Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κουκουλοφόρος χωρίς κουκούλα
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κουκουλοφόρος χωρίς κουκούλα

  • A-
  • A+

Δεν είναι να πιστεύεις τον Μπογδάνο ακόμα κι αν σου πει καλημέρα· σίγουρα τριγύρω θα επικρατεί βαθύ σκότος, μαύρα μεσάνυχτα. Εχω ιδίαν και πικράν πείρα. Εκμυστηρεύτηκα και άλλοτε ότι σπανίως παρακολουθώ τηλεόραση. Βλέπω κάνα ματσάκι κλεφτά στην εφημερίδα, παίρνοντας ανάσα απ’ την «ύλη», ενώ στο σπίτι το χαζοκούτι παραμένει μονίμως κλειστό. Δεν είναι της παρούσης να αναπτύξω τα οφέλη τούτης της ευεργετικής επιλογής. Αγνοούσα παντελώς την ύπαρξη της εκρηκτικής όσο και αμφιλεγόμενης τηλεπερσόνας, ώσπου διάφοροι καλοθελητές, οίτινες γνωρίζουν πως έλκω την καταγωγή μου απ’ την Απείρανθο Νάξου, άρχισαν να με ρωτούν αν είμαι απ’ το χωριό τού εν λόγω.

Ηταν απερίγραπτη η έκπληξή μου, αφού συνήθως ταυτίζουν τ’ Απεράθου με τον Μανώλη Γλέζο, τον «κόκκινο ίλαρχο» της δικτατορίας Μιχάλη Βαρδάνη, την ποιήτρια Διαλεχτή Ζευγώλη-Γλέζου και αρκετές εξέχουσες μορφές των γραμμάτων και των τεχνών που ανέδειξε κατά καιρούς. Οι λιγότερο μυημένοι αναφέρονται στον Νικηφόρο Μανδηλαρά, που τυγχάνει απλώς κοντοχωριανός. Φάνταζε ανήκουστο να ’μαι απ’ τον ίδιο μαχαλά μ’ έναν άγνωστο για τον επιπρόσθετο λόγο ότι τόσο βαρβαρόηχα επώνυμα δεν απαντούν στους πέριξ οικισμούς και απ’ ό,τι ξέρω σ’ ολόκληρο το νησί. Ακου Μπογδάνος!

Θα ’χα ρεπό, θυμάμαι, και μου χαλούσε την απογευματινή ραστώνη η παραφωνία της ξεχασμένης στη διαπασών τιβί στο σαλόνι. Κατευθυνόμενος προς το μέρος της να την κλείσω, τράβηξε την προσοχή μου ένας φαλάκρας απέξω κι από μέσα, που ωρυόταν σαν αρσενική κυρία Λουκά. Να με συγχωρεί η κατά τ’ άλλα συμπεθέστατη Ελένη για την άστοχη παρομοίωση, καθότι ο τύπος επέρδετο κυριολεκτικά απ’ το στόμα, αραδιάζοντας αδιανόητες ασυναρτησίες με ταχύτητα μυδραλιοβόλου. Πάσχιζε να ομιλεί στην καθαρεύουσα, αλλά τα σόλοικα ελληνικά του αποκάλυπταν γλωσσική ημιμάθεια και πνευματική πενία. Ακροδεξιός ώς τα μπούνια, συνοδοιπόρος του ναζιστικού μορφώματος –η μοναδική σχέση του με τη μόρφωση–, υπερασπιζόταν με μένος τους υπόδικους χρυσαυγίτες. Μεθοριακή προσωπικότητα, δίχως άλλο, με συμπλεγματική προβολή μεγαλείου, χρησιμοποιούσε τη δύναμη του μέσου από την κερκόπορτα. Φιλονικούσε διαρκώς με την κοινή λογική εκτοξεύοντας εμέσματα.

Εξοργίζοντας συστηματικά το δημοκρατικό κοινό, κέρδιζε απείρως περισσότερη δημοσιότητα απ’ όση του αναλογούσε. Διατεινόταν, μεταξύ άλλων, ότι κατάγεται από την ορεινή Νάξο. Την κώμη της μάνας του, το Σαγκρί, δεν θα τη χαρακτήριζαν ορεινή ούτε οι ανιάτως πάσχοντες από υψοφοβία. Πρόκειται για πανέμορφο τόπο στο κέντρο της νήσου μας, μόνο που βλέπει τα βουνά με τα κιάλια. Τούτο το συνειδητό ψεύδος δημιουργούσε, λοιπόν, κάποια σύγχυση κι έτσι έπαιρνε η μπάλα και τα δικά μας χωριά. Αν ήμουν δικομανής, έπρεπε να υποβάλω μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση και σίγουρα θα τον καταδίκαζα σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, ώς και τον Αρειο Πάγο, αν χρειαζόταν.

Ντελαπάρισε στο ίσιωμα κατόπιν. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις την απομάκρυνσή του από τον «Σκάι» επειδή –άκουσον, άκουσον– καταφέρθηκε εναντίον του Τσίπρα. Ισχυρίστηκε, εν ολίγοις, το εξωφρενικό ότι ο τέως πρωθυπουργός και οι φίλοι του ευθύνονται για την απόπειρα κατά της ζωής του Λουκά Παπαδήμου. Αργότερα ζήτησε από τα προσφιλή του τανκς να εκκενώσουν την ΕΡΤ – τον ρόλο ανέλαβε εσχάτως στη ζούλα ο Ζούλας. Γοητεύτηκε από τη μιντιακή του ακτινοβολία ο Κούλης και τον έχρισε υποψήφιο βουλευτή. Τον ανταμείβει τώρα αποκαλώντας επί κυπριακού εδάφους προδοτικό το ΑΚΕΛ και αναλαμβάνοντας αυτοβούλως χρέη ρουφιάνου. Κουκολοφόρος δίχως κουκούλα, δήθεν και τσάμπα μάγκας με την ασφάλεια πως δεν το πιάνει ο σχετικός νόμος.

ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Στον ανεμόμυλο
Η φτώχεια φέρνει γκρίνια και η ήττα καβγά. Αρχισαν τα όργανα κατά Κουμουνδούρου μεριά. Κουρδίζονται και προβάρουν τις παρτιτούρες ενόψει της μεγάλης συναυλίας που, αναβολή στην αναβολή, αναμένεται να...
Στον ανεμόμυλο
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
ΔιεγΕΡΤης
Στη Ραχήλ Μακρή μπορείς να καταλογίσεις πολλά. Ολοι τη θυμούνται, ωστόσο, να δίνει ηχηρό «παρών» στο προαύλιο του Ραδιομεγάρου τις αλήστου μνήμης εποχές του «μαύρου», όταν χιλιάδες πολίτες εκδήλωναν εμπράκτως...
ΔιεγΕΡΤης
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Τριτοκοσμικά
Ο λόγος για τον Διονύση Τσακνή, όστις βασανίζεται δεκατέσσερις ώρες καθ’ εκάστην στην Αγία Παρασκευή εκτελώντας χρέη προέδρου για μόλις 1.900 ευρώ τον μήνα, ποσόν που θα εξασφάλιζε ανέτως από μία και μόνη...
Τριτοκοσμικά
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Καρατσεκαρισμένο
Α παπά παπά... Παππάς! Πέσανε πάνω στον υπουργό Επικρατείας λυτοί και δεμένοι οι βαρόνοι των μίντια, συνεπικουρούμενοι από τους τηλεμαϊντανούς της αντιπολίτευσης, να τον κατασπαράξουν επειδή τάχα μου επιδιώκει...
Καρατσεκαρισμένο
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Νοσταλγικές στιγμές
Ρομαντικές, νοσταλγικές στιγμές απ' το προαύλιο της ΕΡΤ αναπολώ, καθώς κλείνουν τρία χρόνια απ' το αλήστου μνήμης «μαύρο». Τότε που στην Αγία Παρασκευή οι αιφνιδίως απολυμένοι και η ξαφνιασμένη κοινωνία έδιναν...
Νοσταλγικές στιγμές
ΜΕΤΕΩΡΟΣ
Μουσικές αύρες
Επί δύο συναπτά έτη ο Μπακαλάκος γράφει εκατοντάδες σελίδες νότες, με τελικό αποτέλεσμα το συγκεκριμένο ορατόριο, που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2001 στο Ηρώδειο από τη Νέα Συμφωνική Ορχήστρα του Φεστιβάλ...
Μουσικές αύρες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας