Αθήνα, 22°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
22°C
23.0° 18.5°
1 BF
43%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
22.2° 19.2°
3 BF
63%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
21.5° 17.0°
1 BF
70%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
1 BF
58%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.7° 14.9°
2 BF
77%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 17.3°
1 BF
73%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.4° 16.8°
1 BF
48%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
58%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
18°C
18.3° 16.0°
3 BF
63%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 16.8°
1 BF
72%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.5° 19.4°
2 BF
52%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
19°C
19.2° 19.2°
3 BF
71%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
21.4° 15.9°
0 BF
94%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
19.6° 16.9°
0 BF
63%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
23.4° 16.5°
2 BF
48%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
20°C
19.9° 18.8°
2 BF
65%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
20°C
23.2° 18.6°
0 BF
41%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
20°C
20.5° 20.5°
0 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.1° 18.1°
1 BF
91%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.3° 16.3°
2 BF
57%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Tango with Lions, Melentini, Λάμδα και Τα Παιδιά της Παλαιότητας

«Αλίμονό μας αν είναι ρετρό το συναίσθημα...»

Αύριο στο Gagarin έχει μία συναυλία με ελληνικά ονόματα, με καλά ελληνικά ονόματα. Mε Τα Παιδιά της Παλαιότητας, τη Melentini, την Tango with Lions και τους Λάμδα. Η συναυλία ονομάζεται «Αισθηματική Αγωγή Vol2» και αν ο νους σας πάει στον Φλομπέρ σωστά πάει, αλλά εδώ περισσότερο μιλάμε για τον Νίκο Τριανταφυλλίδη, τον γνωστό και αγαπημένο σκηνοθέτη που έφυγε πρόωρα από τη ζωή.

Τη ραδιοφωνική του εκπομπή την έλεγε «Αισθηματική Αγωγή» και το Gagarin ήταν δικό του. Οπότε όλοι εμείς, που θα είμαστε το Σάββατο εκεί, τον Νίκο θα έχουμε στο μυαλό μας. Ειδικά εμείς οι φίλοι του.

Ρώτησα τον Π.Ε. Δημητριάδη από τα Παιδιά της Παλαιότητας πώς αντιλαμβάνεται την «Αισθηματική αγωγή». Ιδού τι απαντάει: «Σε σύμπλευση, θεωρώ, με τη μάλλον αυτο-υπονομευτική (και αυτοκριτική) καλλιτεχνική “εμμονή” του αείμνηστου Τριανταφυλλίδη, από τη ραδιοφωνική εκπομπή του, τιτλοφορημένη από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Φλομπέρ, μέχρι τους “Αισθηματίες”, θα τολμήσω να πω, βάσει της προσωπικής μου εμπειρίας, ότι η “αισθηματική” συμπεριφορά μας είναι γενετικά προκαθορισμένη και ανθίσταται σε κάθε προσπάθεια εκπαιδεύσεως. Αν δεν με προδίδει η μνήμη μου, μία δεκαπενταετία μετά την ανάγνωση του βιβλίου, ένα εκ φύσεως επαναλαμβανόμενο αισθηματικό/σχεσιακό μοτίβο χαρακτηρίζει και τον πρωταγωνιστή της πρωτότυπης “Αγωγής”».

Ρώτησα και την Κατερίνα Παπαχρήστου, την Tango with Lions: «Για μένα “Αισθηματική αγωγή” είναι μια πρόσκληση για συναισθηματική εγγύτητα με όσα βρίσκονται στον χώρο, κοινό και μουσικούς, αλλά και με το κάθε συναισθηματικό ταξίδι που περιγράφουν τα τραγούδια που ακούμε». Και οι Λάμδα: «Ακριβώς μάλλον δεν ξέρει κανείς. Για εμάς, όπως την αντιλαμβανόμαστε, περιγράφεται με την παράφραση “άσκηση στην τρυφερότητα”».

● Είναι τόσο σκληρός ο κόσμος που ζούμε ή υπάρχουν και αχτίδες τρυφερότητας;

Π.Ε. Δημητριάδης: «Ω είναι σκληρός, πολύ σκληρός. Προφανώς και υπάρχουν αχτίδες τρυφερότητας, από το φιλί της μαμάς ή του μπαμπά πριν τον ύπνο, μέχρι το αντίστοιχο (και απολύτως συναφές) του εραστή, αλλά νομίζω πως η σκληρότητα είναι αυτή που μένει στο τέλος, με το μοναδικό αναπόδραστο μοιραίο πάντα σε πρώτο πλάνο».

● Είναι ρετρό φάση το συναίσθημα;

Π.Ε. Δημητριάδης: «Αλίμονό μας αν είναι ρετρό το συναίσθημα. Η ρομαντική του διάσταση, αν αυτό εννοείτε, έχει ατονήσει, ελέω της σταδιακής επικράτησης -θέλω να πιστεύω- της λογικοκρατίας στην ανθρωπότητα, αλλά είμαστε χαμένοι από χέρι αν εξαλειφθεί και η ρεαλιστική του διάσταση».

Πόσο glam μπορεί να έχει (ή να μην έχει) το συναίσθημα;

Λάμδα: «Το ίδιο το συναίσθημα δεν έχει, η έκφρασή του όμως μπορεί να καλύψει όλο το φάσμα του glamorousness, αναλόγως το άτομο που το φέρει».

● Ωραίες αυτές οι concept βραδιές με κεντρικό νόημα. Ποιο είναι το νήμα που ενώνει τους καλλιτέχνες;

Melentini: «Πράγματι ωραίες και πιο ωραίο είναι το να υπάρχουν πρωτοβουλίες που να στηρίζουν την εναλλακτική μουσική. Δεν ξέρω αν υπάρχει νήμα που ενώνει τους καλλιτέχνες, ακούγεται πολύ ρομαντικό, απλώς εμένα μου αρέσει η ιδέα του να υπάρχουν τέτοιες γιορτές μέσα στην πόλη. Θα έλεγα πως υπάρχει μαγεία στο νήμα που ενώνει τους δημιουργούς με το κοινό τους στις συναυλίες, στο ότι, για παράδειγμα, μέσα σε ένα στίχο ή σε μια μελωδία μπορεί να ακούσει κανείς την καρδιά του μαζί με των άλλων να χτυπά λίγο δυνατότερα.

● Πώς προσαρμόζεις το σετ σου σε μία τέτοια βραδιά; Το αλλάζεις; Βλέπεις ποιοι άλλοι συμμετέχουν και αναλόγως;

Tango with Lions: «Τέτοιες αλλαγές γίνονται βάσει του χώρου όχι των υπόλοιπων μουσικών. Δηλαδή αν ο χώρος είναι μικρός ή οι προδιαγραφές του υποστηρίζουν ακουστικό σετ, τότε παίζω σόλο ή με ένα-δυο άτομα σε πιο μίνιμαλ ύφος. Αν το concept της συναυλίας είναι ακουστικό, τότε όλοι οι καλλιτέχνες μαζί συζητάμε και προσαρμοζόμαστε».

● Και στο Gagarin;

Tango with Lions: «Στο Gagarin θα παίξω full band!».


Πληροφορίες: Gagarin, Λιοσίων 205, Εισιτήρια: 12€ (προπώληση), 15€ (ταμείο) Το πρόγραμμα της συναυλίας: ΛΑΜΔΑ 21:00. TANGO WITH LIONS 22:00. MELENTINI 23:00. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛAΙΟΤΗΤΑΣ 00:00

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Αλίμονό μας αν είναι ρετρό το συναίσθημα...»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας