Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο νόμος πρέπει και να πείθει
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο νόμος πρέπει και να πείθει

  • A-
  • A+

«Υπάρχει νόμος…», σου λέει ο άλλος. «Και ο νόμος πρέπει να τηρείται…». Σύμφωνοι, αλλά ο νόμος πρέπει και να πείθει. 'Η οι συνθήκες μέσα στις οποίες εφαρμόζεται, με βάση κάποιον νόμο, ένα έκτακτο μέτρο, πρέπει να πείθουν τον καλούμενο να ακολουθήσει αυτό το έκτακτο μέτρο (να τηρήσει τον νόμο δηλαδή) ότι ορθώς εφαρμόζεται. Ποιο είναι το κριτήριο; Ενα και μόνο πιστεύω: αυτό που γενικά δεχόμαστε ως κοινή λογική.

Ενα προσωπικό παράδειγμα: Το πρωί της Τετάρτης, ανηφόρισα, όπως σχεδόν κάθε πρωί, στον Υμηττό. Σκοπός μου, να φτάσω μέχρι το Μοναστήρι Καισαριανής. Είχα δει πρωτύτερα στον καιρό, στο Διαδίκτυο, πως ο αέρας ήταν αρκετά ζωηρός, 40 με 45 χιλιόμετρα την ώρα, είναι και καλοκαίρι, σκέφτηκα ότι υπάρχει πιθανότητα απαγόρευσης. Πράγματι, στην Κατεχάκη, μπλόκο και ο νεαρός της Δασικής, ευγενέστατος: «Λυπάμαι. Δόθηκε απαγορευτικό. Και για πεζούς!». Του είπα: «Καταλαβαίνω. Το είχα φανταστεί. Ευχαριστώ!» και έκανα μεταβολή. Με ευχαρίστησε και αυτός «για την κατανόηση». Ωραία πράγματα. Απλά. Μια άλλη Ελλάδα. Που, ευτυχώς, υπάρχει. Λίγο στην άκρη, στο περιθώριο των «σοβαρών» γεγονότων. Πάντως, υπάρχει.

Είχα, εννοείται, τρόπο να παρακάμψω τη νόμιμη οδό (εδώ και κυριολεκτικά) και να την κάνω από τα μονοπάτια. Να την κάνω «διά της πλαγίας», από το «παράθυρο». Ξέρω τον Υμηττό αρκετά. Πριν από δύο χρόνια, σε απαγορευτικό πέραν της λογικής, εκτός τόπου και χρόνου, που δεν το ήθελε ούτε θεός ούτε διάβολος, μια ανεύθυνη ανευθυνότητα ενός «υπεύθυνου προϊσταμένου» που, φαίνεται, το βράδυ ξενύχτησε με πονόδοντο, είπα «δεν πάτε να…» και την έκανα κανονικότατα από το μονοπάτι. Προκλητικά μάλιστα επέστρεψα, επίτηδες, από το μπλόκο, να με δουν τα «όργανα», που δεν ήταν και υποδείγματα ευγενείας. Ευχές για καλό καλοκαίρι!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Δάση που καίγονται ζωές που χάνονται
Δεν τα πήγαμε καθόλου καλά με τις φετινές πυρκαγιές, βάσει απολογισμού που ανακοινώθηκε στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πυροσβεστικής, ενώπιον του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, του γ.γ. Πολιτικής...
Δάση που καίγονται ζωές που χάνονται
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αριθμοί της φωτιάς και της πυρκαγιάς
Ξυπόλητοι στ’ αγκάθια ή μάλλον στους… πυράκανθους, φαίνεται πως βαδίζουμε, από άποψη πυροπροστασίας «στο… και πέντε της αντιπυρικής περιόδου», όπως επισημαίνει ρεπορτάζ του Μάνου Τσαλδάρη στην προχθεσινή...
Αριθμοί της φωτιάς και της πυρκαγιάς
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κάλλιο αργά παρά ποτέ
«Οχτώ χρόνια μετά τη μεγάλη πυρκαγιά, που αφάνισε μεταξύ άλλων το ελατοδάσος στην Πάρνηθα, ξεκίνησε η κτηματογράφηση των ακινήτων στους δήμους που συνορεύουν με τον σημαντικότερο ορεινό όγκο της Αττικής».
Κάλλιο αργά παρά ποτέ
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Με δυο λόγια, τον σκότωσαν στο ξύλο
​Οσα αναφέρει αναλυτικά και επιστημονικά το ιατροδικαστικό πόρισμα για τα αίτια θανάτου του Ζακ Κωστόπουλου τα λέει με δυο λόγια και απλά ο σοφός λαός: τον σκότωσαν στο ξύλο τον άνθρωπο. Γιατί ο λαός, εκτός...
Με δυο λόγια, τον σκότωσαν στο ξύλο
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Εύλογα ερωτήματα στη σφαίρα του παράλογου
Υπάρχει απόλυτη ανάγκη να είμαστε συνετοί και ψύχραιμοι. Διότι και στη συγκεκριμένη, θλιβερή από κάθε άποψη, υπόθεση και γενικά υπάρχουν εύλογα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, ώστε να μη γίνουμε άθυρμα...
Εύλογα ερωτήματα στη σφαίρα του παράλογου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας