλικία μόλις 15 ετών, όταν και πρωταγωνίστησε σε διαφημιστικά σποτ, παραγωγής του, για μάρκα σαπουνιού.

Εκείνος αποφάσισε να την πάρει μαζί του στο περίφημο Malmö City Theater. Εκείνη συνέχισε να παίζει από το 1951, όταν γύρισε τις πρώτες της ταινίες, μέχρι το 2009, όταν υπέστη εγκεφαλικό που την άφησε παράλυτη στη μία πλευρά του σώματός της.

Η Άνερσον συνεργάστηκε επίσης με άλλους σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων ο Τζον Χιούστον και ο Ρόμπερτ Όλτμαν. Ο Γιαν Χόλμπεργκ από το Ίδρυμα Ίνγκμαρ Μπέργκμαν δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι αν και η ηθοποιός συνδέθηκε πολύ με τον σπουδαίο κινηματογραφιστή, ήταν σημαντική καλλιτέχνις από μόνη της. Όπως σημείωσε ο ίδιος, εκείνη έπαιζε συχνά απλούς ή μερικές φορές ακόμα και κακογραμμένους ρόλους, αλλά «τους έκανε κάτι πολύ μεγαλύτερο».

AP Photo/Ron Frehm

Ορόσημο στην εμβληματική καριέρα της ο συναισθηματικά πολύπλοκος ρόλος της νοσηρής νοσηλεύτριας Άλμα στην «Περσόνα» (1966), μια ταινία-σημείο αναφοράς, γνωστή μεταξύ άλλων για τις μεγάλες ανατροπές στερεοτύπων στην ιστορία του σινεμά.

Η ίδια το 1977, κοιτάζοντας πίσω τις δύο πρώτες δεκαετίες της κινηματογραφικής της πορείας, τις περιέγραψε ως αγκάθι λέγοντας ότι δεν ένιωθε καμία σύνδεση με αυτό που έκανε. Αλλά υπήρχε μια εξαίρεση: «Η Περσόνα. Είμαι ακόμα υπερήφανη», είχε πει. «Κάθε φορά που το βλέπω, ξέρω ότι πέτυχα αυτό που έπρεπε να κάνω ως ηθοποιός, ότι δημιούργησα ένα πρόσωπο».

Εκτός από τα 90 φιλμ στα οποία έπαιξε, ανέβηκε πολλές φορές στη θεατρική σκηνή και πρωταγωνίστησε σε κλασσικά έργα των Σαίξπηρ, Μολιέρου και Τσέχωφ. Όταν έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ το 1973, οι New York Times επαίνεσαν την απόλυτη και αβίαστη φυσικότητά της.

https://www.youtube.com/watch?v=bAeQbfOFUzo

Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη στις 11 Νοεμβρίου 1935, κόρη ενός επιχειρηματία και μιας κοινωνική λειτουργού, ενώ είχε μία αδελφή η οποία έγινε μπαλαρίνα με τη Βασιλική Όπερα. Στην εφηβεία της, αποφασισμένη να γίνει ηθοποιός, άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα και το 1954 έγινε δεκτή στην δραματική σχολή του Βασιλικού Δραματικού Θεάτρου στη σουηδική πρωτεύουσα.

Είχε τιμηθεί με τέσσερα βραβεία Guldbagge (το σουηδικό Όσκαρ), ως καλύτερη ηθοποιός το 1958 στο Φεστιβάλ των Καννών για την ερμηνεία της στο «Κατώφλι της Ζωής» και το 1963 στο Φεστιβάλ του Βερολίνου για τον ρόλο της στην ταινία «Η Ερωμένη».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου στη Γιουγκοσλαβία πήρε μέρος σε αρκετές πρωτοβουλίες για παραστάσεις και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις στο Σεράγεβο.

«Αφήνει πίσω της ένα τεράστιο κενό για όλους εκείνους που είχαν το προνόμιο να ζήσουν στο πλευρό της» είπε η κόρη της, Τζένι Γκρέντε Ντάχλστραντ, στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΣΙΝΕΜΑ
Πέθανε η Σατσίν Λιτλφέδερ, η Ινδιάνα που είχε αρνηθεί το Όσκαρ του Μάρλον Μπράντο
Σε ηλικία 75 ετών άφησε την τελευταία της πνοή η ιθαγενής ακτιβίστρια και ηθοποιός που είχε γιουχαριστεί στα Όσκαρ του 1973 επειδή είχε μιλήσει για την κακομεταχείριση των Ινδιάνων.
Πέθανε η Σατσίν Λιτλφέδερ, η Ινδιάνα που είχε αρνηθεί το Όσκαρ του Μάρλον Μπράντο
ΣΙΝΕΜΑ
Χαμογελάτε, κάνει τους άλλους να ανησυχούν
Η ταινία «Χαμογέλα» του Πάρκερ Φιν είναι μία εκδοχή της γνωστής ρήση, η «Γυναίκα βασιλιάς» της Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ είναι μια ταινία «βαφτισμένη» στο μαύρο χρώμα και «Η φλεγόμενη θάλασσα» μία νορβηγική...
Χαμογελάτε, κάνει τους άλλους να ανησυχούν
ΣΙΝΕΜΑ
Οταν η κοινωνία του πλούτου και της υποκρισίας προκαλεί γέλιο και ναυτία
Πολυσυζητημένο είναι ήδη «Το Τρίγωνο της Θλίψης», αλλά η εβδομάδα υπόσχεται και την αμιγώς ελληνική παιχνιδιάρικη queer ρομαντική κομεντί του Στέλιου Καμμίτση.
Οταν η κοινωνία του πλούτου και της υποκρισίας προκαλεί γέλιο και ναυτία
ΣΙΝΕΜΑ
Η Λαίδη Νταϊάνα με τη ματιά του Πάμπλο Λαραΐν
Το φιλμ, του Χιλιανού δημιουργού Πάμπλο Λαραΐν, επιλέγει ν’ αφηγηθεί τη χρονική στιγμή που η Λαίδη Νταϊάνα επιχειρεί να βγάλει τα ρούχα της πριγκίπισσας και να ζήσει την ουσία της προσωπικότητάς της, μία...
Η Λαίδη Νταϊάνα με τη ματιά του Πάμπλο Λαραΐν
ΣΙΝΕΜΑ
Από τα Οσκαρ και τις Κάνες... στα θερινά
Ο Νορβηγός σκηνοθέτης Γιοακίμ Τρίερ που μας έδωσε ένα ανατριχιαστικό θρίλερ, το «Θέλμα» το 2017, αλλάζει διάθεση και ύφος και με το «Ο χειρότερος άνθρωπος του κόσμου» δοκιμάζεται, με μεγάλη επιτυχία, στη...
Από τα Οσκαρ και τις Κάνες... στα θερινά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας