Αθήνα, 31°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
31.2° 28.6°
2 BF
47%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.6° 28.0°
1 BF
58%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
28°C
29.0° 27.7°
3 BF
65%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
1 BF
65%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
0 BF
61%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
27.3° 26.0°
2 BF
76%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
22°C
22.4° 22.4°
2 BF
56%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
22.9° 22.9°
2 BF
57%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
28°C
28.6° 26.5°
2 BF
68%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
28°C
28.8° 27.9°
2 BF
70%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
29°C
29.4° 28.8°
5 BF
54%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.7° 26.2°
1 BF
65%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
28°C
27.9° 27.9°
1 BF
83%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.9° 26.8°
0 BF
51%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
28.8° 27.5°
1 BF
58%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
29°C
29.8° 28.7°
4 BF
55%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
30.4° 28.0°
2 BF
44%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
23.3° 23.3°
0 BF
88%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
28°C
29.7° 28.1°
2 BF
80%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
24.8° 24.8°
2 BF
52%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024
tempi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Μοντάζ για... Οσκαρ συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών

Εκθέτει την ήδη εκτεθειμένη κυβέρνηση η αποκάλυψη της εφημερίδας «Βήμα» για το κόψε-ράψε των συνομιλιών μεταξύ του προφυλακισμένου σταθμάρχη και των μηχανοδηγών ● «Καρφιά» και για τον μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκη, και τον ρόλο του στο «μπάζωμα» της υπόθεσης.

Περιδίνηση στον αστερισμό της... μονταζιέρας βιώνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας «Βήμα» για τη συρραφή και αλλοίωση των συνομιλιών που δόθηκαν στη δημοσιότητα τις πρώτες ώρες μετά το έγκλημα των Τεμπών.

Αποδεικνύεται τώρα ότι ήταν αλλοιωμένα τα ηχητικά αποσπάσματα που έπαιζαν μέρα και νύχτα στα κανάλια από την επομένη του δυστυχήματος, 1η Μαρτίου 2023, προκαλώντας ανατριχίλα για τα «ανθρώπινα λάθη» που οδήγησαν στην καταστροφή, όπως εξαρχής τόνισε ο ίδιος ο πρωθυπουργός επισκεπτόμενος τον τόπο του εγκλήματος.

Ταυτόχρονα, όμως, διαπιστώνεται ότι η ίδια «μονταζιέρα» συνέχισε τη λειτουργία της σταθερά και τους επόμενους μήνες. Οπως θα διαβάσετε παρακάτω, το αλλοιωμένο περιεχόμενο των συνομιλιών χρησιμοποιήθηκε επιμόνως και στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ενώ πάνω σε αυτό στηρίχτηκαν και κάποια από τα συμπεράσματα του πορίσματος των 700 σελίδων που εκπόνησε το κυβερνών κόμμα για να πει ότι έφταιξαν μόνο τα ανθρώπινα λάθη και όχι οι κακοί χειρισμοί γύρω από την υλοποίηση των συστημάτων ασφαλείας (τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση - αυτόματη πέδηση ETCS).

Στο προχθεσινό της φύλλο, η εφημερίδα «Βήμα» βγήκε με βασικό πρωτοσέλιδο τίτλο «Μονταζιέρα στα Τέμπη». Το ρεπορτάζ στις εσωτερικές σελίδες περιλαμβάνει συγκεκριμένες επισημάνσεις οι οποίες, με διαφορετική ιεράρχηση και ανάλυση, είχαν δημοσιευτεί και την προηγούμενη Κυριακή 17/3, στην ίδια εφημερίδα.

ΗΧΗΤΙΚΑ: Πρώτο στοιχείο του προχθεσινού δημοσιεύματος, η συρραφή των συνομιλιών ανάμεσα στον προφυλακισμένο πλέον σταθμάρχη της Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά, και μηχανοδηγούς, μέσω των ασύρματων ραδιοτηλεφώνων. Κάθε τέτοια συνομιλία, κάθε φορά δηλαδή που πατά ένας χρήστης του ασυρμάτου το κουμπί για να μιλήσει, καταγράφεται σε ένα ξεχωριστό ψηφιακό αρχείο. Τα αρχεία αυτά διατηρούνται σε βάση δεδομένων του ΟΣΕ και αποτελούν ανακριτικό υλικό. Αποκαλύπτεται, όμως, ότι το ηχητικό που ακουγόταν συνεχώς τις πρώτες μέρες ήταν συρραφή δύο αρχείων με ταυτόχρονη διαγραφή κάποιων συνομιλιών. Αυτό που βγήκε αρχικά στη δημοσιότητα ανέφερε:

Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης: Ακούει... Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός: Ευχαριστούμε πολύ.

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω; (σ.σ. η φωνή που ακούγεται εδώ είναι διαφορετική από εκείνη του μηχανοδηγού της Ιντερσίτι 62, Γιώργου Κουτσούμπα)

Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις…

Στην πραγματικότητα, το πρώτο ηχητικό αρχείο σταματούσε εκεί που ο εκλιπών μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 62 ευχαριστεί τον σταθμάρχη. Το επόμενο αρχείο, όμως, ξεκινά με μια συνομιλία που αποδεικνύει ότι ο σταθμάρχης απευθύνεται πλέον σε άλλον μηχανοδηγό, τοπικής αμαξοστοιχίας, αποκαλώντας τον Σωτήρη:

Μηχανοδηγός: Βασίλη...

Σταθμάρχης: Σωτήρη πάμε.

Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.

ΜΠΑΖΩΜΑ: Την προηγούμενη Κυριακή, η ίδια εφημερίδα σε δημοσίευμα με τίτλο «Τα έγγραφα, οι μαρτυρίες και το παιχνίδι των εντυπώσεων» είχε ήδη υπαινιχθεί θέμα με τα ηχητικά που κυκλοφόρησαν μετά το δυστύχημα, χωρίς όμως τότε να μιλά για «μονταζιέρα». Εκείνο που κυρίως τόνιζε ήταν το στοιχείο ότι κυκλοφόρησαν τα ηχητικά την 1η Μαρτίου ενώ παραδόθηκαν επισήμως στις ανακριτικές αρχές μετά από δύο μέρες, στις 3 Μαρτίου.

Σε εκείνο το δημοσίευμα, μάλιστα, δινόταν προτεραιότητα σε άλλο στοιχείο που αφορούσε το «μπάζωμα» στον τόπο του δυστυχήματος και το ποιος έδωσε την εντολή για απομάκρυνση χωμάτων που μπορεί να περιείχαν αποδεικτικό υλικό αλλά και υπολείμματα των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους. Η εφημερίδα δημοσίευε, τότε, ότι ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, είχε καταθέσει στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ότι την έντολη έδωσε στέλεχος της Αστυνομίας που δεν το κατονόμασε. Ομως ο συντάκτης ανέφερε ότι κατέθεσε σχετικό ερώτημα στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. το οποίο απάντησε ότι «τέτοιες ενέργειες δεν προκύπτουν από το περιεχόμενο της προανακριτικής δικογραφίας της Αστυνομίας».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης | ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Ο Π. ΤΕΡΕΖΑΚΗΣ: Το θέμα είναι ότι και για τη διαχείριση των ηχητικών από τις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγών, ο πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει και πάλι στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκη, που παραμένει για άγνωστο λόγο «μεταβατικός» αν και ουσιαστικά ανέλαβε καθήκοντα εδώ και έναν χρόνο. Μιλώντας στην Εξεταστική της Βουλής την 1/2/24, ο κ. Τερεζάκης είχε πει για δύο ειδών στοιχεία: «Η μία είναι τα ηχητικά, τα οποία θα καταθέσω. Η δεύτερη είναι η απομάστευση των δεδομένων από τα καταγραφικά του συστήματος σηματοδότησης στη Λάρισα και στο Μεζούρλο, τα οποία ελήφθησαν την ίδια ημέρα από εξειδικευμένο και εντεταλμένο υπάλληλο της κατασκευάστριας εταιρείας παρουσία Αστυνομίας, ανακριτικού υπαλλήλου και εμού του ιδίου. Η δε διαδικασία καταγράφηκε και βιντεοσκοπήθηκε από τον ίδιο τον ανακριτικό υπάλληλο και παραδώσαμε αυτά τα στοιχεία κρατώντας ένα αντίγραφο εμείς σαν ΟΣΕ, ένα αντίγραφο παρέλαβε ο κύριος ανακριτής και ένα αντίγραφο πήρε η ΕΡΓΟΣΕ».

Ομως το «Βήμα» ανέφερε την προηγούμενη Κυριακή ότι η Αστυνομία παρέλαβε τα ηχητικά στις 3 Μαρτίου, 40 ώρες μετά τη δημοσιοποίησή των αλλοιωμένων στα μέσα ενημέρωσης. Το προχθεσινό δημοσίευμα αναβαθμίζει το θέμα μιλώντας για λαθροχειρία και παράδοση των υλικών στις ανακριτικές αρχές όχι μόνο μετά από δύο μέρες αλλά και μέσω υψηλόβαθμων συνδικαλιστικών στελεχών του ΟΣΕ και μάλιστα από τη Διεύθυνση στην οποία προΐσταται πρόσωπο που έγινε διάσημο με τη φράση «Τέλος, τέλος», όταν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες έβαλε φίμωτρο στον σταθμάρχη που εξέθεσε την κυβέρνηση λέγοντας ότι δεν υπάρχει «τοπική τηλεδιοίκηση» στη Λάρισα.

ETCS: Στο προχθεσινό δημοσίευμα το «Βήμα» επεφύλασσε ακόμη ένα «καρφί» για τον κ. Τερεζάκη, χωρίς όμως να τον κατονομάζει. Σχολιάζει, δηλαδή, μια προσπάθεια υποβάθμισης της αξίας του συστήματος ETCS που φρενάρει αυτόματα το τρένο εάν υπάρχει κίνδυνος, ακόμη κι αν έχουν γίνει λάθος χειρισμοί από τον σταθμάρχη ή τον μηχανοδηγό. Ο κ. Τερεζάκης ανέφερε σε πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνιση (Σκάι) ότι αυτό το ηλεκτρονικό σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει εάν προηγουμένως δεν έχει κάνει «χάραξη της διαδρομής». Πρόκειται για αφήγημα που διαψεύδεται από τεχνικούς και εξυπηρετεί ευθέως την υπερασπιστική γραμμή της κυβέρνησης ότι όλα ξεκινούν και τελειώνουν από τον ανθρώπινο παράγοντα.

Με βάση όλες τις παραπάνω αποκαλύψεις, είναι προφανές ότι στενεύει ο κλοιός όχι μόνο γύρω από την κυβέρνηση αλλά ειδικά σε σχέση με τον Παναγιώτη Τερεζάκη που υπήρξε κεντρικός διαχειριστής γύρω από τα καταγγελλόμενα, κατά δική του ομολογία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος δήλωσε από προχθές την πρόθεσή του να υποβάλει παραίτηση, αλλά έλαβε οδηγίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να περιμένει για εντολές.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος, όμως, από τις αποκαλύψεις για την αλλοίωση των ηχητικών αφορά την ίδια την ανακριτική διαδικασία και τα συμπεράσματα στα οποία έχει οδηγηθεί προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην επικείμενη δίκη. Εκ πρώτης όψεως, τα πραγματικά ηχητικά αρχεία δείχνουν ότι ο μηχανοδηγός της μοιραιας αμαξοστοιχίας δεν προσπάθησε καν να επιβεβαιώσει αν έχει λάβει την ορθή εντολή μιλώντας με τον σταθμάρχη και αυτό οδηγεί σε κάποια επαύξηση της ευθύνης του. Αν όμως εκείνοι που κρατούσαν το υλικό αυτό στα χέρια τους δύο μέρες και το μοίραζαν αλλοιωμένο στα μέσα ενημέρωσης εξαφάνισαν εντελώς κάποια ηχητικά αρχεία; Εάν σε κάποιο από αυτά ο μηχανοδηγός ζητούσε οδηγίες επειδή είχε μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου και ο σταθμάρχης δεν του απαντούσε;

Οργισμένη ανακοίνωση του σωματείου μηχανοδηγών

«Ρίχνουν ευθύνες και σε όσους δεν ζουν για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους»

Για ακόμη μία απόδειξη συγκάλυψης και διάχυσης των ευθυνών «ακόμη και σε όσους δεν ζουν για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους» μιλά σε ανακοίνωσή του το σωματείο των μηχανοδηγών με αφορμή τις αποκαλύψεις και παραθέτει ερωτήματα:

«1. Ο ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει ΑΜΕΣΑ αν ισχύουν τα όσα αναφέρει το Βήμα και αν τα ηχητικά παραδόθηκαν στην Αστυνομία, 3 ημέρες μετά! Αν ισχύει αυτό ΓΙΑΤΙ υπήρξε αυτή η καθυστέρηση και ΕΝΩ κορυφαία στελέχη του ΟΣΕ δήλωναν ότι η απομάστευση έγινε παρουσία αστυνομικού που επισκέφθηκε το σύστημα καταγραφών του σταθμού.

2. Ποιος και γιατί διέρρευσε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μονταρισμένα ηχητικά. Ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Τερεζάκης σε συνάντηση με τα Σωματεία λίγες μέρες μετά τα Τέμπη, είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος είχε διατάξει έρευνα για τις διαρροές και είχε ενημερώσει τις εισαγγελικές αρχές. Σήμερα (ΤΩΡΑ) οφείλει να δώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Αν δεν έχει κάνει τελικά έρευνα, οφείλει να παραιτηθεί.

3. Γιατί η διερεύνηση για το έγκλημα, δεν έγινε από την πρώτη ημέρα από Ανεξάρτητη Αρχή με την παρουσία και συμμετοχή εμπειρογνώμονα από το εξωτερικό.

4. Γιατί αποκλείστηκαν από την Εξεταστική Επιτροπή κρίσιμοι μάρτυρες όπως ο πρώην Πρόεδρος του Σωματείου μας Γενιδούνιας Κώστας, ο κ. Τσαλίδης, ο κ. Σταθόπουλος, ο κ. Ξιφαράς (που παραμένει στη θέση του μετά τα Τέμπη!), ο κ. Καραγιάννης, ο κ. Σπηλιόπουλος, οι εμπειρογνώμονες που έβγαλαν το πόρισμα της Δικαιοσύνης και άλλοι.»

Μονταζιέρα και στο πόρισμα της Ν.Δ.

Μια προσεκτική μελέτη στο πόρισμα που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία δείχνει ότι το μοντάζ έχει περάσει για τα καλά μέσα στις σελίδες του καθώς οι βουλευτές της επιμένουν να υποβάλουν ερωτήματα για το θέμα της επικοινωνίας αλλά και για τη χρησιμότητα του συστήματος ETCS.

Το πόρισμα των 700 σελίδων περιλαμβάνει αυτούσιες κάποιες καταθέσεις μαρτύρων από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ενώ καταλήγει και σε συμπεράσματα. Σε ένα από αυτά γίνονται παρατηρήσεις με βάση το μονταρισμένο ηχητικό συνομιλίας –υποτίθεται– μεταξύ του σταθμάρχη Λάρισας και του μηχανοδηγού που χάθηκε στα Τέμπη. Το επισημαίνει με σχόλιό του στο δίκτυο Χ ένας από τους συγγενείς των θυμάτων, ο Βαγγέλης Βλάχος, αδελφός του Βάιου Βλάχου: «Η “μονταζιέρα” είχε σημαντικό χώρο στις ερωτήσεις προς τους συνδικαλιστές που επέλεξε να καλέσει η πλειοψηφία, αντί του Γενιδούνια. Αν και κανείς μάρτυρας δεν την επιβεβαίωσε, με κάποιο “μαγικό” τρόπο έφτασε να γίνει συμπέρασμα στο Πόρισμα της Ν.Δ. “καταγραφείσα ερώτηση”», γράφει ο κ. Βλάχος θυμίζοντας όσα συνέβησαν στην Εξεταστική της Βουλής.

Εκεί ο επικεφαλής της πλειοψηφίας, βουλευτής Λάζαρος Τσαβδαρίδης, ρωτά τον σιδηροδρομικό Ιωάννη Ντίτσα: «Τους διαλόγους που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού τους έχετε ακούσει;» ο οποίος απαντά: «Εχω αποφύγει να ακούσω γιατί δεν ξέρω ποια είναι αληθινά και ποια δεν είναι αληθινά από αυτά που είχαν βγει στη δημοσιότητα». Λίγο παρακάτω, όμως, άλλος βουλευτής της Ν.Δ., ο Ιάσων Φωτήλας, επανέρχεται και επιμένει θεωρώντας δεδομένη τη συνομιλία και μάλιστα αλλάζοντας το «Βασίλη φεύγω;» σε «Βασίλη πάω καλά;».

«Ας ξεκινήσουμε από τα δεδομένα», λέει ο κ. Φωτήλας. «Δεδομένο είναι ότι μετά την αναχώρηση της μοιραίας αμαξοστοιχίας από τη Λάρισα, ο μηχανοδηγός ρώτησε τον σταθμάρχη του αν πάει καλά. Αυτό φαίνεται και στα ακουστικά». Και παρακάτω συνεχίζει: «Εδώ, λοιπόν, γεννιέται το ερώτημα γιατί δεν του δίνει ολόκληρη την πληροφορία. Δηλαδή, γιατί δεν του λέει: “Βασίλη, είμαι στην τροχιά καθόδου. Πάω καλά;”; Και του λέει μόνο το: “Βασίλη, πάω καλά;”; Διότι, αν του έλεγε το “είμαι στην τροχιά καθόδου, θα το είχαμε μάλλον σώσει”». Και ακόμη πιο κάτω το τερματίζει: «Ο σταθμάρχης που πιστεύει ότι έχει βάλει το τρένο στη σωστή μεριά και πάει κανονικά και τον ρωτάει ο μηχανοδηγός “Βασίλη, πάω καλά;” δεν θα έπρεπε κανονικά, αν ήταν ένας έμπειρος σταθμάρχης, να σκεφθεί: Γιατί με ρωτάει, αφού τον έχω βάλει στην τροχιά ανόδου; Ανεβαίνει προς τα πάνω. Για ποιον λόγο να τον ρωτήσει αν πάει καλά; Δεν θα μπορούσε ένας έμπειρος σταθμάρχης να υποπτευθεί εδώ κάτι και να τον ρωτήσει “γιατί με ρωτάς, αδερφέ;” και να του πει “γιατί είμαι στην τροχιά καθόδου”»;

Παρά το γεγονός ότι οι απαντήσεις που λαμβάνει δεν οδηγούν κάπου, το πόρισμα της Ν.Δ. επιμένει να μιλά για «καταγραφείσα ερώτηση του μηχανοδηγού προς τον σταθμάρχη» στο κεφάλαιο με τα συμπεράσματα «αναφορικά με τη σημασία του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ) και της τήρησής του, ενόψει των πραγματικών περιστατικών του δυστυχήματος»: Οι βουλευτές της Ν.Δ. αποφαίνονται ότι: «Η καταγραφείσα ερώτησή του μηχανοδηγού προς τον σταθμάρχη αν “πηγαίνει καλά”, δεν αποτελούσε πλήρη ενημέρωση ούτε και σαφές αίτημα επιβεβαίωσης της πορείας του, όπως απαιτείται, με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατή η επανόρθωση της τυχόν πεπλανημένης αντίληψης του σταθμάρχη ως προς την ορθή χάραξη γραμμής, την οποία είχε πραγματοποιήσει χειροκίνητα».

Το πόρισμα της κυβερνητικής πλειοψηφίας όμως αναφέρεται και στο σύστημα ETCS προσπαθώντας να υποβαθμίσει τη σημασία του αφού θεωρεί ότι οι ευθύνες αρχίζουν και τελειώνουν στον ανθρώπινο παράγοντα. Παρατίθεται μια στιχομυθία όπου ο βουλευτής της Ν.Δ. Νικόλας Βλαχάκος ρωτά τον καθηγητή Βασίλη Προφυλλίδη, ο οποίος συμμετείχε και στην «επιτροπή Γεραπετρίτη». Επικαλείται το πόρισμα αυτής της επιτροπής που κατά τον κ. Βλαχάκο λέει ότι «με το σύστημα ETCS σε λειτουργία και με δεδομένο ότι θα γινόταν η χάραξη δρομολογίου από τον χειριστή του σταθμού, η περίπτωση να γίνει μια μετωπική ή οπισθομετωπική σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί». «Αρα το ETCS μόνο του –εγώ καταλαβαίνω– χωρίς τη χάραξη είτε από την κεντρική τηλεδιοίκηση είτε από σταθμάρχη δεν θα λειτουργούσε», καταλήγει για να υπαινιχθεί ότι εάν ο σταθμάρχης είναι αδαής δεν τον σώζει κανένα σύστημα.

Ο καθηγητής Προφυλλίδης απαντά: «Το ETCS δεν έχει ως προϋπόθεση την τηλεδιοίκηση, έχει τη φωτεινή σηματοδότηση.». Ο Βουλευτής ανταπαντά με αυθαίρετο συμπέρασμα: «Αρα, έπρεπε να χαραχθεί για να μπορέσει να λειτουργήσει». Και εδώ κόβεται η αναφορά στη στιχομυθία που περιλαμβάνεται στο πόρισμα.

Ομως στα πρακτικά της Βουλής, ο καθηγητής έχει ξεκαθαρίσει: «Το ETCS, κύριε Βουλευτά, τι κάνει; Οταν διαπιστώσει ότι δύο συρμοί βρίσκονται σε πορεία συγκρουσιακή, τους ακινητοποιεί. Αυτό κάνει». Και παρακάτω τονίζει: «Το ETCS εντοπίζει ότι ο επιβατικός και ο εμπορευματικός συρμός κινούνται σε συγκρουσιακή πορεία. Ενημερώνει τους μηχανοδηγούς εγκαίρως».

Παρά ταύτα, στα συμπεράσματα του πορίσματος η Ν.Δ. επιμένει ότι «το ETCS θα λειτουργούσε με την προϋπόθεση της χάραξης της διαδρομής από το χειριστή του σταθμού, που εν προκειμένω όπως είδαμε δεν έγινε».

Επίμονες ερωτήσεις των «γαλάζιων» βουλευτών της Εξεταστικής για να πάρουν απαντήσεις υπέρ του ανθρώπινου λάθους και χρήση του παραποιημένου ηχητικού

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μοντάζ για... Οσκαρ συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας