• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.6°C / 25.1°C
    2 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 24.4°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    2 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 21.3°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 23.8°C
    1 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.4°C
    2 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 22.5°C
    1 BF
    62%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    6 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.9°C
    5 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 24.7°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    1 BF
    60%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    1 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.3°C / 25.3°C
    2 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 23.3°C
    1 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.3°C / 24.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    56%
Να είμαστε δημιουργικοί και ανήσυχοι
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Να είμαστε δημιουργικοί και ανήσυχοι

  • A-
  • A+
Υπογράφει τη μουσική και τους στίχους (μαζί με τη Μαίρη Καλδάρα) του τραγουδιού «Ριζικό» που ερμηνεύει ο Πάνος Παπαϊωάννου και μας περιγράφει το «ριζικό» του ελληνικού τραγουδιού αλλά και των καλλιτεχνών εν μέσω πανδημίας.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Tο «Ριζικό» είναι ένα νέο τραγούδι σε μουσική του Κώστα Καλδάρα και στίχους του ίδιου και της Μαίρης Καλδάρα. Το τραγουδάει ο Πάνος Παπαϊωάννου. Και είναι ο προπομπός του ολοκληρωμένου άλμπουμ τους που θα κυκλοφορήσει από τη νεοσύστατη και δραστήρια δισκογραφική «FormiggΑrt». «Ενα κοφτερό μαχαίρι δίνει η ζωή / κι είναι στο δικό σου χέρι σε ποιον θα στραφεί. Ξέρεις τώρα είναι η ώρα να λογαριαστείς / ή θα σκύψεις το κεφάλι ή θ’ αναστηθείς».

«Θα είναι μια ολοκληρωμένη δουλειά! Εκτός του Κώστα και της Μαίρης, θα περιλαμβάνει και στίχους της Ελένης Φωτάκη καθώς και μια συμμετοχή, που δεν θα αποκαλύψω ακόμα», λέει ο Πάνος Παπαϊωάννου. «Είναι για μένα το καλύτερο που μπορούσε να μου συμβεί αυτή την τρομακτική περίοδο, όπου ήδη έχουμε διανύσει ένα χρόνο ανενεργοί και άνεργοι. Είναι η κινητήριος δύναμη και έχω δώσει όλη μου την ενέργεια σ' αυτό! Όσο κι αν μας δυσκολεύουν οι συνθήκες».

Πάνος Παπαϊωάννου

ΕΦ.ΣΥΝ.

«Η εκφραστικότητά του, η χαρακτηριστική χροιά της φωνής του και φυσικά η σωστή απόδοση των στίχων, γεγονός που δείχνει την καλλιέργεια του τραγουδιστή, είναι αυτά που μου έκαναν εντύπωση περισσότερο στον Πάνο Παπαϊωάννου», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Κώστας Καλδάρας.

«Οταν γνωριστήκαμε, με τη συμβολή της κοινής μας φίλης, της Κυριακής Αιλιανού, η οποία έχει και τη “FormiggArt”, αναγνώρισα στον Πάνο Παπαϊωάννου και έναν εξαίρετο χαρακτήρα, έναν καλό συνεργάτη με πάθος για το τραγούδι».

«Πάντα είχα την αίσθηση πως πρόκειται για έναν ευγενικό και ωραίο άνθρωπο», λέει με τη σειρά του και ο Πάνος Παπαϊωάννου για τον Κώστα Καλδάρα. «Καταρχάς τον γνωρίζω χρόνια μέσα από το έργο του. Όταν ξεκίνησα να τραγουδάω, το 1998 στη μπουάτ "Βάρδια" στην Κάτω Τούμπα Θεσσαλονίκης, έλεγα τραγούδια του. Εννοείται και του Απόστολου! Επιβεβαιώθηκε ότι είναι ευγενικός και ωραίος από το πρώτο κιόλας τηλεφώνημα που κάναμε. Ταυτιστήκαμε και "τα βρήκαμε" αμέσως σε όλα τα επίπεδα. Αυτό, λοιπόν, που μου έκανε εντύπωση και που με έκανε να αισθανθώ και άνετα, είναι η απλότητά του. Απλόχερος, ήρεμος, γλυκύτατος αλλά και μαχητικός, αιχμηρός εκεί που πρέπει και οφείλει να είναι ο καλλιτέχνης».

«Δεν κατάφερα να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στα Ωδεία κι αυτό γιατί από πιτσιρίκι μπήκα στα μαγαζιά -και τότε δουλεύαμε 5 ημέρες την εβδομάδα- όμως ήμουν τυχερός γιατί βρέθηκα δίπλα σε 2 σπουδαίους δασκάλους, τον Νίκο Μαμαγκάκη και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, από τους οποίους έμαθα πάρα πολλά. Με τον Δημήτρη για παράδειγμα, ένα πρόσφατο session στο στούντιο για κάτι "διορθώσεις" κατέληξε να είναι μάθημα προσωδίας, εκφοράς και ανάλυσης του λόγου, αναπνοής κτλ. Με τον Κώστα το ίδιο! Κάποια στιγμή ανέβηκα στη Νάουσα να ηχογραφήσω. Αν και δεν ήμουν καλά φωνητικά εξαιτίας μιας φλεγμονής στις φωνητικές χορδές, μου "δίδαξε" το στίχο. Έβλεπα το πρόσωπο και τα χέρια του για να καταλάβω τον τρόπο. Είναι σπουδαία όλα αυτά και νιώθω τυχερός που τα ζω! Φυσικά είναι και η τιμή να αφουγκράζεσαι κάτι από την ιστορία του Ελληνικού τραγουδιού. Μην το ξεχνάμε αυτό». 

● Κώστα Καλδάρα, πώς είναι, πώς νιώθεις, να δουλεύεις με νέους καλλιτέχνες;

Κι εγώ νέος καλλιτέχνης είμαι... Κάθε καινούργιο τραγούδι σε ανανεώνει. Ερχεται να δώσει εξετάσεις μαζί με εσένα, να παρουσιάσει στον κόσμο την ψυχή σου και να κριθεί σαν να είναι το πρώτο σου τραγούδι, η πρώτη σου προσπάθεια. Πάντα η παραίνεσή μου είναι «να είμαστε δημιουργικοί κι ανήσυχοι» κι αυτήν ακολουθώ κι εγώ.

Ο εφησυχασμός είναι καταστροφή για έναν δημιουργό, για έναν καλλιτέχνη. Εάν είναι να μεταδώσω κάτι από την όποια εμπειρία μου σε νέους καλλιτέχνες, θα την εξαργυρώσω με τη σειρά μου με τη φρεσκάδα τους, την τόλμη και το ταλέντο τους. Αυτό με κάνει να νιώθω ισότιμα με τον κάθε συνεργάτη μου και ειδικά τους νεότερους.

● Ποιο είναι το ριζικό του ελληνικού τραγουδιού;

Τώρα πάμε στα δύσκολα. Θεωρώ ότι το τραγούδι εκφράζει, καθρεφτίζει και πολλές φορές, όταν είναι αληθινό, πρωτοπορεί στην κοινωνική μας πορεία. Το τραγούδι αποτελεί ένα βασικό συστατικό μαζί με τις υπόλοιπες τέχνες στη συνέχεια του πολιτισμού μας.

● Και αυτή τη στιγμή;

Αυτή τη στιγμή θα έλεγα ότι βρίσκεται κάτω από μια μορφή διωγμού. Προσπαθούν να το αποσπάσουν από την κοινωνία, από το λαϊκό αίσθημα και να το καταστήσουν ένα προϊόν κατανάλωσης. Απαξιώνουν τη δημιουργία του, τη δισκογραφία, ακόμη και την ίδια του την ύπαρξη τη θεωρούν μη απαραίτητη. Προσπαθούν να το εντάξουν στην εργαλειοθήκη για την επιβολή μιας στρεβλής συλλογικής μνήμης στον λαό μας, καθιστώντας το διαχειρίσιμο από αλλότρια συμφέροντα, είτε οικονομικά, κοινωνικά ή πολιτικά.

Ομως όσο υπάρχει αυτή η θέση θα υπάρχει και η αντίθεση. Αυτό καλείται σήμερα να αποτελέσει το ελληνικό τραγούδι. Τον ήχο, τις λέξεις της ψυχής, που θα αντιταχθεί στο καθεστώς που το χρησιμοποιεί σαν εργαλείο, που το διαχειρίζεται και μαζί μ’ αυτό, προσπαθεί να διαχειριστεί και την κοινωνία μας. Αυτό είναι το ριζικό του ελληνικού τραγουδιού.

● Βοηθάει η κυβέρνηση τους καλλιτέχνες εν μέσω πανδημίας;

Φυσικά. Μας βοηθάει με το να μας στερεί το δικαίωμα στην εργασία, για να μπορούμε απερίσπαστοι να μένουμε στα σπίτια μας, όσο τα έχουμε. Μας οδηγεί στη φτώχεια, για να μη μας απασχολεί το χρήμα κι ελεύθεροι να νιώσουμε την πείνα και την εξαθλίωση για να πάρουμε έμπνευση. Μας βοηθάει απαγορεύοντάς μας να συντηρήσουμε τις οικογένειές μας, για να είμαστε μόνοι κι ανεξάρτητοι στην άθλια ζωή μας.

Μας δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο της χρήσιμης εργασίας κι όχι της άχρηστης κουλτουριάρικης ονειροπόλησης. Μας βοηθάει και μας νουθετεί ότι ήρθε ο καιρός να ασχοληθούμε με κάτι ωφέλιμο, κάτι που αποφέρει χειροπιαστό κέρδος, μια κανονική δουλειά, βρε αδερφέ, ή κλείνοντάς μας πονηρά το υποσχόμενο μάτι, μας προτρέπει να φορέσουμε τη στολή της άρχουσας τάξης και έμπλεοι φώτων και οθονών, να τους παίξουμε ένα τραγουδάκι για να γουστάρουν. Εάν δεχτούμε αυτή τη βοήθεια, τότε φυσικά και θα μας ανταμείψει η κυβέρνηση.

Οι άλλοι, οι στενοκέφαλοι, τα κορόιδα που περιμένουμε από τη δισκογραφία μας, τις συναυλίες, τις παραστάσεις, από τα πνευματικά μας δικαιώματα να επιβιώσουμε, ας αλλάξουμε επάγγελμα. Ολα αυτά όμως συμβαίνουν στο παρόν. Εμείς είμαστε ένα γρανάζι στον αέναο χρόνο του πολιτισμού.

● Πού στοχεύουν;

Ο πολιτισμός είναι ο στόχος.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ακούσαμε με zoom τον νέο δίσκο των Πυξ Λαξ
Το νέο τους άλμπουμ παρουσίασαν διαδικτυακά οι Πυξ Λαξ με τίτλο «Μέσα από τις φωνές των φίλων». Ο δίσκος περιλαμβάνει 16 τραγούδια του συγκροτήματος που τα διασκευάζουν άλλοι καλλιτέχνες καθώς επίσης τρία νέα...
Ακούσαμε με zoom τον νέο δίσκο των Πυξ Λαξ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν έχουμε κουλτούρα συναυλίας χωρίς τραπέζι, ποτό και τσιγάρο»
Ο Κώστας Λειβαδάς μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη νέα του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Περιοδεία εντός» και τη συνεργασία του με αγαπημένους του συναδέλφους.
«Δεν έχουμε κουλτούρα συναυλίας χωρίς τραπέζι, ποτό και τσιγάρο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η μελοποιημένη ποίηση μας έχει προσφέρει θεοβάρετα τέρατα και τερατάκια»
Ο Θανάσης Χουλιαράς μιλά στην «Εφ.Συν.» για το νέο του σόλο άλμπουμ που περιλαμβάνει μελοποιημένη ποίηση Ελλήνων δημιουργών.
«Η μελοποιημένη ποίηση μας έχει προσφέρει θεοβάρετα τέρατα και τερατάκια»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ακούγομαι;», άρα υπάρχω
Τη Λαμπρινή Καρακώστα τη γνωρίζουμε όλοι από τον Σωκράτη Μάλαμα μια και έπαιζε στο πλευρό του για τέσσερα χρόνια. Ωραία φωνή, ωραία παρουσία, ωραία μουσικός. Πλέον η Λαμπρινή ανοίγει τα δικά της φτερά και...
«Ακούγομαι;», άρα υπάρχω
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Erotica Night» με ρομαντική ποπ
Απόψε είναι μια Erotica Night. Στο Tiki Bar, δίπλα στον σταθμό Μετρό Ακρόπολη. Και είναι μια από τις Erotica Nights που στήνει ο Monsieur Minimal με τον Δάκη και την Ανδριάνα Μπάμπαλη στο τραγούδι.
«Erotica Night» με ρομαντική ποπ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας