Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 Στο «παρά πέντε» οι άγονες γραμμές
EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο «παρά πέντε» οι άγονες γραμμές

  • A-
  • A+
Παρά τις εξαγγελίες για «ριζική αναμόρφωση» του θεσμικού πλαισίου, ο διαγωνισμός «βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 27/6/2019» τονίζει ο Νεκτάριος Σαντορινιός, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει και οι οποίες αποτελούσαν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελόριζου.

Οι άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας επανέρχονται στο προσκήνιο με αφορμή την προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας για τον διαγωνισμό εξυπηρέτησης δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, διάρκειας από 1/11/2019 έως 31/10/2020 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τετραετούς διάρκειας.

Μια προκήρυξη η οποία φέτος καθυστέρησε αρκετά λόγω και των γεγονότων της Σαμοθράκης –ο διαγωνισμός προκηρύσσεται συνήθως τον Ιούλιο,– καθώς τέλος Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις και ξεκινά η νέα δρομολογιακή περίοδος.

Θυμίζουμε ότι λίγες ημέρες πριν από τη δημοσίευση, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης είχε ανακοινώσει τη «ριζική αναμόρφωση» του θεσμικού πλαισίου των άγονων γραμμών. Ανάμεσα στις αλλαγές ήταν και η αύξηση χρηματοδότησης κατά 45% των μισθωμάτων, πλοίο αντικατάστασης κ.ά.

Ωστόσο χθες είχαμε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, διά στόματος του τομεάρχη Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος με παρέμβασή του σχολίασε ότι «η προκήρυξη αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες» και έκανε γνωστό ότι κόπηκαν προτάσεις για τρεις νέες γραμμές που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει και οι οποίες αποτελούσαν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελόριζου.

Ανέφερε ακόμα ότι η προκήρυξη ήταν έτοιμη από τον ΣΥΡΙΖΑ, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δύο μήνες, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση πολλών προβλημάτων.

Ο Ν. Σαντορινιός καταγράφει τρεις σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με την προκήρυξη:

1. Η πολυθρύλητη αύξηση του προϋπολογισμού δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών).

Ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκή πλοία Κατηγορίας 1 ή Κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως δεν πρόκειται να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία Κατηγορίας 3. Ετσι απλά, το υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας έναν προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30%, που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές.

2. Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε ως πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών.

Ωστόσο, δεν αποκλείεται πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη-Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο.

3. Η προκήρυξη βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (27/6/2019). Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από τη νέα ηγεσία του υπουργείου. Αντίθετα, η κυβέρνηση της Ν.Δ. έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει:

- Καβάλα – Σαμοθράκη και επιστροφή

- Κως - Νίσυρος - Τήλος - Σύμη - Ρόδος και επιστροφή

- Ρόδος - Καστελόριζο και επιστροφή με ταχύπλοο.

Και για τις 3 γραμμές προβλέπονταν 3 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το «Αδαμάντιος Κοραής» βάζει πλώρη για Σαμοθράκη
Η «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου Α.Ε.» με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» ανέλαβε την εξυπηρέτηση της άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.
Το «Αδαμάντιος Κοραής» βάζει πλώρη για Σαμοθράκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
Ο «πόλεμος» τριών ναυτιλιακών εταιρειών για τα «φιλέτα» του Αιγαίου είχε καταγγελίες, απειλές και πολλές δημόσιες δηλώσεις, ακόμη και μετά την τελική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας