Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μενδώνη-Κεραμέως: ένα δίδυμο που «σκοτώνει»
ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μενδώνη-Κεραμέως: ένα δίδυμο που «σκοτώνει»

  • A-
  • A+

Η εκπαίδευση και ο πολιτισμός στη χώρα μας δεν βρίσκονταν ποτέ στις προτεραιότητες των συντηρητικών κατά κύριο λόγο κυβερνήσεων και αυτό αποδεικνύεται και από τα πρόσωπα που κλήθηκαν ιστορικά να υπηρετήσουν αυτούς τους κρίσιμους κατά τ’ άλλα τομείς.

Ελάχιστα κονδύλια -από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη-, ατυχείς αυτοσχεδιασμοί, αλλαγές για τις αλλαγές, τραγική επιρροή της Εκκλησίας στην Παιδεία και άσκηση πολιτικής των ημετέρων μέσω των χρηματοδοτήσεων στον πολιτισμό.

Σήμερα, δυστυχώς, φαίνεται να πιάνουμε πάτο, αφού στα δύο αυτά κρίσιμα πόστα έχουν τοποθετηθεί άτομα θρησκόληπτα με υπερσυντηρητικές απόψεις που θυμίζουν άλλες εποχές.

Η Λίνα Μενδώνη, διαχρονική εκπρόσωπος της γραφειοκρατίας του υπουργείου Πολιτισμού, έχει καταφέρει σε ενάμιση χρόνο να στρέψει όλους τους ανθρώπους του χώρου εναντίον της. Αφού καθυστέρησε τραγικά να πάρει τα στοιχειώδη μέτρα για τη στήριξη των καλλιτεχνών στην εποχή της πανδημίας, πριν από λίγες μέρες ουσιαστικά φανέρωσε τις μύχιες σκέψεις της γι’ αυτούς, δηλώνοντας στη Βουλή ότι δεν είναι δυνατόν να αποζημιωθούν όλοι οι καλλιτέχνες αφού πολλοί κινούνται στον χώρο της «μαύρης οικονομίας».

Επίσης, μέχρι σήμερα αρνείται να καθαρίσει πειθαρχικά την κόπρο του Αυγεία στο αμαρτωλό Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων του ΥΠΠΟ.

Παράλληλα, με επικοινωνιακά ψεύδη νηπιακού επιπέδου προσπάθησε να εξωραΐσει την εικόνα από τη φωτιά στις Μυκήνες, με αποτέλεσμα να γίνει ρεζίλι στα σόσιαλ μίντια και να την ψέξουν ακόμα και τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα.

Στον χώρο της εκπαίδευσης η θεοφοβούμενη Νίκη Κεραμέως μέχρι τώρα πιστώνεται την υποβάθμιση του κρίσιμου μαθήματος της Κοινωνιολογίας, αλλά και την κατάργηση των περσινών προγραμμάτων σπουδών που αφορούν την Ιστορία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς κανέναν διάλογο και διαβούλευση με αρμόδιους φορείς και πρόσωπα, επαναφέροντας εκείνα του... 2002-2003!

Βέβαια, πιστώνεται και μια φοβερή «καινοτομία»: την εισαγωγή της διδασκαλίας του μαθήματος... τσιρλίντινγκ! Και σ’ αυτήν την περίπτωση δεν έλειψαν τα... κολακευτικά σχόλια της λίστας Πέτσα.

Ο Ισπανός φιλόσοφος Φερνάντο Σαβατέρ το 1996 είχε απευθύνει μια ανοιχτή επιστολή στην τότε -συντηρητική- υπουργό Παιδείας της χώρας του. Σ’ αυτήν τόνιζε το παράδοξο της εκπαίδευσης, ότι οι δάσκαλοι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κουράζονται από τις πολλές ερωτήσεις των μικρών παιδιών, ενώ οι πανεπιστημιακοί παραπονιούνται ότι οι φοιτητές τους δεν ρωτάνε σχεδόν τίποτα. Και αναρωτιόταν: «Τι έχει συμβεί στα χρόνια που χωρίζουν το Δημοτικό από το Πανεπιστήμιο, ώστε να χάνεται αυτή η έντονη διάθεση αναζήτησης;». Κατέληγε δε λέγοντας ότι «η ουσία της εκπαίδευσης είναι η διατήρηση και μεταβίβαση του διανοητικού έρωτα για καθετί ανθρώπινο».

Πόσο ανταποκρίνεται αυτό στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα που ισοπεδώνει τα παιδιά με την παπαγαλία, την ασυναρτησία των προγραμμάτων σπουδών και το παρωχημένο περιεχόμενο των περισσότερων βιβλίων;

Και πόσο μπορεί να εμπνεύσει αγάπη για τη γνώση και την επιστήμη μια υπουργός Παιδείας που αποφεύγει συστηματικά να καταδικάσει τις αντιεπιστημονικές απόψεις της Εκκλησίας ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη «θεία» μετάληψη;

Πολιτισμός και Παιδεία σημαίνουν διαρκή εκπαίδευση στην ανεξαρτησία του πνεύματος, στην αναζήτηση, στην αμφισβήτηση και στην καλλιέργεια δημιουργικών ανθρώπων αφοσιωμένων στο συλλογικό συμφέρον. Και, φυσικά, αυτούς τους στόχους δεν μπορούν να τους υπηρετήσουν άνθρωποι θρησκόληπτοι και προληπτικοί, στο μυαλό των οποίων το σχολείο και ο πολιτισμός ταυτίζονται με την κατήχηση, τη συντήρηση και την αναπαραγωγή του υπάρχοντος σάπιου καθεστώτος.

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ο πειθαρχικός νεοφιλελευθερισμός του Κ. Μητσοτάκη
Ο «πειθαρχικός νεοφιλελευθερισμός» φαίνεται ότι είναι η μορφή διακυβέρνησης που έχει επιλέξει και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου εν μέσω πανδημίας να περνά αβρόχοις ποσί τις αντιλαϊκές της πολιτικές.
Ο πειθαρχικός νεοφιλελευθερισμός του Κ. Μητσοτάκη
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Η εξάρτησή μας από τα πράγματα
Στο βιβλίο του «Προς τα πού κατευθυνόμαστε; Η εξέλιξη των ανθρώπων και των πραγμάτων» ο Βρετανός αρχαιολόγος Ιαν Χόντερ αναπτύσσει μια θεωρία της σχέσης του ανθρώπου με τα πράγματα, η οποία μεταμόρφωσε...
Η εξάρτησή μας από τα πράγματα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Θαύμα! Θαύμα! Πενταπλασιάστηκαν οι μαθητές στη χώρα μας επί υπουργίας Κεραμέως!
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανάμεσα σε άλλα είπε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα.
Θαύμα! Θαύμα! Πενταπλασιάστηκαν οι μαθητές στη χώρα μας επί υπουργίας Κεραμέως!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Το Υπουργείο Παιδείας μοιράζει «εντέλλεσθε»
Δεν υπάρχουν όρια στον αντιδημοκρατικό κατήφορο στον οποίο διαρκώς ολισθαίνει, η υπουργός Παιδείας, συνεπικουρούμενη από την, κατ' επανάληψη παρανομούσα, Γενική της Γραμματέα, έφτασαν χθες και σήμερα στην...
Το Υπουργείο Παιδείας μοιράζει «εντέλλεσθε»
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ο τραμπισμός είναι ακόμα ζωντανός!
Ακόμα και σε περίπτωση ήττας του νυν προέδρου, το κίνημα το οποίο γιγαντώθηκε μαζί του και βγήκε από το περιθώριο της πολιτικής ζωής θα παραμείνει ζωντανό, ρίχνοντας βαριά τη σκιά του στην αμερικανική κοινωνία.
Ο τραμπισμός είναι ακόμα ζωντανός!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Μπορούν οι νεκροί να έχουν αναμνήσεις;
Στο βιβλίο της «Οι αναμνήσεις μιας νεκρής» η Χιλιανή Μαρία Λουίσα Μπομπάλ αναπλάθει το κοινωνικό περιβάλλον της δεκαετίας του 1930 περιγράφοντας την προσωπική της ιστορία. Με μία διαφορά: η πρωταγωνίστριά...
Μπορούν οι νεκροί να έχουν αναμνήσεις;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας