• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.8°C
    0 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.4°C / 13.6°C
    0 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.0°C / 16.0°C
    3 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 10.3°C
    2 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.4°C / 13.9°C
    3 BF
    62%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.8°C / 13.0°C
    0 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.2°C / 8.4°C
    2 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 15.7°C
    2 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 18.8°C
    1 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 15.9°C
    4 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 17.9°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.9°C / 14.9°C
    2 BF
    88%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.5°C / 14.5°C
    1 BF
    67%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.5°C / 14.5°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 16.0°C
    1 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.8°C / 17.0°C
    2 BF
    49%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 8.8°C / 12.3°C
    0 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.7°C / 13.7°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    2 BF
    89%

Ο σκηνοθέτης, Κώστας Φέρρης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Αντρο κακουργημάτων το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου»

  • A-
  • A+
H περιουσία του ΕΚΚ δεν καταγράφηκε, ούτε παρελήφθη από καμία διοίκηση, όπως ορίζει με σαφήνεια ακόμα και ο (κατά τα άλλα απαράδεκτος) Νόμος Γερουλάνου (3905/2010) και βρήκαμε 2.500 κόπιες ταινιών να σαπίζουν στην υγρασία των υπογείων του Κέντρου.

Καταπέλτης είναι ο κορυφαίος σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης στη συνέντευξή του στην «Εφ.Συν.» για την κατάσταση που επικρατεί στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Ο ίδιος γνωρίζει την κατάσταση εκ των έσω, καθώς υπήρξε μέλος του προηγούμενου Δ.Σ. του Κέντρου υπό τον Πάνο Λουκάκο το οποίο παραιτήθηκε σύσσωμο τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Χαρακτηρίζει «κόλαση» την κατάσταση που παρέλαβε στο Κέντρο η διοίκηση Λουκάκου, αναφέρεται με λεπτομέρειες στα πορίσματα ελέγχου που έχουν γίνει και στις ποινικές ευθύνες των προηγούμενων διοικήσεων αλλά και της σημερινής που έχουν αναδειχτεί και υπογραμμίζει το χρέος, εκ του νόμου, των οργάνων του Κέντρου και της πολιτείας να στείλουν την υπόθεση στον εισαγγελέα

• Κύριε Φέρρη, εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει απασχολήσει τα ΜΜΕ για διάφορα θέματα οικονομικής και διοικητικής φύσεως. Οταν αναλάβατε μέλος του Δ.Σ., σε ποια κατάσταση, οικονομικά και διοικητικά, βρήκατε το ΕΚΚ;

Κόλαση! Απ’ όλες τις απόψεις. Ο πρόεδρος Πάνος Λουκάκος ήταν εξαιρετικά ευγενής όταν έλεγε «οι τέσσερις Διευθύνσεις λειτουργούν σαν μικρομάγαζα» και «το πολεμήσαμε και για αυτόν τον λόγο υπήρχε υπονόμευση του Δ.Σ. και εκ των έσω». Αν απαριθμήσω όλες τις «κακουργηματικές παραλείψεις καθήκοντος» των προηγουμένων από μας διοικήσεων (πλην της τελευταίας ίσως, με πρόεδρο τον Βασίλη Βαφέα), δεν θα με φτάσουν ούτε 100 σελίδες.

Δειγματοληπτικά θα φέρω το παράδειγμα της περιουσίας του ΕΚΚ που δεν καταγράφηκε ούτε παρελήφθη από καμία διοίκηση, όπως ορίζει με σαφήνεια ακόμα και ο (κατά τα άλλα απαράδεκτος) Νόμος Γερουλάνου (3905/2010). Βρήκαμε λοιπόν 2.500 κόπιες ταινιών (της κινηματογραφικής κοινότητας με χρηματοδότηση του ΕΚΚ, δηλαδή του ελληνικού λαού) να σαπίζουν στην υγρασία των υπογείων του Κέντρου και κανείς να μη νοιάζεται εκτός από τους μόνιμους υπαλλήλους του ΕΚΚ, που οι διοικήσεις περιφρονούσαν.

Ενας εσωτερικός κανονισμός αποτελεί εμπόδιο σε συνωμοσίες, διαπλοκές, παρανομίες, αδιαφανείς διαδικασίες και εκτρωματικές αδικίες

Δείτε τι λέει γι' αυτό η έγκληση του δικηγορικού γραφείου Ασπρογέρακα: «Σημειώνουμε ότι, παρόλο που με την κατάργηση του προηγούμενου νομικού προσώπου (Ανωνύμου Εταιρείας), θα έπρεπε να έχει γίνει εκ των πραγμάτων και εκ του σχετικού νομοθετικού πλαισίου απογραφή της περιουσίας και των υποχρεώσεων του καταργουμένου νομικού προσώπου, ώστε να διαμορφωθεί το οικονομικό και περιουσιακό κεφάλαιο του Κέντρου, τούτο ουδέποτε έλαβε χώρα, με αποτέλεσμα τα περιουσιακά στοιχεία του προηγούμενου νομικού προσώπου να μεταβιβάζονται απλώς στο νέο ΝΠΙΔ, χωρίς να υπάρξει ποτέ εκκαθάριση του παλαιού Κέντρου».

Το χειρότερο είναι πως συναντήσαμε μεγάλη αντίδραση και προσβλητική αντιμετώπιση από τους διευθυντές σε συντονισμό με 1-2 παλιούς μόνιμους υπαλλήλους του Κέντρου. Μας απέκρυπταν έγγραφα, δεν εκτελούσαν τις αποφάσεις του Δ.Σ. και επί πλέον μας προσέβαλαν θρασύτατα και με υβριστικό ύφος, συνωμοτούσαν με τα «3 αδελφά Σωματεία», για να θαφτούν τα μέχρι τότε πορίσματα που αφορούσαν τους εντός και εκτός των πυλών του ΕΚΚ. Κόλαση!

Οταν πια κατάλαβαν πως είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τάξη, τότε ο πόλεμος έγινε λυσσαλέος και συντονίστηκε με ανοίκειες και προσβλητικές επιθέσεις από τα Δ.Σ. του ΣΑΠΟΕ (παραγωγοί), της ΕΣΠΕΚ (παραγωγοί-σκηνοθέτες), ακόμα και… της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών, της οποίας είμαι ιδρυτικό μέλος! Στο τέλος ανακαλύψαμε πως οι επιθέσεις αυτές ήσαν συντονισμένες από τον νυν υφυπουργό Πολιτισμού κ. Γιατρομανωλάκη, που έφτασε στο τέλος να καταργήσει αυθαίρετα το αυτοδιοίκητο του ΕΚΚ αρχής γενομένης με το αποτυχημένο «πρόγραμμα COVID» που ο ίδιος κατήρτισε. Αυτός ήταν και ο ουσιαστικός λόγος της ομαδικής παραίτησής, που υποβάλαμε με… ανακούφιση!

Να θυμίσω εδώ πως η πρώην γενική διευθύντρια Ηλέκτρα Βενάκη στην επιστολή παραίτησής της δήλωσε πως είχε ενημερώσει τον κ. Γιατρομανωλάκη για την (παράνομη) διπλοθεσία της, κατά παράβαση του άρθρου 20 του 3905/2010, κι εκείνος τη διαβεβαίωσε πως «δεν υπάρχει πρόβλημα…».

• Στο παρελθόν είχαμε τα πορίσματα Μπατσούλη, Ανδρούτσου και της οικονομικής επιθεωρήτριας Μαρίας Τριανταφύλλου. Προφανώς έχετε γνώση. Πόσο έγκυρες θεωρείτε τις παρατηρήσεις αυτών των πορισμάτων, καθώς οι έλεγχοι των ορκωτών λογιστών κάθε φορά είναι δειγματοληπτικοί και δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο των φακέλων παραγωγής; Και γιατί ανατέθηκε σε δύο νέα δικηγορικά γραφεία η διασταύρωση των ήδη υπαρχόντων πορισμάτων;

Εκτός από δυο-τρεις ασήμαντες και ανύπαρκτες περιπτώσεις όπου οι επιθεωρητές είχαν παραπλανητική πληροφόρηση από τις… εχέμυθες (!) διοικήσεις, όλες οι άλλες περιπτώσεις είναι σκαστές παρανομίες με τρανταχτές αποδείξεις. Αλλά είναι βέβαιο πως με την πρακτική της απόκρυψης στοιχείων των διευθυντών που ανέφερα, σε πολλές άλλες περιπτώσεις επικράτησε σιωπή.

Ηταν υποχρέωσή μας εκ του νόμου αλλά και εντολή της ίδιας της υπουργού Λίνας Μενδώνη, κι αν δεν το κάναμε θα διαπράτταμε κι εμείς «παράλειψη καθήκοντος και απιστία σε βαθμό κακουργήματος». Οπως ελέγχονται ήδη όλες ανεξαιρέτως οι προηγούμενες διοικήσεις (πρόεδροι, μέλη Δ.Σ., γενικοί διευθυντές). Να πω εδώ πως η κ. υπουργός είχε δεσμευτεί δημοσίως να στείλει τα πορίσματα στον εισαγγελέα κι εμείς απλώς εκτελούσαμε την εντολή της.

• Περιμένατε αποτελέσματα ελέγχων από τα δικηγορικά γραφεία Ασπρογέρακα και Κλουκίνκα-Καλαβρού. Γράφτηκε σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ ότι το σχετικό πόρισμα βρίσκεται στο συρτάρι της υπουργού Πολιτισμού και πρέπει να δοθεί στον εισαγγελέα γιατί προκύπτουν ποινικές ευθύνες για προηγούμενες διοικήσεις. Τι ακριβώς ισχύει; Σ’ αυτά τα πορίσματα εμπλέκονται πρόσωπα από τη σημερινή διοίκηση του ΕΚΚ;

Αυτό που είναι απολύτως βέβαιο είναι πως η διοίκηση Χολέβα είχε εκ του νόμου υποχρέωση να τα παραδώσει άμεσα στον εισαγγελέα. Η παράλειψη αυτή είναι συνειδητό ποινικό αδίκημα με ενδεχόμενο δόλο και συνεπάγεται αυτεπάγγελτη παρέμβαση του εισαγγελέα.

Ο πρόεδρος Πάνος Λουκάκος και η αντιπρόεδρος Χριστίνα Μανωλοπούλου (μετά την παραίτησή μας) απέστειλαν την επιστολή-υπόμνημα κάνοντας μνεία αυτών των εγκλήσεων και της έκθεσης νομικού ελέγχου, μαζί με πολλές άλλες εκκρεμότητες, στη νέα διοίκηση υπό τον κ. Μάρκο Χολέβα. Η επιστολή αυτή περιλαμβάνεται στην πρόσφατη δημόσια επιστολή μου και κάποιοι δημοσιογράφοι παρέλειψαν (εκ του πονηρού;) την αναδημοσίευσή της.

Δεν γνωρίζω αν ο κ. Χολέβας ενημέρωσε την κ. υπουργό. Γνωρίζω πάντως πως ο γενικός διευθυντής Παντελής Μητρόπουλος παρέλειψε να υπογράψει τα πορίσματα ως ώφειλε, ο δε νομικός σύμβουλος του Κέντρου Περικλής Πολυχρονίδης, που επίσης ορίζεται από τις Εκθέσεις ως εκπρόσωπος του Κέντρου στη δικαστική συνέχεια… απελύθη από τον κ. Χολέβα και το διοικητικό συμβούλιό του.

Εκείνο που είναι βέβαιο είναι πως ο κ. Χολέβας δεν διαβίβασε τα πορίσματα στον αρμόδιο εισαγγελέα, όπως επιτάσσει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και όπως διέταξε η κ. υπουργός. Αντ’ αυτού παρέδωσε τις δύο αξιολογικές εκθέσεις σε άλλον δικηγόρο της δικής του επιλογής, τον κ. Αλέξανδρο Χρηστίδη, προς… επαναξιολόγηση. Και φυσικά δεν ενημέρωσε την κ. υπουργό πως στην έγκληση Ασπρογέρακα, όπως άλλωστε στα πορίσματα Μπατσούλη-Ανδρούτσου-Τριανταφύλλου, ενδεχομένως (!) να περιλαμβάνεται το όνομά του για πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα και για αυτό όφειλε να παραιτηθεί αμέσως για να διευκολύνει την κάθαρση εντός του ΕΚΚ!

Ομως είχε προηγηθεί η απόκρυψη από τον νυν πρόεδρο του γεγονότος πως είχε μια ανοιχτή δικαστική διαμάχη με το ΕΚΚ και ως εκ τούτου δεν έπρεπε να αποδεχτεί τον διορισμό του από την πρώτη στιγμή, όπως ορίζει το άρθρο 20 του 3905/2010. Δύο σκαστές παρανομίες μέσα σε μία βδομάδα! Αυτά είναι εξωφρενικά πράγματα.

Η ακύρωση των αποφάσεων χρηματοδότησης είναι μονόδρομος

• Τι συνέβη με τις δύο πρόσφατες εγκρίσεις χρηματοδοτήσεων εντός του ΕΚΚ, όπου κατηγορείται η νυν διοίκηση Χολέβα για τοποθέτηση κρινόμενων με σενάρια ή αιτήσεις χρηματοδότησης ταινιών να είναι επίσης κριτές αυτών των προτάσεων; Κατήργησε η νυν διοίκηση Χολέβα τις διατάξεις της διοίκησης Βαφέα περί ασυμβίβαστου στις επιτροπές αξιολόγησης; Στο σημείο που βρίσκεται η κατάσταση τώρα θεωρείτε ότι πρέπει να ακυρωθούν οι δύο πρόσφατες εγκρίσεις του ΕΚΚ (τέλη Μαρτίου και τέλη Απριλίου) για τις χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ;

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακυρωθούν αυτές οι εγκρίσεις. Εγώ αν είχα εγκεκριμένη πρότασή μου, θα ντρεπόμουν να κάνω μια ταινία κάτω από την υποψία πως μου χαρίστηκαν και ως εκ τούτου είμαι ηθικός αυτουργός του παραπτώματος. Η παρανομία των Χολέβα και Μητρόπουλου δεν εντοπίζεται μόνο στην ακύρωση των διατάξεων της διοίκησης Βαφέα περί ασυμβίβαστου, την οποία η δική μας διοίκηση με πρόεδρο τον Πάνο Λουκάκο είχε σεβαστεί. Είναι ακόμα παράβαση των διατάξεων του νόμου του κράτους περί ασυμβίβαστου στους επί συμβάσει δημοσίους υπαλλήλους (αξιολογητές) που μας κοινοποίησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον Δεκέμβριο του 2019.

Οπως επίσης στο γεγονός πως ακόμα και αυτές οι αξιολογήσεις των… readers, όπως θέλουν να τους ονομάζουν, πέρασαν από το κόσκινο τριών ανθρώπων (στο χωριό μου το λένε μαγείρεμα), δηλαδή του προέδρου, του νεαρού διευθυντή Ανάπτυξης και Παραγωγής Γιώργου Αγγελόπουλου και (πιθανότατα) του γενικού διευθυντή (υπεύθυνου σύμφωνα με τον νόμο). Οι αξιολογήσεις των readers δεν έχουν κανένα νόημα, αν δεν μας πουν ποια ήσαν τα κριτήρια των επιλογών αυτών των τριών ανθρώπων και κατά πόσο σεβάστηκαν το σκεπτικό ακόμα και αυτών των αξιολογητών που οι ίδιοι επέλεξαν.

«Χωρίς εσωτερικό κανονισμό για να παρανομούν ανενόχλητοι»

• Γιατί δεν είχε καταρτιστεί επί 10 συναπτά έτη ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του ΕΚΚ (προβλέπεται από τον νόμο 3905/ 2010), παρότι είχαν προηγηθεί τουλάχιστον 10 διαφορετικά Δ.Σ. στο ΕΚΚ πριν από αυτό της δικής σας θητείας, με εφτά διαφορετικούς προέδρους, με τουλάχιστον 50 μέλη στα προηγούμενα Δ.Σ., με 3 γενικούς διευθυντές (όλοι τριετούς θητείας που ουδέποτε όμως εξάντλησαν τη θητεία τους);

Ακριβώς εδώ είναι το κλειδί. Ενας εσωτερικός κανονισμός ορίζει τις δικαιοδοσίες και τις ευθύνες του καθενός και τη διαφάνεια των διαδικασιών. Ορίζει επίσης την υποχρέωση στον απολογισμό του έργου του καθενός, για να κρίνονται οι επιτυχημένες επιλογές και να διορθώνονται οι ατυχείς και… ύποπτες. Ενας εσωτερικός κανονισμός αποτελεί εμπόδιο σε συνωμοσίες, διαπλοκές, παρανομίες, αδιαφανείς διαδικασίες και εκτρωματικές αδικίες.

Είμαστε οι πρώτοι που καταρτήσαμε εσωτερικό κανονισμό και δεν γνωρίζω αν το υπουργείο τον ενέκρινε ή… ακόμα τον μελετά! Σ’ ό,τι αφορά τις απανωτές αποπομπές ή και παραιτήσεις διευθυντών και διοικητικών συμβουλίων από διαφορετικές ηγεσίες του ΥΠΠΟ, αυτές αποδεικνύουν πως κάτι σάπιο υπάρχει στο Κέντρο και δεν μπορεί να είναι όλοι ανεξαιρέτως αθώοι ή ένοχοι. Αλλά αυτό θα το κρίνει ο εισαγγελέας και η λοξοδρόμηση για… «επαναξιολόγηση» από νέο δικηγορικό γραφείο της επιλογής του κ. Χολέβα, όταν το όνομά του περιλαμβάνεται σ’ αυτές τις εκθέσεις, αποτελεί βαρύτατο αδίκημα.

«Παραγωγοί» χωρίς μητρώο!

• Πως εξηγείτε τη σύμπνοια των «τριών αδελφών σωματείων», όπως τα χαρακτηρίζετε, ΣΑΠΟΕ, ΕΣΠΕΚ και ΕΕΝ, με το ΕΚΚ;

Και τα τρία αυτά σωματεία αφορούν τους παραγωγούς. Και ποιους παραγωγούς άραγε; Αυτούς που δεν επενδύουν ούτε μία δραχμή, που εξαγοράζουν τους σκηνοθέτες και τους υποχρεώνουν να… κεφαλαιοποιήσουν την αμοιβή τους εκμεταλλευόμενοι τον πόθο τους να πραγματοποιήσουν την ταινία που ονειρεύονται, που αφήνουν συχνά τεχνικούς και ηθοποιούς απλήρωτους, που δεν απολογούνται ποτέ για τις ταινίες που παρήγαγαν, που συχνά εκδίδουν πλαστά τιμολόγια (αυτά αναφέρονται στις εκατοντάδες σελίδες των πορισμάτων), που εξυβρίζουν το σύνολο του κλάδου, που προκαλούν μια τεχνητή διάσπαση, που ενέχονται για σκαστές παρανομίες (25 εταιρείες παραγωγής ελέγχονται για ηθική αυτουργία σε κακουργηματικές πράξεις κατά την έκθεση Ασπρογέρακα), που βγάζουν κέρδος πριν τελειώσει η ταινία, που εξαγοράζουν το «περιουσιακό δικαίωμα» των σκηνοθετών και σεναριογράφων πριν ακόμα υπάρξει «περιουσία» (ολοκληρωμένη ταινία), που συχνά δεν γνωρίζουν καν την αγγλική γλώσσα αλλά κάνουν… «συμπαραγωγές» με το εξωτερικό, που δεν αποδίδουν το μερίδιο του Κέντρου από τις τυχόν (ισχνές) εισπράξεις και άλλα πολλά. Πόσα είναι τα μέλη και των τριών σωματείων; Στην καλύτερη περίπτωση δεν ξεπερνούν τους 300 (τριακόσιους).

Την ίδια στιγμή από τα τρία βασικά σωματεία του κλάδου η ΕΕΣ (σκηνοθέτες) έχει 1.400 μέλη, η ΕΤΕΚΤ (τεχνικοί) 300 και το ΣΕΗ (ηθοποιοί) 4.000. Χωρίς να υπολογίζουμε τα άλλα σωματεία παραγωγών, τους διανομείς, τους αιθουσάρχες κι όλο τον υπόλοιπο κόσμο που ζει από το επάγγελμα του κινηματογραφιστή.

Αυτούς καθυβρίζουν, υποτιμούν και προσβάλλουν τα «τρία Αδελφά Σωματεία», καθ’ υπόδειξιν του κ. Δημήτρη Μπούρα των Δημοσίων Σχέσεων, αφού αναμασούν λέξη προς λέξη τις προσβλητικές φράσεις των ανακοινώσεων του Κέντρου. Και δεν θα έλεγα οι… τριακόσιοι των Θερμοπυλών της παρανομίας, γιατί ανάμεσά τους είναι πολλοί που αντιστέκονται στις ηγεσίες τους, αλλά δεν έχουν το θάρρος να αντιδράσουν φανερά. Είναι απύθμενο το θράσος των Δ.Σ. τους να χαρακτηρίζουν ως «ανενεργούς» όλους τους άλλους σκηνοθέτες, σε αντιπαράθεση με τους χαριστικώς ευνοημένους εαυτούς τους που αυτοχαρακτηρίζονται ως… «υγιείς δυνάμεις»!

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου από την άλλη έχει εκ του νόμου την υποχρέωση να υποστηρίζει τη δημιουργία, και εξ αυτής την ανάπτυξη, και όχι το αντίθετο. Η ανάπτυξη (παραγωγοί) χωρίς δημιουργούς (σκηνοθέτες) δεν μπορεί να υπάρξει. Το Κέντρο όμως, εκμεταλλευόμενο τις ασάφειες του Νόμου Γερουλάνου, έδωσε προτεραιότητα στους παραγωγούς, καθιστώντας τους σκηνοθέτες υπαλλήλους τους (με τα δημόσια χρήματα του Κέντρου) και καταπατώντας τον Νόμο περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Το Κέντρο δεν δέχεται προτάσεις σκηνοθετών, αλλά μόνο παραγωγών! «Εχεις βρει παραγωγό;» «Οχι». «Ασε, θα σου βρω εγώ» λέει ο αρμόδιος υπάλληλος!

Μία από τις σημαντικότερες εγκληματικές παραλείψεις όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι το Κέντρο δεν κατήρτισε Μητρώο Παραγωγών, όπως είχε υποχρέωση να κάνει από την πρώτη στιγμή από τον ίδιο τον νόμο. Ετσι βλέπουμε παραγωγούς που έχουν χρεοκοπήσει στο παρελθόν, να επανέρχονται ξανά και ξανά και να επιδοτούνται πολλαπλά.

• Υπάρχουν αποδείξεις γι’ αυτό που λέτε τώρα;

Ας δούμε λοιπόν στην πράξη: από τις αμφισβητούμενες δύο φετινές εγκρίσεις του Δ.Σ. του ΕΚΚ, η εταιρεία του προέδρου του ΣΑΠΟΕ, Πάνου Παπαχατζή, πέτυχε 3 εγκρίσεις με συνολικό ποσό 370.000 ευρώ. Η εταιρεία της αντιπροέδρου Φένιας Κοσοβίτσα το συνολικό ποσό των 400.000 ευρώ. Η Μαρία Δρανδάκη, μέλος του Δ.Σ. του ΣΑΠΟΕ, πέτυχε… 5 εγκρίσεις με συνολικό ποσό 250.500 ευρώ.

Ας σημειωθεί πως και οι τρεις αυτοί παραγωγοί «ελέγχονται για το αδίκημα της κακουργηματικής φύσεως απιστίας σε βάρος της περιουσίας του εγκαλούντος ΝΠΙΔ με την επωνυμία "Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου" κατ’ εξακολούθηση» σύμφωνα με την έκθεση Ασπρογέρακα. Μαζί με τον γενικό γραμματέα Κωνσταντίνο Κοντοβράκη, που πέτυχε 3 εγκρίσεις και το συνολικό ποσό των 228.000 ευρώ, μόνο για τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΑΠΟΕ εγκρίθηκαν ποσά που ξεπερνούν το 1.266.5, συμπεριλαμβανομένων των μελών του διοικητικού συμβουλίου, χρηματοδοτούνται με το ποσό των 1.819.000 ευρώ.

Και να ληφθεί υπ’ όψιν ότι, εφόσον δεν υφίσταται Μητρώο Παραγωγών, δεν μπορούμε να εντοπίσουμε πίσω από όλους τους διακριτικούς τίτλους των εταιρειών τα ονόματα των προσώπων των παραγωγών, για να διασταυρώσουμε αν και αυτοί είναι μέλη του ΣΑΠΟΕ ή αν περιλαμβάνονται στο πόρισμα Ασπρογέρακα. Και δεν υπολογίζουμε σήμερα τις εγκρίσεις των μελών των διοικητικών συμβουλίων της ΕΣΠΕΚ και της ΕΕΝ, δηλαδή των διαπλεκομένων «τριών αδελφών» που καθυβρίζουν όλους τους άλλους.

• Ποια μπορεί να είναι η επόμενη -υγιής- μέρα για το ΕΚΚ;

Μία είναι η λύση, όπως ζητά η συντριπτική πλειοψηφία των κινηματογραφιστών: ολοκληρωτικό restart. Πρέπει να σταματήσει (με προεδρικό διάταγμα ίσως) κάθε δραστηριότητα του Κέντρου (πλην των τρεχουσών και επειγουσών δεσμεύσεων) για έξι μήνες και να οριστεί (για έξι μήνες) μια αντικειμενική Επιτροπή Ειδικού Σκοπού (καθάρσεως μπορώ να πω) με πρόσωπα που δεν έχουν οποιουδήποτε είδους εκκρεμότητες με το ΕΚΚ και να περιλαμβάνει έναν νομικό σύμβουλο ειδικευμένο σε θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας, έναν ειδικό γνώστη των πραγμάτων του κινηματογράφου και έναν Επιθεωρητή της Δημόσιας Διοίκησης. Και να προχωρήσει σε διαφανή εκκαθάριση των εκκρεμοτήτων, δηλαδή επαναφορά στη νομιμότητα.

Συγχρόνως πρέπει ΑΜΕΣΩΣ ν’ αρχίσει η σύνταξη ενός νέου νόμου, που να παρακολουθεί όχι μόνο τις (ραγδαίες) διεθνείς εξελίξεις στον χώρο του κινηματογράφου, αλλά και ν’ αξιοποιεί με διαφάνεια τις υγιείς και ταλαντούχες δυνάμεις του ελληνικού κινηματογράφου. Με διάθεση πραγματικής ανάπτυξης κι όχι της δημιουργίας άλλης μιας φωλιάς διαπλεκομένων. Ο Νόμος Γερουλάνου, όπως αποδείχτηκε στην πράξη κι όπως είπα στην κ. υπουργό στην πρώτη μας συνάντηση, είναι ασαφής, αντιφατικός, συγκρούεται με άλλους νόμους (π.χ. τον Νόμο περί Πνευματικής ιδιοκτησίας) και ολοκληρωτικά καταστροφικός για τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Ο ελληνικός κινηματογράφος χρειάζεται διαφάνεια και ενότητα»
Η ιστορία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σίριαλ με ανατροπές, ίντριγκες, αλληλοκατηγορίες κ.ά. Χαρακτηριστικά ενός αστυνομικού και δικαστικού δράματος. Τη συνέχεια σήμερα...
«Ο ελληνικός κινηματογράφος χρειάζεται διαφάνεια και ενότητα»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επιστολή του παραγωγού Π. Παπαχατζή
Με αφορμή τη συνέντευξη του Κώστα Φέρρη, που δημοσιεύτηκε στην «Εφ.Συν.» (έντυπη και ηλεκτρονική) στις 5 και 6/6/2021 λάβαμε και δημοσιεύουμε ολόκληρη την παρακάτω επιστολή του παραγωγού Παναγιώτη Παπαχατζή...
Επιστολή του παραγωγού Π. Παπαχατζή
ΣΙΝΕΜΑ
Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών: Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν πρέπει να υποχωρήσει
Συνεχίζονται οι αναταράξεις τον χώρο του ελληνικού κινηματογράφου με την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών να παρεμβαίνει στην αντιπαράθεση, απαντώντας στην επιστολή 566 επαγγελματιών του χώρου και κάνοντας λόγο για...
Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών: Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν πρέπει να υποχωρήσει
ΣΙΝΕΜΑ
300 υπογραφές ενάντια στη διαδικασία αξιολόγησης στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Εκατοντάδες δημιουργοί και μέλη της κινηματογραφικής κοινότητας της χώρας διαμαρτύρονται για τη διαδικασία επιλογής προτάσεων από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου τονίζοντας ότι αυτή παραβιάζει κάθε έννοιας...
300 υπογραφές ενάντια στη διαδικασία αξιολόγησης στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αλλάζουν τον νόμο για το cash rebate
Η ενίσχυση των οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα αποδυναμώνεται με μια νέα ρύθμιση, που επιτρέπει την αναγνώριση δαπανών και με τιμολόγια από το εξωτερικό.
Αλλάζουν τον νόμο για το cash rebate
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Η Μαντόνα από τη Δραπετσώνα
Βουτηγμένη στην ποιότητα η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, έδωσε πριν λίγες μέρες μια συνέντευξη στη Σάσα Σταμάτη, στα «Παραπολιτικά».
Η Μαντόνα από τη Δραπετσώνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας