• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.9°C / 27.8°C
    2 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.5°C / 27.1°C
    4 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.9°C / 26.6°C
    2 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 21.9°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 23.5°C
    2 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 19.2°C
    2 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    39%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.9°C
    4 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    4 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    3 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    2 BF
    75%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 20.5°C / 26.0°C
    0 BF
    45%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.8°C / 24.3°C
    4 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 28.0°C
    2 BF
    31%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    1 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.7°C
    1 BF
    65%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    0 BF
    77%

EUROKINISSI

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αίθουσες διδασκαλίας υπάρχουν!

  • A-
  • A+

Οταν στις αρχές της δεκαετίας του ’50 εκπρόσωποι των Κοινοτήτων της Δυτικής Λέσβου πλαισιούμενοι από διευθυντές δημοτικών σχολείων και πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής, επισκέφθηκαν στην πρωτεύουσα Μυτιλήνη τον οικείο νομάρχη παρουσία κυβερνητικών βουλευτών, επιθεωρητών και προϊσταμένων εκπαίδευσης του νομού, προκειμένου να εγκριθεί η ίδρυση του μικτού εξαταξίου Γυμνασίου Καλλονής, στο κέντρο του νησιού, ώστε να συγκεντρωθούν οι μαθητές της περιοχής που παρακολουθούσαν μαθήματα στο απομακρυσμένο Γυμνάσιο της Μυτιλήνης, αλλά και να δοθεί η ευκαιρία εγγραφής και άλλων μαθητών που δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα μετάβασης, διατροφής και διαμονής σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, ετέθη το χρονοβόρο ζήτημα της ανέγερσης κατάλληλου διδακτηρίου, που λύθηκε με την παρακάτω πρόταση του εκπροσώπου των γονέων των μαθητών του υπό ίδρυση Γυμνασίου:

Αίθουσες διδασκαλίας υπάρχουν! Τρεις, που ανήκουν στο παλιό κοινοτικό κτίριο της Καλλονής επισκευάστηκαν, ασβεστώθηκαν, βάφτηκαν και γέμισαν με πλεονάζοντα θρανία των γύρω δημοτικών σχολείων, άλλες τρεις διέθεσε το Δημοτικό Σχολείο Καλλονής από τις πλεονάζουσες αίθουσες του τεράστιου εκπαιδευτηρίου του και για γραφείο καθηγητών η Ιερά Μητρόπολη Μηθύμνης προσέφερε το αντίστοιχο των ιερέων της.

Σήμερα στην εποχή του απαράδεκτου συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος όπου σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας διδάσκεται το ίδιο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς την τοπική γεωγραφία, πατριδογνωσία, ιστορία και παραγωγικότητα της κάθε περιοχής, από δασκάλους και καθηγητές που διορίζονται κεντρικά, με τα ίδια βιβλία για κάθε μαθητή, με καθορισμένες από το υπουργείο τις όποιες δραστηριότητες των σχολείων και με ενιαίο εξεταστικό σύστημα, το οποίο για τις τάξεις του Λυκείου στηρίζεται στα ίδια θέματα πανελλήνια, πρωτοβουλίες όπως αυτές της δεκαετίας του ’50 φαίνονται εξωπραγματικές!

Ωστόσο, εν μέσω πανδημίας κορονοϊού, που αποτελεί τη σοβαρότερη εδώ και δεκαετίες απειλή για την υγεία των πολιτών αλλά και για την οικονομία του τόπου, οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί περίμεναν ασφαλείς συνθήκες παρακολούθησης των μαθημάτων των παιδιών, που θα επικεντρωνόταν στη μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 15 σε αποστάσεις μεταξύ τους στα δύο μέτρα με την εξεύρεση νέων αιθουσών.

Θα μπορούσε η κυβέρνηση, κατ’ εξαίρεσιν για εφέτος, να ξεφύγει από τη συγκεντρωτική αντίληψη της διαχείρισης του προβλήματος και να επιτρέψει στους συλλόγους γονέων, στις σχολικές επιτροπές και στους δήμους την εξεύρεση αιθουσών διδασκαλίας για τη δημιουργία νέων ολιγομελών τμημάτων. Αίθουσες κενές υπάρχουν πολλές κυρίως στα σχολεία της επαρχίας λόγω της μείωσης των μαθητών από την ίδρυσή τους μέχρι σήμερα, αλλά και στην Αθήνα σε πολλά αδρανή λόγω κορονοϊού κτίρια πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αλλά και σε πολλά λόγω μνημονιακής κρίσης κλειστά καταστήματα δίπλα από τα σχολεία.

*συγγραφέας

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία
Το κλείσιμο από τις 2-11-20 των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και Σερρών και το γενικευμένο δεκαπενθήμερο λουκέτο των Λυκείων, Γυμνασίων, Δημοτικών, Νηπιαγωγείων, Παιδικών και Βρεφονηπιακών...
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η κυβέρνηση καταπατά βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση
Η κυβέρνηση βάζει λουκέτο στα σχολεία – καταπατά βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση – επιβάλλει σκληρά ταξικά μέτρα στην εκπαίδευση – εντείνει το κλίμα της τρομοκρατίας και του αυταρχισμού.
Η κυβέρνηση καταπατά βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο δρόμος είχε τη δική του δυστοπία!
Κάμερες μέσα Ή έξω από τα σχολεία, ποιανού θα είναι, ποιος θα τις ελέγξει και με ποιον τρόπο; Παρακολουθούμε την περίτεχνη κατασκευή μιας δυστοπίας.
Ο δρόμος είχε τη δική του δυστοπία!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η κάμερα και η αλήθεια
Για την κάμερα αυτός ο άνθρωπος αδιαφορεί για τις επιδόσεις, αδιαφορεί για την ύλη, αδιαφορεί για την ίδια τη δομή της εκπαίδευσης, αφού για την κάμερα αυτός ο άνθρωπος τεμπελιάζει, κάνοντας ψιλή κουβέντα με...
Η κάμερα και η αλήθεια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αποχαιρετισμοί
Ενα σωρό αξιόλογους ανθρώπους γνωρίσαμε κι εφέτος –μαθητές και γονείς, καθηγητές και βοηθητικό προσωπικό– κι αυτή είναι η καλύτερη ανταμοιβή εμάς των γυρολόγων της δημόσιας Παιδείας, ακόμα κι αν με κάποιους...
Αποχαιρετισμοί
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το δικαίωμα στην παιδεία
Το κράτος οφείλει να παράσχει την καλύτερη δυνατή παιδεία, στην οποία σήμερα έχουν πρόσβαση μόνο εκείνοι που οι τσέπες των γονιών τους την αντέχουν.
Το δικαίωμα στην παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας