Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μούχρωμα στην Καρύταινα!
@VitasPi Photography (πηγή: www.arcadiaportal.gr)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μούχρωμα στην Καρύταινα!

  • A-
  • A+

Θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο; Φυσικά και θα μπορούσε. Θα ’ταν προτιμότερο; Φυσικά και θα ’ταν. Τότε, γιατί δεν το έκανε;

Είπε... και τι δεν είπε το στόμα του! Τι για σκευωρία που θα συντρίψει (ως άλλος Θορ!) «πρόσωπο με πρόσωπο», τι για εκτελεστές/εμπνευστές της πλεκτάνης που θα αποκαλύψει (ως άλλος Ιωάννης!) «ενώπιος ενωπίοις», τι για «άθλιο πολιτικο-παραδικαστικό ρασπουτινικό κύκλωμα» και «σκοτεινούς κύκλους» που θα φέρει στο φως (ως άλλος Προμηθέας!), τι για διεφθαρμένους εισαγγελείς που τον χρησιμοποιούν σαν «φύλλο συκής» (ως άλλον Αδάμ!)... Δεν είναι πολιτικός αυτός. Τρεις θρησκείες σε μία είναι. Εμ σαμπού εμ κοντίσιονερ ένα πράμα.

Θα μπορούσε βέβαια, ο κ. Λοβέρδος, του οποίου ήρθη και η βουλευτική ασυλία εξαιτίας του σκανδάλου Novartis (σκανδαλάκι, μη φανταστείς - κάτι δισεκατομμυριάκια μόνο στοίχισε στη χώρα), να μην πει όλα τα παραπάνω και απλώς και αξιοπρεπώς να δηλώσει αθώος, πως η αλήθεια θα λάμψει και άλλα συναφή. Αντίθετα, ο ίδιος επέλεξε να πει την Αρτα και τα Γιάννενα, τον Κηφισό και τον Ιλισό, τον Ολυμπο και τον Κίσαβο μαζί –έτσι για τη μανούρα και το νταχτιρντί. Χαμούλης να γίνεται, φασαρία να κάνουμε, αθώοι κι ένοχοι αντάμα.

Είναι ένα ζήτημα, αυτό της επιλογής. Το πώς επιλέγουμε τη μια ή την άλλη συμπεριφορά, την τούτη ή τη δείνα δράση. Ως θέμα απασχολεί επιστήμονες και ερευνητές πολλών και διαφορετικών κλάδων, από φιλοσόφους και κοινωνιολόγους μέχρι νευροεπιστήμονες και ψυχιάτρους. Αν βάλω δε και θεολόγους, μύστες, γιόγκι και πνευματιστές, ο κατάλογος φαντάζει ατελείωτος.

Τι είναι αυτό που μας οδηγεί στο να πορευτούμε συνειδητά (ή μη) προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση; Γιατί επιλέγουμε το ένα κι όχι το άλλο; Γιατί μιλάμε έτσι κι όχι αλλιώς;

Αυτά τα ερωτήματα βουρλίζονταν και στο δικό μου κεφάλι εκείνο το απόγευμα. Η μικρή πλατεία του χωριού γέμιζε σιγά σιγά εν όψει της επικείμενης εκδήλωσης. Ηταν το γεγονός των ημερών! Θα ’φταναν προύχοντες, έχοντες και κατέχοντες, για να χειροκροτηθούν από έχοντες και μη κατέχοντες, αλλά εν δυνάμει κάτι λαμβάνοντες κι εκείνοι (ίσως αν χειροκροτήσουν δυνατά πολύ).

Πρώτα άρχισαν να φτάνουν κάτι υπέροχα παππούδια. Με τις γυριστές τους μαγκουρίτσες, τις υπέροχες συμβίες τους και τη βουνίσια κορμοστασιά τους (έστω και ελαφρώς σκεβρωμένη). Στη συνέχεια ήρθαν κάτι κυρίες ανυπεράσπιστης αισθητικής και ακαθορίστου ηλικίας. Αρκετά μετά, οι ντόπιοι άρχοντες, πρόεδροι και προεδροπαίδια. Και προς το τέλος, τα ράσα και τα γαλόνια. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ήρθε φυσικά τελευταίος και έφυγε, επίσης φυσικά, πρώτος. Λίγο πριν, είχαν προλάβει κάτι Βορίδηδες και κάτι Κωνσταντινόπουλοι να αριβάρουν και να δώσουν χειραψίες με το καντάρι.

Οι ομιλίες ενδιαφέρουσες –για όποιον τις άκουσε. Οι περισσότεροι μιλούσαν ή, μάλλον, συνομιλούσαν. Με πήρε κι εμένα η μπάλα. Ενεκα που γνώρισα ίσως την πιο ενδιαφέρουσα μορφή μετά το άγαλμα του Νικόλαου Δημητρακόπουλου, πρωτοπόρο νομικό των αρχών του 20ού αιώνα, στον οποίο ήταν αφιερωμένη και η εκδήλωση. «Τι ωραία που τον έβαλαν να κοιτάει τον ορίζοντα και όχι εμάς, που τον κοιτάμε στην πλατεία», είπα στη νέα μου φίλη. «Κατά τύχη έγινε», με γειώνει η Γωγώ. «Τον βάζαν από δω, τον βάζαν από κει, τελικά τον άφησαν στη γωνία που βλέπεις».

Ξουράφα σκέτη η Γωγώ. Το μυαλό της στρόφαρε με χίλια. Τι κι αν αρνείται πεισματικά να μάθει οτιδήποτε έχει να κάνει με πολιτική; Αμα σου λέω μυαλό –αστέρι! Ψύλλο καλιγώνει. Ποιος είναι ο πρωθυπουργός της χώρας μπορεί να μην την ένοιαζε (κακώς, καλώς – άλλη κουβέντα αυτή), τον Δημητρακόπουλο, όμως, τον ήξερε. «Τότε νοιάζονταν για το κοινό καλό. Αν είχες μυαλό το έδινες στους πολλούς. Αν έκανες χρήμα, έφτιαχνες για τους πολλούς. Οχι για κάποιους. Για όλους. Οχι όλοι, αλλά αρκετοί». «Τώρα ρουφιανέψαμε. Καθείς και η πάρτη του».

Αυτά μου 'πε η Γωγώ, που ρίχνει σφύριγμα και διαπερνά το Μαίναλο! Που τα μάτια της λάμπουν, όχι σαν κοιτά προέδρους, αλλά ανθρώπους που «κοιτούν» άλλους ανθρώπους.

Που κάναν αυτή την επιλογή, γίναν άγαλμα και τώρα κοιτούν ορίζοντες.

ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Ενα φτυάρι λιγότερο
Τι μας λες, ρε μεγάλε! Εδώ ολόκληρο Νικολά και τον κλείσαν μέσα και τον έχουν και τον ανακρίνουν μέχρι τα μεσάνυχτα για βρόμικο χρήμα που πήρε από τον Καντάφι, εσύ θα τη γλιτώσεις νομίζεις από «τη συμμορία»;
Ενα φτυάρι λιγότερο
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
45 και σήμερα
45 και σήμερα αποφυλακίστηκε και ο Κορκονέας. Και ο Φλώρος της Energa. Και η δικογραφία της Novartis για τον Σαλμά μπήκε στο αρχείο. 45 και σήμερα, δολοφόνοι, λωποδύτες, κλέφτες, όλοι έρχονται και...
45 και σήμερα
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Μια μύγα, μα ποια μύγα;
Κι αν τύχει καμιά «παρασπονδία», αν κάνει καμιά νέα «Εύα» να ξεμυτίσει ή κάνας σύγχρονος Προμηθέας (ή Χριστός αν το θες, λόγω της ημέρας), τότε εξεγείρονται οι της ξέξασπρης οδοντοστοιχίας! Τι κι αν φαίνονται...
Μια μύγα, μα ποια μύγα;
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Κι αν δεν μπει;
Δεν είναι μέσο μεταφοράς αυτό. Μεταπτυχιακό κοινωνιολογίας είναι, διατριβή ανθρωπολογίας είναι και πέντε μαθήματα γιόγκα σε ένα μαζί. Αυτό είναι. Πάρε μάτι και βγάλε συμπέρασμα: Μπαίνεις στο μετρό. Βρε θες...
Κι αν δεν μπει;
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Ξαναζητείται Ψεύτης
Εχει ένα ταλέντο αυτό το κανάλι να κάνει ανθρώπους διάσημους. Ποια Επιτροπή Νόμπελ, ποια Κριτική Επιτροπή για τα Booker, ποια Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου για τα Οσκαρ; Τίποτα δεν φτουράνε όλα τούτα...
Ξαναζητείται Ψεύτης
ΝΟΡΑ ΡΑΛΛΗ
Τζάμπα σάλιο
Το μεγαλύτερο μυστήριο, όμως, είναι όταν την ίδια στιγμή προσπαθώ να φανταστώ τους χιλιάδες άλλους που παρακολουθούν σαν κι εμένα. Τους θεατές-πολίτες. Τι βλέπουν, πώς αισθάνονται, τι καταλαβαίνουν, πώς...
Τζάμπα σάλιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας