• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 1.4°C / 4.0°C
    4 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C -1.2°C / 2.2°C
    5 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 2.7°C / 5.0°C
    3 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    1 BF
    43%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 0.9°C
    4 BF
    80%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C -2.0°C / 0.9°C
    3 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -6°C -5.6°C / -2.7°C
    4 BF
    50%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.3°C / 1.3°C
    2 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.5°C / 6.8°C
    7 BF
    89%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 0.1°C / 3.9°C
    5 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.4°C
    7 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 5.4°C
    6 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    3 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 0.6°C / 1.9°C
    4 BF
    55%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.2°C / 2.7°C
    3 BF
    68%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    4 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Ασθενής ομίχλη
    3°C 2.2°C / 3.2°C
    4 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.7°C / 2.7°C
    2 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C 0.3°C / 1.7°C
    3 BF
    55%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    -4°C -4.5°C / -4.5°C
    2 BF
    65%
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν υπάρχουν «αιώνιοι φοιτητές»

  • A-
  • A+
Πού αρχίζει και πού τελειώνει ο αγώνας για γνώση και αριστεία και γιατί αφορά συγκεκριμένη ηλικία;

Ο όρος «αιώνιος φοιτητής» δεν υφίσταται στην πραγματικότητα και είναι μια λεκτική υπέρβαση των εκάστοτε αντιδραστικών κυβερνήσεων, που χρησιμοποιείται όταν απευθύνονται σε πιθανούς ψηφοφόρους, που πιθανότατα δεν έχουν περάσει ούτε έξω από σχολείο και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, γιατί εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι κάποιος άνθρωπος είναι χρήσιμος στην κοινωνία μόνο αν έχει πάει σχολείο, αλλά αντίθετα, είναι δικός σας ισοπεδωτικός όρος, όταν μιλάτε έτσι αόριστα περί «αριστείας». Πού αρχίζει και πού τελειώνει ο αγώνας για γνώση και αριστεία και γιατί αφορά συγκεκριμένη ηλικία;

Εδωσα πανελλαδικές εξετάσεις, τον μόνο αδιάβλητο και αξιοκρατικό διαγωνισμό που υφίσταται στη χώρα μας και που έγινε για να έχουν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση και τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, πράγμα που δεν ήταν πάντα αυτονόητο και ενώ περνούσα στο Μαθηματικό Τμήμα της Σάμου και στο Τμήμα Ορυκτών Πόρων στα Χανιά, προτίμησα μια σχολή «μικρότερου κύρους», αυτή των Τεχνολόγων Γεωπόνων στη Σίνδο, γιατί ήθελα να μελετήσω τη διαδραστική σχέση ανθρώπου-φύσης.

Δυστυχώς στην πορεία έπρεπε να εργαστώ, να πάω φαντάρος και δυστυχώς για εμένα, νόσησα βαριά από πολύ σοβαρή νόσο. Διέκοψα τις σπουδές μου για πολλά χρόνια.

Στη συνέχεια άσκησα και ασκώ το επάγγελμα του αγρότη, όπου φορολογούμαι και πληρώνω ασφαλιστικές εισφορές επί 15 χρόνια, οπότε πληρώνω εμμέσως τη δημόσια Παιδεία, επάγγελμα που είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη σχολή μου, από την οποία δεν ζητώ ούτε δωρεάν σίτιση ούτε δωρεάν στέγαση ούτε δωρεάν συγγράμματα, αλλά αντιθέτως να πληρώνω τη βιβλιογραφία της σχολής και τα υλικά των εργαστηριακών μαθημάτων όπως μου ζητηθεί, και απλά να συμμετέχω στη διαδραστική σχέση σπουδαστή-καθηγητή, ώστε να προάγω το επάγγελμά μου σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς. Δεν διεκδικώ κανέναν διορισμό στο Δημόσιο ούτε σε κάποιον δημόσιο φορέα, παρά μόνο να προαγάγω την εργασία μου.

Αν δεν συμβεί αυτό και διαγραφώ, είμαι αναγκασμένος να πάω σε κάποιο αντίστοιχο ιδιωτικό ίδρυμα, να απευθύνομαι συνεχώς σε άλλους γεωπόνους και να συνάπτω ατέρμονες δανειακές συμβάσεις, ώστε να κρατήσω τη λιγοστή μου γη, πράγμα που με γεωμετρική ακρίβεια θα με αναγκάσει να την πουλήσω στα συμφέροντα των σύγχρονων μεγαλογαιοκτημόνων, που εργάζονται για λογαριασμό της Bayern-Monsanto, με τα γνωστά απελπιστικά αποτελέσματα στην υγεία και την οικονομία των Ελλήνων πολιτών, των σύγχρονων κοτζαμπάσηδων, που εξαλείφθηκαν με τις γνωστές αιματηρές εξεγέρσεις του προηγούμενου αιώνα, που είχαν αποτέλεσμα τις γνωστές σε όλους αγροτικές μεταρρυθμίσεις και που τώρα επανέρχονται.

Θέλω να καταλάβω, λοιπόν, γιατί και πού αποτελώ πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος και πώς εξηγείται στην περίπτωσή μου μια διαγραφή, παρά το κυβερνητικό αφήγημα για τη «διά βίου μάθηση». Τέλος, πώς θα δικαιολογηθεί νομικά η κλοπή της μαθησιακής μας πορείας μέχρι εξόντωσης, ειδικά σε καιρούς ακραίας φτώχειας και ανεργίας.


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 22/02/2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
Η ακύρωση των μέτρων αυταρχικού εκφοβισμού απαιτεί την επαναφορά του ασύλου, τη διάλυση της ΟΠΠΙ, την κατάργηση των διατάξεων περί πειθαρχικών και αυτών που αφορούν τη συγκρότηση «Μονάδων Ασφάλειας και...
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
Τα Συμβούλια θα επιλέγουν και τους Μαρκεζίνηδες των σχολών, μια και οι κοσμήτορες δεν θα εκλέγονται! Από το «μεγαλείο της Πατρίδος», λοιπόν, ολοταχώς για το μεγαλείο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. «Αιέν αριστεύειν»!
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νέοι ορίζοντες για την Ανώτατη Εκπαίδευση – Επιστροφή στο μέλλον
Είμαι και εγώ ένας από τους πολλούς εργαζόμενους στον χώρο των Πανεπιστημίων που αγκομαχά να διαβάσει τις 400 και πλέον σελίδες του και τα 340 άρθρα του για να αντιληφθεί τι αλλάζει στα Πανεπιστήμια με το νέο...
Νέοι ορίζοντες για την Ανώτατη Εκπαίδευση – Επιστροφή στο μέλλον
ΑΠΟΨΕΙΣ
Mεταπτυχιακοί ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Τα Πανεπιστήμια Πατρών και Λευκωσίας δεν επιδίδουν τις απαιτούμενες βεβαιώσεις για να εγγραφούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στους πίνακες διορισμού που έχει αναγγείλει το υπουργείο Παιδείας.
Mεταπτυχιακοί ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
Αδικία αποτελεί το γεγονός ότι οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών που θέλουν να ξαναδώσουν εξετάσεις θα κληθούν να εξεταστούν σε διαφορετική εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτήν της περασμένης σχολικής χρονιάς.
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεν πρέπει να περάσει το έγκλημα κατά του Δημοσίου πανεπιστημίου
Παρά την καθολική αντίθεση, η κυβέρνηση της Ν.Δ.  εισαγάγει την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου στην  Ολομέλεια της Βουλής το αντιδραστικότατο και ακραία ταξικό νομοσχέδιο της.
Δεν πρέπει να περάσει το έγκλημα κατά του Δημοσίου πανεπιστημίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας