Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δάσκαλος ή λοχαγός; Ένα παράδειγμα προς αποφυγή
Screen shot / FB

Δάσκαλος ή λοχαγός; Ένα παράδειγμα προς αποφυγή

  • A-
  • A+

Πόσο θεμιτό είναι ορισμένοι να γίνονται αυτόκλητοι θεματοφύλακες της εθνικιφροσύνης και του μιλιταρισμού και μάλιστα σε ώρα που - υποτίθεται ότι - ασκούν τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα; Το παράδειγμα του δασκάλου που μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη συμπεριφέρεται σαν δεκανέας-εκπαιδευτής φαντάρων είναι χαρακτηριστικό μιας αντίληψης που πλέον με τη νέα κυβέρνηση γίνεται κυρίαρχο αφήγημα.

Ήταν η κυρία Κεραμέως που δήλωσε ότι το μάθημα της Ιστορίας πρέπει να καλλιεργεί την εθνική συνείδηση, δηλαδή να μεταφέρονται οι εθνικοί μύθοι και η ιδεολογία της δήθεν ελληνικής εξαιρετικότητας και υπεροχής σε παιδιά που βρίσκονται σε μια ευαίσθητη ηλικία, χωρίς τη δυνατότητα κριτικής πρόσληψης των όσων το σχολείο και οι δάσκαλοι τους μεταφέρουν.

Παιδάκια του δημοτικού αντιμετωπίζονται σαν Άλκιμοι του καθεστώτος Μεταξά, τους δίνονται παραγγέλματα στρατιωτικού τύπου και σε μια καρικατούρα λόχου κάνουν σημειωτόν και τραγουδούν τον εθνικό ύμνο. Η πάλαι ποτέ Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση (ΕΗΔ) στα καλύτερά της! Χουντικό πνεύμα και μεταξική παράδοση. Ακριβώς δηλαδή ό,τι πρεσβεύουν οι νοσταλγοί της χούντας: πρώην στελέχη του ΛΑΟΣ και νυν της Ν.Δ και εν μέρει η Χρυσή Αυγή.

Σήμερα είναι όλοι εκείνοι που επιχειρούν να αναβιώσουν τα ιδεώδη του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού» και καλλιεργούν τον ρατσισμό απέναντι στους ξένους, στους «άλλους» και στους μετανάστες και πρόσφυγες.

Σαν ελληνική κοινωνία πρέπει κάποτε να συζητήσουμε σοβαρά εάν αυτή είναι η εκπαίδευση που θέλουμε. Μια εκπαίδευση που παράγει όχι ελεύθερους και αυτόνομους πολίτες, αλλά πειθαρχημένους, υποταγμένους και αλλοτριωμένους νέους που θα συντάσσονται με τον εκάστοτε κυρίαρχο συρμό, θα ψηφίζουν τους δυνάστες τους και θα έρχονται σε αντιπαράθεση με τους συνανθρώπους τους.

Εκεί οδηγούν οι στρατιωτικού τύπου παρελάσεις, το «εθνικό» και «χριστιανικό» πνεύμα και η πρόσδεση με ό,τι πιο «μαύρο» στην ελληνική κοινωνία.

Τα παιδιά μας δεν είναι φαντάροι, οι δάσκαλοι δεν είναι λοχαγοί και το σχολείο δεν πρέπει να γίνεται στρατώνας ή κατηχητικό. Η ανεξαρτησία του πνεύματος, η αυτόνομη ύπαρξη και η ανθρωπιστική παιδεία είναι το αντίδοτο στον σκοταδισμό και τη μαυρίλα. Ας το αντιληφθούμε επιτέλους!

ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Το σχολείο βλάπτει σοβαρά τη γνώση
Εάν κάνουμε τα παιδιά να πιστεύουν ότι η εκπαίδευση ολοκληρώνεται στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο, τους καλλιεργούμε μια χρησιμοθηρική προσέγγιση για τη γνώση, ως ένα αποκλειστικό μέσο για επαγγελματική...
Το σχολείο βλάπτει σοβαρά τη γνώση
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Τι έχει να πει η φιλοσοφία στα παιδιά μας;
Η εκπαίδευση των παιδιών να δέχονται την αβεβαιότητα και την ενδεχομενικότητα της Ιστορίας σε απόλυτη συνάρτηση με τις δικές τους πράξεις, θα άξιζε τον πειραματισμό στο σημερινό –κατά τ’ άλλα– ανάπηρο σχολείο
Τι έχει να πει η φιλοσοφία στα παιδιά μας;
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Το μέλλον σαν σκουπιδοτενεκές
Ο καπιταλισμός, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό το άμεσο και κοντόφθαλμο κέρδος, «καταναλώνει» σήμερα τις νέες γενιές, εξοβελίζοντας τα δικά του σκουπίδια στο μέλλον τους, το οποίο αντιμετωπίζει σαν σκουπιδοτενεκέ...
Το μέλλον σαν σκουπιδοτενεκές
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Με το πρώτο κουδούνι
«Το σχολείο βλάπτει σοβαρά την (πνευματική) υγεία»! Αυτή η προειδοποίηση θα έπρεπε να υπάρχει κανονικά στις εισόδους όλων των σχολικών κτιρίων, εάν θέλαμε να είμαστε στοιχειωδώς ειλικρινείς απέναντι στα παιδιά...
Με το πρώτο κουδούνι
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Τίνος είναι ο αυταρχισμός;
Θα παραβιάζαμε ανοιχτές θύρες εάν λέγαμε ότι η ελληνική κοινωνία εξακολουθεί να διατηρεί ένα υψηλό απόθεμα αυταρχισμού, ανδροκρατίας και σεξισμού «αρετές» που τα τελευταία χρόνια εκδηλώνονται από καιρού εις...
Τίνος είναι ο αυταρχισμός;
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Ο ξένος μέσα μας
Είμαστε όλοι ξένοι. Επιτομή της ανθρώπινης κατάστασης, περιστασιακά άρνηση ή επιβεβαίωσή της. Αντιφατικά όντα που αναζητούν διαρκώς ταυτότητα, που ψάχνουν εναγωνίως το «εμείς», που μαθαίνουν να το βρίσκουν...
Ο ξένος μέσα μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας