Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Είμαστε και με τους ψυκτικούς
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είμαστε και με τους ψυκτικούς

  • A-
  • A+

Πώς εκφράστηκε, τον περασμένο Μάιο, ο πρωθυπουργός μιλώντας για την επαγγελματική διέξοδο των μαθητών του Περιστερίου και της ευρύτερης δυτικής Αττικής; «Να γίνουν ψυκτικοί» ή κάτι τέτοιο; Και βεβαίως οι συμμαθητές τους, των ονομαζόμενων καλών συνοικιών, πρέπει κληρονομικώ δικαίω να σταδιοδρομήσουν σε ανεβασμένα επαγγέλματα.

Ο ταξικός διαχωρισμός σε όλο το μεγαλείο του. Τα παιδιά των εργατών, των αγροτών, των μικροεπαγγελματιών, αυτών που κατοικούν σε εργατικές συνοικίες να ακολουθήσουν, καλύτερα να συνεχίσουν, τις χειρωνακτικές δουλειές των γονιών τους, στο γιαπί, στο συνεργείο, στη γη. Και κάποιοι άλλοι γόνοι να συνεχίσουν την εργασία των ευγενών γονέων τους.

Να θυμηθούμε ότι το 2013 καταργήθηκαν 46 ειδικότητες των Τομέων Υγείας-Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών, όπου φοιτούσαν πάνω από 20.000 μαθητές και δίδασκαν 2.500 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Τις ίδιες μέρες ο υπουργός Παιδείας παραβρέθηκε στα εγκαίνια παρεμφερούς τομέα σε ιδιωτικό ΙΕΚ! Δύο πράξεις με αντίφαση μεταξύ τους, αλλά με συνειδητή επιλογή. Κλείνω τμήματα δημόσιων σχολείων και υποστηρίζω έμμεσα την ιδιωτική εκπαίδευση.

Οι τομείς αυτοί επανιδρύθηκαν τον Απρίλιο του 2015 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στα σχολεία τους. Οσοι συνάντησαν αυτούς τους εκπαιδευτικούς κρατάνε στη μνήμη τους τη χαρά της επαναπρόσληψης. Μεγαλύτερη συμβολή της πράξης αυτής ήταν η φοίτηση δεκάδων χιλιάδων μαθητών στην επαγγελματική εκπαίδευση. Σε κάθε κωμόπολη και μικρό νησί δόθηκε η δυνατότητα οι μαθητές να έχουν περισσότερες επιλογές.

Φέτος, με απόφαση της υπουργού Παιδείας, αναστάλθηκε η λειτουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα οποία θα παρακολουθούσαν απόφοιτοι των ΕΠΑΛ σε 11 Πανεπιστήμια. Οι νέοι αυτοί, με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους, θα αποκτούσαν δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Στα 11 Πανεπιστήμια ιδρύθηκαν Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ορίστηκαν συμβούλιο και πρόεδρος για αυτά, έκαναν εισηγήσεις στις αντίστοιχες Συγκλήτους και ήταν έτοιμα να εκδώσουν τις εγκυκλίους για τη λειτουργία αυτών των τμημάτων, στα οποία το φετινό ακαδημαϊκό έτος θα φοιτούσαν 1.500 εκπαιδευόμενοι. Ετσι ακυρώνονται οι αποφάσεις των Συγκλήτων 11 Πανεπιστημίων, τα οποία ως γνωστόν είναι αυτοδιοίκητα. Να γνωρίσουμε επίσης ότι η έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για αυτό το θέμα δίνει απαντήσεις σε κάθε πτυχή του εγχειρήματος. Αντιλαμβανόμαστε το κρυμμένο σκεπτικό: «Τι γυρεύει η παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια;».

Ομοίως καταργούνται και τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Οπότε πού θα οδηγηθούν για σπουδές αρκετοί απόφοιτοι Λυκείου; Μήπως θα κατευθυνθούν, αναγκαστικά, στην ιδιωτική εκπαίδευση;

*συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Να αναστρέψουμε το brain drain και να προσελκύσουμε ανθρώπους
Το ανθρώπινο δυναμικό, ιδίως το εξειδικευμένο, είναι καθοριστικό για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Το γνωστό ζήτημα της φυγής του στο εξωτερικό συνιστά μεγάλη απώλεια αναπτυξιακής, κοινωνικής και...
Να αναστρέψουμε το brain drain και να προσελκύσουμε ανθρώπους
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απόκτηση δεξιοτήτων για την εύρεση εργασίας
Μείζων στόχος του Νέου Θεματολογίου Δεξιοτήτων της Επιτροπής για την Ευρώπη, είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση να αποτελεί πρώτη επιλογή. Εάν θέλουμε να πολεμήσουμε τα αίτια της ανεργίας δεν είναι...
Απόκτηση δεξιοτήτων για την εύρεση εργασίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Φαύλος κύκλος
Στο συνοικιακό φροντιστήριο που εργάζεται ο Μανώλης η κατάσταση είναι δύσκολη· η επιχείρηση φυτοζωεί και το αφεντικό του εξαναγκάζεται σε διάφορα τερτίπια, στην προσπάθειά του να ορθοποδήσει, να ανταγωνιστεί...
Φαύλος κύκλος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Iδεολογική μετάλλαξη της «κυβερνώσας Αριστεράς»;
Η σύνθεση της επιτροπής αντανακλά μια πρωτόγνωρη ρευστοποίηση των γνωστών κομματικών και πολιτικοϊδεολογικών διαχωριστικών γραμμών. Ο «συνωστισμός» όσο και το ταξικό και πολιτικό φορτίο των ιδεών τους...
Iδεολογική μετάλλαξη της «κυβερνώσας Αριστεράς»;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής: με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια
Πολλοί ήταν οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί που βρέθηκαν προ εκπλήξεως, όταν το καλοκαίρι διαπίστωσαν ότι καταποντίστηκαν αρκετές θέσεις στους πίνακες αναπληρωτών του 2015-2016. Το μερικό άνοιγμα των πινάκων έφερε...
Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής: με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο αριθμός των «κεραμών» «ανά καθηγητή»…
Πώς, όμως, θα υπάρξει «ορθολογικότερο» σύστημα κατανομής πόρων, όταν τα ποιοτικά κριτήρια (για κριτές και κρινόμενους) δύσκολα καθορίζονται και τα ποσοτικά οδηγούν σε μια άνιση μεταχείριση, ιδίως όταν θα...
Ο αριθμός των «κεραμών» «ανά καθηγητή»…

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας