• Αθήνα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 15.2°C
    1 BF
    93%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    3 BF
    76%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 17.0°C
    4 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 12.0°C
    2 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.4°C
    2 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.6°C
    1 BF
    95%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    0 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    5 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    4 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    5°C 3.5°C / 4.9°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 3.5°C / 3.5°C
    1 BF
    82%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    2 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 15.4°C
    0 BF
    82%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    1 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 5.2°C / 12.7°C
    1 BF
    80%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    92%

Theo Triantafyllidis, «Radicalization Pipeline»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι επιρροές της τεχνητής νοημοσύνης στο «Ρομάντσο»

  • A-
  • A+

Τις αισθητικές και κοινωνικές επιρροές της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή εμπειρία και την τέχνη διερευνά η ομαδική έκθεση Trials & Errors, που εγκαινιάζεται το Σάββατο 27 Νοεμβρίου στο «Ρομάντσο». Πέντε Ελληνες εικαστικοί με νέα έργα εξετάζουν, δοκιμάζουν και αμφισβητούν τεχνητά περιβάλλοντα, συστήματα ταξινόμησης και τρόπους σκέψης που διαμορφώνονται μέσα από τη μηχανική μάθηση και τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.

Την έκθεση επιμελούνται η Κατερίνα Γκουτζιούλη και η Δάφνη Δραγώνα. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες εστιάζουν στη σχέση των ανθρώπων με τα έξυπνα συστήματα τόσο ως σχεδιαστές όσο και ως χρήστες. Συγκεκριμένα, τους απασχολεί η διαδικασία εκπαίδευσης των μηχανών, ο ρόλος του σφάλματος στη συνεχή βελτιστοποίησή τους και οι πιθανές επιρροές τους στον άνθρωπο. Υιοθετούν την προσέγγιση «δοκιμής και λάθους» (Trials & Errors) και οικειοποιούνται την εργασιακή ηθική της τεχνολογικής βιομηχανίας. Πιθανά λάθη, δυσλειτουργίες και ελαττώματα χρησιμοποιούνται ως μέσο για την κατανόηση των διαδικασιών αυτοματισμού ενώ σύνολα δεδομένων, λογισμικά καταγραφής κίνησης και πλατφόρμες παιχνιδιών αποτελούν την πρώτη ύλη για τα έργα τους.

Ο Θεόδωρος Γιαννάκης πειραματίζεται με ένα αυτοσχέδιο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης δίνοντάς του μια ιδιότυπη μορφή που εξελίσσεται αυτόνομα. Η Μαρία Βαρελά εξερευνά την επιρροή συνθετικών δεδομένων και μαθηματικών προβλέψεων στο γυναικείο σώμα μέσα από δικές της εμπειρίες αλλά και ταξινομήσεις. Ο Γιώργος Παπαφίγκος δημιουργεί απόκοσμες συσκευές-συλλέκτες από βιομηχανικά τοξικά υλικά και οργανικές ύλες. Ο Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης δημιουργεί χειροποίητα σύνολα δεδομένων και αναφέρεται στην αλγοριθμική βία των αυτοματοποιημένων συστημάτων. Η Εύα Παπαμαργαρίτη φανερώνει τις δυσκολίες ενός πλήθους ανθρωπόμορφων avatars να μιμηθούν την ανθρώπινη νοημοσύνη.

Οι κόσμοι που παίρνουν μορφή μέσα από τα έργα των καλλιτεχνών είναι απροσδόκητοι, ετερογενείς και αμφιλεγόμενοι. Σε αντίθεση με τις υποσχέσεις της βιομηχανίας της τεχνητής νοημοσύνης, τίποτα δεν είναι προκαθορισμένο ή σταθερό. Καθώς ο κόσμος της τεχνητής νοημοσύνης παραμένει σε μεγάλο βαθμό δυσνόητος και αδιαφανής, η έκθεση με τις διερευνήσεις και τους πειραματισμούς των καλλιτεχνών προτείνει τρόπους πλοήγησης στις νέες αυτές μορφές γνώσης.


📌 Info: «Ρομάντσο», Αναξαγόρα 3. Από 27 Νοεμβρίου μέχρι 22 Δεκεμβρίου. Ωρες λειτουργίας: 17.00-22.00.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
21 ζωγράφοι αναζητούν τη Νέα Ελληνική Ζωγραφική
Mια μεγάλη έκθεση για το παρόν της ελληνικής ζωγραφικής εγκαινιάζεται στις 3 Δεκεμβρίου στη Δημοτική Πινακοθήκη και Αρχαιολογικό Μουσείο Αγίου Νικολάου, στο Λασίθι, και έχει τη σφραγίδα της επιμελητικής ομάδας...
21 ζωγράφοι αναζητούν τη Νέα Ελληνική Ζωγραφική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Σαν αυτόματη ροή στο ποτάμι της περιπέτειας του λαού μας»
Η ζωγράφος και αρχιτέκτων Άννα Φιλίνη παρουσιάζει στο ισόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης την εικαστική έκθεσή της με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
«Σαν αυτόματη ροή στο ποτάμι της περιπέτειας του λαού μας»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το «βαθύ μπλε» ενός εραστή του χρωστήρα
Ο 47χρονος Τζουλιάνο Καγκλής επιστρέφει με 15 έργα τα οποία δούλευε την τελευταία διετία, τα οποία ξεχώρισε για το «Βαθύ μπλε», όπως είναι ο τίτλος της νέας του έκθεσης.
Το «βαθύ μπλε» ενός εραστή του χρωστήρα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το 1821 όπως το έβλεπε ο Θεόφιλος
Μεγάλη έκθεση με 96 έργα του «Τσολιά της Ζωγραφικής» εγκαινιάζεται την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου στο Ιδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη στο πλαίσιο των δράσεων της Πρωτοβουλίας ’21.
Το 1821 όπως το έβλεπε ο Θεόφιλος
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγραφική που ανοίγει την πόρτα στην αισιοδοξία
Η ζωγράφος Λίτσα Κασούμη παρουσιάζει τη νέα της έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» με έργα της στα οποία έχει δοκιμάσει διάφορες τεχνικές και τεχνοτροπίες.
Ζωγραφική που ανοίγει την πόρτα στην αισιοδοξία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας