Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Αλεξανδρούπολη, λιμάνι

Eurokinissi / ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

Τέσσερα επενδυτικά σχήματα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

  • A-
  • A+

Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν τελικά το ενδιαφέρον τους για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, τέσσερα ενδιαφερόμενα μέρη υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ).

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής:

  1. QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT.
  2. Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE-ΒOLLORE AFRICA LOGISTICS.
  3. Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP-EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
  4. ΟΛΘΑ.Ε.

Στη συνέχεια οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου θα αξιολογήσουν τις εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης. Η εταιρεία έχει επίσης διοικητικές αρμοδιότητες επί του λιμένος Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και του αλιευτικού καταφυγίου Θέρμων Σαμοθράκης.

Σε κοινή δήλωσή τους, οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το «έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε». Τονίζουν ότι «η σημαντική αυτή εξέλιξη δικαιώνει τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, αλλά και τη μεθοδική της προσέγγιση, προκειμένου ο σχεδιασμός αυτός να υλοποιηθεί με επιτυχία».

Σημειώνεται ότι σήμερα Παρασκευή 16 ήταν η καταληκτική ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους επενδυτές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στις 23 Οκτωβρίου ακολουθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την υποπαραχώρηση του «Φίλιππος Β» στο λιμάνι της καβάλας και στις 30 Οκτωβρίου το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο 4597/2019 είχε επιλέξει να αξιοποιήσει τα 10 περιφερειακά λιμάνια, ανάμεσα σε αυτά και της Αλεξανδρούπολης, με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων, επιτυγχάνοντας έτσι τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε δημόσιο έλεγχο αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών. Η εκτίμηση ήταν ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα, καθώς το 80% των ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υποπαραχωρήσεων και μόλις 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης.

Ωστόσο η κυβέρνηση της Ν.Δ. επέλεξε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Ηγουμενίτσας να αξιοποιηθούν με τη πώληση μετοχών και όχι με την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων, όπως αποφάσισε να κάνει με το «Φίλιππος Β'» της Καβάλας. Μένει να δούμε τι θα γίνει με τα υπόλοιπα 7 λιμάνια: Κέρκυρας, Βόλου, Ηρακλείου, Λαυρίου, Πάτρας, Ελευσίνας και Ραφήνας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες χωρίς... ευρώ
Εξι μήνες περιμένουν εκατοντάδες ναυτεργάτες να λάβουν από τον Οίκο Ναύτου την έκτακτη οικονομική ενίσχυση (ειδικού σκοπού) καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχουν πάρει ούτε τα χρήματα (534 ευρώ) που αντιστοιχούν...
Ναυτεργάτες χωρίς... ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στα 55 εκατ. η στήριξη της ακτοπλοΐας
Νέα επιχορήγηση ύψους 20 εκατ. ευρώ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Ναυτιλίας για τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας, στο πλαίσιο στήριξης του κλάδου λόγω των ζημιών που έχει υποστεί από...
Στα 55 εκατ. η στήριξη της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το Δημόσιο νεκρώνει μήπως και επιζήσει...
Η μέρα κινητοποιήσεων η ερχόμενη Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, με όλους τους κλάδους -από τους υγειονομικούς και τους εκπαιδευτικούς ώς τους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και εκείνους των μέσων μαζικής...
Το Δημόσιο νεκρώνει μήπως και επιζήσει...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Β. Μαρινάκης: Κανένα όφελος για τον Πειραιά από την Cosco
Μια έκπληξη έκρυβε η έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, που θέμα είχε τη διέλευση των φορτηγών του ΟΛΠ μέσα από την πόλη.
Β. Μαρινάκης: Κανένα όφελος για τον Πειραιά από την Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
24 βουλευτές ρωτούν εάν ελέγχονται τα έργα στην Πειραϊκή
Η καθυστέρηση της υπογραφής από το υπουργείο Περιβάλλοντος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο επέκτασης της νότιας προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή έφτασε και στη Βουλή.
24 βουλευτές ρωτούν εάν ελέγχονται τα έργα στην Πειραϊκή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή η προστασία των μικρομεσαίων ναυπηγοεπισκευαστών
40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν έλεγχο της τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων των ΟΛΠ-Cosco-ΣΕΠ και αναφέρουν μπαράζ καταγγελιών για αντισυμβατικές μεθοδεύσεις και μονοπωλιακές πρακτικές που εκδηλώνονται...
Στη Βουλή η προστασία των μικρομεσαίων ναυπηγοεπισκευαστών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας